![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat klopt dus inderdaad met mijn aanname. De agent was wat ze in vakkringen 'schotschuw' noemen. Dergelijke personen mogen geen vuurwapen dragen.
![]() |
#62 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je telefoon pakken = dreigen met wapen?
Citaat:
Zijn 2 collegae hadden die angst iig niet. Citaat:
En als die 3 agenten zich bezig hadden gehouden met de 17 miljard jaarlijkse belastingfraude in Nederland, had Rishi ook nog geleefd. Juridisch Er is overigens geen vrijspraak voor de schutter maar in plaats daar van; ontslag van alle rechtsvervolging omdat er een schulduitsluitingsgrond is toegepast. Vrijspraak is alleen mogelijk als er geen strafbaar feit is gepleegd ( niet aan een delictsomschrijving voldaan, niet wederrechtelijk gehandeld etc. etc. ) . Citaat:
Wel interessant dat iemand die zegt op de benen te mikken iemand door zijn nek schiet. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 december 2013 om 21:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() @ Leclerc:
Ooit een handvuurwapen gebruikt? Wat is uw groepje op 25 mtr afstand? Als u geen geoefend (handvuurwapen) schutter bent, raakt u helemaal niets. Maar: de betrokken agent mikte helemaal niet. Aldus zijn verklaring schoot hij zonder te richten. Vandaar mijn commentaar. Zeg me maar bij welke vereniging je schiet en met welke wapens je gewend bent om te gaan. Dan weet ik of we op gelijk niveau praten.
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
http://www.nu.nl/binnenland/3604139/...-in-venlo.html http://www.rijnmond.nl/nieuws/07-04-...rotterdam-zuid http://www.nujij.nl/algemeen/agent-s...22513779.lynkx http://www.at5.nl/artikelen/112406/s...ijk-geuzenveld of tellen die mensen niet mee voor jou? Waren ze wellicht niet bruin genoeg? Vreemd genoeg voel je wel heel hard mee met die arme Rishi, maar niet met andere slachtoffers van volstrekt willekeurige executies door de politie.
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij kan het perfect gelegitimeerd zijn om op 'vluchtende' mensen te schieten. Een inbreker die het op een lopen zet met een hoop van je bezittingen op zak... zou je op moeten mogen schieten imo. Zelfverdedigingsrecht zou dus uitgebreid moeten worden naar je bezittingen. En daarnaast zelfs zonder dat die vluchter nog eigendom op zak heeft moet het kunnen imo. Stel dat morgen de een of andere gevaarlijke crimineel ontsnapt.. daar zou je ook op moeten mogen schieten al is hij op dat moment ongewapend. Liever dat dan dat hij ontsnapt en vooraleer hij terug gevat kan worden nog een paar nieuwe slachtoffers maakt... Ik spreek me hier niet uit over de case in de link, maar verwerp wel het principe dat je niet op 'vluchtende' mensen mag schieten. Er zijn omstandigheden denkbaar waarin ik dat perfect OK vind.
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat ie uit India komt? Vent, als jij iedereen die niet wit is als een vijand beschouwt, dan vrees ik dat zo'n mentaliteit er eerder de oorzaak van is dat het blanke ras ten onder zal gaan, dan wat menselijkheid en rede, hoewel duidelijk aan een neanderthaler als u niet besteedt. Had u nou maar het besef dat u denkt als een holbewoner, dan weerhield het u van het poneren van verdere onnozelheden...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijeendrijven en preventief afknallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Van belang is een systeem op te bouwen waarin het geweld niet bevorderd wordt, maar juist afgebouwd. In die zin is het belangrijk ook rekening te houden met de perceptie van de vrijspraak bij de bevolking. Zo'n schietvlugge politiepraktijken en dit vonnis zouden wel eens dodelijker kunnen zijn dan men denkt, o.a. door het verlies aan geloof in politie en justitie bij een deel van de bevolking. Ik kan alleen maar hopen dat die bredere maatschappelijke implicaties niet vergeten worden. En ik hoop dat ik me vergis met mijn initiële indruk van manipulatie van bewijsmateriaal. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 december 2013 om 00:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel alles vermelden mr selectieve berichtgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reduceer het tot de naakte essentiële feiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Petje af voor uw wilskracht.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat hele vluchtgedrag niet zo.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn eerder verzachtende omstandigheden m.i. Als het waar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook niet iets dat je over jezelf hoort te beweren eigenlijk, dat je de aardigste politie hebt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 december 2013 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat schijnt een ''Engelsman'' te hebben gezegd. Die onvindbaar is. Waarvan niemand weet of die uberhaupt bestaat.
Citaat:
Dus het is niet omdat deze politieman de regels overtreedt en een moord pleegt dat de rest van het korps óók zo in elkaar zit. Gelukkig niet zeg. Het échte probleem zit dat de rechterlijke macht cq de Staat dit sujet de hand boven het hoofd houdt. De overheid moet niet solidair zijn met falende ambtenaren, maar gewoon rigoreus komaf maken met dit soort uitwassen. Citaat:
Nederland is ook zeker niet het enige land dat haar schutters de hand boven het hoofd probeert te houden. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 december 2013 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |