![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is een vermogenskadaster zinvol ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 34,78% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 65,22% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik wou maar gewoon een probleem aanduiden met zo'n vermogensbelasting. Als ik als natuurlijke persoon 5 panden koop en deze verhuur, zouden deze bij een vermogensbelasting waarschijnlijk worden beschouwd als mijn vermogen en dit worden belast (bovenop de huurinkomsten). Stop ik die 5 panden in een vennootschap, is het plots actief van de vennootschap en wordt dit niet belast (enkel de opbrengsten). Enkel zuivere cash op een bankrekening zou dan kunnen vallen onder zo'n vermogensbelasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft geen idee van de doos van Pandora die men opent als men "vermogen" wil belasten. Immers, alles wat POTENTIEEL verkocht kan worden, zoals een idee van een uitvinding op mijn PC, of wat bezwarende foto's van een eerste minister, moeten dan belast worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of je 5 huizen als je als natuurlijke persoon verhuurt als ‘vermogen’ beschouwt zal worden zal waarschijnlijk ‘een specialleke’ zijn waarvoor een verduidelijking in de wet nodig zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan nogal wat wetten nodig hebben he. Je hebt geen idee van de doos van Pandora. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regeling voor Nederland dat reeds een vermogenbelasting heeft: https://aandelenkopen.nl/aandelenbelasting/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tot wie behoort het GDP van een persoon?
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaar het geweldsmonopolie van de staat.
En die domme arbeiders maar denken dat Kareltje Marx er was om het proletariaat te beschermen.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
voor je huis betaal je 10.000 euro als je aandelen hebt van een bedrijf dat 4 m waard is en volledig uw eigendom is betaal je daarvoor 4.000.000 X 3% = 120.000 euro mensen die geen 1 m vermogen hebben en werken betalen 50% belastingen op hun loon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
veel vermogen is oneerlijk verdiend, vooral in het verleden: - lees er Proudhon maar eens op na: Eigendom is diefstal - toen je nog kolonel of generaal kon worden op je zevende omdat je vader van adel was - door de indianen te doden en hun pelsen en grond te pikken als je vader cowboy was - door het goud van de postkoets te roven of een bank als je vader een bandiet was - door de arbeiders uit te buiten als je vader ondernemer was - door de grond en de grondstoffen in de kolonies te pikken als je vader een bedrijf had in de Congo of een ander ontwikkelingsland, bv Vieille Montagne - door de boeren uit te buiten (boerenbond) - door stakende mijnwerkers, die opslag willen, neer te schieten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus ik heb de keuze tussen het verkopen van mijn huis of van mijn bedrijf. Wat stelt u voor dat ik doe?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1. Juridisch drijfzand 2. Laat uw vermogen in een vennootschap zitten en t probleem is opgelost. O ja. Uw Nederlands voorbeeld is geen vermogensbelasting, maar een vermogenswinstbelasting. Als je het verschil niet kent stel ik voor dat je eerst een beetje studeert.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 12 oktober 2022 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
een goed bedrijfsleider weet toch dat er belastingen moeten betaald worden; kun je niet gaan lenen? je had ook een huis van 950.000 euro kunnen kopen. vermogensbelasting zal de prijzen drukken huizen van > 1 m zullen moeilijker te verkopen zijn = daardoor zal je huis van 1 m, naar 950.000 gaan = uw voordeel = geen belasting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
nee, dat gaan we hier niet toepassen, dat zijn cadeaus aan de rijken, grote vermogens = uitbuiting van de werknemers, daarom: grote vermogens = vermogensbelasting betalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de rest is praat tegen de vaak. Laatst gewijzigd door Boduo : 12 oktober 2022 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |