![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: ADV dagen tellen niet mee! Noem eens privé bedrijven op waar ze meer dan 10 wettelijke feestdagen hebben? Juist ja, er zijn er geen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat duidelijker nu ..... en bekijk ook het verschil eens, normaal dat zelfs de windvaan verschiet.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat de grensbewoners al veel eerder in het buitenland gingen shoppen.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom reageerde je met geen woord op hetgeen Rapture schreef?
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De "echte rijkerds" willen ze niet te pakken krijgen want daar werken ze met samen. Enkel wie goed boert en maakt dat hij bij draagt ipv opsoepeert, de middenklasse dus, die is de pineut van dit profitariaat. Maar ook die krijgt er dus schijnbaar genoeg van, zie Van Hool jongstleden.
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu gaan er vele anderen ook en ipv. er wat rond te lopen en gezellig wat te gaan eten gaan ze er nu "shoppen" en er veel goedkoper als hier lekker gaan eten.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laffer is een Amerikaans supply-side econoom. Dat soort economen zijn van mening dat het de taak van de overheid is om een omgeving te creëren waarin vrij ondernemerschap en concurrentie kunnen floreren. De Laffercurve laat zien dat tot op een bepaald punt verhoogde belastingen leiden tot verhoogde inkomsten voor de staat. Eens dit punt bereikt zou een verdere verhoging in belastingen leiden tot een daling van de belastinginkomsten van een staat. Dit komt doordat men de prikkel tot werk en productie gaat verminderen en dat er een toename komt in de belastingontduiking. https://nl.wikipedia.org/wiki/Arthur_Laffer Het is, uiteraard, je bedoeling om de huidige regering te tackelen. De ijver die je daarvoor aan de dag legt verblindt je zo dat je alleen ziet wat in je kraam past. Het wordt erg als je er een Amerikaan bijsleurt die krek dezelfde mening is toegedaan als de door jou zo verfoeide N-VA-regering, namelijk: dat het de taak van de overheid is om een omgeving te creëren waarin vrij ondernemerschap en concurrentie kunnen floreren. Dat de belastinginkomsten zouden toenemen omdat de belastingen verlaagd zijn is een sneer die uit jouw door haat verteerde brein komt. Laffer zegt precies het tegenovergestelde. Belastingverhogingen hebben verhoogde inkomsten voor de staat tot gevolg. Tot op een bepaald punt. Eens dat punt is bereikt dalen de inkomsten. Dit komt doordat men de prikkel tot werk en productie gaat verminderen en dat er een toename komt in de belastingontduiking. En van welk "nieuws" staat de media tegenwoordig roodgloeiend? Toch van het ontduiken van belastingen en belastingparadijzen? Of moet ik het "belastingontduiking" noemen? De legale mogelijkheid die Belgique belastingfraudeurs al vele jaren biedt om belastingen te kunnen ontduiken?
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U leest het zelf; Dit komt doordat men de prikkel tot werk en productie gaat verminderen en dat er een toename komt in de belastingontduiking. Dit is het buikgevoel die de nadenkende Belg vandaag heeft. Het kan met véél minder als dat wangedrocht "staat" naar zijn mogelijkheden leeft zoals een goede "huisvader", daar en enkel daar wringt het schoentje voor welke partij ook.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken zelf ook niet-grensbewoners die over de grens gaan shoppen, maar dat zijn mensen die dat zien als een uitstapje. Van het financieel voordeel dat ze uit het goedkoper shoppen halen betalen ze de brandstof voor hun wagen. Dergelijke uitstapjes maken ze niet op regelmatige basis. Ook vallen ze nogal duur uit als er terug moet worden gereden met een apparaat dat niet voldoet, en dat geretourneerd moet worden omdat het onder garantie valt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 augustus 2016 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Staatssecretaris
|
![]() Ag Insurance, bena heel de bankensektor,...
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() In de prive sector zijn die extra dagen puur het gevolg van ADV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Demonen stelt terecht dat er teveel ambtenaren zijn, als oplossing stelt hij voor van de ene dag op de andere de helft met onmiddellijke ingang zijn ontslag te geven, en de andere helft een minimumloon uit te betalen, minimum aantal verlofdagen en uiteraard een regeling waar iedereen van vandaag op morgen kan ontslagen worden. Als hier echt simpele geesten zitten die denken dat dit de oplossing van de crisis gaat bieden. Dergelijke maatregelen zullen de koopkracht en de economie nog dieper in de shit duwen. Ik kan terecht vaststellen dat er overbevolking is, dan kan ik ook als oplossing stellen van alle babies die op vrijdag geboren worden verplicht te euthanaseren. Ja, hoor Rapture heeft gewoon 200% gelijk dat er overbevolking is, zijn oplossingen trekken wel op geen hol, net zoals demonen zijn troika-gezever.
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, en door verlofdagen aan te pakken gaat de productiviteit erop vooruit gaan of gaan die plots minder kosten? In bureaujobs maakt het niet uit hoeveel verlof ge hebt, het werk moet toch gedaan worden, het is niet dat er plots meer werk gaat zijn, vanaf ge minder verlof hebt. Ken er genoeg die in de privesector geregeld met hun vingers zitten draaien. Feitelijk zouden die gerust meer verlofdagen kunnen hebben op een jaar. De hoeveelheid werk hangt in veel sectoren af van externe factoren. De brandweerlui moeten bijv. ook niks doen als er een tijd geen oproepen komen.
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ambtenaren worden betaald door u en ik. Als die teveel met hun vingers draaien gaan ze om koffie lopen. En als ze te hard werken worden ze op de vingers getikt om de collegas niet te fel in een slecht daglicht te stellen. True story, mijn vrouw heeft dat meegemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De politiek creëert vaak zinloze jobs, of de prioriteiten worden om de haverklap veranderd. Als ze in het parlement 1001 wetten willen maken heb je ook 1001 ambtenaren nodig om ervoor te zorgen dat die wetten toegepast en nageleefd worden. Als dat dan nog eens moet verdeeld worden over 20 verschillende niveaus. Mijn oplossing is simpeler: vereenvoudig de staatsstructuur en ge hebt veel minder ambtenaren nodig.
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Das de droom van alle patroons, hun personeel laten afbollen wanneer er weinig te doen is, en vanaf het weer druk is moeten ze allemaal terugkomen. Een verkoper heeft ook niks te doen als er een periode geen klanten zijn. Dus die moet ontslagen worden wegens het draaien met de vingers? En zo kan ik nog tal van voorbeelden geven, kameraad van mij is technieker in een fabriek. Als er veel dingen kapot gaan of hersteld moeten worden, heeft die massa's werk, als er een tijd niks kapot gaat, kan die ook patience gaan spelen op zijne pc. Op de RVA ermee! Tot er iets kapot is, dan moet em stante pede terugkomen.
![]() |