![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik zit zelf op de Universiteit Antwerpen en zie wel veel 'moslimachtige' mensen, als we dan toch op uiterlijke kenmerken afgaan en ook veel andere buitenlandse studenten (aziaten, latino's). Maar ik pretendeer niet te weten of dat allemaal allochtonen zijn of allemaal erasmus-studenten. Als eerder het laatste het geval is, dan hebt u met uw voorbeeld NIETS bewezen. En zeker niet dat Aziaten minder gediscrimineerd worden dan Marokkanen. Studies genoeg die laten zien dat ondanks het stijgend opleidingsniveau onder de allochtonen, hun arbeidskansen niet mee evolueren. In periodes dat het economisch wat beter ging, constateert men zelfs dat de werkloosheid onder ongeschoolde autochtonen daalde, terwijl de werkloosheid onder ongeschoolde allochtonen steeg. En dan wilt u de autochtone Vlaming volledig vrijpleiten? Hun achteruitstelling is het gevolg van structurele belemmeringen: niet toevallige en langdurige barrières die zowel in de samenleving als bij individuen en groepen (!) te vinden zijn. Tot slot nog dit. Taalvaardigheid is een belangrijke kwalificatie in jobs waarin die taalvaardigheid relevant is. U moet er de vacatures maar eens op nalezen. Heel vaak worden er aan ongeschoolde jobs zulke irrelevante kwalificaties verbonden dat allochtonen volledig legaal (want niet gekwalificeerd genoeg) uit de boot vallen. (Terzijde: U deed betawetenschappen? Ik doe alfawetenschappen.) |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | ||||||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Dat lijkt me maar gedeeltelijk waar en eigenlijk niet terzake. Het is duidelijk dat wij op dit moment van mening verschillen. Maar ik betwijfel dat wij van een andere maat verschillen, i.e. individuele rechten, plichten, kansen en vrijheden. Alleen, ik kan mij jammer genoeg niet van de indruk ontdoen dat u het moeilijk heeft met moslimallochtonen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jeroen@2650 : 20 juni 2005 om 22:43. |
||||||
|
|
|