![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik volg hierin mijn buikgevoel. Het is de aandacht verkeerd fixeren. Straks gaan alle macho's in jodenwijken de holocaust ontkennen en kunnen ze niets doen. Terwijl Abou Jah Jah en de rest nu nog iet of wat nadenken bij wat ze zeggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zijn visie is de laatste jaren enorm sterk naar boven gekomen. En ik begrijp dat, ik laat me ook soms leiden door de media. Maar het geheel is groter. Citaat:
![]() *donder donder¨* Citaat:
Ik leef dan liever in apartheid met vrede dan samen met onenigheden. Iedereen wilt leven en als we ons laten trekken door de geschiedenis.... geschiedenis/toekomst kwestie. Citaat:
Citaat:
Wij geven dat gewoon niet meer over op onze kinderen en zo sterven tradities en cultuurbelevenissen uit. De Vlaamse cultuur is zo divers trouwens dat ik moeilijk kan inbeelden wat onze identiteit nu werkelijk is. Citaat:
Citaat:
Wij moeten het doen man, gij ik en de rest. Wat het zal worden is een politiestaat waarin de flikken fusioneren met het leger. En zo zullen wij gewoon moeten worden aan machinegeweren en aanslagen. Dat is niet omdat Merkel jan en alleman uitgenodigd heeft, neen dat is omdat wij ten oorlog trokken en aan regime change deden. Dit probleem is in 2001 ontstaan en piekt vandaag. Als we dus op dezelfde weg blijven is de uitkomst zeker ja. Laatst gewijzigd door Peche : 4 januari 2016 om 09:31. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens mijn dada herhalen, en mijn visie illustreren:
het behoort tot de meningsuiting dat ik op een katholieke kerkelijke begrafenis plots recht sta, nadat de pastoor gelogen heeft dat de ziel van de overledene in de handen van god is, en met luide stem zeg dat er geen ziel bestaat, geen god, en dus ook geen handen van god. Ik vind dat een ongeoorloofde manier van uiting van mijn mening. Op die plaats en in die omstandigheden: een veel te zware belediging voor de nabestaanden. Op dezelfde wijze vind ik dat de volgende tien of twintig jaar, het te beledigend is voor de Joodse gemeenschap in Vlaanderen, dat iemand zijn mening uit over de holocaust op een wijze zoals die in de huidige wet omschreven is. Vrije meningsuiting is een vrijheid. Met vrijheid gaat verantwoordelijkheid mee. Moet de ontkenner van de holocaust daarom in de gevangenis ? Neen. Een formele afkeuring van de vertegenwoordigers van de gemeenschap, de rechter dus, is voldoende. Dat is vb. mogelijk met een geldboete en met de intrekking van het recht om te zetelen in een wetgevend orgaan (van gemeenteraad tot ..) of zich op een kieslijst te stellen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Koop eens een CD van LEMC Tourist en hoort eens verhalen uit de wijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wetten baseren op zeer subjectieve criteria zoals 'fatsoen', 'belediging', enz. is gewoon dom omdat de grenzen voor die zaken voor elk individu anders liggen maar je met zo'n wetten ontegensprekelijk vanuit het gelijkheidsbeginsel de lat op het laagst mogelijke punt gaat leggen (m.a.w. de individuen met de laagste tolerantiedrempel gaan de wet bepalen). Dit leidt ontegensprekelijk tot allerlei wantoestanden en een veel te grote inperking van de meningsuiting. Om het te betrekken op uw voorbeeld: U spreekt van 'een veel te zware belediging'. Stel de vraag aan 1000 mensen wat zij een 'veel te zware belediging vinden en je zal 1000 definities en grenzen hebben en dat is dus ook een heel slechte basis om mensen op te gaan veroordelen. Sterker nog, over zelfs veel beter afgelijnde begrippen zoals genocide (een duidelijk omschreven begrip en dus wel toetsbaar aan één definitie) is er nog discussie. Hoe ga je zoiets ook opvolgen? Welke genocides beschouw je als genocide? Wie is gemachtigd iets te erkennen als genocide? Mogen doden uit andere conflicten die geen genocide-erkenning hebben wel beledigd of ontkend worden? Er zijn zo veel problemen met dit soort wetten en iedereen met een greintje gezond verstand begrijpt dat dat een doos van pandora is. Het is een deur die je niet op een kier kan zetten. Ofwel gaat ze open ofwel gaat ze dicht. Er is geen tussenweg.
Laatst gewijzigd door doremi : 4 januari 2016 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar: http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459 Meer dan 82% van de forummers wilden in 2004 al van de censuurwetten af.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bepleit hier de bestraffing van de vrije meningsuiting. En nog geen beetje. ![]()
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Schoof zou beter eens met Matthias Storme gaan praten ipv iemand die zijn gedacht durft te zeggen te beboeten en uit te sluiten.
![]() Citaat:
Dat is wat anders dan "een formele afkeuring van de vertegenwoordigers van de gemeenschap, de rechter", nietwaar Schoof? Een Gentse rechter, Schoof? Heb je jouw partij niet vergeten te noemen? Of vertegenwoordigt die de gemeenschap niet? Een geldboete zei je? Waarom geldboetes? Omdat er gebruik wordt gemaakt van de vrijheid van meningsuiting??? Zich niet mogen kandidaat stellen voor eender welke verkiezing, want pour toujours verlies van het recht om te zetelen in een wetgevend orgaan, Schoof? Je bedoelt zetelen in het parlement, of godbetert deel uitmaken van een regering? Burgerrechten afnemen dus, Schoof? Ben je alweer vergeten waarom Laurette Retteketet de rest van de politieke meute opriep om er alles, �*lles aan te doen om jouw partij te "vermijden"? Waarom deed ze dat anders dan wegens de mening van jouw partij over Vlaamse onafhankelijkheid? Of riep er ook maar één Vlaams-nationalist op tot gewelddadig separatisme zoals in 1830 in de Munt in Brussel? Je weet toch dat Vlaams separatisme niet ongestraft kan in Belgique? Dat de Franstaligen dit enkel zichzelf toelaten? Of wat werd er bedoeld met plan B? Wie heeft daar een geldboete voor moeten betalen? Wie mocht daarom niet meer zetelen in een wetgevend orgaan? Welke rechter veroordeelde daar iemand voor? Je gelooft toch zélf niet dat er ooit een andere houding tegenover jouw partij zal worden aangenomen wat betreft haar eerlijke mening over Vlaamse onafhankelijkheid? Of dat de mening terzake van jouw partij zal worden toegejuicht omdat ze één legislatuur lang diep in de kont is gekropen van een aantal traditionele partijen? Je beseft het wellicht niet eens, maar je uitspraak in post 63 past perfect in de kraam van een klein, achterbaks, hypocriet dictatortje. ![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij zou daar beter 's over nadenken, ipv mensen de mond te willen snoeren met het afpakken van fundamentele burgerrechten en geldboetes, want dit is puur fascisme. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 januari 2016 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kennis doet lijden, zeggen ze, maar kan ook bevrijdend werken, wsl ’n kwestie van perceptie.
Citaat:
Citaat:
Maak je niet teveel illusies daarover. Die roepen dan mss wel niet rechtstreeks op tot geweld, maar hun gedachten en uitspraken zijn toch volledig conform de islam, met de sharia als kers op de maatschappelijke taart. Die gasten dromen van een Eurabië, iets anders keuren ze af. En die ‘gematigden’ zouden dan een zgn ‘Euro-Islam Light Version’ moeten vertegenwoordigen ? Op welke koran zou die dan moeten gebaseerd zijn ? Citaat:
Citaat:
![]() Racismeklachten neerleggen is een rompslomp en duren langer, dan wat verbale agressie naar elkaar toe te kanaliseren. Ik zie daar ook geen gewelduitlokking in, gezien geweld imo pas legitiem wordt als verdedigingsreactie, om een bestaand fysiek gevaar af te weren of te neutraliseren. Verbale agressie of beledigingen, zijn helemaal niet fysiek bedreigend/kwetsend en dienen daarom dan ook niet vervolgd of bestraft te worden Citaat:
Citaat:
Is het onderzoeken van hoeveel er gestorven zijn in de gaskamers of elders, ook zoiets als joden pesten ? Is het onderzoeken van de zionistische rol in WO&2+Holocaust dat ook ? Is het onderzoeken naar de geschiedkundige rol van joden en moslims in de zwarte slavenhandel, alsook in de Europese slavenhaal, dan ook een rondje joden en moslims bashen ? Pesten we Afrikanen, als het vaststaat dat machtige negerkoningen destijds vlijtig de drukke slavenmarkten aan de Afrikaanse kusten bevoorraden met vers gevangen slavenvlees, door met gewapende troepen regelmatig raids te laten uit voeren op kleine dorpjes en gemeenschappen tot diep in het Afrikaanse binnenland ? Neen dus en daarom kan pesten niet gelijkgesteld worden, met het doorbreken van taboes en het aantonen van verborgen of onbekend gehouden feiten, van andere bevolkingsgroepen op deze planeet. Citaat:
Citaat:
Dat zijn imo juist de mensen die we niét nodig hebben, want die willen net nog meer immigranten en vluchtelingen in Europa binnenhalen. Trouwens, die ‘voorbeeldfunctie’ is iets dat ze al (veel te) lang hebben, het resultaat is er dan ook naar. Citaat:
Citaat:
De matrix van de geschiedenis en de toekomst is het heden, het dichtste nu, als ‘n ondeelbaar en eeuwigdurend moment, waarin allerlei factoren zorgen voor omgevingsveranderingen en waar (r-) evoluties plaats vinden. Hoe gaan we deze periode overleven/bekijken binnen 20 jaar ? 50 ? 100 ? ’t Zal me alvast benieuwen. Citaat:
Moslims mogen mij uitspuwen en haten, racistische negers en oosterlingen mogen dat ook, iedereen mag dat, maar geef me dan ook het recht om niet iedereen als ‘gelijke’ te moeten beschouwen en dwangmatig ‘solidair’ te zijn met dat type mensen of met wie dan ook, die me niet bevalt. Hey, discriminatie is zelfs een natuurrecht. Mathias Storme heeft daar interessante dingen over geschreven: De fundamenteelste vrijheid: de vrijheid om te discrimineren. “Met name wens ik uit te leggen te waarom de vrijheid om te discrimineren een fundamentele vrijheid is, zelfs de fundamenteelste van de vrijheden omdat zonder die vrijheid de meeste andere fundamentele vrijheden gewoon niet bestaan.” https://www.law.kuleuven.be/personal...eidsprijs2.pdf Trouwens, de vlag van het ‘antiracisme’ dekt van geen kanten de cargo die zij pretendeert te dekken, da’s van een heel andere inhoud voorzien, dan op de ‘correcte’ EU-vrachtpapieren staat beschreven. Citaat:
Weinig andere beschavingen of culturen hebben het ons voorgedaan en uitsluitend door het vergoten bloed, zweet en tranen van onze Europese voorouders een verworven levensrecht, dienen we daar ten volle te bewust te zijn, te respecteren en te beschermen, by all means if necessary. Anders zullen we pas de uniéke maatschappelijke waarde ervan beseffen, wanneer we zullen doorhebben dat we al onze fundamentele vrijheden zijn kwijtgespeeld, aan mensen die voornoemde culturele waarden absoluut niet genegen zijn, integendeel, deze manier van leven zelfs willen vernietigen. Citaat:
Daarom zijn er zo weinig Vlamingen die daar in het openbaar voor uitkomen, de Belgo-taktiek van de onophoudelijk opgedrongen Godwinpunten om de ‘Vlamingenschaamte’ mee te schragen, werkt voorlopig nog, al begint het zelfs op de gematigde fronten toch ook wat te wrikken, om uit dat poco-gefabriceerde keurslijf los te komen. Het politieke ongenoegen zit diep bij grote delen van de bevolking (in Europa) en hoewel er nog ’n pak ruimte is om the pile of shit te verhogen, is het alleen nog wachten op een gebeurtenis die het kritieke omslagpunt doorduwt en the heat is on. Citaat:
Het verwondert me dan ook niet, dat net Duitsland (opnieuw) het epicentrum is geworden, vanwaar deze keer het EU-Merkel-fascisme zich manifesteert en opnieuw een jarenlange ellende over Europa uitstort. Citaat:
Een oorlogstribunaal en een sobere gevangenis, lijken me dan ook zowat de geschiktste omgevingen te zijn, waarin ik me het verdere leven van die oorlogszuchtige Janusbende kan voorstellen. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Meisjes lastig vallen op straat ook. We hebben iets concreter nodig dat de kloof dichter maakt, niet groter. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet echt gestoord zijn uw kinderen mee te geven nog verder te planten. De angst vangt me nog dagelijks omtrent dat. Citaat:
Orde is nodig. Citaat:
Enfin haten mag, maar de vrijheid tot die te uiten is echter beperkt. Die positieve discriminatie mag er inderdaad wel uit. Iedereen is gelijk en via een secularisme zou geloof ons niet meer onderscheiden. Vind U het ook niet raar dat Etienne geen woord lapt over een secularisme? Citaat:
Daartegenoverstaat: Als onze leiders de wereld met rust lieten had de wereld ook zichzelf kunnen blijven. Citaat:
![]() Citaat:
Maar ze doen het niet, ze laten het aanmodderen en censureren in de media. Wijs dus vooral naar de politiek , want zij hebben de kracht tot verandering in handen. Maar hoe hervormde zij het land? Nu in de val trappen om elders naartoe te wijzen is naar mijn inziens het conflict verergeren. Citaat:
It needs to be done subliminal. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb niet voor niets gezegd dat wij ons moesten terugtrekken en de witte vlag zwaaien. Ik heb nog gezegd dat Europese riolen bloed zouden vangen, maar weet je wat men zei? Ik was een dramaqueen. En ik had me al die tijd nog zacht uitgedrukt. We dienen onze grenzen te sluiten en al wie anti Europees gezind is daarover te katapulteren. |
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hij pleit om de wet op het negationisme nog even te laten bestaan. Als ik daarom beschimpt word als fascist, dan voel ik me toch in goed gezelschap. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |