Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2025, 12:33   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als je het zo simplistisch bekijkt is het inderdaad een mooie oplossing.
Kijk echter naar de realiteit en dan blijkt het iets minder mooi dan jij voorstelt.
En wat is iets minder mooi?

Citaat:
Je stelt al dat er altijd plaats gaat zijn in mijn batterij op de momenten dat mijn zonnepanelen stroom leveren.
Waar stel ik dat precies?

Citaat:
Daarnaast ga je er vanuit dat ik steeds, net op het moment dat mijn batterij vol is, stroom ga gebruiken.

Citaat:
Wat moet ik doen als ik rustig op mijn terras van een pintje geniet op het moment dat de zon schijnt en mijn batterij vol is?
Een lege wasmachine laten draaien?
Waarom zo extreem negatief doen?
Je autobatterij ook? Al de apparaten met batterijen?
Je huis of slaapkamer wat afkoelen met de airco ofzo, het zwembad wat bij verwarmen indien nodig? De electrische fietsen bijladen? De frigo en diepvries verbruiken ook meer stroom in de zomer, om jouw pintjes koel te houden. De vaatwasser opstarten. Men zweet meer, er zal meer was zijn, beetje nadenken mag.

Citaat:
Of een elektriciteitsdraad doorknippen, in de grond steken en in de pries stoppen?
Jaja, doe dat toch als je toch niets invalt. Je moet een ongelooflijk laag stroomverbruik hebben.

Citaat:
Nee, zo simpel als jij het uit laat schijnen is het zeker niet. Want dan zou het voor iedereen interessant zijn een batterij aan te schaffen en dat is het nog lang niet.
En toch is het al interessant. Zonnepanelen en batterij worden meestal tesamen aangekocht. Of klopt dat niet?

Citaat:
Ah, op die manier.
En ik die dacht dat iets elementair als energievoorziening iets voor de overheid was.
Nee, iedereen mag meedoen, particulieren en bedrijven sowieso. Wist je dat niet?
Citaat:
Ik moet dus zonnenpanelen plaatsen, een batterij aankopen, een EV kopen en dan continu in de gaten houden hoe het met mijn productie zit om te weten of ik al dan niet een wasmachine mag laten draaien...
Je moet juist niets, we hebben thuis ook niets van die dingen die je opnoemt.

Citaat:
Ja, omdat een groot deel van de kopers niet anders kan. Bedrijfswagens, weet je wel?
Ja en? Die tellen namelijk ook mee, bovendien zal bvb in Nederland het aantal particuliere kopers veel groter zijn dan in België. Je kunt dat opzoeken, volgens ggl is dat nu ca. 28% met stijgende tendens. Ook de occasiemarkt van EV is groeiend, dat waren dus bedrijfswagens.

In Belgie ook groeiend, oude cijfers Traxio: https://www.traxio.be/artikels/septe...-negen-maanden

Bij nieuwe BEV zijn het ca. 10 % particulieren, stijgende tendens. En nergens verplicht, batterijen ook niet, zonnepanelen ook niet.

Citaat:
Makkelijk hoor; iets verplichten om dan te roepen wat een succes het wel niet is...
Voor een particulier is wat verplicht?

Het is ook nergens verplicht voor de werknemer. Ook een werknemer kan voor meer loon kiezen en dus meer basispensioen.
Citaat:
AI-overzicht

Nee, een werknemer is niet verplicht om een bedrijfswagen te accepteren. Een bedrijfswagen is een extralegaal voordeel en de werknemer heeft de keuze om het al dan niet te accepteren. De werkgever kan de werknemer niet verplichten om een bedrijfswagen te nemen, vooral niet als er een mobiliteitsbudget wordt aangeboden.

Hier zijn een paar belangrijke punten om te overwegen:

Keuzevrijheid:
Een werknemer kan altijd weigeren om een bedrijfswagen te accepteren en kan in plaats daarvan kiezen voor een ander loonvoordeel, zoals een mobiliteitsbudget.

Mobiliteitsbudget:
Als een bedrijf een mobiliteitsbudget aanbiedt, kan een werknemer ervoor kiezen om zijn bedrijfswagen in te ruilen voor dit budget, waarmee hij zijn eigen mobiliteit kan regelen.

Functievereisten:
De noodzaak van een bedrijfswagen is vaak afhankelijk van de functie van de werknemer en de vereiste verplaatsingen.

Car policy:
Bedrijven hebben vaak een car policy die de voorwaarden voor het gebruik van een bedrijfswagen vastlegt. Deze policy kan specificeren welke functies recht hebben op een bedrijfswagen en welke criteria daarvoor gelden.

Voordeel van alle aard (VAA):
Het privégebruik van een bedrijfswagen wordt beschouwd als een voordeel van alle aard en is belastbaar.

Eenzijdige wijziging:
Een werkgever kan een bedrijfswagen niet zomaar eenzijdig afnemen van de werknemer, aangezien dit als een loonbestanddeel wordt beschouwd.

Ontslag:
Bij ontslag kan de situatie rond de bedrijfswagen anders zijn. Als een werknemer een opzegtermijn moet presteren, mag hij de bedrijfswagen verder gebruiken. Bij een onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst moet de wagen vaak direct worden ingeleverd.

Kortom, een bedrijfswagen is een voordeel dat een werknemer kan accepteren of weigeren. Als een werknemer geen gebruik wil maken van een bedrijfswagen, kan hij in plaats daarvan kiezen voor een ander loonvoordeel of het mobiliteitsbudget, mits dit door de werkgever wordt aangeboden.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2025 om 12:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 12:37   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is best mogelijk.
Maar dan kon met kern- en gascentrales ook hoor.

En als er volgens u dan nu toch niet veel schommelingen zijn vanwege het bijsturen; waarom is er dan zoveel heisa over het al dan niet terugleveren van stroom?

Waarom moeten gezinnen trachten zo weinig mogelijk stroom op het net te zetten? Als dat schommelingen veroorzaakt kunnen die volgens u toch opgevangen worden?

Ik blijf het raar vinden hoor, maar dat zal wel aan mij liggen.

Je leest niets anders dan over problemen met stroomproductie (dan weer te veel, dan weer te weinig) en we krijgen allemaal de raad om daar rekening mee te houden en er iets aan te doen maar volgens u is er totaal geen probleem en is alles perfect aan te sturen...

Het doet me een beetje denken aan:

De stroom die u produceert met zonnepanelen is vrij constant.
De stroom die op het net zet is dat niet.

Dat zijn twee totaal verschillende dingen hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 12:37   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is best mogelijk.
Maar dan kon met kern- en gascentrales ook hoor.

En als er volgens u dan nu toch niet veel schommelingen zijn vanwege het bijsturen; waarom is er dan zoveel heisa over het al dan niet terugleveren van stroom?

Waarom moeten gezinnen trachten zo weinig mogelijk stroom op het net te zetten? Als dat schommelingen veroorzaakt kunnen die volgens u toch opgevangen worden?

Ik blijf het raar vinden hoor, maar dat zal wel aan mij liggen.

Je leest niets anders dan over problemen met stroomproductie (dan weer te veel, dan weer te weinig) en we krijgen allemaal de raad om daar rekening mee te houden en er iets aan te doen maar volgens u is er totaal geen probleem en is alles perfect aan te sturen...

Het doet me een beetje denken aan:

Gelukkig voor u doet dat denken geen pijn.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 juli 2025 om 12:38.
Oud 2 juli 2025, 12:40   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die tactiek van u ken ik ondertussen en het stelt me gerust dat u hem te pas en te onpas moet gebruiken.
En niet enkel in discussie met mij.
U doet het voortdurend.

Zodra u niet meer uitgelegd krijgt wat u uit wil leggen is het steevast het "begrijpend lezen" van uw discussiepartner waar het probleem ligt.
Elke keer opnieuw.

Om één of andere reden discussieert u blijkbaar enkel met mensen die niet begrijpend kunnen lezen.

Ik heb het al eerder gezegd: als volgens u werkelijk iedereen een probleem heeft met begrijpend lezen zou ik in uw geval toch eens even naar uw schrijfsels kijken.
Misschien ligt het probleem eerder daar...
De tactiek? Er zit geen tactiek achter hoor.

Maar als ik iets al een paar keren uitgelegd heb, en je hebt het dan nog niet begrepen, dan stel ik vast dat je het wel kunt lezen, alleen begrijp je meestal niet wat er geschreven werd.

Dat heet begrijpend lezen.
Oud 2 juli 2025, 12:46   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bekijk het eens praktisch?
U beweert dus dat ik mijn vuile was in een afgesloten wasmachine moet steken die dan start op het ogenblik dan mijn digitale meter zegt dat het tijd is om te starten??
Net zo met mijn droogkast, mijn afwasmachine, mijn brood in de oven,....?

Dat hoor ik wel vaker hoor.
Als de zon schijnt en je hebt geen stroom nodig kan er warm water geproduceerd worden.
Waar slaat dat op?
Dat betekent immers dat, net voor het moment dat de zon begon te schijnen, ik geen warm water ter beschikking had.
Ik heb dus volgens u ten alle tijden een boiler vol koud water klaar staan voor als de zon begint te schijnen?

Ja, dat weet ik.
Wat u niet schijnt te weten is dat dat altijd al zo geweest is.
Zonnepanelen produceren ook als er gewoon licht op valt. Diffuus daglicht volstaat. Direct zonlicht moet niet. Dat was met de eerste zonnepanelen ook al zo hoor.

Ik hoop dat u vanwege dat verkoopspraatje niet voor uw huidige panelen hebt gekozen want dat is helemaal niet nieuw. Daar hoef je echt geen 'nieuwe' panelen voor te hebben.
Zoals steeds trekt u alles in het belachelijke hé.
Een goede boiler houdt het water meer dan 24 uur warm, zelfs als je tussentijds warm water gebruikt.

Een slimme sturing doet twee zaken:
Zoveel mogelijk stroom verbruiken op het moment dat die goedkoop is of op het moment dat de zonnepanelen stroom opwekken.
In het geval met de warmtepomp zal de watertemperatuur van de boiler nooit onder een bepaalde temperatuur gaan, hij zal enkel op het juiste moment het water opwarmen aan de maximum temperatuur.
Bij mij is dit, samen met mijn buffervat, 400 liter warm water.
Oud 2 juli 2025, 12:47   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U beweert dus dat ik mijn vuile was in een afgesloten wasmachine moet steken die dan start op het ogenblik dan mijn digitale meter zegt dat het tijd is om te starten??

Als de zon schijnt en je hebt geen stroom nodig kan er warm water geproduceerd worden.
Waar slaat dat op?
Dat betekent immers dat, net voor het moment dat de zon begon te schijnen, ik geen warm water ter beschikking had.
Ik heb dus volgens u ten alle tijden een boiler vol koud water klaar staan voor als de zon begint te schijnen?

Ja, dat weet ik.
Zonnepanelen produceren ook als er gewoon licht op valt. Diffuus daglicht volstaat. Direct zonlicht moet niet. Dat was met de eerste zonnepanelen ook al zo hoor.

Ik hoop dat u vanwege dat verkoopspraatje niet voor uw huidige panelen hebt gekozen want dat is helemaal niet nieuw. Daar hoef je echt geen 'nieuwe' panelen voor te hebben.
Dat is zo, maar nu wekken de zonnepanelen veel meer op bij gewoon daglicht.
Oud 2 juli 2025, 12:52   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar slaat dat op?

Ja, dat weet ik.

Welke huidige zonnepanelen?
Ik heb mijn eerste zonnepanelen niet weggedaan hoor.
Ik zie het verschil tussen mijn "oude" en "nieuwe" panelen zeer goed hoor.

Trouwens, ik help regelmatig zonnepanelen leggen met mijn kamaraad.
Het is te zeggen, ik kruip niet op het dak, maar ik maak in huis alles in orde, kabels trekken, zekeringskast aanpassen, aarding nameten (eventueel pinnen bij kloppen), omvormer plaatsen en aansluiten, batterijen plaatsen en aansluiten, elektriciteitsschema aanpassen (of een nieuw maken van de zekeringskast)... .
Oud 2 juli 2025, 12:58   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wat is iets minder mooi?

Waarom zo extreem negatief doen?
Je autobatterij ook? Al de apparaten met batterijen?
Je huis of slaapkamer wat afkoelen met de airco ofzo, het zwembad wat bij verwarmen indien nodig? De electrische fietsen bijladen? De frigo en diepvries verbruiken ook meer stroom in de zomer, om jouw pintjes koel te houden. De vaatwasser opstarten. Men zweet meer, er zal meer was zijn, beetje nadenken mag.

Jaja, doe dat toch als je toch niets invalt. Je moet een ongelooflijk laag stroomverbruik hebben.

En toch is het al interessant. Zonnepanelen en batterij worden meestal tesamen aangekocht. Of klopt dat niet?

Nee, iedereen mag meedoen, particulieren en bedrijven sowieso. Wist je dat niet?

Je moet juist niets, we hebben thuis ook niets van die dingen die je opnoemt.

Ja en? Die tellen namelijk ook mee, bovendien zal bvb in Nederland het aantal particuliere kopers veel groter zijn dan in België. Je kunt dat opzoeken, volgens ggl is dat nu ca. 28% met stijgende tendens. Ook de occasiemarkt van EV is groeiend, dat waren dus bedrijfswagens.

In Belgie ook groeiend, oude cijfers Traxio: https://www.traxio.be/artikels/septe...-negen-maanden

Bij nieuwe BEV zijn het ca. 10 % particulieren, stijgende tendens. En nergens verplicht, batterijen ook niet, zonnepanelen ook niet.

Voor een particulier is wat verplicht?

Het is ook nergens verplicht voor de werknemer. Ook een werknemer kan voor meer loon kiezen en dus meer basispensioen.
Klopt helemaal.
Ik heb de bedrijfswagen altijd geweigerd omdat ik de kosten ook kon inbrengen bij mijn werkgever, dit was voor mij veel voordeliger. Ik had / heb een werk gerelateerde lichte vracht (Ford Ranger), die kan je 100% inbrengen bij de belastingen.
Voor mij was dit voordeliger omdat ik de Ford Ranger ook gebruikte (en nog steeds gebruik) voor onze eigen onderneming.
Oud 2 juli 2025, 13:10   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De stroom die u produceert met zonnepanelen is vrij constant.
De stroom die op het net zet is dat niet.

Dat zijn twee totaal verschillende dingen hé.
Als PV stroom constant is, waarom ga je dan niet off-grid ?

PS. Het is de omvormer die zorgt voor een stabiel voltage, of je nu aangesloten bent op het net of volledig off-grid gaat. Ook in 100% off-grid kringen zit er marge op het voltage.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 juli 2025 om 13:12.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 13:13   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goede boiler houdt het water meer dan 24 uur warm, zelfs als je tussentijds warm water gebruikt.
Geef eens een modelnummer van een goede boiler met bijhorende technisch fiche.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 2 juli 2025, 13:18   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als PV stroom constant is, waarom ga je dan niet off-grid ?

PS. Het is de omvormer die zorgt voor een stabiel voltage, of je nu aangesloten bent op het net of volledig off-grid gaat. Ook in 100% off-grid kringen zit er marge op het voltage.
Vrij constant, daarmee bedoel ik dat die opwekking niet voortdurend verandert.
De stroomfabrikanten houden ook rekening met de weersvoorspellingen en zelfs met de nacht.
Oud 2 juli 2025, 13:19   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef eens een modelnummer van een goede boiler met bijhorende technisch fiche.
Een nummer heb ik niet onmiddellijk bij de hand.
Zelf heb ik momenteel een boiler van Viesmann.
Oud 2 juli 2025, 13:30   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrij constant, daarmee bedoel ik dat die opwekking niet voortdurend verandert.
De stroomfabrikanten houden ook rekening met de weersvoorspellingen en zelfs met de nacht.
Jij hebt een raar begrip van een constant.

Oud 2 juli 2025, 13:38   #74
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik toevallig ook, een kleintje van 45 liter is voor ons genoeg.
Oud 2 juli 2025, 13:41   #75
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rik Torfs

"Zomerhitte drijft energieprijzen naar winterse recordhoogte." Een beetje meer kernenergie zou goed zijn geweest.

Maar ja, we hadden onze 'groene principes', de meest betrouwbare weg naar armoede.

1/07/2025, 21:26

Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 juli 2025 om 13:41.
Oud 3 juli 2025, 09:37   #76
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tactiek? Er zit geen tactiek achter hoor.

Maar als ik iets al een paar keren uitgelegd heb, en je hebt het dan nog niet begrepen, dan stel ik vast dat je het wel kunt lezen, alleen begrijp je meestal niet wat er geschreven werd.

Dat heet begrijpend lezen.
Of verstaanbaar schrijven, dat kan ook.
Oud 3 juli 2025, 09:43   #77
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik trek niets in het belachelijke.

Als ik nu een boiler heb staan, vol warm water: waar moeten mijn zonnepanelen dan met hun energie naartoe als ze er teveel hebben?

Want dat is wat men verteld: heb je stroom te veel kan je die gebruiken om je warm water op te warmen.
Mijn punt is: en wat als ik op dat moment al warm water heb?

Dat heeft niets met in het belachelijke trekken te maken.

Citaat:
Een slimme sturing doet twee zaken:
Zoveel mogelijk stroom verbruiken op het moment dat die goedkoop is of op het moment dat de zonnepanelen stroom opwekken.
In het geval met de warmtepomp zal de watertemperatuur van de boiler nooit onder een bepaalde temperatuur gaan, hij zal enkel op het juiste moment het water opwarmen aan de maximum temperatuur.
Bij mij is dit, samen met mijn buffervat, 400 liter warm water.
Dat begrijp ik, ik ben geen idioot.

Maar dat verandert niets aan mijn stelling.
Stel dat we op het punt gekomen zijn dan mijn boiler vol zit met 400 liter warm water.

Hoe gaat dan die slimme sturing ervoor zorgen dat de stroomoverschot van mijn panelen ook nog naar die boiler gaat?

Dat vind ik een rare uitleg. Men doet alsof je met zonnepanelen geen stroom op het net moet zetten omdat je met die stroom water kan verwarmen. Maar die boiler staat er continu met warm water in. Als ik 's nachts om vier uur met het hele gezin wil douchen kan ik dat, omdat dat warme water er is.
Die boiler zit dus vol warm water. Op nagenoeg elk moment van de dag (afgezien van de momenten dat er net warm water is gebruikt).

Stellen dat overtollige stroom kan gebruikt worden om je water te verwarmen klopt slechts in heel weinig gevallen.

Net zo als die stroom gebruiken om je wagen op te laden.
Dat kan ook enkel maar als de batterij van je wagen op dat moment niet helemaal vol is.
Oud 3 juli 2025, 10:18   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boilers hebben een energieklasse. Een nieuwe kwaliteitsboiler is energieklasse A+,A of B. Viesmann biedt geen energieklasse A+ aan.

Hoe lang water effectief warm blijft zal afhangen van de energieklasse. Ik vind hier geen info over terug.

Ik heb een elektrische boiler maar deze nog nooit laten onderhouden. Zou ik centen besparen als ik deze laat onderhouden ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juli 2025 om 10:18.
Oud 3 juli 2025, 12:57   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rik Torfs

"Zomerhitte drijft energieprijzen naar winterse recordhoogte." Een beetje meer kernenergie zou goed zijn geweest.

Maar ja, we hadden onze 'groene principes', de meest betrouwbare weg naar armoede.

1/07/2025, 21:26
Morikstetoch
Best het vervolg ook citeren.

1. Gerry Van de Moortel @GerryvdMoortel
· Jul 1

In Frankrijk is een kerncentrale buiten werking gesteld omdat het koelwater te warm is geworden door de hittegolf.

Maar Rikkie blijft op zijn hondenfluitje blazen. Zielig!!

2. Dirk Remans @DirkRemans
· Jul 1

Beste, zeker niet gelezen dat er bijvoorbeeld in Frankrijk kerncentrales moeten stil gelegd worden omdat het koelwater te warm is (en dus nog warmer wordt). Informeer u voordat u iets schrijft!

https://x.com/torfsrik/status/1940130014256930991

via gll bron Knack

Citaat:
2 dagen geleden — In Frankrijk en Zwitserland werden kerncentrales (deels) uitgeschakeld omdat het koelwater van de rivieren door de hoge temperaturen te warm werd.

Energie-expert over de hoge stroomprijzen: 'Kerncentrales komen door de hitte steeds vaker in de problemen' Dinsdagavond piekten de stroomprijzen tot het hoogste niveau van dit jaar, ook woensdag blijven ze torenhoog. 'Batterijparken zullen steeds belangrijker worden' , zegt energie-expert Joannes Laveyne.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 juli 2025 om 13:26.
Oud 3 juli 2025, 13:08   #80
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boilers hebben een energieklasse. Een nieuwe kwaliteitsboiler is energieklasse A+,A of B. Viesmann biedt geen energieklasse A+ aan.
Viesmann biedt zelfs warmtepompboilers met A++ aan, deze:

Citaat:
https://www.viessmann.be/nl/producte...cal-060-a.html

Vitocal 060-A
Warmtepompboiler

Gunstig geprijsde warmtepomp voor warmwaterproductie

Nominaal vermogen: 1,2 kW
Warmwaterboiler van 180 of 250 liter

Energie-efficiëntieklasse
Energiebesparende warmtepomp A++ (G -> A+++)

Laatst gewijzigd door Micele : 3 juli 2025 om 13:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be