![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij de Alpenbelg is de natuurlijke condtion humaine een toestand van constant oorlog voeren , nu en dan afgewisseld met rust pauzes, die je ook 'vrede' kunt noemen. Si vis pacem etc, daar ga ik trouwens compleet mee akkoord, zenne. Dat is gezond verstand, met een klein beetje historisch inzicht, niet ?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat laatste kan maar in groep, en dan splitst de groep, en wordt het oorlog tussen die twee of meer facties. Tot er daar weer winnaars en verliezers zijn, of de tijd dat die facties zodanig aan elkaar gewaagd zijn, dat geen enkele een positieve kosten-baten analyse kan vinden bij het aanvallen van de andere. Dat is nu eenmaal de wetmatigheid van het leven he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer je de race niet kan volhouden, word je minder sterk, en gaan uw vijanden toeslaan ; omgekeerd, wanneer een vijand het niet kan volhouden of te laks wordt, is het nu of nooit om hem aan te vallen he. Je wil eigenlijk geen vrede. Je wil geen oorlog die je gaat verliezen. Als de vijand te sterk is om hem te overwinnen, is 'vrede' gewoon een tijdelijke optie, maar niet de bedoeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De vraag is met wat ze (de Russen) doorgaan.(doorgaan met terugtrekken dat is ok)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Vandaag naar een lezing geweest van de ambassadeur van Letland dhr. Andris Razins. Op de vraag of Rusland kan imploderen antwoordde hij iets heel interessants, na het obligate "als diplomaat kan ik daar niets op zeggen", zei hij (uiteraard in Engels) maar als gewone mens kan ik u wel zeggen dat ik zeker weet dat de VS en de NAVO niets doen om de lokale tegenstellingen in Rusland op te poken. Echter daar in Azië zit Rusland met een grote buur, die er niet vies van is zulke dingen te doen...
Interessante info vind ik dat.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 oktober 2022 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Nee, daar is geen enkel bewijs van. Oekraïne is geen lid van de NAVO.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen de Russen binnenvielen deden we het in de broek. We zouden het nog meer in de broek gedaan hebben was Rusland Polen binnengevallen. Het was dan een gokje of dat NATO papiertje iets waard was of niet he. Stel U even voor dat de Russen het leger hadden dat we vreesden, en dat ze op een week in Warschau een regime change hadden bewerkstelligd. Denk jij nu echt dat de Amerikanen strategische bommen op Amerikaanse steden zouden riskeren voor zo een prul ? En wat gingen we doen ? Het Belgische leger opsturen om de Russen uit Polen te verjagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Vraag u ook eens af hoe een ambassadeur van Letland zou kunnen bevestigen of ontkennen wat er in pak Langley allemaal besproken wordt. NATO is uiteindelijk een VS instrument. Dit soort van objectieven bespreek je niet met tientallen landen. Toch was er overlaatst een conferentie (in Helsinki als ik me niet vergis) waar het opsplitsen van Rusland openbaar besproken werd. Waarom ongeloofwaardig? China zou een bondgenoot verliezen moest Rusland opsplitsen. China is geïnteresseerd in stabiliteit en handel. Het imperium van de chaos bevindt zich over de oceaan. China beschuldige de VS ervan zich als een pyromaan te gedragen in Oekraïne en Taiwan. Er worden nogal veel zaken omgedraaid heb ik de indruk. Dat niet het westen maar China uit zou zijn op de desintegratie van Rusland had ik nog niet gehoord echter. Laatst gewijzigd door Bach : 12 oktober 2022 om 06:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() China laat zich te veel ringeloren door Rusland en dat gaat hun de komende jaren veel geld kosten en afname van de handel met het Westen. China heeft zich Nu op de kaart gezet als anti Westers en wordt door Rusland meegesleept in een economisch moeras. Blijkbaar is Xi niet geschikt als leider om het land een goede toekomst te bieden
Laatst gewijzigd door cato : 14 oktober 2022 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Daarom XI is niet de geschikte leider die China nu nodig heeft. Laatst gewijzigd door cato : 15 oktober 2022 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Er is een partijcongees begonnen in China. We zullen zien welke keuze China maakt. Maar het lijkt me wishfull thinking dat China en Rusland zomaar uit elkaar te spelen zijn. Strategisch zou dat ook niet slim zijn van hen. Ze voelen zich 'de resistance' tegenover de hegemon. Europa kan wel nog een rol spelen. Indien het kan weerstaan aan de VS druk de banden met China door te knippen is er nog win win handel mogelijk. China zal daar zeker in geïnteresseerd zijn. En het zou ook het beste zijn voor ons continent. Maar ik zie momenteel geen Europese leiders opstaan met voldoende moed in die richting. De VS infiltratie is groot en zit in alle Europese instanties. Dat is zelfs niet eens steeds bewust verraad. Ze hebben gewoon enorm veel tijd gehad de juiste mensen carrière te laten maken. Laatst gewijzigd door Bach : 16 oktober 2022 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Bach : 16 oktober 2022 om 07:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Calimero spelen is voor de underdog.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand moet het westen vertrouwen, zoals het westen niemand moet vertrouwen he. China moet gewoon, zoals al de rest in deze wereld, onderworpen en/of uitgeroeid worden ten voordele van het westen. Meer valt daar niet over te zeggen. Na de "vernedering" moet de exterminatie volgen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Doet China dat? Als je op uitspraken van leiders afgaat zijn zie ik meer sereniteit en professionalisme in China dan in de VS momenteel. Die geven een weinig vertrouwenswekkende indruk. Akkoorden tekenen en dan weg lopen. Kinderachtig taalgebruik... Lijkt wel op decadentie en desintegratie wat er zich daar allemaal afspeelt. Dat in combinatie met een proces naar totalitarisme dat niet moet onderdoen aan China zelf. Ik vind het een gevaarlijke cocktail die men daar aan het maken is.
Laatst gewijzigd door Bach : 16 oktober 2022 om 07:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, we moeten TOCH naar een wereldbevolking die door 100 gedeeld wordt in de komende decennia he. Veel keuze is er niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 oktober 2022 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Door interne verdeeldheid bleef het een mak schaap , afhankelijk van de VS. Hopelijk gaat daar nu na de oorlog, van Poetin een eind aankomen. China heeft het veel te makkelijk gehad in Europa om te investeren en kennis te stelen. Ook daar zal nu een eind aankomen ,want de vriend van je vijand is ook je vijand. De Koloniale tijd van het Westen is voorbij en de oorlogen van de VS in het MO zijn voorbij. Amerika ,Europa en andere Westerse landen zullen de komende jaren moeten investeren in onafhankelijkheid van schurkenstaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brave vriend 'Money Rules The World' en niks maar dan ook niks zal daar iets aan veranderen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 oktober 2022 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |