Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 11:55   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Dat is geen reden om het lot te tarten. Als we allemaal wat trager rijden, dan daalt het aantal dodelijke ongevallen. Het is zo simpel als dat. De rest is egoistisch gejank van kleine kinderen die niet over hun snelheids-fetisj geraken.

Het zieligste is nog dat 90% van de mensen die menen dat ze zo snel mogelijk door het verkeer moeten jakkeren helemaal niet dringend op hun eindbestemming moeten zijn. De helft van de automobilisten rijdt gewoon naar huis.

Dat is inderdaad geen reden om het lot te tarten, ge zult mij dan ook nie met 180 over de autostrade zien scheuren, (trouwens mijn bakske geraakt daar nie aan die snelheid, speciaal nen auto gekocht met minder PK's).

Of die mensen nu ergens dringend moeten zijn of nie, dat doet er niet toe voor hun gekozen snelheid, iemand die echt ergens dringend moet zijn, rijd niet alleen heel snel, hij rijd bovendien nog gelijk nen zot op de koop toe.

Wat ik alleen vind, is dat de overheid niet consequent omspringt met zijn snelheidsbeperkingen en controles enz... Ik ga u een paar voorbeelden geven uit het buitenland, en ik doe zelf heel veel km 's dus ik zie zo soms al nekeer iets gebeuren. Ik wil hier nie mee zeggen dat ik omdat ik veel km 's doe den beste chaufeur ben, of hard mag rijden omdat ik het gewoon ben of wat dan ook... Ik zal u zeggen, heb gisteren door de gietende regen gereden en op zo'n moment steken mij veel sullen voorbij die die geaficieerde snelheid vlammen, maar eigenlijk totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.

Het begint al dat 120 op een autostrade eigenlijk belachelijk weinig is, moderne auto's halen die snelheid op hun sloffen, bovendien spreken we hier over een helverlichte baan, die plat ligt als ne spiegel met rijstroken van meer dan 3 meter breed, ...

In duitsland rijd men op dat soort wegen, 140 a 160 gemiddeld er zijn soms wel eens zotten die daar tegen 200 of 220 overgaan, maar dat is onverantwoord snel, ook al kunde da perfect halen en is die autostrade zelf in de conditie om die snelheid veilig te kunnen doen. Behalve er rijd traag verkeer op nen auto die 160 rijdt staat stil hé als ge die tegen 200 voorbijvlamt. Ge ziet daar zelden accidenten, zeker als ge weet dat ze daar gemiddeld 140 a 150 rijden, en soms nog veel harder. (als ge zelf 160 aan het rijden zijt en ge ziet nen BMW plots heel snel heel groot worden in uwe spiegel, dan wete, hoe hard dien anderen rijd hé.) Waarom gaat dat daar, heel simpel iedereen rijd daar gedicplineerd , de trage rechts, de rappe links, en ! als er daar een bordje staat 90 rij dan maar 80 want anders wilt da zeggen da ge uit den bocht gaat vliegen , zo simpel is da...

In Italië rijden ze pas echt zot, waarom, : op een drievaksbaan, bestaat het 1'ste vak voor trucks, die onbegrensd rijden, het tweede vak is voor auto's die trager rijden, en voor trucks om voorbij te steken, het derde vak, is voor chaufeurs die tegen 140 a 160 veilig wensen te verplaatsen van punt A naar punt B ook al ligt de maximumsnelheid daar op 120 a 130 per uur.

Waarom : Vrachtwagens in italië zijn onbegrensd en steken dus over als ze daar zin in hebben, ze gooien zich gewoon op vak nr 2 , komde gij af met uwen auto kunde ofwel heel rap remmen, ofwel gas geven en maken dat ge op nr 3 staat.

Ik heb het daar geprobeerd om braafkes 120 te rijden, ik was echter totaal niet veilig bezig, 140 op den derde rijstrook en den 1 sten als er geen vrachtwagens waren, was veel veiliger. (geloof mij als ge voor den 3 ' keer op 20 minuten tijd bekanst onder ne camion steekt, doede gewoon mee met die zotten. ) Wij rijden rond op een rond punt, nen italiaan alleen als hij echt het rond punt rond moet, anders rijden die gewoon rechtdoor, den truk is daar hoe zot en geschift het ook is, van even crazy te rijden als iedereen daar, geloof me dat vraagt aanpassing en in het begin staat uw haar meer dan 1 keer recht van ergernis en pure schrik als ge weer eens een accident vermeden hebt.

Gouden raad is daar meerijden met het verkeer. en dat geld hier ook, de belg is namelijk een verschrikkelijk slechte chaufeur, zeker op autostrades, hollanders kunnen er ook wa van van middenvaktoerisme, maar ik erger er mij elke dag gewoon dood aan ! 3/4 van de filles kunnen vermeden worden door aangepast, gedeciplineerd rijgedrag, waarom tot het laatste op da derde vak van de ring om dan ineens 3 vakken te kruisen en dan den afrit van den E19 op te vlammen, ! ? Waarom nie gewoon aanschuiven van in zaventem zoals iedereen doet ?

Dat zijn dus 3 rijen auto's die alles mogen dichtgooien op zo'n moment...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 13:51   #62
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dat is geen reden om het lot te tarten. Als we allemaal wat trager rijden, dan daalt het aantal dodelijke ongevallen. Het is zo simpel als dat. De rest is egoistisch gejank van kleine kinderen die niet over hun snelheids-fetisj geraken.

Rekening houdende met het feit dat een ongeval een samenloop van tientallen omstandigheden is zou ik u willen vragen om uw stelling eens te bewijzen. Het enige wat men met kan zeggen is dat het impakt van een ongeval waarschijnlijk kleiner word naarmate men langzamer rijd, maar zelfs dat is niet eens gegarandeerd. Hetzelfde kan gezegd worden over het gewicht van het voertuig. Hoe lager dat gewicht is hoe kleiner het impakt. Dus volgens uw stelling moeten morgen ook alle wagens boven de 1000 (900,800,700?)kg van de weg worden gehaald?
Oud 18 oktober 2004, 14:03   #63
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als we alle wagens van de weg halen zal het nog veiliger zijn...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 15:26   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece

Rekening houdende met het feit dat een ongeval een samenloop van tientallen omstandigheden is zou ik u willen vragen om uw stelling eens te bewijzen. Het enige wat men met kan zeggen is dat het impakt van een ongeval waarschijnlijk kleiner word naarmate men langzamer rijd, maar zelfs dat is niet eens gegarandeerd. Hetzelfde kan gezegd worden over het gewicht van het voertuig. Hoe lager dat gewicht is hoe kleiner het impakt. Dus volgens uw stelling moeten morgen ook alle wagens boven de 1000 (900,800,700?)kg van de weg worden gehaald?
Van de mijnen blijven ze in elk geval af, !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 15:58   #65
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rekening houdende met het feit dat een ongeval een samenloop van tientallen omstandigheden is zou ik u willen vragen om uw stelling eens te bewijzen. Het enige wat men met kan zeggen is dat het impakt van een ongeval waarschijnlijk kleiner word naarmate men langzamer rijd, maar zelfs dat is niet eens gegarandeerd.
Dat is wel gegarandeerd, en als gij dat niet snapt, moet ge misschien nog eens het lager middelbaar opnieuw doen en opletten tijdens de lessen natuurkunde.
Oud 18 oktober 2004, 16:02   #66
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetzelfde kan gezegd worden over het gewicht van het voertuig. Hoe lager dat gewicht is hoe kleiner het impakt. Dus volgens uw stelling moeten morgen ook alle wagens boven de 1000 (900,800,700?)kg van de weg worden gehaald?
Het gewicht is een enkelvoudige factor, de snelheid een kwadratische. De impact van een snelheidsbeperking is veel groter dan die van een gewichtsbeperking. Bovendien is zwaar vervoer een maatschappelijke noodzaak, gevaarlijk snel vervoer niet.
Oud 18 oktober 2004, 18:36   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

één dezer dagen gaat er eens een voetganger tegen mijn rooster kleven omdat ik niet meer op de weg maar wel op de snelheidsmeter let.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 18:43   #68
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
één dezer dagen gaat er eens een voetganger tegen mijn rooster kleven omdat ik niet meer op de weg maar wel op de snelheidsmeter let.
Dan moeten ze u dringend uw rijbewijs afnemen, want gij hebt blijkbaar enorme moeite om uw snelheid te coordineren.
Oud 18 oktober 2004, 19:14   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dan moeten ze u dringend uw rijbewijs afnemen, want gij hebt blijkbaar enorme moeite om uw snelheid te coordineren.
Moet je eens proberen op banen waar het afwisselend 30,70,50 en weer 70 is. Ik ben hier niet bezig over 180 op de snelweg he.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 oktober 2004 om 19:17.
Oud 18 oktober 2004, 19:17   #70
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet je eens proberen op banen waar het afwisselend 30,70,50 en weer 70 is. Ik ben hiet niet bezig over 180 op de snelweg he.
Correct idd, op die wegen, variëren de snelheden naarmate de gemeente die men doorkruist, en iedere gemeente past zo "zijn" snelheid toe. ZEER vervelend.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 19:19   #71
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je eens proberen op banen waar het afwisselend 30,70,50 en weer 70 is. Ik ben hier niet bezig over 180 op de snelweg he.

Ik kan 30, 50 en 70 rijden, zonder naar mijn snelheidsmeter te kijken.
Oud 18 oktober 2004, 19:24   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik kan 30, 50 en 70 rijden, zonder naar mijn snelheidsmeter te kijken.
Ik zal wel abnormaal zijn dat ik dat dus niet blind doe . Handen op wie hier allemaal perfect aanvoelt dat hij/zij 79 doet ipv. 70.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 oktober 2004 om 19:25.
Oud 18 oktober 2004, 19:36   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Het zieligste is nog dat 90% van de mensen die menen dat ze zo snel mogelijk door het verkeer moeten jakkeren helemaal niet dringend op hun eindbestemming moeten zijn. De helft van de automobilisten rijdt gewoon naar huis.
er zijn een hoop (40%) dat niet deftig met de auto kan rijden : twijfelend, met schrik, onzeker, veel te traag, verkeersreglement niet nauw neemt... die moeten er uit en op het openbaar vervoer !
kinderen naar school met de schoolbus, geen privéchauffeurs meer !

PS moet jij niet op tijd thuis zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 20:26   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet ge alleen op de borden letten.
Als ge het verschil niet voelt tussen 30 en 70 moet ge dringend eens een dokter raadplegen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 20:31   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal wel abnormaal zijn dat ik dat dus niet blind doe . Handen op wie hier allemaal perfect aanvoelt dat hij/zij 79 doet ipv. 70.
Dat kan ik ook niet, maar één blik is voldoende om dat na te gaan.
Oud 18 oktober 2004, 20:32   #76
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dan moet ge alleen op de borden letten.
Als ge het verschil niet voelt tussen 30 en 70 moet ge dringend eens een dokter raadplegen.
Ja... ik zit hier nog maar net de nuance aan te halen of er komt alweer enen binnenvallen die denkt dat het over een verschil van 40 per uur gaat. Voel jij het verschil tussen 79 en 88 per uur ? Ik niet !

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 oktober 2004, 20:33   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan ik ook niet, maar één blik is voldoende om dat na te gaan.
Je moet wel de boel constant houden, he. bergske op en bergske af...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 oktober 2004, 22:46   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet wel de boel constant houden, he. bergske op en bergske af...
Dat is juist, we leven nu eenmaal in een berachtig gebied.
Oud 18 oktober 2004, 22:47   #79
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist, we leven nu eenmaal in een berachtig gebied.
helling op, helling af

(weinig beren trouwens)

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 oktober 2004, 22:49   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
helling op, helling af

(weinig beren trouwens)
Vooral in Hellingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be