![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste producten zijn evenwel duurder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast blijkt uit vergelijkend onderzoek (in Testaankoop en in een aantal artikelen in Het Laatste Nieuws) dat producten in de Aldi kwalitatief soms beter zijn dan de huismerken van de grote Belgische supermarkten. Zo kreeg de marsepein van Aldi een heel positief oordeel, terwijl die van Colruyt en Delhaize de grond werd ingeboord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik blijf er dus bij dat volgens mij de meeste merkproducten van betere kwaliteit zijn dan de Aldi-producten. Hoeft niet met alles zo te zijn, ik ga regelmatig een aantal zaken kopen in de Aldi die ik echt lekker vind daar, die zijn ook van 1 of ander merk waar ik daarvoor nog nooit van gehoord had ![]() Huismerken van de Colruyt zijn ook heel erg spotgoedkoop en vind ik inderdaad ook helemaal niks. Of dat voor de Delhaize en Carrefour ed ook zo is, weet ik niet, want daar ga ik zelden iets halen, m'n ouders ook niet.
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- Champion in Belgie = Mestdagh (niet onderdeel van de gewone Carrefour maar eigendom van zelfstandige -- net als SPAR buurtwinkels (= merk is Nederlands maar de buurtwinkels zijn onafhankelijke Belgische franchisenemers) En Cora/Match behoort tot Louis Delhaize, de aparte kruidenier gesticht door familielid van de andere Delhaize. Qua eigendom zijn alleen Carrefour & Intermarché Frans |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Supermarkten die goedkoper zijn dan AH , zoals Dirk van de Broek --C1000-- Dekamarkt --Jumbo --Plus --Vomar. Andersom zou het goed zijn, dat ook Belgische supermarkt ketens naar Nederland zouden komen. Meer keuze is goed voor de consument. Laatst gewijzigd door cato : 4 april 2014 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens een recente analyse zijn de Franse hyper en supermarkten voor voeding toch 9,2% goedkoper, 13% goedkoper in Nederland en 8% goedkoper in Duitsland! Eén van de redenen is (voor de zoveelste keer, de economische ondergang van dit land) de zwaardere lonen en loonlasten. Het gebrek aan flexibiliteit van de Belgische werknemer en de hogere belastingen. Het is dus gemakkelijker nogmaals op de bedrijven ( in dit geval de distributie) te schieten terwijl we hier in Belgie die meerkost als een ijzeren bol meeslepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() C1000 kan je het best vergelijken met de voormalige Unic. Gewone supermarkt met goede prijszetting, voldoende assortiment en met allerlei promoties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=7086083 De andere die genoemd worden , zijn te vergelijken met C1000.,midden segment in de markt. Aldi en Lidle, behoren tot een lager segment in de markt. Laatst gewijzigd door cato : 4 april 2014 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() @JvdB en cato: De markt kan zeker wat competitie gebruiken hier in België dus ze zijn zeker welkom als ze hier ook een voet tussen de deur komen steken (wat mij betreft)
![]()
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Blinde vinken zijn supersimpel en heel goedkoop om zelf te maken. Kan hun afdeling dat niet, is dat reden genoeg om duurdere zaken zeker niet te kopen. Dus neen, die mening deel ik niet. Ik zou er wsl ook niets meer kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
welke partij in Vlaanderen zet dit op haar programma ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
C1000 speelt hier vaak op in met flinke kortingen voor een specifiek aantal producten terwijl ik de indruk heb dat ze door de band genomen iets duurder zijn dan bijvoorbeeld jumbo. Laatst gewijzigd door Dade : 4 april 2014 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Blijkbaar kopen behalve AH ook andere NL supermarktketens ook bij belgische land- en tuinbouwers in - dat er druk bestaat op de prijs is normaal, maar vermits er toch nog altijd zaken gedaan worden tussen landbouwers en tuinbouwers en alle distributiehandel in de BNL wijst toch eerder in de richting van een storm in een glas water...