![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigen aan het beestje. En maak ook niet meteen de assumptie dat mensen daar ongelukkig van worden. Als dan een plan, van meerdere jaren, volmaakt is (bvb een studie afronden, een promotie, enzo...) is de voldoening des te groter. Mensen zijn nu eenmaal verschillend. En ja, centen kan je kwantificeren. Ik doe ook een job waar ik minder verdien dan mogelijk. Maar ik doe wel een job met potentieel en waar ik veel voldoening van krijg (R&D). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En sorry, 't zijn in feite mijn zaken niet maar 'k kon gewoon mijn klep niet houden.
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De realiteit is niet iets wat je 'hoopt'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een redelijk overzicht van wat we verstaan als aftrekbare kosten.
http://www.mesotten.be/aftrekbare_kosten.htm Enige voorzichtigheid wel aan de dag leggen. En soms moeten er extra bewijslast voor gemaakte kosten zijn. Dus beter soms eens eerst overleggen met boekhouder.
![]() |
#65 |
|
![]() Heb gebouwd, verkocht, aangekocht, verkocht (ongewild en verrast afgegeven aan de fiscus) en als ik alle extra kosten samentel dan heeft het me pakken meer gekost dan gewoon huren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Uw zoon is fors onderbetaald indien hij een diploma hoger onderwijs heeft. Zeker aangezien hij enkele jaren meedraait.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je moet de hypothecaire aftrek & meeneembaarheid registratierechten ook tellen. Als je bvb ergens 10 jaar hebt gewoond, heb je al snel 30k aan belastingvoordeel gehad door eigenaar te zijn. Tel daar 12500 euro meeneembaarheid bij op en je reeds betaalde registratierechten & notariskosten zijn allemaal terugbetaald door de fiscus zelf.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Heeft dat altijd bestaan? (nieuw voor mij, kan gewoon onwetendheid zijn ) En van waar komt dat belastingvoordeel? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 september 2018 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Mogelijk bouw ik het nog maar dan zal het niet in dit land zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp waarom mijn kameraad zelfstandige met een zware grote wagen rijdt. Hij geeft het liever uit aan die kar dan aan de belastingen.... Maar zijn netto loon is niet om over naar huis te schrijven. Maar het lijkt naar de buitenwereld alsof hij bakken geld verdient door die wagen en de andere onkosten die hij maakt zoals electronica. Maar de man vertelde me zelf dat hij soms maanden had van 1000 euro netto of minder....en soms maanden met 3000 euro netto. In het begin toen hij bij ma en pa woonde soms zelfs niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Veel geld uitgeven om minder geld aan de fiscus te geven. Wat als die extra's je helemaal niet interesseren? Ze nemen plaats in en geven extra zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Probleem is dat je op een draaimolen zit waar je niet meer af kan. |
|
![]() |
![]() |