Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2020, 17:05   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Trouwens, de laatste tijd, met al die overheidsbetutteling: het maakt goed drol uit of ze spijbelen of niet.

Het niveau is sowieso al laag genoeg dat bij wijze van spreken uw vingers gebruiken om te rekenen voldoende is om door te komen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 17:09   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Als je met belastingsgeld naar school gaat , dan bros je niet. Als je18 + bent dan kan je wat mij betreft zoveel brossen als je wil.
Daar is niets autoritair aan.
Want de hogeschool of de universiteit betaal je natuurlijk volledig zelf.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 17:10   #63
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben oud genoeg om te beseffen dat je jongeren die nu spijbelen voor het klimaat niet de jongeren zijn die straks met een B of C attest gaan thuiskomen.

En dat een minister weer een gemakkelijke uitlaatklep zoekt om zich te profileren ipv de echte problemen aan te pakken. De kansarmoede bij veel studenten bijvoorbeeld. Het gebrek aan middelen op scholen.
Die kansarmoede lijkt me een probleem te zijn in een veel bredere context. Moest het klimaatbrossen ook niet zo gehypet worden dan was het ook niet nodig om er publiekelijk op te reageren. Niet alleen is het gehypet maar andere partijen gebruiken of misbruiken het blijkbaar ook graag om momentum te verkrijgen voor hun bollenwinkel. En dan krijg je dat effect wanneer een non-event wordt gemediatiseerd en gepolitiseerd. Dan spreken we nog enkel in hyperbolen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 17:11   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben oud genoeg om te beseffen dat je jongeren die nu spijbelen voor het klimaat niet de jongeren zijn die straks met een B of C attest gaan thuiskomen.

En dat een minister weer een gemakkelijke uitlaatklep zoekt om zich te profileren ipv de echte problemen aan te pakken. De kansarmoede bij veel studenten bijvoorbeeld. Het gebrek aan middelen op scholen.
Er zijn ook kansarme jongeren die mee gaan spijbelen voor het klimaat. Misschien niet uit overtuiging maar om er gewoon bij te horen.

En mensen met iets meer dan het gemiddelde verstand, die denken na voordat ze aan zoiets meedoen.
Oud 9 februari 2020, 17:12   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ging meer niet als wel naar de les, is dat volgens u nu ook weer iets "schandaligs" ? Ik denk dat ik 8 van de 10 vakken nooit een les heb gevolgd in een bepaald jaar.

Ohja, 3de van mijn jaar & felicitaties van de jury.
Oud 9 februari 2020, 17:17   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ging meer niet als wel naar de les, is dat volgens u nu ook weer iets "schandaligs" ? Ik denk dat ik 8 van de 10 vakken nooit een les heb gevolgd in een bepaald jaar.

Het resultaat telt natuurlijk.
Maar zoiets veralgemenen is natuurlijk niet goed.
Er zijn er die wel nood hebben aan de uitleg van de docenten of de professoren.

En in ieder lesuur steek je iets op, misschien iets dat niet onmiddellijk nodig is voor je examen, maar toch bruikbaar is in je latere leven of in je latere loopbaan.

Ik zou brossen dus absoluut niet aanraden.
Oud 9 februari 2020, 18:01   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Weyts: ‘Scholen in de toekomst pas erkennen na grondige screening’

Citaat:
Ik wil het systeem omdraaien en scholen in de toekomst pas erkennen na een grondige screening.
Op dat vlak kan ik de minister geen ongelijk geven want het is opletten geblazen dat er bepaalde scholen zijn die opgericht worden met buitenlandse gelden en die eigenlijk meer dienst doen als haatkraaitempels dan als school.

Misschien is het wel kort bochtenwerk maar laat ik een Islamitische school als 'voorbeeld' nemen.

Het onderwerp condooms uitdelen in scholen dat klinkt een beetje als: laat ons seksen!!!!

En dan heb je daar nog het schoolverzuim door zij die opkomen voor het milieu.

Laat ik dat omschrijven als:

In een ver verleden was er eens een staking tegen éne zekere Vanden Boeynants (beenhouwer), iets met helicopters (Agusta) geloof ik.

Veel studenten staakten mee, zongen liederen tegen VDB maar er waren er ook die dankbaar gebruik maakten van de staking om in de kroeg te kruipen en daar de wereld even gingen verbeteren tussen pot en pint onder het luid scanderen van liederen waar geen mens de tekst van kende laat staan de tekst er van begrepen heeft.

Het 'liedje' tegen VDB ging als volgt: BDN, VDB zedde gij zot, hoor de klokken luiden bim, bam, bom dacht ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 februari 2020 om 18:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 18:04   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Die kansarmoede lijkt me een probleem te zijn in een veel bredere context. Moest het klimaatbrossen ook niet zo gehypet worden dan was het ook niet nodig om er publiekelijk op te reageren. Niet alleen is het gehypet maar andere partijen gebruiken of misbruiken het blijkbaar ook graag om momentum te verkrijgen voor hun bollenwinkel. En dan krijg je dat effect wanneer een non-event wordt gemediatiseerd en gepolitiseerd. Dan spreken we nog enkel in hyperbolen.
Is een zaak van de scholen, moet de politiek zich niet mee moeien.

Probleem is simpelweg dat de NVA historisch gezien geen enkele voet tussen de deur heeft bij de scholen, en daarom de aanval opent op de koepels.

Met dit als excuus. Mijn vader zei vandaag nog: in onze tijd broste we tegen de kernwapens, enzo....
Oud 9 februari 2020, 18:05   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het resultaat telt natuurlijk.
Maar zoiets veralgemenen is natuurlijk niet goed.
Er zijn er die wel nood hebben aan de uitleg van de docenten of de professoren.

En in ieder lesuur steek je iets op, misschien iets dat niet onmiddellijk nodig is voor je examen, maar toch bruikbaar is in je latere leven of in je latere loopbaan.

Ik zou brossen dus absoluut niet aanraden.
Ik ben zelf prof geweest. Ik zei simpelweg tegen mijn studenten: als ge geen nood hebt aan hoorcolleges & alles uit de syllabi en boeken kunt halen, moogt ge thuisblijven.

De meeste proffen denken zo trouwens.
Oud 9 februari 2020, 18:43   #70
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dit als excuus. Mijn vader zei vandaag nog: in onze tijd broste we tegen de kernwapens, enzo....
Waren daar toen ook politieke partijen die daar munt uit wilden slaan? Of waren er ook schepenen van onderwijs die daartoe opriepen?

Want dat stuit mij juist tegen de borst. Niet zozeer dat jongeren willen demonstreren maar dat bepaalde "beleidsmensen" dit willen recupereren en zelfs in gang steken.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 9 februari 2020 om 18:44.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 19:14   #71
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er wordt genoeg geld aan onderwijs gegeven,
de vraag is waar blijft het geld?

wordt het besteed aan bloempotbanen? komt het in de verkeerde zakken terecht? wordt het geld wel netjes verdeeld?

Het onderwijs zou eens doorgelicht moeten worden.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 19:20   #72
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

over welke richting ging het dan?

misschien zijn de vakken er wel heel gemakkelijk of wordt er op een heel laag peil les gegeven

het is daarom dat men op de universiteit van Hasselt bijscholingen geeft, op secundair niveau, voor eerstejaarsstudenten, ...omdat die het universitaire aanvangspeil niet halen
Oud 9 februari 2020, 19:49   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
over welke richting ging het dan?

misschien zijn de vakken er wel heel gemakkelijk of wordt er op een heel laag peil les gegeven

het is daarom dat men op de universiteit van Hasselt bijscholingen geeft, op secundair niveau, voor eerstejaarsstudenten, ...omdat die het universitaire aanvangspeil niet halen
ir.

En het secundair is een ramp geworden kwa voorbereiding op het hoger onderwijs, dankzij de extreme betutteling & nivellering vanuit de overheid.

Iedereen moet over de lat, en de scholen moeten daarvoor zorgen.
Oud 9 februari 2020, 21:30   #74
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ir.

En het secundair is een ramp geworden kwa voorbereiding op het hoger onderwijs, dankzij de extreme betutteling & nivellering vanuit de overheid.

Iedereen moet over de lat, en de scholen moeten daarvoor zorgen.

dat is zo

ik hoop dat je een volwaardig diploma hebt
want het secundair is een lachertje in sommige scholen,
heel het jaar doen de lln niks,
dan hebben ze 8 onvoldoendes en dan krijgen ze nog een A-attest
Oud 9 februari 2020, 21:40   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie spijbelt er nu nog wel? Waar in Vlaanderen of België worden er nu nog jongerenbetogingen georganiseerd?

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 9 februari 2020 om 21:40.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2020, 21:41   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, de laatste tijd, met al die overheidsbetutteling: het maakt goed drol uit of ze spijbelen of niet.

Het niveau is sowieso al laag genoeg dat bij wijze van spreken uw vingers gebruiken om te rekenen voldoende is om door te komen.
En je eigen niveau krik je natuurlijk op door... te betogen. Zelfstudie lijkt me veel interessanter, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 08:04   #77
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid het betreft mij in deze discussie om de niet 18 +.

Hogeschool of univ worden betaald door :
ouders,
de student ( die werkt tussen het studeren door)
belastingsgeld voor studiebeurs, de infrastructuur, weddes etc.

Zoals de rector van Antwerpen het omschreef, het is dankzij die werkende bouwvakker van 19 jaar dat een student kan gaan studeren.

Zo beter geformuleerd?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 11:07   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En je eigen niveau krik je natuurlijk op door... te betogen. Zelfstudie lijkt me veel interessanter, hoor.
Het maakt niet veel uit. Een sociaal engagement (ook al is het tegen jullie politiek) is belangrijker dan wat op die schoolbanken niks te doen.
Oud 10 februari 2020, 11:14   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het maakt niet veel uit. Een sociaal engagement (ook al is het tegen jullie politiek) is belangrijker dan wat op die schoolbanken niks te doen.
ze kunnen betogen op woensdag-namiddag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 14:09   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ze kunnen betogen op woensdag-namiddag.
Dan doen ze nuttige dingen, zoals kunstacademie, muziekschool & scouts.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be