![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Finland gaat procedure opstarten om lid te worden van de NAVO. Een goed idee ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 74,42% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,30% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() en de naam van dat land begint met een F
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nochtans niet al te moeilijke lectuur toch, dacht ik?
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op vlak van conventionele oorlogsvoering hebben we nu vastgesteld dat Rusland niets voorstelt. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 mei 2022 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Kaliningrad moet natuurlijk terug Duits worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel zijn politiek is geworden tot het volgende: 1) Putin wil iets 2) Putin krijgt het niet 3) Putin dreigt met kernwapens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. En hij is daadwerkelijk instaat nummer 3 te praktiseren. Daar moeten we op voorbereid zijn. Als we uit gaan van : 'ach hij heeft weer slechts een grote bek' zijn we te laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af waarom die redenering nooit opgaat voor eisen/wensen van de Westerse wereld. Vind je ook dat heel de wereld zonder enige tegenspraak aan ons moet gehoorzamen omdat we kernwapens hebben? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 mei 2022 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vindt je nu zelf van dat soort discussietechnieken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We (toch zeker de Amerikanen) bereiden zich al voor sinds de jaren 40 op confrontaties met de Sovjetunie / Rusland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het land dat economisch al jaren prut is, heeft omtrent Syrië 'het westen' schaakmat gezet, hij heeft de troepen richting de Oekrainse grens kunnen sturen en nog dachten 'wij': 'hij gaat het vast niet doen'. Onderschatting, na onderschatting. Laten we beginnen weer dezelfde taal te spreken als hij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak het eens wat concreter: hoe moeten wij ons voorbereiden? (m.i. zou het al een mooie eerste stap zijn als de andere NAVO-landen eindelijk eens de 2% regel beginnen respecteren). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 mei 2022 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle NAVO landen dienen weer intensief te investeren in defensie. Elke (indirecte) dreiging voor het westen moet serieus worden beantwoord. Als Putin dreigt met kernwapens, moet direct duidelijk worden gemaakt dat de Russische kernwapens verouderd zijn en dit vooral zal betekenen dat Rusland een parkeerplaats wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een economische reus, moet ook op militair vlak een reus zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Finland,jarenlang angstvallig neutraal, heeft geobserveerd en beslist dat Moskou ongeloofwaardig geworden is als "garantor"....en dus....NATO wordt het...
Zweden heeft net nog diepgaande defensie-industrie samenwerkingsakkoorden gesloten met het VK..... Ik zie Zweden,dat op zichzelf overigens al niet zwak staat,ook nog wel toetreden tot de NATO ook. De Russische Federatie,of laat ons nauwkeuriger stellen,het regime,heeft bij deze de bal keihard in het gezicht gekregen. Laatst gewijzigd door kelt : 12 mei 2022 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga er van uit, als die kwispel op de rooie knop drukt, ik de botten in mijn hand ga zien, en het dan even heel warm heb voor ik verdamp. Indien niet, ga ik de komende 5 jaar een poging wagen om de Ayatollah of Rock&Rollah te zijn.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 mei 2022 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Poetin kernwapens gebruikt dan ben je niets met beschuldigingen die gebrek aan geloofwaardigheid propageren. Blaffende honden bijten niet, zo blijkt. Als de hond wel bijt dan heeft het weinig zin te refereren naar het spreekwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Putin's logica:
"We have withdrawn all our armed forces from the borders of Finland to a depth of 1,500 kilometers. And, despite the tension in the Baltic Sea region, nothing was done that could cause concern to the Finns. Incidentally, we are doing this on the basis of Finland's neutral status. Imagine Finland joining NATO. This means that the Finnish troops will no longer be independent, sovereign in the full sense of the word. They will become part of NATO's military infrastructure, which will suddenly appear on the borders of the Russian Federation. Do you think we will continue to act like this: we have withdrawn our troops for 1,500 kilometers, so they will remain there, or what? We cherish the neutral status of Finland, we treat it with respect, but it is not up to us to decide this issue. Paraphrasing the statement of one of my Finnish friends, I could say that the NATO organization would probably be happy to fight Russia to the last Finnish soldier. You need it?" Laatst gewijzigd door Bach : 13 mei 2022 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |