![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een leugen. Vlaamse politici vormen de meerderheid.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betreur het dat jij zo weinig respect toont voor de congresteksten van N-VA. N-VA heeft als geen andere partij duidelijk uitgewerkt hoe zij hun confederalisme zien. Door er een cliché van te maken dat geen kanten voeling heeft met de teksten probeer je van N-VA een prutspartijtje te maken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens in mijn ogen is de huidige staatshervorming volledig te negeren wegens niet grondwettelijk. Als ze die weg opgaan, ben ik zeker dat ze ermee wegkomen. Er zijn heel wat zaken aangepast die niet ter aanpassing vatbaar waren. De grondwet is werkelijk een vodje papier. Degene die aan zet is maakt ervan wat hij wil. Een reden waarom bvb N-VA dat niet zomaar naast zich neer zal kunnen leggen is omdat ze een partner zal nodig hebben, en die partner is logischerweize nu onderdeel van die staatsmisvorming. Die partner zouden ze verliezen als N-VA met zoiets afkomt. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grondwettelijke gezien belet niks, behoudens vergissing, de volgende regering dus om bij voorbeeld de hele sociale zekerheid te splitsen. Nu is het zo dat de Grondwet wél gewijzigd moet worden als men een confederaal model wil invoeren. Dat zal inderdaad niet gaan. ![]()
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar? Hoe? Wanneer?
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
we hebben al veel die opmerking moeten doen bij u hé. als ik schrijf " confederalisme NVA is twee blanco bladen op tafel" dan leest u verkeerd dat NVA hun programma geen inhoud heeft volgens ik. u moet begrijpend alles lezen. die twee blanco bladen is een techniek. die twee blanco bladen moeten beschreven worden. blad 1 : wat doen we nog samen blad 2 : wat kunnen of willen we niet meer samen doen men overloopt een lijst met onderwerpen en elk onderwerp moet op blad 1 of 2 komen. dat had u kunnen lezen als u dat wilde
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grondwet is onbelangrijker naarmate je meer armslag hebt, en precies om de reden die jij aanhaalt, geen coalitiepartner, en vooral geen potentiële coalitiepartner onder de taalgrens, zal N-Va niet direct buiten de lijntjes kunnen kleuren. Eigenlijk zitten ze evengoed in cordon als eertijds het VB. De CD&V heeft de sleutel in de hand. Als die een bocht maakt is er iets mogelijk. Maar tot dan is het totaal nutteloos om voor communautaire redenen op N-Va te stemmen.
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Thanks! |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 februari 2014 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Wat denk u dat er nog logisch overblijft in Belgique, of je doet mee en je bent aan handen en voeten gebonden, of je verzet je ertegen en je krijgt heel de bedrogen goegemeente over je heen. Met dank aan onze regimepers die heel dat circus blijft promoten.
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wit blad historie hebben we al gehad 2010-2011. Ik begrijp dat je even van de wereld was in niet op de hoogte bent van het grote succes van het N-VA congres. Lees eens de congresteksten van N-VA over hun confederalisme. Daar hebben ze duidelijk in hun begrip confederatie België beschreven wat ze samen wensen te doen. Het Vlaams Belang ziet die confederatie België wel zitten. Alle andere partijen hebben op deze teksten een "welgemeende fuck you" laten horen.
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een partij doet natuurlijk wat ze wil, maar ik mag toch ook wel een zekere hypocrisie aankaarten ? De kiezer in aanloop van 25 mei blijven voorschotelen dat er stappen moeten gezet worden richting confederalisme terwijl dat gewoon juridisch niet haalbaar in de volgende legislatuur is valt voor mij toch niet echt onder de noemer verandering. En Maddens maakt nu een analyse die men maanden geleden al maakte of had kunnen maken. Zowat elke andere politicoloog wees er al op dat n-va daarin vast zit. Ook bij de toppers in n-va beseft men dat volgens mij heel goed, anders had vorige zomer Bracke nooit dat spoor beginnen verkennen. De zeitgeist was er toen nog niet klaar voor. Dat komt nog wel. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grondwetsartikel 10 staat hiervoor in de weg. Dat besef is trouwens de hoofdreden dat Danny Pieters de N-VA heeft verlaten.
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Peter kan je nog eens herhalen, spa en NVA die tot gedoemd waren om samen Antwerpen te besturen, zoals je hier een jaar lang herhaald hebt. Dat was zo zeker als 1 en 1 twee is
Kan je dat nog eens herhalen, het helpt de lezers uw zogenaamde inzichten in de juiste context te plaatsen Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 8 februari 2014 om 11:00. |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kun je dat eens toelichten vive ? Ik zie niet direct wat de gelijkheid van burgers te maken heeft met de praktische organisatie van de sociale zekerheid.
|
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() 11 a.m. en al tijd voor toogpraat
Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 8 februari 2014 om 11:03. |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN