Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2014, 19:39   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Daar kan ik het wel eens mee zijn.

Nóg beter zou ik het vinden de burgers te leren zichzelf te beschermen, en hun het recht op zelfverdediging (terug)geven.
Ja... En toch ook neen.
Uiteindelijk willen we geen straatjustitie waarbij ze vermeende misdadigers gaan ophangen of erger.
In het aangehaalde voorval lijkt het me eerder een geval van afrekenen en betalen, winkeldiefstallen zijn een plaag maar echt zelfverdediging komt daar niet aan te pas. Mss een nazicht van de kassa, als het druk is in de winkel kan het soms lijken alsof iemand iets mee neemt en een ander 't toch betaald heeft. Waarmee ik niet zeg dat er mogelijks geen pinten verdwenen zijn...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 19:40   #62
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ja, het is de schuld van De Wever. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Mayeur in Brussel:
Een deel van het Antwerps crapuul dat naar Brussel afzakte, was van bij het vertrek stomdronken en had ook al een gehandicapte gemolesteerd ( De Wever tijdens interview op Een). De Antwerpse politie had dus moeten optreden : dronkenschap op de openbare weg.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 19:54   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar kan ik het wel eens mee zijn.

Nóg beter zou ik het vinden de burgers te leren zichzelf te beschermen, en hun het recht op zelfverdediging (terug)geven.
Daar ben ik het volmondig mee eens. In dit apenland wordt de gewone burger immers op alle mogelijke manier AFGELEERD om zichzelf te beschermen. Alleen criminelen hebben nog het recht op zelfverdediging.
Oud 14 november 2014, 19:56   #64
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Een deel van het Antwerps crapuul dat naar Brussel afzakte, was van bij het vertrek stomdronken en had ook al een gehandicapte gemolesteerd ( De Wever tijdens interview op Een). De Antwerpse politie had dus moeten optreden : dronkenschap op de openbare weg.
Ademtest voor een paar tienduizend man ? U maakt een grapje, neem ik aan
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 19:57   #65
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ja... En toch ook neen.
Uiteindelijk willen we geen straatjustitie waarbij ze vermeende misdadigers gaan ophangen of erger.
In het aangehaalde voorval lijkt het me eerder een geval van afrekenen en betalen, winkeldiefstallen zijn een plaag maar echt zelfverdediging komt daar niet aan te pas. Mss een nazicht van de kassa, als het druk is in de winkel kan het soms lijken alsof iemand iets mee neemt en een ander 't toch betaald heeft. Waarmee ik niet zeg dat er mogelijks geen pinten verdwenen zijn...
M.i. is er toch nog een héél verschil tussen straatjustitie en lynch mobs enerzijds, en zelfverdediging anderzijds.

Ik kan noch wil er écht iets aan verhelpen dat ik véél begrip en sympathie kan opbrengen voor pakweg een juwelier die een overvaller de kop van de romp knalt, of voor een bejaarde die een inbreker met een schroevendraaier bewerkt.

Als ik ergens één (of méér) jongen(s) een meisje/bejaarde lastig zie vallen, kom ik met véél plezier tussenbeide, en als er klappen MOETEN vallen, ZULLEN ze ook vallen. Zeker weten!

Daar ik toch al een cannabis-dode ben, heb ik sowieso niks meer te vrezen, hé

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 november 2014 om 20:01.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 19:58   #66
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Wie wél beter zijn verantwoordelijkheid had kunnen nemen, was de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA), die volgens Mayeur had moeten verhinderen dat dokwerkers mee kwamen betogen. ‘De wet rond voetbalhooligans is heel duidelijk: men moet ze verhinderen om naar Brussel te komen. We waren in dezelfde situatie.’
Hilarisch
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 20:00   #67
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen. Maar wat ik mij wel afvraag is of BDW als hoofd van de politie van Antwerpen een onderzoek heeft laten starten naar de agenten die op hun fiets bleven zitten, en weigerden de krantenverkoper te helpen. En indien het krantenverhaal klopt vraag ik mij af of de gepaste sanctie zijn uitgesproken.
Dat zal de dienst intern toezicht wel doen als die winkelier tenminste klacht heeft ingediend. BDW hebben ze daar echt niet bij nodig.
Oud 14 november 2014, 20:12   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
M.i. is er toch nog een héél verschil tussen straatjustitie en lynch mobs enerzijds, en zelfverdediging anderzijds.

Ik kan noch wil er écht iets aan verhelpen dat ik véél begrip en sympathie kan opbrengen voor pakweg een juwelier die een overvaller de kop van de romp knalt, of voor een bejaarde die een inbreker met een schroevendraaier bewerkt.

Als ik ergens één (of méér) jongen(s) een meisje/bejaarde lastig zie vallen, kom ik met véél plezier tussenbeide, en als er klappen MOETEN vallen, ZULLEN ze ook vallen. Zeker weten!

Daar ik toch al een cannabis-dode ben, heb ik sowieso niks meer te vrezen, hé
Ik doe mee met jou!
Jammer genoeg ben ik niet meer bij machte om rake klappen uit te delen zoals in de filmpjes waarin jonge criminelen een pak slaag krijgen van een onderschat oudje.
En succes dat de op leeftijd gekomen zelfverdedigers oogsten!

Ik geloof mijn ogen niet als ik lees hoe geïndoctrineerd de goegemeente al is dat ze zich zou laten aframmelen en bestelen door straatkrapuul uit schrik voor de onbarmhartige en onrechtvaardige arm der wet.
Dat belooft voor al wie aangevallen wordt en een beetje hulp goed kan gebruiken.
Oud 14 november 2014, 20:14   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen. Maar wat ik mij wel afvraag is of BDW als hoofd van de politie van Antwerpen een onderzoek heeft laten starten naar de agenten die op hun fiets bleven zitten, en weigerden de krantenverkoper te helpen. En indien het krantenverhaal klopt vraag ik mij af of de gepaste sanctie zijn uitgesproken.
Geldt dat alleen voor de burgemeester van Antwerpen of verwacht je van alle burgemeesters hetzelfde?
Mayeur bijvoorbeeld?
Oud 14 november 2014, 20:47   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk is dit in zekere zin ook de schuld van De Wever. Vaneiges.

Door zijn partij wordt het grootkapitaal weeral gespaard en moet de modale mens weer eens inleveren! En dit terwijl de superrijke vriendjes van De Wever en de NVA al fluitend rustig verder boeren en ons eigenlijk in ons gezicht gewoon uitlachen .

Dus niet verwonderd zijn als er meer dan 120.000 mensen komen opdagen op een betoging tegen zulk onrechtvaardig beleid. En ook niet verwonderd zijn dat met zoveel mensen op straat het een en het ander kan mislopen.
Natuurlijk.
Wacht maar tot de sossen eindelijk eens in de regering zitten.
Z ij zullen wel het geld gaan halen waar het zit..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 21:17   #71
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Het zegt veel dat er op de RTBF geen woord over de zaak werd gezegd!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 22:39   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Kun jij je voorstellen dat de burgemeester van Liège stakers/betogers zou hinderen om deel te nemen aan een aangevraagde (en toegestane) betoging in "La Capitale"? Bien sûr que non, n'est-ce-pas?

Dan doe je er ook beter aan hier niet een komedie van PS-schijnheilige op te voeren als het over Antwerpen gaat.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 22:41   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Het zegt veel dat er op de RTBF geen woord over de zaak werd gezegd!
En wat de RTBF journalist Alain de Gerlache deze avond in Terzake vertelde was bepaald niet zo vleiend voor de PS.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 23:02   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En wat de RTBF journalist Alain de Gerlache deze avond in Terzake vertelde was bepaald niet zo vleiend voor de PS.
Ik heb echt geen goesting om Terzake te bekijken.

Zou u zo goed willen zijn een korte en zo objectief mogelijke samenvatting te maken en hier te publiceren?

Dank bij voorbaat,

"djimi"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 00:31   #75
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dus niet verwonderd zijn als er meer dan 120.000 mensen komen opdagen op een betoging tegen zulk onrechtvaardig beleid. En ook niet verwonderd zijn dat met zoveel mensen op straat het een en het ander kan mislopen.
Zeker als het ABVV dan nog eens oproept tot geweld.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 04:48   #76
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Ik weet enkel dat ik geen undercover agenten heb gezien die bij relletjes de relschoppers isoleren en oppakken zoals ik bij alle andere vakbondsbetogingen heb gezien. En die zijn van binnenlandse zaken, de federale politie als ik me niet vergis.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 08:31   #77
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kun jij je voorstellen dat de burgemeester van Liège stakers/betogers zou hinderen om deel te nemen aan een aangevraagde (en toegestane) betoging in "La Capitale"? Bien sûr que non, n'est-ce-pas?

Dan doe je er ook beter aan hier niet een komedie van PS-schijnheilige op te voeren als het over Antwerpen gaat.

Je beseft toch dat je met je domme statement de verantwoordelijkheid ook bij de Messias legt en de laffe onverschilligheid van zijn Antwerpse politie. "Ze zullen het in Brussel wel oplossen." Om te kotsen...
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 09:04   #78
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is de schuld van De Wever. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Mayeur in Brussel:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141114_01375052

Voor zo'n uitspraken heb je een bullshit meter nodig die tot 11 gaat, want de mijne slaat erop tilt.

wel , dat de burgemeester van Brussel de daad bij het woord doet
elke betoger moeten blazen voor alcohol controle vooraleer die op het circuit van de betoging komt.
net zoals een rockfestival . ook knuppels , glasflessen,volle alcohol blikjes ...... worden aan de ingang afgenomen en in klaar staande container geworpen.

als de burgemeester van brussel het zo ziet bij het opstappen in antwerpen, waarom niet bij het betreden van de betoging in brussel.

ik weet wel, dat zou provocerend werken.
Oud 15 november 2014, 09:26   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141114_01375052

Voor zo'n uitspraken heb je een bullshit meter nodig die tot 11 gaat, want de mijne slaat erop tilt.

En die dokwerkers zouden dan eerst Antwerpen hebben afgebroken, om daarna Brussel totaal te vernielen.

BDW is niet eens burgemeester van 90% van de Antwerpse havenarbeiders.
Want die wonen niet in Antwerpen, maar in de Kempen, Oost-Vlaanderen en Limburg.
Die mensen komen niet eens in Antwerpen om naar Brussel te rijden met de trein.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 09:32   #80
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

De Wever 'lacht' beschuldigingen van Mayeur weg

'Leesgenot'
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be