Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2020, 08:20   #61
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De stad - buitendiscussie overtuigt me niet. In de provincie Antwerpen zie je dat de stad een middelmatige besmettingsratio heeft en dat buitengemeenten als Aartselaar, Ravels en Borsbeek de hoogste ratio hebben. En nu zie je een versnelling optreden in Brasschaat en omgeving en niet in Antwerpen stad, waar je dat eerder zou verwachten na verloop van tijd.

Het zou met een vorm van nonchalance op den buiten mbt bezoek kunnen te maken hebben, ik weet het niet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 08:46   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Men DENKT dat men bijna een vaccin heeft maar men is er nog lang niet. Een vaccin moet nog getest worden en dan nog goedgekeurd worden.

Ik krijg eerder de indruk dat die zoektocht naar een vaccin eerder een grote pak de poen show aan het worden is want het gaat om enorm veel geld.
Heel overheid is een pak de poen show reeds zo bekraamd bij de bevruchting.
Weggestoken achter excuusbordjes, hun laatste hanepoten gekrabbel erop toonde "C O R O N A".
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 10:03   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men DENKT dat men bijna een vaccin heeft maar men is er nog lang niet. Een vaccin moet nog getest worden en dan nog goedgekeurd worden.

Ik krijg eerder de indruk dat die zoektocht naar een vaccin eerder een grote pak de poen show aan het worden is want het gaat om enorm veel geld.

Zo is dat. Je kan je nu wel inbeelden dat het hier gaat om een miljarden show. Zelfs al wordt morgen bewezen dat een pepermuntje de remedie zou zijn dan zal er in de eerste plaats moeten worden gezorgd dat er 1 bepaald pepermuntje op de markt mag komen als zijnde de remedie. Dat zal dan een pepermuntje zijn als alle anderen maar er zal toch ietsje anders aan zijn.....de kleur kan al genoeg zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 10:06   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Dat afstand houden zit ook meer in onze natuur.

Ik heb mij altijd verwonderd / geërgerd aan stadsmensen die het begrip van de persoonlijke ruimte niet kennen. Ligt aan de levenswijze denk ik. Bvb ik heb zeven hectare persoonlijke ruimte, terwijl dat voor een stedeling misschien zeven are is of zelfs nog minder. Ik woon tussen bossen en velden terwijl die mensen hun buren horen snurken. Ik ga zelden naar een supermarkt omdat ik mijn groenten zelf kweek, terwijl dat voor sommige stedelingen een dagelijks ritueel is.

Discussies over (het juiste gebruik van) mondmaskers zijn in die zin een beetje surreëel, dat past niet in onze leefwereld.
Uiteraard mag jij heel blij zijn dat alle stadsmensen morgen ook geen 7 hectare voor hun alleen gaan willen inpakken.
Ik zou in uw plaats stadsmensen dankbaar zijn dat zij in tegenstelling tot U tevreden zijn met heel wat minder persoonlijke ruimte en er bijgevolg wat meer overblijft voor U.

Als morgen de 7 miljard bewoners van deze planeet uw ingesteldheid krijgen en allemaal een paar hectaren voor zich alleen willen staan we er goed voor
Zich vanop een lap grond van 7 hectaren ergeren aan stadsmensen die zich tevreden stellen met 50 m² begrijp ik helemaal niet. Ik zou die mensen dankbaar zijn.

Ik erger me meer aan het egoïsme van mensen die denken dat alle ruimte alleen hun toekomt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2020 om 10:31.
Oud 9 mei 2020, 10:52   #65
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De stad - buitendiscussie overtuigt me niet. In de provincie Antwerpen zie je dat de stad een middelmatige besmettingsratio heeft en dat buitengemeenten als Aartselaar, Ravels en Borsbeek de hoogste ratio hebben. En nu zie je een versnelling optreden in Brasschaat en omgeving en niet in Antwerpen stad, waar je dat eerder zou verwachten na verloop van tijd.

Het zou met een vorm van nonchalance op den buiten mbt bezoek kunnen te maken hebben, ik weet het niet.
Ik vond dat men zich in de stad lang zeer goed aan de lockdown gehouden heeft. Het zou kunnen dat men in de rand nonchalanter was. Je zag er alleszins veel meer beweging op de fiets enzo. Ofwel was er in de stad meer technische werkloosheid (horeca) en is het op het werk dat de mensen uit de rand corona hebben opgedaan. Dat zou ook kunnen want op de fiets of tevoet met voldoende afstand ga je het ook niet echt opdoen denk ik. We zullen het wel nooit met zekerheid weten.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 11:04   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eindelijk hebben ze beseft bij deze Colruyt dat een mondmasker primordiaal is. Uiteindelijk te laat.
In de Delhaize in mijn buurt en Aldi meeste personeel zonder masker. Doe zo voort Vlaanderen en binnen 6 weken staan we terug bij het begin.
Het heeft mij steeds verbaasd dat het personeel in warenhuizen geen mondmaskers moesten dragen.
Dan heb ik het niet over de kassier(sters) want die zitten achter plexiglas. Maar vooral het personeel dat de rekken aanvult. In de Aldi zie ik dat afstand houden praktisch onmogelijk is als in iedere gang iemand de rekken aan het aanvullen is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 11:24   #67
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het heeft mij steeds verbaasd dat het personeel in warenhuizen geen mondmaskers moesten dragen.
Dan heb ik het niet over de kassier(sters) want die zitten achter plexiglas. Maar vooral het personeel dat de rekken aanvult. In de Aldi zie ik dat afstand houden praktisch onmogelijk is als in iedere gang iemand de rekken aan het aanvullen is.
Feit is natuurlijk ook dat het vooral blanke vrouwen zijn die in de supermarkten werken, een groep die sowieso minder kwetsbaar is om te sterven aan dit virus.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 11:27   #68
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Maar als je het niet goed gebruikt heb je net meer kans op besmetting dan zonder, mondmaskers vereisen een heel protocol en je mag nooit je mondmasker aanraken. Je moet er eens op letten hoeveel keer je dat doet op een dag.
Da's een kwestie van gewoonte, dat went snel.

En stel dat je onbewust toch eens aan je mondmasker komt: no big deal, de kans dat er net een kilo corona op je handen zit is erg klein.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 11:30   #69
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderzijds zie ik dan regelmatig mensen een mondmasker dragen in de auto zonder passagiers, dat is helemaal belachelijk.
Het is overdreven, dat is waar, maar strikt gezien moet je je mondmasker opzetten net nadat je je handen gewassen hebt.

Het is niet de bedoeling om ergens onderweg je mondmasker half verfrommeld uit je binnenzak te halen en het snel op te zetten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 11:40   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is natuurlijk ook dat het vooral blanke vrouwen zijn die in de supermarkten werken, een groep die sowieso minder kwetsbaar is om te sterven aan dit virus.
Zou kunnen. Ik zou het begod niet weten of dit waar is.
Mij gaat het meer om het besmettingsgevaar. In de Aldi (hier toch) doe ik best een mondmasker om.
Oud 9 mei 2020, 11:47   #71
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die inbreng was voor 't lachen, hoop ik? ../...
En dat, komende van een Hypochonder, no less?
Oud 9 mei 2020, 11:54   #72
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou kunnen. Ik zou het begod niet weten of dit waar is.
Uit de karige berichtgeving die hierover al naar buiten is gekomen blijkt dat het vooral zwaarlijvige mannen en soms ook zwaarlijvige vrouwen zijn die er zo erg aan toe zijn dat ze aan de beademing moeten. Ik heb nog maar weinig een zwaarlijvige vrouw in een supermarkt zien werken
Oud 9 mei 2020, 11:55   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als je het niet goed gebruikt heb je net meer kans op besmetting dan zonder, mondmaskers vereisen een heel protocol en je mag nooit je mondmasker aanraken. Je moet er eens op letten hoeveel keer je dat doet op een dag.
Dat is waar maar de regels die je hier aanhaalt gelden in de eerste plaats voor professionele gebruikers en medici sowieso mensen die continu tussen de besmetten zitten.
Voor de gewone gebruiker is dat allemaal heel erg aanbevolen maar zoals Kiko schrijft moet je dat een beetje zien in de juiste context.
Uiteraard probeert men een massa regels voor te schrijven in de hoop dat iedereen er daar een minimum van toepast.
Oud 9 mei 2020, 11:58   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het is overdreven, dat is waar, maar strikt gezien moet je je mondmasker opzetten net nadat je je handen gewassen hebt.

Het is niet de bedoeling om ergens onderweg je mondmasker half verfrommeld uit je binnenzak te halen en het snel op te zetten.
Neen maar het gaat hier over gebruik door het grote publiek en niet gebruik door medisch personeel.
Zoals je zelf zegt is bij Jan Modaal de kans zeer klein dat hij bij het opzetten van zijn masker net heel veel virus op zijn handen heeft zitten als hij gewoon van bij hem thuis komt.
En dan nog zal zijn masker anderen beschutten tegen zijn speeksel druppeltjes.
Oud 9 mei 2020, 12:00   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog maar weinig een zwaarlijvige vrouw in een supermarkt zien werken
Mijn inziens zitten die doorgaans aan de kassa.
Oud 9 mei 2020, 12:02   #76
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze worden dan ook ni voor niks de "Madam" genoemd, he!?
Oud 9 mei 2020, 12:56   #77
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Of Mama-san.
Oud 9 mei 2020, 13:01   #78
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In den Aldi waarover u het had moeten de caissières eveneens de rekken aanvullen en andere taken uitvoeren. De tijd dat personeel enkel aan de kassa zit is volgens mij zo goed als voorbij buiten misschien in sommige Carrefours dan.
Oud 9 mei 2020, 13:01   #79
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Neenee, een madam das in een bordeel.
Oud 9 mei 2020, 15:14   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In de Delhaize vandaag waren er sommigen van het personeel met masker, anderen niet.
Voor mij hoeft dat ook niet, het is een proxy en er loopt nooit veel volk rond. En de mensen die er komen volgen de regels zo goed mogelijk.
Vwala: we moeten met z'n allen ons gezond verstand gebruiken.
De boeren kunnen het, waarom wij niet ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be