Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: studie over de wijzen van Zion ???
ja, geef de jeugd de kans om de protocollen te bestuderen 24 52,17%
neen, de jeugd moet dom blijven 22 47,83%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 22:23   #61
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Het is duidelijk dat ge nooit deze protocollen gelezen hebt.
De Protocollen zijn verboden lectuur wegens hun racistische inslag, weet u?

Citaat:
Want dan zoudt ge weten dat men niet de 'joden' maar wel de 'zionisten'deze opgesteld hebben.
??? Protocollen opgesteld door de joden of zionisten? Waar haalt ge dat nu weer? Wie de Protocollen gefabriceerd heeft, kunt ge in de voorgaande reacties lezen.

Citaat:
En vertel mij nu eens waarom die protocollen lasterlijk zijn? Met referenties aub.
Vindt u het normaal om álle joden over heel de wereld als gevaarlijke, duivels en complotterende overheersers af te schilderen?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 22:33   #62
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
De Protocollen zijn verboden lectuur wegens hun racistische inslag, weet u?
??????? Als ze verboden lectuur zijn, op welke basis komt ge dan verklaren dat ze lasterlijk zijn?

Trouwens uw verklaring is foutief! De Belgische Grondwet in artikel 25 bepaalt: “De drukpers is vrij, de censuur kan nooit ingevoerd worden, …”
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 23:28   #63
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk geeft No pasaran geen antwoord op hetgeen men vraagt. Daarom hier literatuur:WORLD CONQUEST THROUGH WORLD GOVERNMENT, PROTOCOLS of the LEARNED ELDERS of ZION, (Translated by Victor E. Marsden) http://www.apfn.org/apfn/zion.htm
Ik heb al meer dan genoeg antwoorden gegeven. Blijkbaar heb je veel last van de medische aandoening "selectief lezen". Je komt weeral met die ene samenzweringswebsite op de proppen. Een produkt van je kritische ingesteldheid, ongetwijfeld. Gezien je "aandoening" is het dan ook begrijpelijk dat je mijn eerdere commentaar hierover hebt "gemist". (amongst other things...)

Gezien je voorliefde voor allerhande samenzweringen (heb je je favoriete website al eens volledig bekeken?), raad ik je aan eens het forum SKEPP.BE te bezoeken. Om duimen en vingers van af te likken.

Doei.
Oud 20 januari 2005, 23:41   #64
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
??????? Als ze verboden lectuur zijn, op welke basis komt ge dan verklaren dat ze lasterlijk zijn?
Ik mag aannemen dat men in een vrij land niet zomaar bepaalde lectuur verbiedt.

Citaat:
Trouwens uw verklaring is foutief! De Belgische Grondwet in artikel 25 bepaalt: “De drukpers is vrij, de censuur kan nooit ingevoerd worden, …”
Zelfs aan het recht van vrije meningsuiting zijn grenzen.
Oud 21 januari 2005, 14:23   #65
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik mag aannemen dat men in een vrij land niet zomaar bepaalde lectuur verbiedt. Zelfs aan het recht van vrije meningsuiting zijn grenzen.
Als ik goed begrijp dan zijn de Universele Verklaring van de Mensenrechten en de Belgische Grondwet voor u een vodje papier. Ik vraag me zelfs af, of ge wel goed begrijpt wat ge hier aan het verklaren zijt. Als dat uw visie op de democratie is...
Oud 21 januari 2005, 15:06   #66
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik goed begrijp dan zijn de Universele Verklaring van de Mensenrechten en de Belgische Grondwet voor u een vodje papier. Ik vraag me zelfs af, of ge wel goed begrijpt wat ge hier aan het verklaren zijt. Als dat uw visie op de democratie is...
Laat me niet lachen. Alsof ik dat gezegd zou hebben. Waar het wél op aankomt is: weet je dat het bewust aanzetten tot haat tegen bepaalde groepen volgens de wet strafbaar is?
Oud 21 januari 2005, 16:29   #67
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
...De Protocollen worden door rechts-extremistische groeperingen aangegrepen om de Joodse bevolkingsgroep te stigmatiseren. Dergelijke groeperingen zijn niet voorbehouden aan westerse landen. De meeste bekende zijn de Turkse "Grijze Wolven", een neo-fascistische groepering waarbij de islam een minimale rol speelt. Niet dat er dankbaar gebruik/misbruik wordt van gemaakt, doch de achterliggende ideologie is evenwel overheersend. De Protocollen zijn ook nog een tijdlang onderwezen geweest aan de Universiteit van Cairo, doch evenwel met het Palestijns/Israelische conflict op de achtergrond (niet specifiek toegespitst op de islamgodsdienst an sich). Buiten voormelde kringen zijn de Protocollen niet of nauwelijks bekend bij de "massa" (excusez le mot).
Hebt ge intussen al de 'bewijzen' gevonden waarom u die protocollen lasterlijk noemt?Ge vertelt dat 'rechts-extremistische groeperingen' deze gebruiken om de joodse bevolkingsgroep te stigmatiseren. In feite geeft ge maar 1 voorbeeld op om uw bewering waar te maken. Of is iedereen die deze protocollen 'niet lasterlijk' vindt een rechts-extremist? Toon dat aan, aan de hand van passages uit de protocollen. Voor iemand die nooit de protocollen gelezen heeft, bezit ge wel veel fantasie...
Oud 21 januari 2005, 16:33   #68
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Hier een bloemlezing van de redenering van No Pasaran in verband met 'het jodenvraagstuk'.

Citaat:
Er IS helemaal geen jodenvraagstuk, behalve in jouw verknipte geest. http://forum.politics.be/showpost.ph...06&postcount=4
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=26
Dit in tegenstelling tot zijn verklaring:
Citaat:
Alle Joden, ongeacht hun nationaliteit en/of verblijfplaats, hebben het recht zich te vestigen in Israel. Dit wordt gegarandeerd door een specifieke clausule in de Israelische grondwet. Deze clausule is enkel en alleen voor Joden van toepassing…. http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=38
Dit is in strijd met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Blijkbaar moet de frank van No Pasaran ook gevallen zijn, want dan krijgt men de volgende verklaring:
Citaat:
Het is en blijft een feit dat het "recht op vestiging" een integraal deel uitmaakt van de Israelische wet. Heb ik ooit gesteld hiermee akkoord te zijn? Heb ik ooit gesteld voorstander te zijn van de Israelische politiek tegenover de Palestijnen? Heb ik ooit gesteld voorstander te zijn van een theocratie (het idee alleen al)? NEEN, dat heb ik niet. http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=50
Maar ondanks het feit dat men in Israël niet-joden verbant, hun terugkeer verbiedt (een mensenrecht trouwens), een racistische politiek voert (Uitverkoren volk eerst) is er volgens No Pasaran GEEN jodenprobleem….Omdat alleen de arabieren problemen(!) hebben? En wie zouden die problemen veroorzaken? ’t Is allemaal de schuld van de Arabieren zeker?
Oud 21 januari 2005, 16:46   #69
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ondanks het feit dat men in Israël niet-joden verbant, hun terugkeer verbiedt (een mensenrecht trouwens), een racistische politiek voert (Uitverkoren volk eerst) is er volgens No Pasaran GEEN jodenprobleem….Omdat alleen de arabieren problemen(!) hebben? En wie zouden die problemen veroorzaken? ’t Is allemaal de schuld van de Arabieren zeker?
Wat jij aanhaalt is niet de 'Joodse kwestie' maar de 'Israëlisch-Palestijnse kwestie'.
Oud 21 januari 2005, 16:52   #70
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Hier een bloemlezing door groene flamingant:
Citaat:
De Protocollen zijn verboden lectuur wegens hun racistische inslag, weet u? http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=61
Ik mag aannemen dat men in een vrij land niet zomaar bepaalde lectuur verbiedt. http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=64
Ik toon an dat deze verklaring foutief is! De Belgische Grondwet in artikel 25 bepaalt: “De drukpers is vrij, de censuur kan nooit ingevoerd worden, …”http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=62
Nu wordt de discussie weer op een nader vlak gebracht. Het lezen van 'verboden lectuur zou nu aanzetten tot haat???
Citaat:
Laat me niet lachen. Alsof ik dat gezegd zou hebben. Waar het wél op aankomt is: weet je dat het bewust aanzetten tot haat tegen bepaalde groepen volgens de wet strafbaar is?http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=66
Laten we nu eens zien wie WEL mag oproepen tot haat! Zie ondertitel groene flamingant
Citaat:
Ariël Sharon, premier van de staat Israël: "Het is uitgesloten dat de Arabieren in Israël deelnemen aan belangrijke beslissingen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen dat dit niet democratisch is, maar onze voorouders zijn hier niet gekomen om een democratie te vestigen, zij kwamen voor het vestigen van een joodse staat."
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=66
Zonder commentaar. Dergelijke uitspraak zou hier in België juridische gevolgen hebben...
Oud 21 januari 2005, 16:53   #71
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat jij aanhaalt is niet de 'Joodse kwestie' maar de 'Israëlisch-Palestijnse kwestie'.
Is daar een verschil?...
Oud 21 januari 2005, 17:15   #72
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we nu eens zien wie WEL mag oproepen tot haat! Zie ondertitel groene flamingant Zonder commentaar. Dergelijke uitspraak zou hier in België juridische gevolgen hebben...
Evengoed als het aanzetten tot haat door Sharon niet aanvaardbaar is, geldt datzelfde voor het aanzetten tot jodenhaat via geschriften als de Protocollen.
Oud 21 januari 2005, 17:16   #73
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Is daar een verschil?...
Natuurlijk.
Oud 21 januari 2005, 17:36   #74
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door groene flamingant
Vraag: Is daar een verschil?...
Antwoord: Natuurlijk.

Interessant, uw collega, No pasaran, meent dat er geen 'Joodse kwestie' bestaat en dat dit alleen voor ...verknipte geesten is. Dus welkom in de club!

En ge moogt mijn vorige bijdragen controleren. ik heb steeds een onderscheid gemaakt tussen zionisten en Joden. Dus komen we terug tot het uitgangspunt. Als een meerderheid zionistisch stemt in Israël, dan hebben we een zionistische regering en een zionistische politiek. Dus weg ermee...
Oud 21 januari 2005, 17:44   #75
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Bedankt voor het verstrekken van deze verhelderende informatie. Je hebt degene die niet bekend zijn met de Protocollen zopas bewezen van welke aard deze "wetenschappelijke" tekst is. Voor de rest een pure c/p uit de inleiding op de Protocollen. Nog niet verder geraakt dan de inleiding?

PS. Mocht je één dezer dagen worden opgehaald door een paar mannen, in het wit gekleed en die tevens een bijzonder soort kledingstuk meehebben, wees zo vriendelijk deze mannen te vergezellen, je kunt er alleen maar baat bij hebben.
Toch wéér typisch links om elke posting van een andersdenkende direct te associëren met psychiatrische klinieken en méér van die zever. Links is haar geschiedenis nog niet vergeten. Duizenden tegenstanders van het marxisme in de ex-USSR bv. werden immers opgesloten in psychiatrische instellingen.

Wat de protocollen betreft zou dit uiteraard moeten behoren tot de eindtermen van ons onderwijs, dat de jeugd gewezen wordt op het gevaar van de zionistische geldjood en alle ziektes die deze parasiet verspreid.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 22:34   #76
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Wie de Protocollen van de Wijzen van Zion niet heeft gelezen weet niets van wereldpolitiek en zal daar ook nooit iets vanaf weten. Hij denkt dat alle oorlogen en internationale ontwikkelingen slechts toevallige incidenten zijn.

http://www.biblebelievers.org.au/przion1.htm
Wotan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 00:34   #77
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Biblebelievers? Klinkt alvast wetenschappelijk.

Het is niet toevallig dat vnl islamitische en christelijke integristen geloven in de protocollen. Dat type mensen staat nu eenmaal meer open voor simpele interpretaties van de wereldgeschiedenis. 8)

Slimmere antisemieten hechten trouwens weinig waarde aan de protocollen, omdat ze weten dat dit hun geloofwaardigheid zal ondermijnen.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 01:48   #78
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Slimmere antisemieten hechten trouwens weinig waarde aan de protocollen, omdat ze weten dat dit hun geloofwaardigheid zal ondermijnen.
Hmm! Een vorser zal zich alleen aan de feiten houden, wat ook de bron moge zijn. Het is zijn taak feiten op te zoeken en er zich van te verzekeren dat ze authentiek zijn.

Men kan wel kritiek hebben op de manier waarop die feiten als waarachtig beschouwd worden. Denk maar aan het feit dat men een 300 �* 400 jaar geleden moest geloven dat de zon rond de aarde draaide. Het stond toen ook als 'zeker' dat de zon draaide...
Oud 1 februari 2005, 15:56   #79
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wotan
Wie de Protocollen van de Wijzen van Zion niet heeft gelezen weet niets van wereldpolitiek en zal daar ook nooit iets vanaf weten. Hij denkt dat alle oorlogen en internationale ontwikkelingen slechts toevallige incidenten zijn.

http://www.biblebelievers.org.au/przion1.htm
je klinkt als die Amerikaanse creationisten die ook luidkeels roepen dat zij biologie kennen en al die vermaledijde 'evolutionisten' niet. Helaas pindakaas. Voor jou geldt hetzelfde als voor onze creationistische medemens. Ik zou eigenlijk graag ten huize Wotan uitgenodigd zijn, gewoon om het tandengeknars te horen als je leest dat geen enkele faculteit geschiedenis, Pol&soc, geen enkele opleiding Internationale betrekkingen de Protocollen als lesmateriaal beschouwt; erger, ik betwijfel of er veel erkende historici ervan gehoord hebben.

Bij nader inzien, indien jou stelling echt waar is, rep je dan naar de dichtstbijzijnde unief, er wacht je een schitterende academische carriere. Hop hop, daar lopt net een Nobelprijs voorbij.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 17:01   #80
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
je klinkt als die Amerikaanse creationisten die ook luidkeels roepen dat zij biologie kennen en al die vermaledijde 'evolutionisten' niet. Helaas pindakaas. Voor jou geldt hetzelfde als voor onze creationistische medemens. Ik zou eigenlijk graag ten huize Wotan uitgenodigd zijn, gewoon om het tandengeknars te horen als je leest dat geen enkele faculteit geschiedenis, Pol&soc, geen enkele opleiding Internationale betrekkingen de Protocollen als lesmateriaal beschouwt; erger, ik betwijfel of er veel erkende historici ervan gehoord hebben.

Bij nader inzien, indien jou stelling echt waar is, rep je dan naar de dichtstbijzijnde unief, er wacht je een schitterende academische carriere. Hop hop, daar lopt net een Nobelprijs voorbij.
Belachelijk maken van de tegenstander is zo kenmerkend voor links en zo voorspelbaar dat ik eerder losbarst in een lachbui dan dat ik moet tandenknarsen.
De Protocollen van de Wijzen van Zion zijn een document waarvan Zionisten en hun jodenknechten willen dat je ze niet leest, maar op hun 'advies' afgaat. Die 'adviezen' zijn onveranderlijk: antisemitisch, leugens, plagiaat, flauwekul, niet bewezen, samenzweringstheorie, enz, enz...
Alles om mensen ervan te weerhouden dat ze het zelf lezen en de geloofwaardigheid van de Protocollen kapot te maken.

De jood heeft die domme Goyim weer eens in de maling genomen...
Wotan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be