Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2021, 20:14   #61
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, hoor, ik heb uw definitie op uzelf toegepast. Ik zeg niet dat het "schandalig" is, wat woke zou zijn.
Mijn definitie is correct, behalve voor wokes.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 20:34   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als je tijdens het schrikbewind van extreemrechts in onze contreien iets verkeerd zei zat je in een wip op een trein naar het oosten.
In China zijn reeds zulke toestanden en deze globalisten spiegelen zich aan dat beleid.
Oud 8 oktober 2021, 20:39   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, ondanks al dat gejeremieer hier over ‘linkse’ rechters.
Dat ik dat nog in mijn leven meemaak hier in Sossistan... Woha...
Oud 9 oktober 2021, 13:02   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mijn definitie is correct, behalve voor wokes.
Welja, ik sprak die niet tegen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 16:00   #65
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar dat komt voornamelijk omdat er zo een gigantisch tekort aan is, in deze tijden. Een goeie gezonde volkerenmoord zou mijn driften waarschijnlijk wat kunnen kalmeren.
zoals ik al vaker zei
"verbeter de wereld, begin bij u zelf", toch hebt ge altijd een excuus om dat niet te doen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 16:49   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zoals ik al vaker zei
"verbeter de wereld, begin bij u zelf", toch hebt ge altijd een excuus om dat niet te doen
Ik zou heel graag een massamoord beginnen, maar ik ben maar een theoreticus. Ik heb totaal geen praktische aanleg.

Mocht ik de Karl Marx kunnen zijn van de massamoord, dan moet ik enkel mijn Lenin nog vinden

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2021 om 16:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 22:29   #67
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou heel graag een massamoord beginnen, maar ik ben maar een theoreticus. Ik heb totaal geen praktische aanleg.
Mocht ik de Karl Marx kunnen zijn van de massamoord, dan moet ik enkel mijn Lenin nog vinden
Een Lenin zal onvoldoende blijken te zijn, te veel advocaat te weinig ad rem, een Stalin of een Mao zijn onontbeerlijk in zo'n project.
Oud 19 november 2024, 10:22   #68
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

GAS boete om ACAB te schrijven op Instagram... ik kan dat amper geloven. Mocht men nu gepakt worden met dat op een muur te spuiten ok maar toch niet op een forum. Nu ja, misschien werd dat wel op het Instagram account van de politie gekwakt. Dat is dan misschien een andere zaak.

Citaat:
‘ACAB.’ Door deze vier letters hangt Frank Barat een GAS-boete boven het hoofd die in de honderden euro’s kan lopen. ‘ACAB’ staat voor ‘All cops are bastards’. Met die slogan wilde Barat zijn ongenoegen uiten over hoe de politie voor de zomervakantie studenten aanpakte tijdens een pro-Gaza-protest in een gebouw van de Franstalige universiteit ULB.

Barat schreef dat in een commentaar bij een bericht op socialemediaplatform Instagram, een bericht over vermeend hardhandig politieoptreden. Dat komt Barat nu op een GAS-boete te staan die kan variëren tussen de 50 en de 500 euro. Dat vernam hij enkele maanden geleden via een brief van de politie. Bron: De Morgen
Het is wel grappig dat De Morgen daar verontwaardigd over doet terwijl het zelf de website 'tScheldt probeert te nekken.
Oud 19 november 2024, 10:36   #69
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
GAS boete om ACAB te schrijven op Instagram... ik kan dat amper geloven. Mocht men nu gepakt worden met dat op een muur te spuiten ok maar toch niet op een forum. Nu ja, misschien werd dat wel op het Instagram account van de politie gekwakt. Dat is dan misschien een andere zaak.

Het is wel grappig dat De Morgen daar verontwaardigd over doet terwijl het zelf de website 'tScheldt probeert te nekken.
Waarom denken zoveel mensen dat er in België een wet rond vrije meningsuiting is? Er is in grote mate vrij meningsuiting, maar dat is niet zoals in de USA een grondrecht. Bepaalde dingen mag je bij wet niet zeggen en kan je een geldboete of zelfs een gevangenisstraf voor krijgen. (Dries Van Langenhove). Dat zorgt ook voor vreemde grijze zones. Er zijn genoeg afleveringen van Family Guy op Disney+ te zien waar ze Joden of zelfs de holocaust compleet belachelijk maken, maar je kan die gewoon streamen op je tv thuis. De ironie is dat als je dit zou tonen op straat je er een celstraf voor zou kunnen krijgen maar in Amerika mag je dit gewoon uitzenden zonder gevolg. Ze hebben een eerste amendement in hun grondwet. Wij niet.

Om af te sluiten hier nog een foto van een bekende journalist in de rechtbank om dingen die hij in de pers heeft gezegd om nog eens duidelijk te maken dat we geen 1ste amendement hebben in onze grondwet zoals de Verenigde Staten.

Oud 19 november 2024, 10:52   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Dit is toch wat anders en zeer gevaarlijk. Een GAS boete is een administratieve boete waar geen rechters aan te pas komen.
Een ambtenaar, politieagent, kan dus als hij op zijn tenen getrapt is iemand 500€ aansmeren.
De Wever zou bijvoorbeeld personen die hem hier een smeerlap noemen een GAS boete kunnen geven.

https://www.demorgen.be/nieuws/vierl...hokt~b2185012/

Citaat:
Wie een dergelijke boete krijgt, kan die wel nog voor een rechter aanvechten. De rechter moet dan oordelen of de boete betaald moet worden. Belangrijke bedenking daarbij: de kosten van zo’n proces kunnen veel hoger uitvallen dan de eigenlijke boete. “Als ik een boete krijg voor 50 of 100 euro, dan betaal ik ze”, zegt mensenrechtenprofessor Koen Lemmens (KU Leuven). “Daarmee ben ik ervan af.”
Oud 19 november 2024, 10:53   #71
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Waarom denken zoveel mensen dat er in België een wet rond vrije meningsuiting is? Er is in grote mate vrij meningsuiting, maar dat is niet zoals in de USA een grondrecht. Bepaalde dingen mag je bij wet niet zeggen en kan je een geldboete of zelfs een gevangenisstraf voor krijgen. (Dries Van Langenhove). Dat zorgt ook voor vreemde grijze zones. Er zijn genoeg afleveringen van Family Guy op Disney+ te zien waar ze Joden of zelfs de holocaust compleet belachelijk maken, maar je kan die gewoon streamen op je tv thuis. De ironie is dat als je dit zou tonen op straat je er een celstraf voor zou kunnen krijgen maar in Amerika mag je dit gewoon uitzenden zonder gevolg. Ze hebben een eerste amendement in hun grondwet. Wij niet.

Om af te sluiten hier nog een foto van een bekende journalist in de rechtbank om dingen die hij in de pers heeft gezegd om nog eens duidelijk te maken dat we geen 1ste amendement hebben in onze grondwet zoals de Verenigde Staten.

De grijze zones gaan zelfs zo ver dat niet alleen telt wat er gezegd wordt, maar je moet daar ook nog eens in rekening brengen van wie die uitspraak komt.

Vrijheid van meningsuiting is absoluut, of ze is helemaal niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be