![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat het geweest zou zijn zonder de nva, is een hypothese, die niemand kan 'bewijzen'.
Maar ik ben er van overtuigd dat het heel anders zou geweest zijn met Di Rupo II. En daarom is de balans uiterst positief. Nu, of die (voor mij of voor jou) positief is, is maar van ondergeschikt belang. Wat de kiezer er van denkt, dat is het belangrijkste. Afwachten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kabinetten zijn nog steeds te groot, politieke benoemingen zijn nog altijd schering en inslag en de afslanking van het aantal ambtenaren gebeurt zeer ondoordacht. Weyts heeft deze week serieuze pluimen verloren met zijn voorrang voor fietsers-debacle. Minder provincie is goed, fusie OCMW-gemeente uiteraard ook. De fusies van gemeentes hebben ze er niet volledig doorgekregen maar dat is begrijpelijk, dat ligt soms gevoelig. Hopelijk kunnen ze daar mee verder gaan. Het middenveld is belangrijker dan wat de N-VA denkt. In een goed werkende democratie worden ze gekoesterd door de regering, zonder ze al te veel te volgen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, beste vriend, als er iets fout is, dan is het vaak zo dat iets of iemand daar verantwoordelijk voor is. Bijvoorbeeld: wie is verantwoordelijk voor onze diepzee-staatsschuld? Of: wie is verantwoordelijk voor een dergelijk groot-massale immigratie dat het onmogelijk is voor die immigranten om te integreren? Of: wie is verantwoordelijk voor een flut-wetgeving die maakt dat als je huis tijdens je verlof gekraakt werd, je niet binnen 5 minuten bediend wordt door de flikken, maar eerst een bom geld moet uitgeven aan advocaten edm, zelfs al is de wetgeving een ietsepietske verbeterd?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij bent van ondergeschikt belang want geen kiezer? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet er de nieuwste en invloedrijkste over het hoofd: het sociale media middenveld. Twitter en facebook 'groepen' die (dikwijls) politiek aangestuurd zijn en die veel meer invloed beginnen te krijgen dan de 'klassieke'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Persoonlijk vind ik dat de regering geen slecht werk geleverd heeft. Het contrast met Di Rupo kon niet groter zijn. Nog één zo'n regering en het land was in flarden. Maar toen was het nodig om BHV te splitsen.
Ik vind de tax shift de belangrijkste verwezenlijking en ik hoop dat we daar de volgende jaren de vruchten mogen van plukken. Sociaal economisch gezien vind ik de N-VA een goede partij. Alleen op ethisch vlak zouden ze wat progressiever mogen zijn ipv selectief progressief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker weten. ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik heb het hier over het algemeen economisch klimaat waarbij men niet aan state-of-the-art financieel management moet doen om toch iets aan het ondernemerschap over te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Dan moet je wel 100% anti-Belgisch zijn of telt voor jou het anti-Vlaams racisme van de Belgische staat niet???
Laatst gewijzigd door marie daenen : 14 augustus 2018 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar stoort jou dat waarschijnlijk niet; het is de fout van die extremistische Vlaminganten die dachten dat ze iets te zeggen hebben in la Belgique... Hoe durven ze... Ze hebben het zelfs aangedurfd om Vlaanderen te stelen van la Belgique; maar de francofonie is goed op weg om dat hoofdstuk zo veel en zo vlug mogelijk naar de geschiedenisboeken te verbannen... Misschien omdat ik er midden tussen zit dat ik alle ijdele hoop heb afgezworen... Een gewone Vlaming kan zich niet voorstellen hoe indoctrinerend anti-Vlaams die hele francofonie is... en als Vlaming heb je de keuze of je aanpassen of diepe teleurgesteld te blijven over zoveel racistische haat tegen medemensen en meer nog medeburgers... en dat uitgespeeld door de media en de francofone elite... Een bastille zou er niets tegen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vakbonden, de verzuiling... En wie staat aan het hoofd van die bedoeningen??? De zuilenpartijen ook al zijn ze in Vlaanderen tot onder de 40% gedaald... Democratie durven ze dat nog te noemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het zijn wel dat de grote problemen van de Vlaamse burgers van vandaag... En daar heeft de NVa, op alle mogelijke wijze tegengewerkt door de zwijgers nu, inderdaad niet genoeg kunnen doen... Maar dat in de schoenen van de NVa schuiven vind ik het volk veel en veel te ver bedriegen met schone zever in mooie pakjes vervat, die onze toekomst alleen maar zwarter doet uitzien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En op de stemming veroorzaakt door die groepen heeft die media inderdaad geen vat... Dus alle voorspellingen kunnen sterk verkeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang de NV-A niet durft te snijden in de hoogste pensioenen van de babyboomertewerkstellingsambtenaren, de grenzen open blijven ipv de eigen werklozen te dwingen te werken en ze dus geen begrotingsoverschot kunnen creëren zal ze hetzelfde lot ondergaan als de andere traditionele partijen en zal België de laagste economische groei van Europa blijven kennen. Jonge mensen kunnen niet meer investeren en spenderen, ze kunnen enkel veel te veel lenen voor oude babyboomerstenen.
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 14 augustus 2018 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige NVA-ers doen inderdaad echt niet onder voor de PS. Koen Kennis (N-VA) cumuleert de meeste mandaten in Vlaanderen. Naast zijn job als schepen van Antwerpen tekent hij present voor 35 andere ‘postjes’. (Apache) ![]() Cumuleerder en NVA-er Koen Kennis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik behoor niet tot hun natuurlijke doelgroep. Maar ik lees ook de kritiek en de ontgoocheling van jarenlange medestanders. En het ligt in belangrijke mate aan hun eigen keuzes en stijl. Ze hebben zelf gebroken met de gewoonte in een coalitie elkaar wat te gunnen. Er wordt permanent campagne gevoerd en ingebeukt op coalitiepartners.
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |