![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had niet gedacht dat ik het je zo in detail moest uitleggen, maar ik probeer het. -Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het regent, word je nat van de regen. -Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het is warm, word je nat van het zweet. -Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het is warm én het regent, word je nat van de regen én het zweet. Misschien werk jij in een zwijnestal waar dat geen kwaad kan voor je 'personeel', maar bij de meeste mensen ligt dat enigszins anders Wat is er bekrompen of bevooroordeeld aan het constateren van die naakte feiten? Leg d�*t liever eens uit in plaats van gratuite etiketjes te plakken als je voor de zoveelste keer met je groene zever te kakken gezet wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest moet de overheid zich niet onledig houden met al die groene onzin, die niemand wenst buiten een paar naïeve hangmatters, die vanuit hun luie stoel veel derrie verkopen, maar wel teren op het zweet van anderen, die bovendien nog eens in de file staan door al die groene ongein.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het regent 6% van de tijd, omgerekend 1 dag op 20. Mits aangepaste regenkledij kan u overigens perfect droog op het werk aankomen. Mocht het toch een probleem zijn, dan kan je nog altijd die ene dag de verplaatsing op een andere manier maken. Wat het zweten betreft; je moet uiteraard je kledij aanpassen naargelang de weersomstandigheden. Mits aangepaste, ademende kledij kom je hoegenaamd niet zwetend aan op je werk. De e-bike zorgt ervoor dat je nog minder inspanningen hoeft te doen. Kortom, uw argumenten raken kant noch wal en u toont nogmaals aan dat u niet weet waarover u praat en dat u zich als een echte onwetende Belg angstvallig en krampachtig vasthoudt aan uw auto om alle verplaatsingen te doen. Vandaar dat de noodzaak dat onze overheid een handje toesteekt om mensen hun reet uit hun autozetel te krijgen.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter al die dametjes met kindje(s) die in mooi mantelpakje en mooie make-up en dito kapsel op pakweg 25 km naar hun bureel moeten daar heb ik toch sterk mijn twijfels bij of die ooit zullen kiezen voor de fiets.....Net als de vele met een overgewicht kampende Maggies ....en geloof me daar zitten de Ministeries en verzekeringskantoren vol van. Trouwens de lichte motorfiets is sowieso het beste alternatief voor de fiets en zelfs die komt niet van de grond en zeker al niet bij de vrouwen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 februari 2015 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om de files op te lossen kunnen ze al beginnen met rekening rijden in te voeren voor autoverkeer. Tijdens de spits is namelijk tot 25% recreatief verkeer. Haal die weg en je hebt al een files meer. Decentralisatie, van thuis uit werken, pendelen met fiets, uitbouw OV zijn allemaal zaken die de filedruk kunnen afnemen Tevens zou het goed zijn de mensen wat meer te responsabiliseren en minder te bepamperen. Je kiest immers zelf waar je gaat wonen en waar je gaat werken. Als je kiest om ver van je werkt te gaan wonen en je werkt in Brussel, dan moet je achteraf niet komen janken dat je in de file moet staan. Dat is dan een gevolg van je eigen keuze. In die zin zou men ook de woon-werk vergoeding verder kunnen beperken tot een bepaalde afstand. Tot slot resulteren hogere gebruikskosten zoals hogere brandstofprijzen al onmiddellijk voor minder autogebruik. Kortom allemaal instrumenten die de filedruk significant kunnen doen afnemen. Extra snelwegen aanleggen en daarmee onze beperkte vrije ruimte nog verder verkwanselen omdat er een paar wereldvreemde nihilisten hele dagen met hun blikken doos wensen rond te rijden is het laatste wat men dient te doen. Voor de maatschappij zijn er nog andere prioriteiten zoals leefbaarheid, groene zones om tot rust te komen en te sporten,fauna en flora, gezondheid, … Het leven is meer dan autorijden alleen of alles in functie van de auto te ontwerpen. Maar enfin, u lijkt me tot die groep van Belgen te behoren die koppig als een ezel en blind als een mol verkrampt blijft vasthouden aan zijn auto, zelfs al loopt hij met zijn kop ettelijke malen tegen de muur. Nu ja, u doet maar. Gezien die evoluties die ons te wachten staan, denk wel dat u in de toekomst nog behoorlijk meer gefrustreerd en verzuurd gaat geraken. Hopelijk krijgt u geen maagzweer of geraakt u niet aan de pillen. Einstein had er een spreuk over: Citaat:
![]()
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 februari 2015 om 12:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals reeds gezegd zou ik het zelf nooit overwegen omdat het gewoon te gevaarlijk is in het huidige, hectische verkeer, zeker op al die banen met lintbebouwing. Ik denk dat dit ook wel de voornaamste reden is dat veel mensen die overstap niet maken. Ik hoef niemand te overtuigen, de mensen doen maar wat ze willen. Ik geef alleen aan dat men niet teveel medelijden moet hebben met mensen die in de file staan daar er wel degelijk oplossingen zijn in de huidige context. Citaat:
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 februari 2015 om 12:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wie niet als een natte hond of zwetende das naar zijn werk fietst is bekrompen en enggeestig. Citaat:
Citaat:
Groene debiliteit probeert ons vast te kluisteren aan een onmogelijk soort transport. Citaat:
Vroeger vond ik dat onderwijs geen zaak van de overheid hoefde te zijn. Als ik lees wat jij allemaal durft schrijven, geraak ik overtuigd dat de overheid iedereen zou moeten verplichten om als tiener een cursus werkelijkheidsonderricht te volgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat hebben verkeersvrije zones in stadscentra relevante invloed ? Ze rijden nog steeds met auto´s naar de stadsrand en parkeergarages hoor. De auto is in Duitsland (alle deelstaten) alvast fiscaal goedkoper als hier (dat weet ik zeker). Wslk in andere landen ook. Dus dat heeft weinig relevantie, aangezien het daar en-en is. Het stijgend prutsgedoe met geldverslindende verkeersremmende infrastruktuur die zeker al minstens 20 jaar bezig is maakt helemaal geen indruk hoor, lijkt wel integendeel. Vlaanderen (rond Brussel-Leuven, Antwerpen, Gent) heeft nu daardoor zowat de recordfiles van Europa, ook dat heeft amper invloed op het verplaatsingsgedrag. ![]() Toch eens beter de evolutiecijfers bekijken hé: http://www.inrix.com/scorecard/ laatste vier jaar sinds januari 2010 tot juli 2014, Belgium gaat op ampwr 4 jaar van plaats 4 (2010) naar leidersplaats (juli 2014) met meeste filedruk. En dat is Wallonië meegerekend hé... Dus keep dreaming. ![]() Citaat:
Ga je alle straten "knippen" ? ![]() ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2015 om 12:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of een combinatie van beiden. Ik bied u drie oplossingen. Alledrie zijn ok voor mij. Citaat:
Big nono. Citaat:
Nog nooit in een file gestaan 's ochtends vermoed ik. Alsof al die duizenden voor de pret met een zuur bakhuis staan aan te schuiven. Manman, ik kan u echt niet langer ernstig nemen. Citaat:
Schrap dat eens uit uw lijstje, en je zal misschien wat credibiliteit aan de groene beweging verlenen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 februari 2015 om 12:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gelul. Een hoop idioten die elke dag naar Brussel karren met hun botserik en in de file staan moeten dat maar weten. Ik neem de trein vanuit Antwerpen, kan lezen, slapen, klapke doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog vele jaren plezier gewenst in je 9 to 5 'job'.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij gaat er veel te veel van uit dat alle mensen sportievelingen zijn...de meesten kunne zelfs geen trap meer op of ze zijn buiten adem. Persoonlijk vind ik een lichte motorfiets stukken minder gevaarlijk dan een fiets.Doordat je geen inspanning moet leveren kan je mooi rechtuit rijden en hoef je niet al zwalpend tegen een berg op te fietsen.Geen inspanning betekent ook dat je concentratie groter is. Met een motor kan je ook makkelijk de verkeerstroom volgen....tot 70 km/u....en dat is stukken veiliger dan dat je altijd moet worden voorbijgestoken door vracht en ander verkeer.....(als er geen afgescheiden fietspad is natuurlijk) Komt daar nog bij dat een motorfiets beter is afgeveerd....comfortabeler is ..betere lichten heeft en ook nog eens beter remt (sommigen hebben zelfs al ABS)Een scooter heeft ook spiegels die naam waardig en een krachtige claxon bij gevaar en ook nog eens richtingaanwijzers. Komt daar dan nog eens bij dat je op een motorfiets veel betere beschermende (en of warme) kledij kan dragen....dat is op een fiets onmogelijk.Je blijft met een mooi pak aan ook proper zeker als je er van uit gaat dat je niet wordt ingehaald door anderen. Komt daar dan nog eens bij dat je op een lichte motor nog eens een veel betere helm kan dragen wat ook weer niet mogelijk is op de fiets. Je kan ook een volwassen passagier meenemen op een scooter die ook comfortabel kan zitten...ook weer niet mogelijk met een fiets. Op een motorfiets kom je ook niet bezweet toe.....en zelfs een vrouw kan er elegant gekleed opzitten.....Kijk maar eens naar Italie bv hoeveel elegante meisjes zich op de Vespa verplaatsen mooi gekleed. De nieuwste scooters hebben zelfs al verwarmde handvaten ...zodat je niet met bevroren handen ergens toekomt Als er één alternatief is voor de auto is het de scooter.....want een scooter is een volwaardig vervoersmiddel die naam waardig...een fiets is dat niet of in mijn ogen niet meer dan een paar rolschaatsen.Leuk en handig maar beperkt als waardig vervoersmiddel Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 februari 2015 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk.
Jij niet?
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog een collega gehad, +/- 55 jaar en die de helft van het jaar met de auto kwam en dan was dat een schatje. Tonnen ervaring en met iedereen delen, echt de mama van de dienst. Jammer genoeg kwam ze met de fiets van zodra het goed weer was. Stinken als een eland, hoe verder de dag ging hoe erger het was. En het is niet eenvoudig om tegen iemand te zeggen wie eigenlijk inhoudelijk een gewaardeerde collega is : "je stinkt, blijf op afstand". Zes maanden lang had iedereen plots iets anders te doen als ze in aantocht was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |