![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met België? | |||
Splitsen (onafhankelijk) |
![]() ![]() ![]() |
99 | 75,57% |
Behouden ((con-)federaal) |
![]() ![]() ![]() |
19 | 14,50% |
Unitair maken (unitair) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,92% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu dat de nepprofielkes duidelijk worden, halen de belgicisten "opeens" een veel lagere score...
![]()
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Brussel heeft altijd een tweetalig statuut gehad. Brussel moet en kan ook nooit éentalig nederlandstalig worden. Er kan wél veel aan het vlaamse karakter gesleuteld worden. En ja, zelfs een deel vervlaamsd worden terug. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 december 2004 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat voor de Vlamingen trouwens geen aanpassing want de meest Vlamingen zijn al tweetalig. Het zullen gewoon de franstaligen zijn die zich zullen moeten aanpassen. In de hoop dat bij de franstaligen het verstand wél met de jaren komt, kunnen de Vlamingen al het goeie voorbeeld geven en zelf hun eigen scholen tweetalig maken. Dat zal ook franstaligen aantrekken die vooruit willen. En via dat Vlaams tweetalig onderwijs kun je hun dan ook een beetje respect bijbrengen voor de Vlaamse cultuur, iets waar de meeste franstaligen vandaag de dag niet echt toe in staat zijn. En die faciliteiten, ja dat is natuurlijk duidelijk. Maar daar geraken we ooit wel vanaf. Dat is gewoon een kwestie van volhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Brussel is nu al tweetalig. Onlangs was ik in een Brusselse kliniek, sprak er nederlands en ze verstonden me niet. Ik was dus niet tweetalig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien ; Brussel moet er zeker iets mee mogen over zeggen of gadde da zomaar annexeren ? En wie Brussel zegt , zegt Franstalige gemeenschap ; en dus ; Waals gewest dat sowieso voor die gemeenschap opkomt . Conclusie : ja , de walen hebben daar iets over te zeggen . Droom rustig verder ...
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() splitsen uiteraard. Gelukkig dat het gezond verstand zegeviert op het grootste neutrale politieke forum in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Splitsen, uit puur praktische overwegingen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Uieindelijk worden staten afgeschaft - de tijd daarvoor zal eerder rijp zijn dan algemeen wordt aangenomen, de preoccupatie met "België" is overbodig en futiel.. het al dan niet hebben van een "belgische staat" zal niets veranderen aan het karakter van onze samenleving noch aan de welvaart van de burgers,
het peil van de armoede of de kwaliteit van de geneeskundige zorgen. Het al dan niet bestaan van een "belgische staat" zal op macro-economisch of macro-politiek gebied niets veranderen aan de toestand van de wereld & het is die toestand die zorgwekkend is en waar effectief maatregelen te nemen zijn door daadkrachtige leiders van staten die "iets" in de pap te brokken hebben. Hier staan wij volkomen aan de zijlijn toe te kijken en ondergaan de geschiedenis.
![]() |
#79 |
Schepen
|
![]() Ik ben op zich niet tegen een onafhankelijk Vlaanderen. Het is geen prioriteit en ik denk ook niet dat we problemen daarmee echt zouden kunnen oplossen. Maar ik hoop dat we als het zover is, Vlaanderen nog een andere invulling kunnen geven dan een extreem-rechtse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 4 juli 2007 om 20:35. |
|
![]() |