Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2004, 15:11   #61
Jan V.
Schepen

Standaard

Ik zal het mijn alter-ego eens voorstellen... Maar ik reken op niet al te veel begrip, vooral niet omdat het verlangen naar warmere oorden dezer dagen toch alweer de kop op steekt.

God, wat is het leuk om schizofreen te zijn!

[size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be!

Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen
vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font]
Jan V. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2004, 21:52   #62
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
awel, ruk jezelf [font=Arial Narrow][size=1](haha, heb je'm)[/size][/font] eens weg van het forum en kijk nu maandag op VT4 eens naar Expeditie Robinson... in de verste verte niet te vergelijken met dat Temptation gedoe, hoewel ik nu ook voortga op 'horen zeggen' - heb zelf Temptation nooit gezien, enkel voorstukjes en dat was voldoende om daar nooit speciaal naar te gaan kijken.
temptation island is ook leuk hoor. daar kijken wij altijd met heel het kot naar, en das altijd gieren!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 22:28   #63
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Mick naar het verstekelingenkamp
Tien tegen één dat hij quasi-direct door de andere deelnemers ontdekt wordt
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 00:25   #64
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Mick naar het verstekelingenkamp
Tien tegen één dat hij quasi-direct door de andere deelnemers ontdekt wordt
Wat een etter is dat toch hee? Die heeft zich wel heel schoon laten kennen, eerst met zijn boertige gedrag tegen die 2 Nederlanders en daarna met zijn agressieve en onsportieve manier van spelen bij de proef. Een terechte rode kaart, zowel bij dat spel as bij de eilandraad.
Ben eens benieuwd hoe dat gaat aflopen met die 2 andere verstekelingen, geen van beide vrouwen is een katje om zonder handschoenen aan te pakken!
verdere update is voor morgen!
Oud 21 september 2004, 00:35   #65
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Het zou mij niet verbazen als Mick precies omwille van zijn karakter gekozen is. Er moeten conflicten zijn. Anders is het allemaal veel te braafjes. Het is alleszins drama wat we hier zien. De gehele Belgische deelnemers die samenspannen tegen Mick. Terecht trouwens.
Klaar tegen Mick. Het volgende conflict. Het zou nu wel eens een stuk venijniger kunnen worden in de mangrove.
Oud 21 september 2004, 00:44   #66
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Het zou mij niet verbazen als Mick precies omwille van zijn karakter gekozen is. Er moeten conflicten zijn. Anders is het allemaal veel te braafjes. Het is alleszins drama wat we hier zien. De gehele Belgische deelnemers die samenspannen tegen Mick. Terecht trouwens.
Klaar tegen Mick. Het volgende conflict. Het zou nu wel eens een stuk venijniger kunnen worden in de mangrove.
Eerlijk gezegd had ik half verwacht dat Roos op die eilandraad ging afkomen met "niemand moet weg maar Mick heeft nu al een tegenstem voor volgende keer"
De Belgen hadden al zo op voorhand verkondigd dat ze opzettelijk wilden verliezen om Mick naar huis te kunnen stemmen (volgens mij trouwens de 1ste keer dat dit gebeurt) dat ik dacht dat het productieteam ergens zou ingrijpen en er een stokje voor zou willen steken om de spanning nog meer op te drijven.
Maar daar hadden ongelukken van gekomen vrees ik.
Er zal in ieder geval heel wat gebaald zijn, vanavond. Eerst de Nederlanders die nu ontdekken dat hun eerste overwinning waar ze zo fier op zijn, geënsceneerd was.. bye bye victory gevoel en dan die Mick joh, die heeft niet doorgehad dat ze opzettelijk verloren, dat was duidelijk toen hij de reden opgaf waarom hij Darline opschreef.
wake up call voor die kerel... of hij er iets uit gaat leren echter?
Oud 21 september 2004, 00:59   #67
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Mick is Mick. Na 10 dagen heeft hij gene millimeter toegegeven. Hij blijft overtuigd van zijn gelijk. De groep kan hem zelfs geen barst schelen. Het samenspannen van de Belgen was een natuurlijke reactie. Die man moest weg. Hij was ook niet voor rede vatbaar.
Als verstekeling liggen de kaarten anders voor hem. Zij mogen samenwerken maar ze moeten het niet. Ik denk dus dat Mick op eigen houtje het een en ander gaat ondernemen. Twee sterke leidersfiguren, Klaar en Mick(alhoewel, hij lijkt mij wel kinderachtig). Geen van de twee zijn bereid om hun leidersrol op te geven. Dat wordt goeie televisie.
Oud 21 september 2004, 01:03   #68
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Mick is Mick. Na 10 dagen heeft hij gene millimeter toegegeven. Hij blijft overtuigd van zijn gelijk. De groep kan hem zelfs geen barst schelen. Het samenspannen van de Belgen was een natuurlijke reactie. Die man moest weg. Hij was ook niet voor rede vatbaar.
Als verstekeling liggen de kaarten anders voor hem. Zij mogen samenwerken maar ze moeten het niet. Ik denk dus dat Mick op eigen houtje het een en ander gaat ondernemen. Twee sterke leidersfiguren, Klaar en Mick(alhoewel, hij lijkt mij wel kinderachtig). Geen van de twee zijn bereid om hun leidersrol op te geven. Dat wordt goeie televisie.
Dat absoluut! Mijn plaatsje voor volgende maandag is nu al gereserveerd!
Oud 21 september 2004, 01:09   #69
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Dat absoluut! Mijn plaatsje voor volgende maandag is nu al gereserveerd!
Die van mij ook. Ik heb zelf gene kabel. Ik ga er speciaal voor bij ons moeder naar kijken. Hoef ik die dag dan zelf ook niet te koken.
Oud 21 september 2004, 01:13   #70
oriana
Minister-President

Standaard

HAHA, zelfde hier, ik ga bij vrienden kijken, alleen, mijn tegenprestatie voor het mogen komen kijken is dat ik dan telkens kook
Oud 21 september 2004, 01:29   #71
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

ER lijkt me zeer interessant dit jaar !
bonte verzameling persoonlijkheden en bovendien verstekelingsformule.

Hoe asociaal en impulsief Mick zich ook gedraagt, je zal moeten toegeven dat hij zichzelf blijft, (jammer dat het een pure individualist is met wat kinderlijke trekjes).
kan ik eigenlijk toch nog beter apprecieren als complotteren en manipuleren, waar hij duidelijk geen kaas van heeft gegeten.
maar in die groep kan hij duidelijk niet functioneren en dat ligt niet bepaald aan de groep. Maar het blijft zo dat weinigen voldoende geesteskracht hebben om het op te nemen tegen een hele groep en niet emotioneel in elkaar te stuiken.. (OOK ES IETS POSITIEFS OVER DIE MENS ZEGGEN HE )

de vrouw waar hij zo'n last meehad, Mitch geloof ik, lijkt me echter wél het manipulerend type. als je op haar "shitlist" komt , zal je het geweten hebben en zal het getreiter niet stoppen..

de opmerking van mick was wel hilarisch : " Vrouwen , die hebben macht over mannen, joeng da's ongelooflijk !" en dan heeft ie zelf een stripbar of zoiets ....met de vrouwtjes zal het blijkbaar OOK niet vlot gaan als ze niet onderdanig genoeg zijn of verbaal hem op zijn plaatsje zetten
Die kerel moet het ook wel niet makkelijk hebben vandaag de dag, met zijn leugens over de brandweer ?, zijn agressief en asociaal gedrag op het eiland, vermeende betrokkenheid bij een gewelddadig incident voor zijn bar..
maar ja, hij heeft zijn eigen kaarten zo geschud he...

ben eens benieuwd wie het volgende slachtoffer gaat zijn bij de belgen, tot nu toe was mick de ideale "negatieve energie" afleider, maar de manipulatortjes zullen zich nu zonder hem vlug bloot gaan geven als ze X beginnen te bekritiseren tov Y, zonder dat X van iets weet.
Ja, heel af en toe is het nog de moeite om een TV te hebben.....
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 18:49   #72
oriana
Minister-President

Standaard update aflevering 3

Citaat:
Aflevering 03 :Feest

Door de spanningen rond Mick is de sfeer in het Belgische kamp volledig gekelderd. Mick wordt door iedereen genegeerd, zelfs op zijn verjaardag. Hij vindt het erg dat niemand hem een knuffel of een kus gegeven heeft.
Maar van de groep moet Mick geen medelijden verwachten, en zeker niet van Mitchell.

De Nederlanders hebben al alle proeven verloren, maar de groep wordt met de dag hechter. Het vertrek van Henk heeft hen diep geraakt.

800 meter verder, tussen het Nederlandse en Belgische kamp in, zitten de verstekelingen. Ze hebben gemerkt dat ze buiten de mangrove te veel risico lopen om ontdekt te worden, maar in de mangrove is overleven bijna onmogelijk. Sarah is door de honger totaal uitgeput. Ernestine en Klaar zijn het beu. Ze vinden dat Sarah een keuze moet maken.

In het Belgisch kamp wil Mick zich opnieuw in de groep werken. Hij besluit daarom zijn strategie aan te passen. Hij gaat zich heel rustig en low profile opstellen. Frank wil ook vrede en harmonie in het kamp en hoopt dat Mitch zich met Mick verzoent. Mitch voelt dat iedereen zich ergert aan haar ruzie met Mick en besluit om niets meer over Mick te zeggen.
Ondertussen trekken Kelly, Mohamed, Matthias en Peter steeds vaker met elkaar op. Frank vindt het normaal dat mensen die het goed met elkaar kunnen vinden, steeds vaker naar elkaar trekken.

In het Nederlandse kamp maakt Frouke zich zorgen. Ze kreeg 4 stemmen op de eilandraad.
Frouke beseft dat indien de Eliminatieproef verloren wordt, zij diegene zal zijn die het eiland moet verlaten.

Bij de verstekelingen maakt de honger Klaar en Ernestine opnieuw onvoorzichtig. Ze wagen zich aan de rand van de mangrove op zoek naar voedsel. Ernestine is het geklaag van Sarah spuugzat en wil dat ze straks een beslissing neemt.

Mo, Kelly, Peter en Mat ruimen bij de Belgen het kamp op. De 4 trekken steeds vaker samen op en er groeit een hechte band. Maar ook de spanningen in het kamp blijven voelbaar. Ondanks alle goeie voornemens is de ruzie tussen Mitchell en Mick opnieuw hevig losgebarsten. Op een pad is het tot een fatale botsing gekomen. Mitchell beweert dat Mick haar van de weg heeft gelopen. Ook Mick is door het dolle heen en vertelt in het kamp zijn versie van de feiten. Frank vindt dat Mick overdrijft.

De volgende ochtend is de sfeer in het Belgische Kamp nog steeds niet goed. De problemen rond Mick en de aanval van de muggen vannacht bedrukken de sfeer. De enige die helemaal nergens last van heeft is Mick.

Aan de andere kant van Si Mirat heeft Jeroen een boom met rode vruchten gevonden. Er komt dus extra eten op de plank bij de Nederlanders.
Ook de sfeer in het Nederlandse kamp is warmer en hechter geworden, waardoor de mannen al wat makkelijker over hun emoties praten. Ronald mist zijn familie maar hij heeft foto’s bij. Bij het zien van de foto’s van Ronald, krijgt stoere Patrick een emotionele klap.

Bij de verstekelingen blijft Sarah het zorgenkind. Klaar en Ernestine willen haar overtuigen om op te geven. Sarah kraakt uiteindelijk dan toch. Totaal verzwakt wordt ze door Ernestine en Klaar naar de boot gebracht die haar komt oppikken. Sarah heeft in de expeditie zonder twijfel de zwaarste kaart getrokken. Eerst de kooi, dan de mangrove. Ernestine kan bij het afscheid haar tranen niet bedwingen en wordt getroost door Klaar.

Ondertussen krijgen de kampen info over de proef. Ze moeten elk een vrouw en een man afvaardigen die blindelings op elkaar kunnen vertrouwen. Het Nederlands kamp wil deze proef absoluut winnen. Coördinator Ronald beslist voor de groep dat Patrick en Marjolein de proef zullen spelen. Patrick is wat onzeker over de samenwerking met Marjolein, want hij kreeg op de eilandraad een stem van haar.

In het Belgisch kamp is de sfeer nog steeds beneden alle peil. Toch moet ook hier een keuze worden gemaakt. Uiteindelijk worden het Kelly en Mohamed die de uitdaging zullen aangaan.
De Belgen voelen zich dit keer minder zegezeker, maar Mohamed wil toch alles geven.

De vier expeditieleden weten niet dat hen een bijzonder gevaarlijke proef te wachten staat waarbij het leven van de ene in de handen van de andere ligt.
3.5 meter onder de zeespiegel hangen 8 stokken die de kandidaten ieder om beurt moeten opduiken en in een houder plaatsen. Wanneer de ene naar beneden duikt, kan de andere pas op het platform klimmen om de stok in de houder te plaatsen. Als de ene echter te lang op het platform blijft, moet de andere te lang onder water blijven en kan hij verdrinken.

De Nederlanders hebben nog geen enkele proef gewonnen. De druk op de schouders van Patrick en Marjolein is gigantisch. Ze moeten dit winnen.
Ook Kelly en Mohammed geven alles wat ze in zich hebben.
Na een aantal duiken zijn ze allemaal erg vermoeid maar toch is het Marjolein die als eerste op is.
Het zijn dan ook Kelly en Mo die de prijs, een feestje voor het hele team, in de wacht slepen. Bovendien moeten de verliezers, Patrick en Marjolein, het eten opdienen zonder dat ze er zelf van mogen eten.

Op de terugweg besluiten Kelly en Mo om een grapje uit te halen met hun kampgenoten en te doen alsof ze verloren hebben. De kampgenoten zien wanneer ze toekomen dat ze verloren hebben maar Frank en de anderen spreken troostende woorden totdat… Mo en Kelly plotseling vertellen dat ze gewonnen hebben! De Belgen weten niet wat ze te horen krijgen: ze mogen zich verwachten aan een gigantische feestmaal. Marjolein en Patrick staan klaar om de Belgen te ontvangen met een heerlijk drankje.

Nietsvermoedend wachten de Nederlanders op de terugkomst van Patrick en Marjolein. Zij weten nog steeds niet of ze de proef gewonnen of verloren hebben. Shandinella denkt dat indien ze verloren hadden, Patrick en Marjolein al lang terug zouden geweest zijn.

Bij de Belgen is het festijn nog volop bezig. Toch slaagt Mick er alweer in om de sfeer te verpesten door grof te zijn tegen de Nederlanders. De andere kampleden kunnen er niet mee lachen. Bovendien zijn alle Belgen het erover eens om wat eten over te laten voor de Nederlanders. Alleen Mick gaat absoluut niet akkoord. Hij wilt het spel hard spelen.
In het Nederlandse kamp is het vertrouwen omgeslagen in wanhoop. En van eetfestijnen is al helemaal geen sprake.

De Belgen zijn ondertussen aan het dessert toe: een heerlijke taart! Patrick moet met lede ogen aanzien hoe de Belgen van de taart genieten. En dan komt er nog één… Bij het zien van de tweede taart stort Patrick in elkaar.
De Belgen krijgen geen hap meer binnen en schenken de tweede taart aan Marjolein en Patrick als dank voor de fijne bediening. Met wanhoop in het hart gaat Marjolein haar kampgenoten vertellen dat ze opnieuw verloren hebben. Ze kan enkel hopen dat de taart de pil zal vergulden. Wanneer ze de taart laat zien, vindt iedereen dit zo overweldigend dat ze helemaal niet treuren om het verlies van de proef.
De enige die zich niet kan herpakken is Patrick. Shandinella probeert hem te troosten.

De volgende ochtend staan Klaar en Ernestine voor een dilemma. Ze willen op rooftocht gaan maar dan bestaat de kans dat ze ontdekt worden. In de mangrove blijven, heeft echter ook geen enkele zin want dan zullen ze door de honger aftakelen, net als Sarah. Ernestine is bereid om risico’s te nemen. Ze wil gaan stelen in de andere kampen. Maar Klaar twijfelt.

Mick kan het softe gedrag van z’n kampgenoten op het etentje niet verkroppen. Als het aan hem had gelegen hadden de Nederlanders helemaal niks gekregen. De Nederlanders hebben gisteren voor de vierde keer op rij een proef verloren maar de taart maakt veel goed. Ze genieten die ochtend nog van taart als ontbijt.

800 meter verderop vertrekken de verstekelingen op hetzelfde moment op rooftocht. Klaar en Ernestine beseffen dat ze een groot risico nemen. Een paar honderd meter noordwaarts smeden Mat, Peter en Mo geheime plannen om Mick kwijt te raken. Competitiebeest Mohamed overweegt om met opzet de Eliminatieproef te verliezen om Mick dan weg te stemmen. Matthias wil ook meedoen maar Peter twijfelt.

Aan de andere kant van het eiland weet Frouke niets over de plannen van de Belgen. In het Belgisch kamp heeft Mick zich helemaal opgepept voor de proef. Hij weet niet dat hij de enige is. Nooit eerder in de Robinson geschiedenis heeft een team geprobeerd met opzet een proef te verliezen.

De Belgen hebben geen idee dat hun vertrek een heel eind verderop onrust veroorzaakt. De verstekelingen zijn vlakbij het Nederlandse kamp maar zien in de verte de boot van de Belgen vertrekken naar de proef. Klaar en Ernestine weten niet dat ook het Nederlandse kamp ondertussen verlaten is. Voor één keer is het lot hen gunstig gezind. Hun rooftocht zou wel eens zeer succesvol kunnen zijn.

Beide teams zijn toegekomen voor de Eliminatieproef en dat wordt een echte Derby Der Lage Landen: korfbal met een Robinsonsausje erover. Het Belgische team moet 2 leden aan de kant laten voor de proef en dat worden Mo en Frank. Het Belgisch kamp wil Mick kwijt en zet daarom 2 sterke deelnemers aan de kant om zo het team te verzwakken. De Belgen zijn van plan om te verliezen maar merken ook meteen dat ze tegenover een zeer sterk Nederlands team staan.
De Nederlanders spelen als een geoliede machine en de tegenstand is voor de Belgen veel groter dan verwacht. Algauw is het 2-0 en Mick voelt dat de Belgen kansloos zijn. Om z’n vel te redden besluit hij het spel hard te spelen.

Het Nederlandse kamp ligt er ondertussen verlaten bij, maar dat weten de verstekelingen niet. Ze zijn vlakbij en bespreken hun aanvalsstrategie. Klaar en Ernestine willen wachten tot ze ook de Nederlandse speedboot zien vertrekken.

De Nederlanders spelen zich ondertussen de ziel uit het lijf, en hebben geen idee dat hun kamp kan worden leeggeplunderd. Ondertussen blijft Mick zich als enige Belg voor de volle 100 procent geven. Maar dan gaat hij te ver. Hij pakt Patrick hardhandig aan en wordt door Ernst-Paul uit het team gezet. De Nederlanders waren al sterk, maar nu, met een man meer, zijn ze echt onoverwinnelijk. En zo winnen de Nederlanders hun eerste proef met 5 tegen 1.

Klaar en Ernestine hebben toch besloten het Nederlandse kamp te besluipen en zijn op dat moment nog maar 50 meter van het Nederlandse kamp verwijderd. Het ziet ernaar uit dat ze vandaag eindelijk hun slag zullen kunnen slaan. Wat Klaar en Ernestine niet weten is dat het Nederlands team ondertussen al op de terugweg is. De rustpauze die ze genomen hebben, zou wel eens fataal kunnen zijn. Wanneer Klaar bijna in het kamp is aangekomen, hoort ze plotseling mensen zingen. Het Nederlandse team is net teruggekeerd van de proef. Klaar vlucht zo snel ze kan weg van het kamp.

De Nederlanders beseffen niet dat ze op het nippertje aan een plundering ontsnapt zijn. Klaar en Ernestine zijn zwaar teleurgesteld. Ze moeten terug met lege handen.
De Belgen maken zich klaar om naar de eilandraad te gaan maar van droefenis is geen spoor. Alleen Mick vreest dat z’n laatste uur geslagen is. Op de eilandraad krijgt hij gelijk want hij krijgt 7 stemmen tegen.
Mick is opgelucht dat hij het eiland kan verlaten en wanneer hij het voorstel van Roos krijgt om naar de mangrove te gaan, wil hij dit graag doen. Mick hoopt tot in de finale te geraken om zo wraak te kunnen nemen op z’n Belgische teamgenoten.

zoals beloofd de update ~ zo kan iedereen volgen
Oud 21 september 2004, 18:54   #73
oriana
Minister-President

Standaard Teams na aflevering 3

Belgische Team

[size=1]foto's zijn links[/size]

Nederlandse Team

Verstekelingen Mangrove

[size=1][/size]
[size=1][size=2]Op 't vliegtuig naar huis gezet[/size] [/size]

Oud 21 september 2004, 20:16   #74
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Great nu kan ik het kijken zonder te kijken.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 01:39   #75
ingenious

Standaard

ik ben weeral vergeten kijken

ik probeer zondag de herhaling mee te pikken (maar die heb ik vorige week ook vergeten!)

Citaat:
Oud 22 september 2004, 11:00   #76
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Waar zat je met je gedachten?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 23:17   #77
oriana
Minister-President

Standaard Aflevering 04 : Schokkend nieuws

Citaat:

De Belgen zijn een dag na het vertrek van Mick allemaal opgelucht en tevreden. Vooral Darline voelt zich goed en bloeit voor het eerst in de expeditie volledig open. Ze neemt het voortouw bij het maken van echte bedden.

Nog geen kilometer verderop, in de mangrove, is Mick op weg naar het verstekelingenkamp. Hij werd door de Belgen unaniem weggestemd en is zeer gemotiveerd om wraak te nemen. Maar Ernestine, die al 8 dagen in de mangrove overleeft, heeft al ondervonden dat het geen vakantieoord is. Ze zit er compleet door.
De barre leefomstandigheden en het gebrek aan voedsel maken de verleiding om te stelen bijna onweerstaanbaar. Het Nederlandse en Belgische kamp zijn ook op hun hoede voor een mogelijke diefstal nu ze weten dat ze op één eiland wonen. Ze hebben er echter geen flauw benul van dat het gevaar van een derde kamp kan komen…

Wanneer Klaar en Ernestine horen dat er iemand aankomt in de mangrove, hoopt Klaar dat het een Belg is. Ze wil absoluut niet herenigd worden met één van haar oude kampgenoten.
In Klaars oude Kamp Nederland blijft er steeds minder over van de stoere Patrick uit het begin van de expeditie. Jeroen en Marjolein ergeren zich aan Patricks gedrag en bespotten hem zelfs terwijl hij ligt te slapen.

In het verstekelingenkamp is Klaar gelukkig met de komst van Mick. Algauw maakt Mick zijn plannen bekend: hij wil zo snel mogelijk wraak nemen op de Belgen en bij hen gaan stelen.
Nog geen kilometer verderop hebben de vier vrienden Peter, Matthias, Kelly en Mohamed geen flauw benul van Micks snode plannen. Ze voelen zich juist sterker dan ooit en zien zichzelf heel ver komen in de expeditie.

De volgende dag krijgen beide kampen post en dat betekent niet veel goeds. Alle kampleden moeten alles inpakken. Sommigen van hen zullen mogen terugkeren, anderen niet. Bij de Belgen is het nieuws vooral hard aangekomen bij het vriendenclubje. Ze bedenken plannen om toch samen te kunnen blijven. Ook Frank is geschrokken van het nieuws. Hij brengt de hele groep samen om een Indiaans afscheidslied te zingen.

Vandaag wordt het leven van de expeditieleden volledig op zijn kop gezet. Darline en Ronald worden, als oudsten van hun team, bij Ernst-Paul en Roos geroepen. Ronald mag een Belgische man en een Belgische vrouw kiezen. Hij gaat voor Mohamed en Kelly. Darline kiest voor Patrick en Marjolein.
De rest van de kampen blijft ongewijzigd.
Het voormalig Nederlandse kamp gaat met Mohamed en Kelly verder als Kamp Zuid en de Belgen vormen met Patrick en Marjolein Kamp Noord.

Mohamed en Kelly en Patrick en Marjolein krijgen meteen de kans om zich te bewijzen voor hun nieuwe team. In de Robinsonproef strijden ze immers tegen elkaar. Voor deze proef, moeten beide teams zo snel mogelijk kisten verzamelen. In elke kist zit iets lekkers verborgen. Het team dat wint mag de inhoud van al hun kisten meenemen. Het team dat verliest moet alles achterlaten.
De strijd tussen de twee nieuwe kampen gaat precies gelijk op en het komt aan op de laatste twee kisten. Mohamed is hierbij net iets sneller dan Patrick.

Patrick en Marjolein staan met lege handen voor hun nieuwe kampgenoten want de inhoud van al hun kisten blijft achter. Kelly en Mohamed maken wel een indrukwekkende intrede in Kamp Zuid. Naar Robinson-normen hebben ze een fortuin gewonnen: chips, rijst, thee, bloem, een visnet, een krabbennet, enz.

In het nieuwe kamp Noord heeft Patrick de klap van de herindeling nog niet verwerkt. Hij vindt dat hij het zwaar te verduren heeft en dat net de dag voor zijn verjaardag.
Marjolein distantieert zich meteen van Patrick. Ze beseft dat ze om door te gaan, vrienden zal moeten maken bij de Belgen.
De eerste beproeving voor Patrick en Marjolein wordt de middagmaaltijd: geen chips en thee maar schelpen op Vlaamse wijze. Patrick krijgt de schelpen maar niet naar binnen. Marjolein daarentegen wint de sympathie van de Belgen door bijna alles op te eten.

Aan de andere kant van het eiland worden de prijswinnaars Mohamed en Kelly onthaald als ware helden. De kampleden genieten met volle teugen van al het lekkers dat de twee nieuwkomers gewonnen hebben.
Kelly schiet onmiddellijk goed op met haar leeftijdsgenoot Frouke, en dat verzacht het afscheid van haar Belgische vrienden. Mohamed is wat minder spontaan, en stelt zich een stuk meer afwachtend op dan Kelly…

De volgende dag wordt Patrick 35, maar het is niet bepaald een feest. Patrick zit in tweestrijd met zichzelf. Hij heeft de hele nacht niet geslapen en wil uit de expeditie stappen maar dat doe je niet zomaar. Het is een loodzware en onomkeerbare beslissing.
Na urenlang tobben en twijfelen keert Patrick terug naar de groep. Hij voelt zich niet goed en wilt naar huis.

In de mangrove voelt Mick zich al snel thuis bij de verstekelingen. De verstotene van kamp België ontpopt zich tot teambuilder en maakt een echt kamplied. Micks enthousiasme helpt ook Ernestine er bovenop.

In kamp Zuid neemt nieuwkomer Mohamed snel initiatieven. Op het heetst van de dag is hij op zoek naar nog meer voedsel dan hij al heeft binnengebracht. De survivalkwaliteiten van de Nederlanders en vooral van kampoudste Ronald vallen Mohamed enorm tegen.
Frouke is erg blij met de komst van de Belgen. Ze heeft nu eindelijk een vriendin in het kamp: Kelly. Bij de laatste eilandraad kreeg Frouke een zwarte stem. Maar nu Mohamed en Kelly er zijn zou, kan het tij voor haar misschien keren. Het is ook Jeroen niet ontgaan dat door de herindeling van de kampen de kaarten door elkaar zijn geschud. En die avond roept Jeroen de groep bij elkaar voor een verrassende mededeling: hij voelt zich niet goed in het kamp en vraagt de anderen om op hem te stemmen bij een eventuele volgende eilandraad. Jeroens vriend Ronald is geschokt en barst in tranen uit. Maar Frouke twijfelt aan Jeroens oprechtheid…

Ondertussen nemen de verstekelingen, gedreven door honger en wraak, een enorm risico. Ze verlaten de mangrove om op rooftocht te gaan naar, wat zij denken, dat nog steeds Kamp België is. In kamp Noord doet Marjolein nietsvermoedend haar uiterste best om bij de Belgen in de smaak te vallen. Terwijl de mannen slapen, zorgt zij voor brandhout. Marjoleins poging lijkt al meteen vruchten af te werpen want Darline kan het goed vinden met Marjolein.

Wanneer Mick op verkenningstocht gaat naar het Belgische kamp moet hij teleurgesteld afdruipen. Bij de Belgen kan niet gestolen worden, ze zijn allemaal aanwezig. De drie gaan over op plan B: stelen bij de Nederlanders. Maar dat is helemaal aan de andere kant van het eiland…

In Kamp Zuid blijkt het gewonnen visnet uiterst succesvol, maar veel tijd om ervan te genieten hebben de expediteleden niet. Er staat immers een eliminatieproef op het programma.
Voor deze eliminatieproef moeten de kampen een loodzware kist uit de zee halen en daarna een hele bak vol zand vullen, waardoor de kist opengaat. Met het mes uit de kist, kunnen de touwen die rond een kooi gebonden zijn, doorgehakt worden. Hierdoor kan de kooi open en is de immuniteitstotem binnen handbereik.

Kamp Zuid ligt algauw achter, maar toch neemt Ronald even een pauze. Frank heeft echter grote problemen om de touwen door te hakken en daardoor komt Zuid terug dichterbij. Het is uiteindelijk toch kamp Noord die de eliminatieproef wint, en dus niet naar de eilandraad moet.

Voor Mohamed is het zijn allereerste nederlaag in de expeditie. Hij is zwaar teleurgesteld en wanneer de Nederlanders hem roepen om de proef te bespreken, weigert hij met hen te praten. Hij kan er niet bij dat Ronald een pauze nam. Bij de terugkeer in het kamp, loopt de ruzie tussen Mohamed en de Nederlanders uit de hand.

Terwijl Kamp Zuid als team in zware crisis zit, zijn de drie verstekelingen stiekem tot op enkele tientallen meters genaderd. De expeditieleden in Kamp Zuid worden volledig opgeslorpt door hun eigen problemen. Ze hebben het na de ruzie helemaal gehad met Mohamed.
Wat later is het in kamp Zuid stil geworden. De verstekelingen hopen dat het kamp ook echt verlaten is zodat ze toch nog kunnen stelen. Daarom gaat Klaar alleen vooruit om te spioneren.
Maar in kamp Zuid heeft iedereen zich net verzameld rond het vuur. De spanning is om te snijden, want na de ruzie heeft Jeroen als klap op de vuurpijl verteld dat hij toch liever niet weggestemd wilt worden. Voor Mohamed is de maat vol. Hij is ervan overtuigd dat Jeroen hem bedrogen heeft.

De drie verstekelingen hebben intussen een andere route gekozen, deze keer over de rotsen. En weer gaat Klaar alleen vooruit om te kijken of er volk in het kamp is. Terwijl Klaar over de rotsen klautert lopen de leden van kamp Zuid naar de boot die hen naar de eilandraad zal brengen. Terwijl de leden van kamp Zuid met hun hoofd bij het stemmen zijn, dringen op datzelfde moment de drie verstekelingen hun kamp binnen. Vooral Mick kan niet geloven hoeveel eten er aanwezig is. Ze besluiten hun diefstal te maskeren en niet alles mee te nemen, zodat ze onopgemerkt blijven en later nog eens terug kunnen keren. De verstekelingen willen dat Kamp Zuid denkt dat er een dier aan het eten gezeten heeft.
Op de eilandraad straffen de leden van kamp Zuid ondertussen Jeroens wispelturigheid af. Hij krijgt een zwarte stem.
Oud 28 september 2004, 23:23   #78
oriana
Minister-President

Standaard Nieuwe Kampen

Kamp Noord

Kamp Zuid

heeft 1 zwarte stem dat hij meeneemt naar de volgende eilandraad

Verstekelingen Mangrove

[size=1][size=2]Op 't vliegtuig naar huis gezet[/size] [/size]

Oud 28 september 2004, 23:24   #79
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik ben weeral vergeten kijken

ik probeer zondag de herhaling mee te pikken (maar die heb ik vorige week ook vergeten!)
heb ik zondag toch weer de herhaling gemist zeker! 2 afleveringen gemist dus, maar deze week heb ik wel gekeken. ik kan terug een beetje volgen.

Citaat:
Oud 28 september 2004, 23:36   #80
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
heb ik zondag toch weer de herhaling gemist zeker! 2 afleveringen gemist dus, maar deze week heb ik wel gekeken. ik kan terug een beetje volgen.
Leuk hee
Ik vind het echt de max ~ 't Belgische team doet het goed, ik denk dat Mitchell de volgende is die verdwijnt daar. Marjolein zal wel aanvaard worden.
Wat het andere team betreft: Mohamed, Kelly en Frouke zijn een hecht groepje, Jeroen heeft al een extra stem dus als zij volgende keer weer alle drie op hem stemmen ligt die eruit.
Dan blijven enkel nog Roland en Shandinella over ~ zij kunnen die er telkens met hun drietjes uitbonjouren en zo op hun sokken met zijn drieën naar de samensmelting gaan
Goed plan, ik gun het hen!
Die Roland is maar een watje hoor, dat werd vandaag wel duidelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be