![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Hoe zit het met je energieverbruik? - Hoe zit het met je afvalbeheer? - Hoe zit het met je mobiliteit? - Hoe zit het met je procreatie? - Hoe zit het met je consumptie? Enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weiger te geloven in blijvende domheid.
Het is een heel normale fase bij jonge gasten dat ze een tijdje groen zijn, geïndoctrineerd door hun peer-group en/of door een onderwijzer die in die fase is blijven steken (of die een agenda heeft) Maar eens die jonge gasten beginnen sporten, werken, uitgaan, dan gaat de groene ideologie al snel de mesthoop op waar hij thuishoort, en dan doet de vermaledijde auto zijn intrede, wanneer het besef groeit dat in het echte leven mobiliteit belangrijker is dan grasje-boompje-bosje. Ik blijf dus met de vraag zitten waar die 5% die-hard groene hun hypokriete agenda uit bestaat. Ik zeg weldegelijk hypokriet, want buiten een paar obligate fiets-wandel-tram-trein-bus-optredens als er camera's in de buurt zijn, maken ze evengoed gebruik van hetzelfde persoonlijk vervoer dat ze zo verketteren.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me fair. Het grote probleem is mobiliteit, en ik constateer dat groenen dat probleem eerder in de hand werken dan oplossen, terwijl hun oplossingen tevens allesbehalve milieusparend zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er constant mee bezig, dat milieuprobleem aan de kaak te stellen. Alleen mijn oplossing wordt niet aanvaard.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Je moet niet alleen bezig zijn met dat milieuprobleem aan de kaak te stellen, maar vooral met zelf voor kleine stapjes vooruit te zorgen in je eigen functioneren, in je eigen levenssfeer, in je eigen omgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, vandaar de onvermijdelijke noodzaak van taxen. De mensen zijn niet allemaal even slim en verantwoordelijk, maar centjes tellen kunnen ze allemaal, van de slimste tot de domste. Om die manier kan je zelfs de meest vervuilende Supe®Staaf een weinig vervuilend leven doen leiden. Hef zo bijvoorbeeld 600% taks op zijn diesel en al snel zal hij met een minder vervuilende wagen rijden.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas wordt meer dan de helft van mijn mogelijkheden op't voorhand geroofd door de democratisch verkozen dieven.
![]() |
![]() |
#70 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overbodige ballast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() En zo duw je het weer de politieke kant op, waardoor je jezelf een uitvlucht aansmeert om vooral geen initiatieven terzake in je eigen levenssfeer te starten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lagere schoolargument 'het is okay als je maar je best of iets doet', is in the real world helaas niet valabel. Als je geen behoorlijk resultaat, of zelfs een verslechtering van de toestand bereikt, dan ben je een faalhaas, en dan heb ik liever dat je je gedeisd houdt in plaats van op andermans kosten nutteloze grillen uit te halen, die meestal de anderen nog eens ferm kloten boven hola.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijke selectie zal noodzakelijk blijken om te overleven op een menswaardige manier.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"kloten boven hola"??? Een uitspraak die mij onbekend is, vrees ik... Daarvoor heb ik na meer dan een halve eeuw toch nog te weinig taalkennis opgedaan, vermoed ik. Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 22 september 2014 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Vele Vlamingen hun kennis en intellectuele capaciteiten beperken zich tot hun jobke, de economie en centjes tellen. Voor de rest hebben ze een algemene kennis van 0,0 en dan krijg je dergelijke analyses.
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu dat ik een dag verder ben denk ik dat zelfs een mini-dieseltje als rangeextender voor een plug-in hybride ook geen toekomst meer heeft. De nadelen van de diesel zijn alom bekend. Einde diesel dan maar voor personenwagens tegen pakweg 2020 (met uitdoofbeleid) , vooral wegens de strengere Euronormen en vooral dan op basis van een veel betere Europese testcyclus die de praktijk veel meer benaderd. De huidige NEDC is namelijk een dikke farce. In elk geval zijn ze aan een nieuwe testcyclus bezig, hopelijk gaan ze dan ook eens eindelijk de nanofijne roetdeeltjes (PM 0,1 of <100nM) op grotere schaal monitoren. En ook bij de DI-benzine zouden ze de motoren die overwegend met magermengsel werken moeten verbieden, maar ik denk dat de meeste constructeurs die al een tijdje uit hun modelprogramma gesmeten hebben, het VW Concern maakt ze in elk geval niet meer, de eerste TSI en TSFI waren namelijk zulke motoren, enkel de naam hebben ze wel behouden: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 september 2014 om 10:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn de centjestellers? Niet degenen die het afgenomen wordt onder valse pretext van milieuvriendelijke belastingen. Die mensen hoeven niet meer te tellen...
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 september 2014 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb niet de pretentie om vanop een zelfverklaard moreel superieur piede-stalleke een ander mijn visie op te leggen via pest- en diefstal-belastingen. Citaat:
Boven hola= extra (i.c. de hindernissen die met het ontstolen belastinggeld gemaakt worden om de automobilist te duvelen)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 september 2014 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |