Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 8 januari 2014, 12:22   #61
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Bij de SP.A daarentegen is het sjakossengevecht tussen Caroline Gennez, Yasmine Kerbache en Kathleen van Brempt in volle gang, kwestie van het juiste toffe postje te kunnen grijpen.
Als je daar informatie over hebt lijkt dat zeer interessant. Probeer ze wel juist weer te geven hee want bv voor Caroline Gennez zit je er al dik naast aangezien die enkel nog lokale politiek gaat doen naast haar nieuwe mandaat.
peter1962 is offline  
Oud 8 januari 2014, 13:54   #62
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Als je daar informatie over hebt lijkt dat zeer interessant. Probeer ze wel juist weer te geven hee want bv voor Caroline Gennez zit je er al dik naast aangezien die enkel nog lokale politiek gaat doen naast haar nieuwe mandaat.
Carolientje zou graag haar kwaliteiten bij het opstrijken van onkostenvergoedingen tonen in het Europees parlement, ten koste van Van Brempt. Maar op de andere lijsten is voor Van Brempt ook geen plaats, ze kunnen moeilijk De Coninck weglaten en Kerbache laat zich ook niet wegmaneouvreren. En de laatste drie genoemden zijn van de metropool, dan schiet er voor de rest van de provincie niets over. Jaja, het gaat er nog stuiven bij de SP.A in Antwepen. Veel would-be aanvoerders, heel weinig plaatskes die ze verdiend hebben met hun prestaties.
fonne is offline  
Oud 8 januari 2014, 13:59   #63
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Carolientje zou graag haar kwaliteiten bij het opstrijken van onkostenvergoedingen tonen in het Europees parlement, ten koste van Van Brempt. Maar op de andere lijsten is voor Van Brempt ook geen plaats, ze kunnen moeilijk De Coninck weglaten en Kerbache laat zich ook niet wegmaneouvreren. En de laatste drie genoemden zijn van de metropool, dan schiet er voor de rest van de provincie niets over. Jaja, het gaat er nog stuiven bij de SP.A in Antwepen. Veel would-be aanvoerders, heel weinig plaatskes die ze verdiend hebben met hun prestaties.
Jaja, ... het is allemaal goed fout gegaan, toen de vrouw zich massaal politiek gaan mengen is ...
Oud 8 januari 2014, 14:02   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Jaren was ik lid van het Vlaams Belang, vanaf de dag dat ze hun naam veranderd hadden van Vlaams Blok naar Vlaams Belang. Ik wou niet het risico lopen om strafbaar te zijn door lidmaatschap bij Vlaams Blok. Onafgebroken heb ik aanvankelijk op het Blok gestemd en daarna op het Belang. Sedert enkele jaren ben ik nu lid van NVA, niet omdat ik het VB niet meer zou steunen maar omdat ik denk dat we alleen een doorbraak kunnen forceren in de Vlaamse zaak via NVA. Daarom mijn oproep aan de partijleiding van het VB en aan haar kiezers, stem komende verkiezingen op 25 Mei 2014 éénmalig(voorlopig) op NVA, breng NVA naar een ongekende hoogte zodat traditio's en linkiewinkies moeten buigen, want zo verdeeld rechts nu is, zo te meer dit in de kaarten speelt van de traditio-linkiewinkie charlatans. Doe zoals mij, je moet nog geen lid worden, geef gewoon je stem aan NVA en zet onze huidige laffe Vlaamse politici te kakken.
I hate to burst your bubble. N-VA is zelf een linkiewinkie partij. Nergens valt uit de mond van hun kopstukken te horen dat ze rechts of liberaal zijn. Bovendien is N-VA zelf een traditio-partij. Ze zijn ex-kartelpartner van CD&V.

Wees wijs en stem op de enige echte revolutionaire partij die onomfloerst kiest voor een unitair België.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 januari 2014, 14:05   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een groot deel van de stemmen van VB kwam van arbeiders die gedesillusioneerd waren door het verraad van de SP.A aan de zaak van de arbeider, de vele corruptieschandalen, het machtsmisbruik, de weigering iets te doen aan de migratieproblematiek. Zij werden aangetrokken door de populistische boodschap van VB, net zoals ze nu worden aangetrokken door het nog simplistischere populisme van Peter Mertens en zijn PVDA.
Ik zou die stemmers niet langer als "arbeiders" omschrijven maar voor de rest is het een goede analyse.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 8 januari 2014, 14:13   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Ik heb de N-VA nog nooit weten zeggen dat ze met dat confederalisme bedoelen dat je (minstens) twee onafhankelijke staten gaat hebben die samenwerken in een confederatie. Als je een citaat hebt uit krant of journaal mag je dat hier plaatsen.

'Confederalisme' gebruiken ze daarentegen wel als magisch woordje. Een theoretische begrip zonder concreet en actueel praktisch model waarmee je dus heel veel moeilijke kwesties kan verdoezelen.
Confederalisme is een onduidelijke term waar de N-VA feitelijk "confederatie België" mee bedoelt:

Uit de N-VA congresteksten:

De Confederatie België bestaat uit de twee deelstaten Vlaanderen en Wallonië. In de Confederatie hebben de regio Brussel-Hoofdstad en de Duitstalige regio een bijzonder statuut. De regio Brussel-Hoofdstad
wordt geresponsabiliseerd en krijgt de grondgebonden bevoegdheden
toegewezen.

Op korte termijn kunnen we het roer in de Wetstraat onmiddellijk omgooien. Maar willen we iets structureel
veranderen, dan moeten we de structuren veranderen. De verandering
die dit land nodig heeft, heeft als uitgangspunt dat de deelstaten
Vlaanderen en Wallonië eigenaar zijn van alle bevoegdheden. Ze kunnen
die zelf uitoefenen, of beslissen om bepaalde bevoegdheden samen uit te
oefenen op het confederale niveau. In hun beider belang.
Zo wordt de logica volledig omgedraaid. In plaats van bevoegdheden over te
dragen van het federale niveau naar Vlaanderen en Wallonië, kunnen
bevoegdheden worden overgedragen van de deelstaten naar het confederale
niveau.

De facto bedoelt N-VA lidstaten als ze het over deelstaten hebben.

Oud 8 januari 2014, 14:52   #67
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@ViveLaBelgique: Op welke planeet leef jij?? Ik lig hier krom van het lachen. Heb ik dat goed gelezen(hahahaha) , NVA, een linkiewinkie-traditio partij??? Gij weet zeker niet dat er Waalse politiekers zijn die ook rond een NVA een cordon willen optrekken zoals ze met het rechtse VB gedaan hebben. Gij weet zeker niet dat er Waalse politici zijn die alle NVA stemmers en volgelingen op een schip willen zetten, naar de oceaan willen varen en al die NVA-ers daar overboord gooien. Allez zeg, zie je al de Walen een linkiewinkiepartij bestrijden. Zo nen goeien heb ik al lang niet meer gehoord ViveLaBelgique. Neen jongen of meisje, NVA, is RECHTS, RECHT,RECHTS en nog eens RECHTS, sorry, kom met moeite bij van het lachen.......
graaf de bethune is offline  
Oud 8 januari 2014, 15:02   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
I hate to burst your bubble. N-VA is zelf een linkiewinkie partij. Nergens valt uit de mond van hun kopstukken te horen dat ze rechts of liberaal zijn. Bovendien is N-VA zelf een traditio-partij. Ze zijn ex-kartelpartner van CD&V.

Wees wijs en stem op de enige echte revolutionaire partij die onomfloerst kiest voor een unitair België.
Als ik eens veel tijd en goesting heb, zal ik er eens achter zoeken.

Maar ik peins dat de kopstukken het al wel gezegd hebben, wat de werkelijkheid ook is:
nva is centrum-rechts.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 januari 2014, 15:08   #69
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bovendien is N-VA zelf een traditio-partij. Ze zijn ex-kartelpartner van CD&V.
Dus CD&V is rechts; want ze waren ooit kartelpartner van NV-A ..

Nogal een zwakzinnige redenering, vind je zelf niet?
Oud 8 januari 2014, 15:15   #70
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Leve België heeft wel gelijk in de laatste zin van zijn laatste reactie.
N-VA zou de tekst best in die zin aanpassn
Leden hier zouden dat kunnen amenderen op het congres.

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 8 januari 2014 om 15:16.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 8 januari 2014, 17:47   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Als u dat in een krantenartikel heeft gelezen, kan u mij dan de correcte link bezorgen Henri?
Geen krantenartikel Sonny, ik heb deze draad niet gestart hé.

Maarre, onder welke nickname postte je hier vroeger ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 januari 2014 om 17:47.
Henri1 is offline  
Oud 8 januari 2014, 18:16   #72
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geen krantenartikel Sonny, ik heb deze draad niet gestart hé.

Maarre, onder welke nickname postte je hier vroeger ?
Dus, als je een draad niet zelf hebt gestart, mag je daarin beweren wat je wil? Sterk punt, Henri!
Oud 8 januari 2014, 19:42   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is dan ook niet echt een probleem hee. De nieuwe jonge voorzitter verkast naar europa (als lijsttrekker is hij zo goed als automatisch verkozen) en met de dikke wedde die hij daar vijf jaar kan verdienen zal zijn chronische financieel probleem wel opgelost geraken. Een tevreden man dus. Ook sterke man Philip die naar de kamer versast moet zich geen zorgen maken, de kans dat het blok onder de vijf % valt is nihil. En Miss Louboutin is nu ook lijsttrekster voor de vlaamse lijst. Nog een tevreden vrouw. High fives all around, de parlementaire weddes zijn veilig.
All is quiet on the western front.
De eerlijkheid gebied mij te schrijven dat u daar wel een punt hebt
Oud 8 januari 2014, 20:26   #74
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Confederatie

Je kan beter de Grieken vragen of ze niet liever zonder Europa waren verder gegaan.
Volgens mij kan Europa niet zonder de armlastige Grieken in plaats van andersom.
Als Europa de Grieken had laten gaan volgden er gegarandeerd andere landen.
Als Europa zo onmisbaar was had het geen schrik moeten hebben dat het door het wegvallen van Griekenland uiteen zou vallen.
De EU is het grootste zwarte gat dat er bestaat. De EU is een geldverslindende wolf dat tsjokvol geldwolven zit.
De EU is bovendien zo ondemocratisch als de pest.
Wie zich d�*�*r niet van bewust is heeft er geen idee van in welke wereld wij leven.
Wikipedia is interessant om wat bij te lezen. Maar wikipedia is geen referentie.

De Grieken zijn nog lid van de eurozone omdat dit in hun voordeel is, niet andersom. Het budget van de EU is ook miniem en dus allesbehalve geldverslindend (1% van het BNP van de EU). De EU is daarenboven ook behoorlijk democratisch en zelf transparanter dan het federaal en vlaams niveau.

Als u wenst kan ik daar concrete argumenten voor geven, maar ik laat u eerst de kans om hetgeen u hier geponeerd hebt te argumenteren. Ongetwijfeld hebt u argumenten om één en ander te staven en lult u niet zomaar uit uw nek.
Ja_an is offline  
Oud 8 januari 2014, 21:33   #75
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En voor u zou het ook gezonder zijn, de fanatieke kruistocht zou dan kunnen stoppen.
Voor zijn mentale gezondheid zou dat toch wel een pak schelen hoor.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 januari 2014, 21:42   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Leve België heeft wel gelijk in de laatste zin van zijn laatste reactie.
N-VA zou de tekst best in die zin aanpassn
Leden hier zouden dat kunnen amenderen op het congres.
Voor mijne kop nog niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 januari 2014, 14:18   #77
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou die stemmers niet langer als "arbeiders" omschrijven maar voor de rest is het een goede analyse.
Meer dan 80 procent van de bevolking in dit land behoort tot de arbeidersklasse, dus wie stemt er dan op de PvdA? Managers, renteniers, zelfstandigen, boeren?
Bolleke Wol is offline  
Oud 9 januari 2014, 14:20   #78
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

De vraag van deze draad kan trouwens ook in omgekeerde richting gesteld worden: een oproep aan alle N-VA stemmers om op het VB te stemmen. Dan ben je tenminste zeker dat je stemt voor onafhankelijkheid en niet voor flauw gezwets over confederalisme of nog erger, 'economische herstelregeringen'.
Bolleke Wol is offline  
Oud 9 januari 2014, 16:54   #79
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De vraag van deze draad kan trouwens ook in omgekeerde richting gesteld worden: een oproep aan alle N-VA stemmers om op het VB te stemmen. Dan ben je tenminste zeker dat je stemt voor onafhankelijkheid en niet voor flauw gezwets over confederalisme of nog erger, 'economische herstelregeringen'.

Dat klopt.
Echter geloof ik wel, dat de kans veeleer groter is, dat VB-stemmers hun stem aan N-VA zullen geven, dan andersom.
Hoe dan ook, het moge meer dan duidelijk zijn, dat Vlaanderen steeds meer rechts stemt. Een positieve evolutie!
Oud 9 januari 2014, 17:21   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Het VB is het verleden he vriend, N-VA is het heden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be