![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Is dit een regeringscrisis waard? | |||
Ja! Verhofstadt II moet vallen over deze KAAKSLAG voor Vlaanderen! |
![]() ![]() ![]() |
19 | 63,33% |
Nee, dit is een onnozel akkefietje waar niemand, buiten enkele Vlaams nationale kamergeleerden, zich mee bezig houdt. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 36,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik reeds meermaals bewezen. Ze verkoopt het louter representatieve systeem als democratisch, zeker sinds ze er zelf deel van uitmaakt. Zet jij misschien eens uiteen waarom jij gelooft dat de N-Va een democratische bestuursvisie heeft (interne democratie is niet van de kwestie)
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zwitserland functioneert de directe democratie. Evenals in verschillende staten van de USA op regionaal niveau. Uw posting getuigt van desinformatie.......
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Euhm. Weet u wat directe democratie inhoudt?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bugrer moet zo hij wenst naast het delegeren van wetgevend werk zelf ook direct wetgevend werk kunnen verrichten. Daartoe behoeft hij het bindende referendum op burgerinitiatief. Citaat:
Ze verdedigen dus een autoritair-elitocratisch systeem. Ze willen de macht bij de politieke elite behouyden zonder mogelijkheid tot correctie vanwege de burger. Uiteraard zullen ze dit graag laten doorgaan voor democratie maar het is strijdig met de waarheid, de naakte feiten. In theorie zijn VLD en SP-a (zeker SPIRIT) pro-directe democratie. Ik ben zeer boos dat ze dit na 1.5 legislatuur nog niet invoerden......
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Omdat de N-VA (volgens u, eerst zou ik graag wat bewijzen zien), zijn per definitie al haar leden en kiezer er ook tegen?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op hen moet je al helemaal niet rekenen. Ze zijn wel eerlijk om het vooraf aan te kondigen. Nu enkel nog afleren om zichzelf en hun ideologie democratisch te heten, en dan weet iedereen kalar en duidelijk dat vanuit CD&V//N-Va-hoek geen democratische verdieping te verwachten is. Citaat:
Ik werk een beetje gericht naar het aanwezige doelpubliek, nietwaar. Hier komen een hele trits N-Va'ers ten onrechte het etiket democratisch op hun ideologie plakken. Normaal dat ik hen in de eerste plaats probeer met de voeten op de grond te krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees ook de cogresteksten op de N-Va-site. Citaat:
Verandert de N-VA haar stanpunt onder invloed van een paar kiezers die wél democratische principes aanhangen? Nope.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Deze nuance toch: CD&V en NVA zijn de enige partijen die er recht voor uitkomen (in hun partijprogramma) dat de soevereiniteit van de burger hen kan gestolen worden en dat ze tegen elke vorm van BROV zijn. De anderen zijn allemaal een beetje voor maar doen, eenmaal aan de macht, alles om het tegen te houden. Als je dus op de NVA stemt (wat ik om deze reden niet meer doe), dan weet je op voorhand dat je voor een paternalistisch, antidemocratisch programma stemt. Het is tenminste niet hypocriet. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Begië is niet democratie-bestendig. Zelfs een gewone representatieve democratie brengt België in de problemen (vandaar al die blokkeringsregeltjes). Sta me toe wantrouwig te staan tegenover een door het belgisch establishment georganiseerde directe democratie. Liever geen referendum dan een gemanipuleerd referendum!
Wanneer is een BROV voor mij wel mogelijk: -gehouden onder het Vlaamse Volk (bevoegdheden van Vlaams(e) gewest/gemeenschap) -In heel België, maar dan onder internationale curatele of wanneer de federale regering is bevolkt met partijen die geen grote belangen hebben bij het voortbestaan van België.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij mag de regering vallen over eender wat eigenlijk, en liefst zo hard mogelijk zodat ze allen in het hospital belanden
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de KP'ers uitgestorven waren? Zijn er toevallig nog actief? On topic: Als ex-N-VA-kiezer moet ik je hier ongelijk geven. N-VA mag dan wel democratisch zijn in de huidige pseudo-democratische context, maar in werkelijkheid is ze dat niet. Net zoals de andere traditionele partijen vertoont N-VA meer en meer een misprijzen t.o.v. burgerinspraak. Uiteraard zijn ze geen kloontje van het Belang, maar ik vraag me wel af waarom het Belang ondemocratischer zou zijn dan de rest. Democratischer zijn ze zeker niet; misschien wel op papier, maar dat doen ze gewoon omdat het hen nu nog goed uitkomt (net zoals VLD, SPA en Spirit). Paars heeft reeds bewezen dat ze eveneens tegen burgerinspraak zijn sinds ze regeren, en ook het Belang zal dat doen eens ze de macht hebben, eens burgerinspraak hun macht kan inperken. Het is zeer spijtig, die strijd tussen pro- en anti-Belang. Beiden beweren ze het democratische blok te zijn, beiden beweren ze voor vrije meningsuiting te zijn, maar ze zijn gewoon beiden zo zwart als de pest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Welke partijen zijn dan, volgens u, democratisch? Gelooft u klakkeloos wat corrupte semi-liberalen als de VLD verkondigen? Een partij is per definitie ondemocratisch.
![]() |
![]() |
#78 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Net zoals ik al zei, bestaat er geen democratie. De democratie is de fantasie van de heersersklasse, en de opium van het volk. Zoals een wijs man eens zei: In een democratie heeft het volk niets te zeggen. Het denkt dat het heerst, en dat houdt het rustig. Het migrantenstemrecht, bijvoorbeeld. Negen van de tien mensen waren daar tegen, maar heeft dat de goedkeuring erven gestopt? Nope, de heersersklasse trekt zich er niets van aan wat het proletariaat wil. Eenmaal de verkiezingen voorbij zijn, vergeten ze plots hun mooie beloftes. Zulke situaties zijn onaanvaardbaar. Wat me echte echt stoort, is dat jullie je politieke tegenstanders, of gewoon de politici wiens gezicht jullie niet aanstaat, er uitkiezen om als 'ondemocratisch' te bestempelen. Is de CD&V in weze anders dan de SP.A? Neen, het zijn beide groeperingen van machtswellustelingen, zonder enige ideologie, net zoals alle partijen.
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een mooi voorbeeld van misbruik van de directe democratie kan je nu in Tjechië bewonderen: Wanneer het establishment ziet dat ze het niet gaan halen, stelt men het referendum gewoon uit.
![]() |
#80 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Leuk om horen dat er nog communisten naast PVDA en LSP zijn. Hopelijk komt er ooit nog eens een heropleving van de KP, dan hoef ik niet blanco te stemmen ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door instromaniac : 8 juni 2005 om 00:19. |
|||||
![]() |
![]() |