![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweert u nu werkelijk dat de productie van elektriciteit gelijkmatig verloopt? Op een windstille, bewolkte dag wordt er evenveel geproduceerd dan op een zonnige winderige dag? Is dat wat u beweert? Wel of geen zon; een zonnepaneel produceert altijd net evenveel. En morgen liggen er ook exact evenveel zonnepanelen als vandaag. Heb ik de vergadering gemist waarbij beslist werd dat wij de zon en de wind kunnen sturen naar ons goeddunken? Nee? Dan mag u mij eens uitleggen hoe we er tegenwoordig in slagen om op een gelijkmatige manier stroom te produceren.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie geen huisbatterij heeft maar een stekkerwagen kan soms nog veel meer opslaan. En goedkoper rijden dan van uw eigen opgewekte stroom kan niet. Uit het laadonderzoek Nederland 2024: Citaat:
Buiten de spitsuren laden overdag kan ook geen probleem zijn als de werkgever maar voldoende zonnepanelen heeft.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2025 om 10:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De apparaten moeten dat wel aankunnen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 juli 2025 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk echter naar de realiteit en dan blijkt het iets minder mooi dan jij voorstelt. Je stelt al dat er altijd plaats gaat zijn in mijn batterij op de momenten dat mijn zonnepanelen stroom leveren. Daarnaast ga je er vanuit dat ik steeds, net op het moment dat mijn batterij vol is, stroom ga gebruiken. Wat moet ik doen als ik rustig op mijn terras van een pintje geniet op het moment dat de zon schijnt en mijn batterij vol is? Een lege wasmachine laten draaien? Of een elektriciteitsdraad doorknippen, in de grond steken en in de pries stoppen? Nee, zo simpel als jij het uit laat schijnen is het zeker niet. Want dan zou het voor iedereen interessant zijn een batterij aan te schaffen en dat is het nog lang niet. Citaat:
En ik die dacht dat iets elementair als energievoorziening iets voor de overheid was. Ik moet dus zonnenpanelen plaatsen, een batterij aankopen, een EV kopen en dan continu in de gaten houden hoe het met mijn productie zit om te weten of ik al dan niet een wasmachine mag laten draaien... Citaat:
Ja, omdat een groot deel van de kopers niet anders kan. Bedrijfswagens, weet je wel? Makkelijk hoor; iets verplichten om dan te roepen wat een succes het wel niet is... ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gloeilamp die vaak overspanning krijgt, gaat rapper stuk. Dan komen we aan motoren. Een motor die lang draait aan een te lage spanning zal verbranden. We hebben er dus alle belang bij dat de stroom niet te hoog wordt, maar zeker ook niet te laag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lig nergens wakker van, wij gaan dat dan ook niet doen, ik schreef trouwens nergens dat de eigenaar van zonnepanelen zoiets moet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw uitleg over de gloeilampen schiet ook alle kanten op eh? Eerst gingen ze stuk wegens het onstabiele net. Nu gaan ze stuk omdat ze gemaakt werden voor een te lage spanning.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke vergadering(en) u gemist heeft weet ik niet. Maar het is niet zo dat de stroomproductie veel schommelingen heeft, mede doordat er steeds bijgestuurd wordt, vooral met windmolens wordt er veel gespeeld. Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 juli 2025 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als het om 8u s' morgens bewolkt en windstil is wordt er evenveel geproduceerd als om 12u wanneer de zon er door komt en er een windje opsteekt?
Je gaat me toch niet vertellen dat stroomproductie op basis van iets wat niet te sturen is (zon en wind) gelijkmatig is eh?
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De digitale meter kan veel meer dan registreren hoeveel stroom je verbruikt en registreren hoeveel stroom je op het net zet. Via je digitale meter kan je zelfs toestellen aansturen zonder dat je je pintje op het terras moet laten warm worden om thuis je wasmachine aan te zetten. Mijn warmtepomp zal in de zomer warm water opwekken als de zonnepanelen stroom leveren. Dankzij mijn thuisbatterij kan dat zelfs als er even een donkere wolk overgewaaid komt. Wist u trouwens dat de huidige generatie zonnepanelen niet echt zon meer nodig hebben? Mijn zonnepanelen (de nieuwe) produceren al met gewoon licht (uiteraard minder). Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 juli 2025 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 juli 2025 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 juli 2025 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan kon met kern- en gascentrales ook hoor. En als er volgens u dan nu toch niet veel schommelingen zijn vanwege het bijsturen; waarom is er dan zoveel heisa over het al dan niet terugleveren van stroom? Waarom moeten gezinnen trachten zo weinig mogelijk stroom op het net te zetten? Als dat schommelingen veroorzaakt kunnen die volgens u toch opgevangen worden? Ik blijf het raar vinden hoor, maar dat zal wel aan mij liggen. Je leest niets anders dan over problemen met stroomproductie (dan weer te veel, dan weer te weinig) en we krijgen allemaal de raad om daar rekening mee te houden en er iets aan te doen maar volgens u is er totaal geen probleem en is alles perfect aan te sturen... Het doet me een beetje denken aan:
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die tactiek van u ken ik ondertussen en het stelt me gerust dat u hem te pas en te onpas moet gebruiken.
En niet enkel in discussie met mij. U doet het voortdurend. Zodra u niet meer uitgelegd krijgt wat u uit wil leggen is het steevast het "begrijpend lezen" van uw discussiepartner waar het probleem ligt. Elke keer opnieuw. Om één of andere reden discussieert u blijkbaar enkel met mensen die niet begrijpend kunnen lezen. Ik heb het al eerder gezegd: als volgens u werkelijk iedereen een probleem heeft met begrijpend lezen zou ik in uw geval toch eens even naar uw schrijfsels kijken. Misschien ligt het probleem eerder daar...
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet wel voldoende schaduw en garage airco hebben want in te grote hitte gaat een stekkerwagen veel de batterij en laadsysteem moeten koelen en zelfs geschakeld laden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 juli 2025 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beweert dus dat ik mijn vuile was in een afgesloten wasmachine moet steken die dan start op het ogenblik dan mijn digitale meter zegt dat het tijd is om te starten?? Net zo met mijn droogkast, mijn afwasmachine, mijn brood in de oven,....? Citaat:
Als de zon schijnt en je hebt geen stroom nodig kan er warm water geproduceerd worden. Waar slaat dat op? Dat betekent immers dat, net voor het moment dat de zon begon te schijnen, ik geen warm water ter beschikking had. Ik heb dus volgens u ten alle tijden een boiler vol koud water klaar staan voor als de zon begint te schijnen? Citaat:
Wat u niet schijnt te weten is dat dat altijd al zo geweest is. Zonnepanelen produceren ook als er gewoon licht op valt. Diffuus daglicht volstaat. Direct zonlicht moet niet. Dat was met de eerste zonnepanelen ook al zo hoor. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 juli 2025 om 10:57. |
||||
![]() |
![]() |