![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom moeten ze zo veel privileges hebben die anderen niet hebben maar die ze wel moeten helpen betalen met een onzekere job? Ik wil dan nog helemaal niet spreken over hun gepresteerde werk met al de privilèges die ze hebben. De resultaten zijn ronduit frustrerend en meestal zijn ze met 3 voor het werk dat in de privé door 1 man gedaan wordt.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 maart 2015 om 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin maar met alle kloefkappers van het leger, spoorweg, piloten, loodsen, politie een full time werkcarriere te bezorgen tot 67 of 42 gewerkte jaren exclusief studiejaren en andere zever
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 maart 2015 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook zo iets idioots, al die statuten die dan nog niet eens samengeteld kunnen worden naar een normaal pensioen. Ohmygod wat zijn we toch goe din belgie in pensioenen geven aan mensen die er niet voor gewerkt hebben (weduwen alsof die weduwen geen nieuwe vrijer kunnen opdoen, nu blijven ze eeuwig vrijgezel of matrasse) bon mijn inspiratie komt gewoon bij iemand die privé gewerkt heeft een aan55jaar nog 10 jaar voor de stad gewerkt heeft. Hij kon geen statutair pensioen krijgen tenzij hij nog eens gezellig een examentje aflegde... Het verhaal was zoiets ongeveer. Pin mij nu niet vast op de details.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 maart 2015 om 02:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De primaire functie van de politiek is nu net wat jij noemt "vriendjes politiek". De bedoeling van een politieke functie is het aanwenden van toegekende publieke macht voor eigen voordeel (electoraal, persoonlijk (uw dochter aan een job helpen), machtsplezier, dwaas ideologisch plezier, financieel, sociaal (vriendjes plezier doen - wederzijds, natuurlijk)). Het *excuus* naar het volk toe is dat men dat "voor het algemeen belang" doet, maar ge moet toch een kieken zijn om dat te denken he ! Dat is even belachelijk als denken dat een werknemer in de eerste plaats komt werken "voor het belang van zijn bedrijf". Nee, een werknemer komt werken voor zijn eigen voordeel, in de eerste plaats zijn loon, zijn plezier in de mate dat dat mogelijk is, en om eventueel promoties binnen te rijven. Soms is de beste manier om dat te doen, laten te geloven dat je in 't belang van je bedrijf werkt, en soms is de beste manier om dat te laten geloven, dat ook echt doen. Maar dat laatste zijn enkel maar strategieen voor het eigen voordeel. Politici zijn niet anders, he. Die doen ook aan politiek voor hun eigen voordeel. En zij gebruiken de middelen die ze daarvoor krijgen (openbare functies) daarvoor optimaal. Soms, heel soms, is de beste manier om aan politiek te doen, ook echt voor het algemeen belang te werken. Maar dat is eerder zeldzaam, want het volk is ondankbaar.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het tweede punt is heel juist. Ik heb ook een eigen bedrijfje waar ik soms dinges doe voor prive bedrijfjes, en de leukste jobs zijn die waar ze totaal in paniek zijn en de oplossing heel simpel is, maar hen gewoon een competentie ontbreekt om die simpele oplossing in muziek te zetten. Daar kan ik dan enkele duizenden Euros op een namiddag binnenrijven ![]() Vooral geen uitdagende, plezante en moeilijke opdrachten aanvaarden. Dat is allemaal wel intellectueel plezant, maar ge scheurt er uw broek aan omdat het veel te moeilijk is om juist in te schatten, of doen in te zien, hoe riskant het is om tot een aanvaardbare oplossing te komen. Ik heb het liefst van al een idioot als klant, die zichzelf in nesten gewerkt heeft juist precies omdat hij zich ten aanzien van zijn klanten heeft geengageerd op dingen waar hij een paar competenties mist zonder het te beseffen. En niet de hoogvlieger die zelf al alle gemakkelijke dingen heeft gedaan en enkel nog echt uitdagende en moeilijke problemen wil uitbesteden ![]()
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is dat meer Frans dan Belgisch, maar ik heb dingen gezien bij mijn vrouw waar je zelfs geen gekke film over zou kunnen maken, gewoon zo idioot is het dat het ongeloofwaardig is. Bijvoorbeeld: nieuwe directieves voor persoonlijke begeleiding van de leerlingen. Je hebt een klas van 35 leerlingen gedurende een uur, alleen, maar je moet individuele begeleiding doen in groepen met niet meer dan 15 leerlingen. De individuele begeleiding moet voor die leerlingen zijn waar de klasseraad aangegeven heeft dat ze begeleiding nodig hebben, maar alle leerlingen moeten begeleiding krijgen. De begeleiding moet interdisciplinair zijn, maar moet verzorgd worden door de leerkracht van de discipline. Gewoon contradictorisch, ridicuul, onmogelijk uit te voeren en vaak zonder de middelen. Als je dan het ongeluk hebt om een zotte inspecteur op je dak te krijgen, gaat die gast daar willekeurig EEN directieve uit pikken, en U zeggen dat ge daartegen zwaar aan het zondigen zijt. Wat ge ook doet. Hebt ge 10 leerlingen genomen om ze in het vak "wiskunde" te begeleiden, dan zal die vent afkomen met "hoe komt het dat niet alle leerlingen begeleiding krijgen ?!" ; zit ge met gans de klas, zal 'em U zeggen: "de groepen mogen niet groter zijn dan 15 !". Ziet-em dat ge wiskunde aan 't begeleiden zijt als wiskunde leraar, dan zal hij zeggen dat ge niet interdisciplinair bezig zijt. En doet ge als leraar Frans wat wiskunde, dan krijgt ge op uw neus dat ge geen wiskunde leraar zijt. En dat is maar 1 voorbeeld. Er zijn er zo 10tallen. Op den duur beschouwt ge dus dat ge in een zothuis werkt, en heel motiverend is dat niet. Citaat:
Ik denk dat uw carriere BEGINNEN als leerkracht, een verkeerd idee is. Het is veel beter van uw carriere te BEEINDIGEN als leerkracht.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leerkrachten zijn voor mij een ras apart binnen het ambtenarenapparaat. Ze mogen hun job ook houden van mij, ik zou het niet willen doen, maar die zijn hun geld (in de meeste gevallen toch), wel waard. Het enige wat ik leuk zou vinden aan het leerkrachtenberoep is dat je tijdens de vakanties minder gepruts hebt met opvang te zoeken voor de kleine mannen. Aan de andere kant, 2 maand thuis zitten met die gasten en ze mogen mij afvoeren met een depressie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar moet ik ook wel bij vertellen dat ik vooral in aanraking kom met vlaamse administraties ik kan me idd inbeelden dat de situatie bij NMBS mss nog wel t ergst is van heel de federale administraties ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is veel beter je carriere beeindigen als leerkracht
Zo heb ik er ook over gedacht Patrick. Maar toen mijn frankske is gevallen was het te laat. Nu heb k nog steeds spijt dat ik niet in een zelfstandig beroep mijn verantwoordelijkheid heb opgenomen. Nee dus. Ik ben gebleven. Om verder nog gedurende jaren met mijn kl.... te laten spelen. Uiteindelijk geraakte ik wel benoemd in één proef. Daardoor waren de deelnemers niet gekend. Alles bleef onder gesloten omslag tot na verbetering en punten-toekenning. Het was een samenvatting en bespreking van een voordracht over een administratief onderwerp. Ik slaagde zelfs niet gewoon maar was zelfs eerste gerangschikte. En mijn toenmalige baas-fraudeur wist niks anders dan het volgende te zeggen :"In het land der blinden is éénoog koning" Het zinde hem niet natuurlijk. In de mondelinge examens kon men mij tegenhouden want mijn identiteit was gekend. Achteraf heb ik nog verschillende schriftelijke proeven afgelegd en gelukt. Aan de mondelinge heb ik echter niet meer deelgenomen. Ik was een verwittigd outlaw. Het had geen zin meer. Dus daarom Brother dacht ik dat je ook ambtenaar geweest bent. Je had gelijk in uw benadering maar uw standpunt was onvolledig. Maar hetgeen men zelf niet meemaakt; daar kan men natuurlijk niet over meepraten. Maar uw stellingname dat examens slagen beter beloond wordt als werkprestaties is dus juist. Maar je moet ze wel mogen slagen natuurlijk. ![]() En juist daarom denk ik dat de meeste politiekers en omgekochte ambtenaren rotzakken zijn. Vele onkreukbaren zijn meestal slippendragers van het geld of laten zich door politiekers gebruiken om hun eigen loopbaanplanning niet in gevaar te brengen. ![]() In openbare dienst prestatie-gericht presteren en beloond worden is dus niet vanzelfsprekend. Laatst gewijzigd door werkman : 18 maart 2015 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
probleem is : -succesvolle zelfstandige vakmensen zijn niet geinteresseerd, of kan onderwijs niet gelijkwaardig vergoeden -al de anderen ... zijn geen grote verbetering wellicht ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaat dat niet met de overvolle en moeilijke klassen van vandaag: dat is stresserender dan voor uw bedrijf te werken in veel gevallen ! Ik denk dat het onderwijs trouwens helemaal moet herdacht worden, want uren "klassikaal" onderwijs als "data overdracht" is gewoon duur, inefficiënt en eigenlijk totaal idioot. Mijn idee is van dat door prive concurrentie laten op te lossen, in plaats van een of ander "genie" een "nationaal plan" laten te bedenken van hoe het nu moet. Je zou ergens hopen dat in een concurrentiële omgeving, een goeie prijs/kwaliteitsverhouding kan gevonden worden. Daar denk ik dat "geprepensioneerde professionelen" als leerkracht wel degelijk hun plaats kunnen vinden, met een behoorlijke uur-vergoeding. Een soort van half internet onderwijs, en enkele contact uren waar je met de professioneel over de materies kan praten - maar 't is niet aan mij om het systeem uit te vinden ! Maar de beroeps-leerkracht-die-van-achter-de-schoolbank-naar-vooraan-de-schoolbank is gegaan lijkt mij zowel voor de leerlingen als voor de persoon zelf, geen goeie zaak.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die overvolle en moeilijke klassen zijn er alleen voor leerkrachten die hun eigen vak niet kennen, en dus ook de verwachtingen tov de leerlingen te laag stellen. iemand die zijn materialen en vak kent, zal niet snel in de problemen komen in technisch- of beroepsonderwijs ... het is net die kennis die respect afdwingt en de ll tenminste het gevoel geeft iets te leren en niet louter een zinloze bezigheidstherapie te ondergaan tot hun 18 studiegenoot van me is na 20 jaar IT les gaan geven in één van de grootste probleemscholen v Antwerpen ... ok hij leert ze up to date IT dingen (toegegeven ... ook efficient hacken) ... maar hij wordt (als een vd enige leerkrachten) op handen gedragen Laatst gewijzigd door Anna List : 18 maart 2015 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige nadelen van werken bij de overheid zijn gelijklopend met werken in de prive: uw baas kan een onuitstaanbare, incompetente idioot zijn. Bazen die om de zoveel tijd doorschuiven en dan verwacht de nieuwe baas dat jij je aanpast aan zijn wensen. Vriendjespolitiek is vooral bij de overheid maar ook in de privésector schering en inslag...
Wat hier gezegd wordt dat er veel zijn die ondanks hun demotivatie toch bij de overheid blijven omwille van de vaste benoeming klopt natuurlijk als een bus. Dat zijn mensen die vooral bang zijn om ermee op te houden maar die komen na verloop van tijd toch zichzelf tegen. Het is sowieso niet verstandig om vast te houden aan een job terwijl je je er niet goed in voelt maar ik zou de mensen die in die situatie zit geen eten willen geven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ga hier niet nog eens de 'oorsprong' van de vaste benoeming en het hoger pensioen uitleggen, dat helpt geen ene moer. De ambtenaar is namelijk een profiteur die teveel verdient en zijn geld niet waard is.....in tegenstelling met de privé.... ![]() Dedju, en ik had me toch zo voorgenomen niet meer te reageren op Demoniaanse draden... ![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet verder ook wel waar de vaste benoeming en het hoger pensioen vandaan komen maar die redenen zijn voorbijgestreefd. De maatschappij en de economie is geëvolueerd terwijl men veel te lang aan zo'n archaïsch statuut is blijven vasthouden. Men is het de laatste jaren als een gek beginnen wijzigen met alle gevolgen van dien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |