Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2016, 11:20   #61
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Eerst hadden we Tony Saich van de Harvard Kennedy School die in zijn boek(en) stelt dat 95 % van de Chinese bevolking tevreden is over het Chinese Centrale gezag.

Nu hebben we Bruce Dickson, Professor of Political Science and International Affairs, George Washington University.

Professor Dickson received his B.A. in political science and English literature, his M.A. in Chinese Studies, and his Ph.D. in political science from the University of Michigan. He joined the faculty of The George Washington University and the Elliott School in 1993.

Professor Dickson's research and teaching focus on political dynamics in China, especially the adaptability of the Chinese Communist Party and the regime it governs. In addition to courses on China, he also teaches on comparative politics and authoritarianism.

His current research examines the political consequences of economic reform in China, the Chinese Communist Party’s evolving strategy for survival, and the changing relationship between state and society. His research has been supported by the National Science Foundation, the Smith Richardson Foundation, the US Institute of Peace, and the Woodrow Wilson International Center for Scholars.

Deze grote meneer heeft in 2010 bij bijna 4000 Chinezen én een herhaald onderzoek in 2014 bij meer dan 4000 andere Chinezen moeten vaststellen dat 60% van hen het beleid van hun regering als democratisch(!) ervaart. Deze grote meneer verwacht bovendien dat dit aantal zal blijven stijgen.

https://soundcloud.com/cfr_org/asia-...y-for-survival
Deze 'grote meneer'! Yeah right!

Dit is een lachertje van jewelste! Is dit wetenschappelijk? Ik heb dit gelezen, en hij heeft 4000 Chinezen gesproken? >Vierduizend? Zo véél? Dat is 0,0003% van alle Chinezen. Is dat representatief?
Dat is ongeveer het aantal Chinezen dat ik gesproken heb de laatste 12 jaar. Maar die hebben mij nooit verteld dat ze 'tevreden waren' met het centraal gezag! Integendeel. Ik heb met leden van de communistische partij gesproken in Shenyang, een noordelijke stad waar net de burgemeester was afgezet en ter dood was veroordeeld omdat zijn assistent corrupt was. Nieuws dat nooit de Westerse pers heeft gehaald. Ze waren in Shenyang er niet 'echt tevreden' over, hoor. Alle Chinezen die ik gesproken heb, die zitten blijkbaar allemaal 'toevallig' in die 5%.

En ik lees ook dat men bij het onderzoek zelf vragen stelt over wie die 4000 Chinezen wel zijn. Maar dat op die vragen geen antwoord komt:

What was the demographic make-up of the people surveyed?

Yes, and where in China was the survey made – if the information can be published?

Op die vragen komt geen antwoord! Misschien kan u daarop antwoorden? Aangezien u het gelooft!

En u kan hier schermen met the argument of authority (met Amerikaanse professoren! Ja, die hebben geen 'Westerse' visie op China). Maar u weigert persistent te antwoorden op mijn vragen.

Waarom verzetten Hongkongers en Taiwanezen (23 miljoen! da's wel wat meer dan 4000) aansluiting met China Mainland. Waarom vergissen zij zich?

En als 95% het centraal gezag zo goed vindt, waarom organiseert de Chinese overheid dan geen verkiezingen? Volgens u gaan zij die toch winnen met een Stalinistische meerderheid!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 11:39   #62
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
.

Waarom verzetten Hongkongers en Taiwanezen (23 miljoen! da's wel wat meer dan 4000) aansluiting met China Mainland. Waarom vergissen zij zich?
right:
U ridiculiseert uzelf. HK behoort reeds tot mainland China, genius!
Oud 25 juli 2016, 11:45   #63
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Goed met uw putonghua. Hoe is je Guan Dong wa?
Wel mijn mandarijn is goed, en mijn Cantonees is redelijk, aangezien mijn vrouw half Cantonees is, en mijn kinderen het ook spreken. Pech, hé man! En het is Guangdonghua of Yuehua.
Citaat:
Enne... hoe is uw ndl begrijpend lezen? Ik hoop dat uw Chinees beter is want je zou eventueel begrepen kunnen hebben dat ik ginds woon en leef... Genius!
Serieus? Blijkbaar in Guangdong? Veel bij mensen binnen geweest? Veel foto's gezien van communistische leiders aan de muur? Kijken ze veel naar CCTV, of kijken ze naar de Hong Kong TV? Zijn ze positief over Beijing? Antwoord eens EERLIJK!
Citaat:

Gepamperd leven in kapitalistisch Belgie?
Gepamperd leven? ok, zelf voor gezorgd.
Belgie en kapitalistisch in 1 woord vernoemen? Hahaha...
Ik in Belgie: hahaha.

2 verkeerd, 1 goed.
You are the weakest link. You failed.

Dismissed.
Gij hebt zelf voor uw gepamperd leven gezorgd? Hahahaha! Gij hebt zelf de sociale zekerheid hier opgericht? Zelf kindergeld, vakantiegeld, 13e maand, etc uitgevonden en geïnstalleerd? Zelf het onderwijs systeem geïnstalleerd? Zelf de infrastructuur in dit land gebouwd?
Gij hebt juist niets gedaan, enkel geprofiteerd van het werk van de vorige generaties!
Oud 25 juli 2016, 11:49   #64
geertvdb

Standaard

Citaat:
right:
U ridiculiseert uzelf. HK behoort reeds tot mainland China, genius!
Ik denk dat niet. Zeker niet in de geesten van de Hongkongers:

Ik kan ook zwaaien met wetenschappelijke studies. Dit is evenwel niet Amerikaans, maar van de Hong Kong universiteit:

Maar 3.6%(%) van de Hongkongers ziet zich als Chinees. En qua identiteit zit het zo:
If we use “identity indices” ranging between 0 and 100 to measure people’s feeling of different identities (the higher the index, the stronger the positive feeling), Hong Kong people’s feeling is strongest as “Hongkongers”, followed by “Asians”, then “members of the Chinese race”, “global citizens”, “Chinese”, and finally “citizens of the PRC”.

Dus Hongkongers zien zich eerder als Aziaat en wereldbewoner dan als onderdaan van China Mainland! Say no more!
Oud 25 juli 2016, 13:06   #65
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat niet. Zeker niet in de geesten van de Hongkongers:

Ik kan ook zwaaien met wetenschappelijke studies. Dit is evenwel niet Amerikaans, maar van de Hong Kong universiteit:

Maar 3.6%(%) van de Hongkongers ziet zich als Chinees. En qua identiteit zit het zo:
If we use “identity indices” ranging between 0 and 100 to measure people’s feeling of different identities (the higher the index, the stronger the positive feeling), Hong Kong people’s feeling is strongest as “Hongkongers”, followed by “Asians”, then “members of the Chinese race”, “global citizens”, “Chinese”, and finally “citizens of the PRC”.

Dus Hongkongers zien zich eerder als Aziaat en wereldbewoner dan als onderdaan van China Mainland! Say no more!
FYI : ik ben Hong Konger, niet een bezoeker, niet een tijdelijk resident.
Mijn ID: Permanent HK Resident. -Right of abode. -stemrecht. -Lokaal recht op health insurance e.d.
Dus: stop met lullen over dat gij zou weten wat Honkies willen.
Gij speelt niet in uw liga, genius.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 juli 2016 om 13:08.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 13:35   #66
geertvdb

Standaard

Citaat:
FYI : ik ben Hong Konger, niet een bezoeker, niet een tijdelijk resident.
Mijn ID: Permanent HK Resident. -Right of abode. -stemrecht. -Lokaal recht op health insurance e.d.
Dus: stop met lullen over dat gij zou weten wat Honkies willen.
Gij speelt niet in uw liga, genius.
Oh, ok, ge zit niet in China Mainland...
In het deel van China dat door de Britten is opgebouwd. met alle voordelen erop en eraan die Chinezen in China Mainland NIET hebben. Zijt ge goed gepamperd? Moet ik nog wat talk op uw billetjes doen?
Ik heb ook nog gewoond in HK (Mui Wo, Lantau Island). Ik heb namelijk OVERAL gezeten in China, inclusief in steden waar geen enkele Westerling heeft van gehoord.

En ik beweer niet dat ik weet wat Hongkonger denken. Ik baseer mij op een onderzoek van Hong Kong University. En daaruit blijkt dat Hongkongers zich eerder zien als een Aziaat en een wereldbewoner dan als een inwoner van China Mainland.

Dat zou hetzelfde zijn dan als een Vlaming zich eerder ziet als een Europeaan EN een wereldbewoner dan als een Belg.
En we weten dat dat niet zo is. Dat zegt genoeg over hoe Hongkongers denken over Beijing.
Oud 25 juli 2016, 13:39   #67
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het enige voordeel van deze superlange bijdragen met replieken is dat geen kat ze leest. In tegenstelling wat de auteur denkt.
Klopt. Deze draad ging trouwens over de relatie tussen China en andere soevereine lidstaten van de VN, niet over China versus haar minderheden.

Het goede aan China (en in mindere mate misschien aan Duitsland) is dat het in tegenstelling tot VS, Frankrijk en Engeland niet voortdurend regeringen in andere landen omverwerpt of doodleuk verklaart dat "they lost their legitimacy to rule". Men kan China tot nog toe dus gerust de minst arrogante van de grootmachten noemen.

Dat kan veranderen, natuurlijk, maar de eerlijk gebiedt te erkennen dat het vandaag wel het geval is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 13:52   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin, wat een draad weeral. Het zou normaal moeten gaan over de Zuid-Chinese Zee en over de claims van de verschillende Aziatische landen en het verzandt in allerlei andere thema's en persoonlijke aanvallen...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 25 juli 2016, 13:54   #69
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het deel van China dat door de Britten is opgebouwd. met alle voordelen erop en eraan die Chinezen in China Mainland NIET hebben. Zijt ge goed gepamperd? Moet ik nog wat talk op uw billetjes doen?
Ik heb ook nog gewoond in HK (Mui Wo, Lantau Island). Ik heb namelijk OVERAL gezeten in China, inclusief in steden waar geen enkele Westerling heeft van gehoord.

En ik beweer niet dat ik weet wat Hongkonger denken. Ik baseer mij op een onderzoek van Hong Kong University. En daaruit blijkt dat Hongkongers zich eerder zien als een Aziaat en een wereldbewoner dan als een inwoner van China Mainland.

Dat zou hetzelfde zijn dan als een Vlaming zich eerder ziet als een Europeaan EN een wereldbewoner dan als een Belg.
En we weten dat dat niet zo is. Dat zegt genoeg over hoe Hongkongers denken over Beijing.
Gefeliciteerd, ge hebt in Mui Wo gewoond. Toen er nog koeien rondliepen? Of melk gaan drinken bij de trappisten, 1 heuveltje verder?
En nu? Onder Vlaamsche Kerktoren?
Oud 25 juli 2016, 14:07   #70
geertvdb

Standaard

Citaat:
Gefeliciteerd, ge hebt in Mui Wo gewoond. Toen er nog koeien rondliepen? Of melk gaan drinken bij de trappisten, 1 heuveltje verder?
En nu? Onder Vlaamsche Kerktoren?
Wow, dit is wel degelijk een perfecte poging om de discussie te ontwijken! Ik heb een video van ik en mijn schoonvader die pingpongen in de plaatselijke sporthal. Moet ik ze op youtube zetten?

Ooit al eens aan gedacht om 1 van stellingen te 'proberen' te ontkrachten'?
Oud 25 juli 2016, 14:09   #71
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Enfin, wat een draad weeral. Het zou normaal moeten gaan over de Zuid-Chinese Zee en over de claims van de verschillende Aziatische landen en het verzandt in allerlei andere thema's en persoonlijke aanvallen...
Gij zijt wel begonnen hé!

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=34

Ge oogst wat ge zaait!
Oud 25 juli 2016, 14:12   #72
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow, dit is wel degelijk een perfecte poging om de discussie te ontwijken! Ik heb een video van ik en mijn schoonvader die pingpongen in de plaatselijke sporthal. Moet ik ze op youtube zetten?

Ooit al eens aan gedacht om 1 van stellingen te 'proberen' te ontkrachten'?
23 miljoen he?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  DSC_0068 (2).jpg‎
Bekeken: 48
Grootte:  774,3 KB
ID: 103298  

Oud 25 juli 2016, 14:14   #73
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Citaat:
De Chinezen vormen momenteel het grootste gevaar voor de wereldvrede !
Groter nog dan het moslimextremisme.
denk ik niet ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 14:16   #74
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zijt wel begonnen hé!

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=34

Ge oogst wat ge zaait!
Meester, hij is begonnen!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 juli 2016, 14:26   #75
geertvdb

Standaard

Citaat:
23 miljoen he?
Ja sorry. Het is eigenlijk 30 miljoen.

23 miljoen in Taiwan, en 7 miljoen in Hong Kong Chinezen die 'liever niet' in China Mainland willen wonen. En dan vergeet ik nog de Chinezen in Macau en Singapore.
Hebben die allemaal ongelijk?
4e keer dat ik die vraag stel...
Oud 25 juli 2016, 14:44   #76
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja sorry. Het is eigenlijk 30 miljoen.

23 miljoen in Taiwan, en 7 miljoen in Hong Kong Chinezen die 'liever niet' in China Mainland willen wonen. En dan vergeet ik nog de Chinezen in Macau en Singapore.
Hebben die allemaal ongelijk?
4e keer dat ik die vraag stel...
Gij raaskalt: wat in f*cksname hebben de Chinezen van Singers te maken met de PRC?
Man. stop uw eigen put te graven. Straks zit ge onder de kerkvloer in Wellington!
Ik stop. Heb hekel om op ridicuul cul gewauwel te blijven reageren hier.
Oud 25 juli 2016, 15:23   #77
geertvdb

Standaard

Citaat:
Meester, hij is begonnen!
Inderdaad, gij zijt begonnen. En niet gewoon met de discussie te verzanden, maar met er extreem linkse bagger over te gooien.

Ik herhaal wat gij durft te beweren:

Ik heb nog nooit een Chinees zich zien moeien in dergelijke Europese interne aangelegenheden. Was het omgekeerde maar waar...

terwijl China overal ter wereld landen onder druk zet, OOK Belgie ( en met succes!) om de Dalai Lama niet te ontvangen.

Schaamteloos!
Oud 25 juli 2016, 15:24   #78
geertvdb

Standaard

Citaat:
Gij raaskalt: wat in f*cksname hebben de Chinezen van Singers te maken met de PRC?
Man. stop uw eigen put te graven. Straks zit ge onder de kerkvloer in Wellington!
Ik stop. Heb hekel om op ridicuul cul gewauwel te blijven reageren hier.
Het zijn er dus MEER dan 30 miljoen, niet?

en bye bye!
Veel fut hebt gij ook niet in Hong Kong gekweekt hé"! Teveel gepamperd?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 juli 2016 om 15:25.
Oud 25 juli 2016, 16:50   #79
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Deze draad ging trouwens over de relatie tussen China en andere soevereine lidstaten van de VN, niet over China versus haar minderheden.

Het goede aan China (en in mindere mate misschien aan Duitsland) is dat het in tegenstelling tot VS, Frankrijk en Engeland niet voortdurend regeringen in andere landen omverwerpt of doodleuk verklaart dat "they lost their legitimacy to rule". Men kan China tot nog toe dus gerust de minst arrogante van de grootmachten noemen.

Dat kan veranderen, natuurlijk, maar de eerlijk gebiedt te erkennen dat het vandaag wel het geval is.
Ik heb het hier nog al gezegd. Ik voel me vrijer in China dan in Belgie maar dan moet ge daar niet rondlopen met een pancarte op het Tien an Men plein dat ge meer vrijheid wilt. Geen kat heeft interesse in politiek. Het is trouwens een donnant donnant. De Chinese overheid laat iedereen rijker worden en de Chinezen aanvaarden hun overheid. Er is wel een soort kleine tegenstand in universitaire middens maar dat is slechts marginaal.

Hongkongers daarentegen hebben nogal de gewoonte neer te kijken op de Mainland Chinezen en dramatiseren hun vrijheden alhoewel er one country and two systems is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 17:03   #80
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze (niet allemaal natuurlijk) voelen zich in de 1ste plaats "Hongkongers" wat strookt met m'n indrukken van op een politiek Chinees forum waar ik enige tijd vertoefde.

De studie die je aangaf vermeldt het trouwens:

Citaat:
Verder hebben ze niet zo'n hoge dunk van mainlanders/"citizens of the PRC" die naar HK verkassen, ze kijken er zelfs op neer.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be