![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Ach juist ja. Als de vorige regering een beetje bespaart op kap van de rijken dan heet dat belasten en als deze regering ongezien massaal bespaart op de rug van de minder rijken en de armen dan blijft dat politiek correct besparen. Excuseer mij dat ik nog niet volledig mee ben met de newspeak van big brother.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat laat de staat niet toe. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Bullshit, bedrijfswagens kosten de overheid niks; au contraire, ze zijn een extra post van inkomen via de lasten die daarop komen + alle taxen die gelinkt zijn aan het gebruik van een wagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die roerende voorheffing trof iedereen behalve de echt armen en was niets in vergelijking met wat ons nu uit onze zakken wordt gehaald. Deze regering gaat me als gewoon werknemerke meer dan 100.000 euro in heel mijn leven kosten. Dat is 5 jaar dat ik volledig voor de staat ga mogen werken. Woonbonus weg, index sprong, elektriciteit en water en rust huis en openbaar vervoer duurder en dan heb ik gelukkig nog geen kinderen want die zou ik niet eens meer kunnen laten studeren, langer werken, meer werken, anciënniteit weg, ... elke dag hoor ik nog nieuwe belastingen of minder inkomsten. Nog nooit ofte nooit of te nooit in de geschiedenis van de moderne mensheid heeft een regering zoveel gestolen van de bevolking. De hele politiek van gematigde zekerheid voor iedereen door herverdeling komt hierdoor op de helling te staan en de gevolgen zijn niet te voorzien. Of misschien toch wel. Het is waarschijnlijk niet voor niets dat de politie en het leger extra budget krijgen, dat de NVA die portefeuilles heeft op geëist en dat ze voortdurend in het nieuws zijn. Hier komt oorlog of burgeroorlog van.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja ik zie dat wel zitten. De wetten eens gelijk voor iedereen, maar ze moeten wel de juiste rekenmachine gebruiken hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als een werkloze 15.000euro per jaar krijgt is dat volgens mij een kost... de overheid beschouwt dat als een budget.... als een werkloze gaat werken voor 20.000euro pe rjaar en daar nog 5000euro belasting en 10.000SZ bovenop betaalt, bestaan er van die systemen waar de overheid zo 5000euro subsidie geeft. Dus als de overheid iets teruggeeftvan haar overbelasting, beschouwt ze dat als een subsidie. Als ze moet bezuinigen schaft ze de subsidies aan de privé af;... Dus ja de bedrijven moeten dan maar 15.000euro dokken. En dat vinden ze dan raar dat ineens de tewerkstelling zakt.. ALs ze dan 15.000euro lasten op arbeid betalen de werknemers en daardoor 15.000euro minder uitgeven is volgens mij het verschil tussen werken en niet werken 30.000euro Volgens mij is dus elk getal die kleiner is dan 30.000euro betalen als subsidie beter dan die 15.000euro geven voor werkloosheid Dus gelijk wie tewerkstellen door bvb geen sociale lasten en geen belastingen te moeten betalen is altijd beter dan die 15.000 euro te moeten betalen. Dus budgetneutraal zonder 1 euro inkomsten is nog altijd beter dan 15.000euro moeten betalen. Maar nee de overheid rekent zo niet.... Jongens toch, leer eens MACROECONOMISCH DENKEN... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() De overheid loopt tussen de 2,5 miljard en de 4miljard euro mis aan rsz, belastingen op loon, ... door die vorm van loon mits een kleine bijdrage onbelast toe te laten. Ik vermoed dat het verschil tussen die 2,5 en 4 miljard de 'terugverdieneffecten' zijn die jij opnoemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Niet de bedrijfswagens zijn het probleem wel de hoge loonlasten. Zorg ervoor dat de loonlasten naar beneden gaan en er zullen automatisch minder bedrijfswagens zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Klopt volledig. Het zijn niet de bedrijfswagens die de oorzaak zijn van de files; wel het feit dat er de laatste 20-25 jaar nauwelijks iets werd gedaan aan het hoofdwegennetwerk in België (geen aanleg van nieuwe (snel)wegen, geen verbreding van wegen, integendeel sommige belangrijke secundaire wegen werden zelfs versmald). Dan moet je natuurlijk niet verwonderd zijn dat de files toenemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee niet echt , maar ik bedoel kijk eens naar het totaal plaatje, macro economie kijkt iets meer naar het totaal plaatje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() Niemand ziet het totale plaatje. Enkel een Dunning-Kruger denkt dat te zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Hmm,ik moet mijn auto,brandstof,verzekering,onderhoud,autokeuring en eventuele onkosten betalen van mijn netto-loon.Waarom mag een ander dat doen van zijn bruto-loon?Iedereen gelijk voor de wet,ik wil dan dat ik mijn onkosten voor mijn wagen mag aftrekken van mijn bruto-loon.Ben ik nu de afgunstige of zijn mensen met een bedrijfswagen een beetje parasieten die een te klein deel van hun inkomsten afstaan aan de maatschappij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat moeten stoppen ? Omdat jij er geen krijgt ?
|
![]() |
![]() |