![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft het over schuldigen? Er zijn mensen die geven tot €300.000 aan een auto uit. Dat is ook niet omdat er geen goedkopere te krijgen is eh? Citaat:
Waar haal je dat?? Voorbeeld: wij hebben twee honden. De kleinste heeft nogal wat problemen met zijn darmen en krijgt aangepaste voeding. €80 voor een zak. Doet-ie twee maanden mee. €480 per jaar. De andere eet elke maand een zak van €55 op. €660 per jaar. Laat ons dan jaarlijks per hond nog eens €500 tellen voor vaccinaties, ontwormen en tekenpillen. Met €500 per hond tel ik dan kwistig. €1000 per jaar. Tenslotte gaat de kleine om de twee maanden naar de kapper. €50 per beurt. €600 per jaar. Laat ons dan per jaar nog eens €250 uitgeven aan varia (eetbak, drinkbak, speeltje, leiband). Is veel te veel, maar kom, we doen het zelfs nog per hond. €500 per jaar. Wij betalen dus, voor TWEE honden, waarvan één middelgrote, die fatsoenlijk eten krijgen (niet de goedkoopste brokken uit dunaldi), goed verzorgd worden en werkelijk niks te kort komen welgeteld €3240 per jaar. €1620 per hond. Mensen die per jaar €5000 aan hun hond uitgeven doen dat niet "omdat de prijzen zo hoog zijn". Ze doen dat in veel gevallen omdat ze moeilijk een onderscheid kunnen maken tussen een hond of een kind. Citaat:
Dat is €10 per dag. TIEN EURO per dag!! Er zijn weinig merken die voer in het gamma hebben dat €10/kg kost. En dan moet die hond daar nog eens 1 kilo per dag van opeten... ![]() Citaat:
Maar er zijn echt nog een hoop alternatieven dan voeding die €10 per hond per dag kost. In veel gevallen kan zo'n hond beter bij ons aan tafel komen zitten. Ik geraak vaak nog niet aan €10 per dag per persoon voor maaltijden. Citaat:
Maar als je zelf nooit de moeite neemt om je hond te kammen dan wordt de kapper duur ja. Borstel je hond regelmatig en in de meeste gevallen is een kapper zelfs niet eens nodig. Of het moet voor het gemak zijn, omdat anders het huis vol haren ligt (dat is bij ons het geval) maar dat heeft niets met de hond op zich te maken. Citaat:
Citaat:
Ik kom bv zelf met 1/3 van dat bedrag rond en ik kan je verzekeren, mijn honden komen niks te kort. Citaat:
Je weet het misschien niet maar je kan tegenwoordig werkelijk alles verzekeren hoor. Citaat:
Ga jij mee betalen als ik mijn 14-jarige hond toch nog laat opereren aan zijn heupen? Als heel de gemeenschap mee zou moeten betalen voor mensen die een hond hebben; dat zou pas van de pot gerukt zijn.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 november 2024 om 13:52. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En on topic: enkel nog huisdieren voor de rijken want huisdieren voor gezelschap is te duur gemaakt en geworden voor het plebs.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke N-VA afbraak precies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() De supernota's van bartje de weffer om de gaten in de begroting te dichten door afbraak van vele openbare dienstverleningen aan de bevolking?
Gij volgt het falen van bartje niet om een federale regering te kunnen vormen? Dit terzijde want dat is off topic...het gaat over huisdieren.
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Ik heb geen idee wat ik jaarlijks besteed aan mijn honden en andere dieren. Eigenlijk boeit me dat niet. Ze krijgen wat ze nodig hebben. Mijn twee honden nu zijn nog gezond, mijn vorige hond had op een bepaald moment een gezwel en even later werkten haar nieren niet meer goed.. we hebben er alles aan gedaan, kosten noch moeite gespaard, om haar zolang mogelijk bij ons te houden.. Ik kan me voorstellen dat de laatste jaren van haar leven ons een paar duizenden euro's aan onderzoeken en behandelingen hebben gekost.. maar daar hebben we geen moment bij stilgestaan.
Verder moet ieder maar zelf beslissen waar zijn/haar geld naar toe gaat.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gekookte hond ? Hoe smaakt dat eigenlijk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Dat huisdieren houden enkel nog iets is voor de rijken is nog geen klein beetje met zijn haren getrokken.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn grootvader beweerde dat tegen het eind van de oorlog er in de grote steden geen enkele kat meer te vinden was. Ze noemden dat 'dakgootkonijn'. Er waren er zelfs die dat op de zwarte markt verkochten. Kop eraf, en ze verkochten dat als 'konijn'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je uw hond goed eten wilt geven, kost dat toch meer dan een mens hoor.
Wat mij ook opvalt is dat ze geen varkensvlees aanbieden tussen dierenvoer.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Wel is het zo dat de inspectiediensten van Fod economische zaken al zo overbevraagd zijn dat ze dit in de praktijk zo goed als nooit behandelen/beboeten. Enkel bij herhaaldelijke klachten over dezelfde handelaar en na enkele waarschuwingen maken ze een PV op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal in het kader van de wetgeving op het bestrijden van zwart geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat als ge in de etalage van ne goeie beenhouwer / poelier kijkt het konijn altijd volledig gepresenteerd is, met de kop erbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, Boom, da's de gemeente met de bijnaam "honnefretters". Daarom dat sommige forumfiguren een volledige oorlog willen, dan worden al die huisdieren gewoon opgevroten, en is het probleem ook weg.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is daar een reden voor nodig?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Honger is de beste saus. Wedden dat je de grotere karpers uit de Chinese aquariums met plezier opvreet als veganist, na een paar weken echte honger?
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef je hond echter gewoon fatsoenlijk hondenvoer en dat valt best mee hoor. Hondje van 10kg eet pakweg 150gr per dag. Hondenvoer koop je voor €6/kg en dan heb je al iets deftigs. Zo'n hond eet dus €0,9 per dag op. Kan jij een gezin dagelijks eten geven voor €0,9 per persoon? Citaat:
Een varken is een dier wat nagenoeg helemaal opgegeten wordt. Daardoor is het te duur voor hondenvoerfabrikanten en wordt het nauwelijks gebruikt. Daarnaast kan het virussen bevatten die voor honden en katten gevaarlijk zijn.
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin.
Gij kiest de prijs van dierenvoeding niet, gij kiest een dierenarts consult of de prijs van een operatie niet, gij zult het betalen. En die prijzen zijn zodanig gestegen dat ze van de pot gerukt zijn.
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |