![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vele mensen laten gewoon alle papieren thuis (id-kaart ook). Normaal gezien moet je die bijhebben. En vele mensen geven gewoon geen diefstal meer aan. Mijn vriend zijn smartphone is met fysiek geweld gestolen in Brussel. Geen aangifte. Enkele maanden geleden stonden er ineens op zijn bestelwagen afgedankte banden. De nieuwe waren weg. Moet gebeurd zijn in Mechelen. Geen aangifte. En twee weken geleden was de stang van zijn voorwielen half doorgezaagd. Gelukkig in een straatje in Antwerpen. De garagist zei dat het duidelijk sabotage was met een mogelijke dodelijke afloop als de breuk gebeurd was op de autosnelweg. Het vandalisme moet gebeurd zijn in Antwerpen, in Brussel, of in Baskenland. Geen aangifte bij de politie. Voor hen is dat toch allemaal peanuts? Mijn oude moeder is de laatste twee jaar ook beroofd geweest op de bus. Ze gaat dat melden en enkele tijd nadien krijgt ze een bericht dat haar handtas is teruggevonden. Het is gewoon routine geworden. Bandwerk. En dan lees je dat er in Leuven met de feestdagen veertien gauwdieven zijn opgepakt. Twaalf ervan zijn vrijgelaten met een uitwijzingsbrief op zak. Alsof dat die het land gaan verlaten. Hallo! En niemand komt op het idee om hun foto te verspreiden in de stad? Ah neen, want hun privacy zou eens in het gedrang kunnen komen. Hoe de privacy van menige burger in het gedrang komt, dat is blijkbaar geen waardevolle vraag. Zoals mijn schoonbroer die de resten van een jarenlange muntenverzameling in een naburige wei heeft mogen oprapen na inbraak. Over de laptops spreken we niet. Zoals de vriendin van mijn zoon in haar kot in Leuven van haar bed boven naar beneden keek en een inbreker aan het werk zag. Over de laptops e.a. spreken we niet. In het gebouw waren ze met z'n drieën bezig. Feedback van de politie? In stationsromannetjes misschien. De diefstallen in kleedkamers van fitness-centra en andere ... wordt nog zelden aangegeven. Waarom zou je daar nog tijd en energie in steken? Om vast te stellen dat het voor die politiemensen gewoon bandwerk is? Maar als de burger door de harde realiteit 'bait' is. Dan staat niets in de weg van de burger om kunstmatig 'bait' aan te bieden aan de dief. Hem erin te luizen. Een foto van hem of zij te nemen en die te verspreiden. Honderd keren meer efficiënter dan het logge gedoe dat justitie heet. En de aanklacht tegen privacy, daar zijn advocaten voor die de zaak rekken en laten verjaren. Een procedurefout? Een feit is dat burgers wennen aan criminaliteit en uit het oog verliezen dat in een gezonde maatschappij je ontspannen een stapje buiten je huis zet zonder je zorgen te maken over wat je nu zou meenemen en dragen (juwelen). En dat je ontspannen thuis kan komen zonder geconfronteerd te worden met een ravage. En 's morgens rustig kan ontwaken zonder te moeten vast stellen dat er inbrekers zijn geweest en je het niet heb gehoord. In een gezonde maatschappij zijn er ook burgers die creatief zijn en daar tegenaan aan. Wat de politie en cipiers en justitie momenteel doet en niet doet heeft m.i. niets te maken met een gezonde samenleving. Integendeel. Die 11.000 euro aan Farid Le Fou liggen zeer zwaar op mijn maag. Zeker bij politie en zeer zeker bij cipiers en ook zeker bij een deel van justitie. Die vijftien gastjes die nog niet geïdentifeerd zijn, lezen ook dat er geld te verdienen valt als je nog een stukje weerspanniger uit de hoek komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als de rechter beslist, dat wat Farid uitsteekt kan niet getolereerd worden, dat juicht iedereen. Als de rechter beslist, dat wat die cipiers uitsteken kan niet getolereerd worden, dan schreeuwt iedereen moord en brand. De wet geldt toch voor iedereen? Het doet me wat denken aan de reactie van de politie toen de wet veranderde en de verdachte bij zijn ondervraging bijgestaan mocht worden door een raadsman. Hetzelfde met de invoegetreding van de uitgebreide wet Franchimont, de verdachte kreeg het recht om te zwijgen. "We kunnen de verdachte dan niet meer dwingen van te bekennen", zei de politie. Een gedwongen "bekentenis". ...
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Xeno, die Farid staat bekend als een lastige bajesklant. Ze moeten die kerel gewoon harder aanpakken omdat hij simpelweg niet wil meewerken en de zaken voor zichzelf enkel verergert. Niet hem vergoeden omdat hij tegenstribbelt. Het is zoals een snoepje geven aan een kind dat niet in de hoek wil staan. Jij keurt dat blijkbaar goed? Dan hoop ik dat je zelf geen kinderen hebt.
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 14 januari 2014 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cipiers zelf een beetje "de Farid" laten uithangen is geen goed idee. Maar ik hoor wel dat je nooit in de gevangenis hebt gezeten, ik vergeef u daarom uw onwetendheid over de beestenstreken van de cipiers in de gevangenis.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik wel weet is dat in mijn wilde jaren dat ik agressief werd belaagd door iemand 's nachts de ene keer een auto is gestopt om hulp te bieden en ik ingestapt ben, de tweede tweede keer ik zelf de straat heb versperd en heb mogen instappen bij een verpleegster die werkte in een bejaardenhuis voor een vroege morgen shift verder de straat op. Tuurlijk lag het aan mij en had ik voorzichtiger moeten zijn. Maar voor hetzelfde geld was het iemand geweest die vroeg op de weg was om te gaan werken. Er is dus nog wel reactie van mensen, maar uitspraken van de politie doen er geen goed aan. Ze werjken de verzuring alleen maar in de hand. Op de bus heb ik ooit leerlingen van het lager secundair onderwijs plaats doen ruimen voor een bejaarde vrouw met een stok. Dat is mijjn norm. En ik heb ook eens een leerling naar de bushalte gebracht omdat hij één of andere represaille verwachtte die er niet was (als lerares). Dat is mijn norm. Dus aanzien dat een jongen belaagd wordt door andere gastjes (en op afstand zie je dat direct), dan kom ik ertussen. Want ik ben fysiek of door leeftijd niet belemmerd. En als ik rustig op de bus wil wachten en van de busrit wil genieten, dan ben ik niet lief voor wie dat verstoort. Voor dat feit alleen al zou ik heibel kunnen maken. Zo hoort het eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn advocaat gebruikt die driemaandelijkse verandering om een soort onmenselijke behandeling op poten te zetten. Farid hangt zodanig het varken uit en met opzet (het is gewoon een strategie) dat er niks anders opzat dan die man in de boeien te slaan. Elf dagen lang. Is dat nu zo erg? Het was helemaal net zo erg want het stelde hem immers in staat om zes mensen van de gevangenis te beschuldigen. En die mensen (beeld u dat goed in) betalen die 11.000 euro. (ik denk dat ik me niet vergis hier in). En hij betaalt 1 euro voor zijn weerspannigheid (ik zuig dat niet uit mijn duim) Nu moet je effe met twee voeten op de grond komen en rationeel de zaak bekijken. Het is de wereld op z'n kop, zoals die ACV-vakbondsman zei. Misdaad loont in dit land. Een Farid ontsnapt of speelt met iedereen zijn ballen om te kunnen ontsnappen en krijgt er nog geld voor ook. En niemand lijkt dat door te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat was erg, de rechter was daar toch duidelijk over?
Men mag mensen nu eenmaal niet zoals beesten behandelen, ook cipiers mogen dat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste zoveel jaren hebben ministers van justitie maar in één richting gewerkt: meer rechten voor de daders.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt het verschil waarschijnlijk niet, maar het is wezenlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ze voor zichzelf aan't zorgen zijn. Stel u voor dat ze de doos indraaien voor hun gekonkel en corrupte deals. Gewoon wat de gevaarlijke debiel uithangen, en't spaarboekje dikt aan.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je niet de held moet uithangen tov een bende van 15 idioten zal wel kloppen, maar dat zeggen ze toch ook als je een dief in huis krijgt en best braaf blijft zitten of liggen toch die weer weg is ? Ik had het over "als je de kans ziet om..." doe het dan! Laatst gewijzigd door andev : 14 januari 2014 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Farid, om maar 1 voorbeeld aan te halen is een "verdachte"? Ik dacht dat die kerel een veroordeeld crimineel was...
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Farid zouden ze beter een spuitje geven ipv al die show rond die kwast te verkopen! Hem een tijdje geboeid in de cel laten, en dan? Ocharme... Dat is alvast een pracht van een voorbeeld voor ander gespuis dat zijn voorbeeld nu kan opvolgen! Wat ze ook uitspoken, kan toch geen kwaad! En ze kunnen er zelfs nog aan verdienen als ze het spel goed spelen! Laatst gewijzigd door andev : 14 januari 2014 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben heel benieuwd.
![]() |
![]() |