Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2006, 11:06   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vind dat die agenten alle redenen hadden om dat rappalje omhoog te schieten.
Verder nieuws brengt ons de tijding dat het bekenden zijn van de Franse justici. Drugsdelicten.
Maar dat wil wel zeggen dat ze of geen valse papieren hadden, ofwel dat ze de verkeerde nep identiteiten gekozen hebben.

En als ik staande gehouden word door politie, al dan niet met getrokken wapens werk ik lekker mee. Ik heb niks te verbergen.
Ergo, geen kogelgaten in mijn lijf, noch politieman vorm deuken in mijn motorkap.
Precies.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 11:16   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus al wie een strafblad heeft mag omver geschoten worden?
Lap tijd voor een stukje kevlar in mijn deuren te steken!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 11:48   #63
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
"Wettige zelfverdediging"? Geldt dat ook al voor het doorzeven van een wegrijdende auto? Hier zit volgens mij een luchtje aan...
So fucking what? Als je in West-Vlaanderen tegen de Franse grens woont en je krijgt regelmatig "bezoek" van dat Frans/Maghrebijnse tuig, dan kun je alleen maar wensen dat de politie meer reageert zoals die 2 agenten gereageerd hebben.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 12:54   #64
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Waarom denkt meer dan de helft van de mensen op dit forum op een all-or-none manier?
Ik denk dat de all-or-none mentaliteit die bij dat voorval gebruikt werd, vooral werd ingegeven door het feit dat die auto eerst vluchtmisdrijf had gepleegd, en daarna tegen 140-160 km/h door rode lichten knalde. Bij zo'n mannen helpt het meestal niet om "zachte" maatregelen te gebruiken.
Oud 30 januari 2006, 14:38   #65
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De achterlijke stellingen kwamen hier van jouw kant mijn beste. Of was jij het niet die stelde dat die agenten niet mochten schieten, aangezien die kerels niet op hen inreden, maar op een collega?
Dat is zelfs niet bij benadering wat ik stelde. Leer misschien eens Nederlands lezen.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 14:39   #66
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
As a matter of fact I do... Opgroeien met agenten als ouders die dit als dagelijkse kost voorgeschoteld krijgen, wil wel eens helpen. Zelf al eens met een wapen geschoten hebben (al is het dan maar op een schietstand), wil ook wel eens helpen.

Oud 30 januari 2006, 15:56   #67
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zelfs niet bij benadering wat ik stelde. Leer misschien eens Nederlands lezen.
Als je de wijsneus wil uithangen, doe dan even op zijn minst de moeite om te herlezen wat je zelf postte:

Citaat:
Nougabollen! De wagen werd onder vuur genomen door twee collega's van de agent die aangereden werd. Die wagen reed van hen weg, niet naar hen toe. Waartegen moesten ze zich dan precies verdedigen? Nee hoor, hier zit een luchtje aan zeg ik u.

Oftewel, die agenten mochten niet schieten want zijzelf werden niet bedreigd volgens jou. Leer misschien eens coherente boodschappen in het Nederlands te produceren, vooraleer je anderen ervan beschuldigt geen Nederlands te verstaan.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 15:58   #68
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij deze geef je dus toe zelf absoluut geen kaas gegeten te hebben van wapenhandling; anders had je wel een degelijker antwoord kunen geven dan een nietszeggend smileytje. De raad om eens uit je filmvisie te stappen was dus wel degelijk terecht.
Oud 30 januari 2006, 19:11   #69
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
dagelijkse kost
Ja, dagelijkse kost... Klinkt misschien raar als de enige agent die je kent de lokale sjampetter is, maar er zijn wel degelijk agenten die zo'n toestanden bijna op dagbasis meemaken.
Oud 30 januari 2006, 22:45   #70
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bij deze geef je dus toe zelf absoluut geen kaas gegeten te hebben van wapenhandling; anders had je wel een degelijker antwoord kunen geven dan een nietszeggend smileytje. De raad om eens uit je filmvisie te stappen was dus wel degelijk terecht.
Ja hoor jongen...

Ik zal morgen eens wat voor de rechtbank gaan pleiten, want mijn pappie is advocaat, dus wat hij kan, kan ik ook, nietwaar?

Oud 31 januari 2006, 18:58   #71
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja hoor jongen...

Ik zal morgen eens wat voor de rechtbank gaan pleiten, want mijn pappie is advocaat, dus wat hij kan, kan ik ook, nietwaar?

Je opmerking is lachwekkend aangezien ik nergens die stelling poneer. Ik zeg wel dat ik zelf al wel met handwapens geschoten heb en dat ik qua schietpartijen al genoeg feedback heb gehoord van mensen die het effectief meemaken, om te weten dat jij uit je nek staat te lullen. Welke ervaringen of kennis kan jij voorleggen om aan te tonen dat jouw film-scenario's ook de realiteit zijn? De laatste nieuwe actiefilm van John Woo die je gezien hebt?

't Is moelijk blijkbaar om je gelijk te halen nietwaar. Wanneer ga je beginnen met argumenteren?
Oud 31 januari 2006, 20:20   #72
Ettore
Vreemdeling

Standaard

Met 9 mm schiet je dwars door die banden. Door de motor ook trouwens.
Met hun oude 6 mm niet. Maar ze hebben nu wel al een tijdje 9 mm.
Ettore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 21:30   #73
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Je opmerking is lachwekkend aangezien ik nergens die stelling poneer. Ik zeg wel dat ik zelf al wel met handwapens geschoten heb en dat ik qua schietpartijen al genoeg feedback heb gehoord van mensen die het effectief meemaken, om te weten dat jij uit je nek staat te lullen. Welke ervaringen of kennis kan jij voorleggen om aan te tonen dat jouw film-scenario's ook de realiteit zijn? De laatste nieuwe actiefilm van John Woo die je gezien hebt?

't Is moelijk blijkbaar om je gelijk te halen nietwaar. Wanneer ga je beginnen met argumenteren?
Ik denk dat er hier maar eentje is die uit zijn filmfantasietje moet stappen, beste vriend, en IK ben het niet hoor... Ik zou er nu maar mee stoppen, als ik u was, want het begint nogal pijnlijk voor u te worden...

Oud 31 januari 2006, 21:56   #74
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er hier maar eentje is die uit zijn filmfantasietje moet stappen, beste vriend, en IK ben het niet hoor... Ik zou er nu maar mee stoppen, als ik u was, want het begint nogal pijnlijk voor u te worden...
Allé, toon me eens waar ik fantaseer. Als je er van overtuigd bent en het zo duidelijk is dat ik fantaseer, kan het niet moeilijk zijn dat aan te tonen. Surprise me. Heel fijn als je wat zelfvoldaan statements wil gaan maken, maar onderbouw die statements dan ook even. Op dit moment kom je immers niet verder dan wat oppervlakkig, lacherig gedoe waarmee je je eigen gebrek aan inhoud probeert te verdoezelen...
Oud 31 januari 2006, 22:12   #75
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Allé, toon me eens waar ik fantaseer. Als je er van overtuigd bent en het zo duidelijk is dat ik fantaseer, kan het niet moeilijk zijn dat aan te tonen. Surprise me. Heel fijn als je wat zelfvoldaan statements wil gaan maken, maar onderbouw die statements dan ook even. Op dit moment kom je immers niet verder dan wat oppervlakkig, lacherig gedoe waarmee je je eigen gebrek aan inhoud probeert te verdoezelen...
Toont u liever eens uw theorietje aan (en dan bedoel ik niet "omdat pappie dat gezegd heeft" hé), want verder dan wat oppervlakkig, opschepperig gedoe, waarmee u uw eigen gebrek aan inhoud probeert te verdoezelen, komt u immers niet. Uw zelfvoldane statements imponeren me allerminst.

Oud 1 februari 2006, 13:23   #76
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Toont u liever eens uw theorietje aan (en dan bedoel ik niet "omdat pappie dat gezegd heeft" hé), want verder dan wat oppervlakkig, opschepperig gedoe, waarmee u uw eigen gebrek aan inhoud probeert te verdoezelen, komt u immers niet. Uw zelfvoldane statements imponeren me allerminst.
't Is net iets te simpel om iets te gaan beweren over mijn fantasie, en dan op de vraag om dat even aan te tonen te antwoorden met "toon jij dit en dat maar eens aan"... Dat geeft jou misschien het gevoel dat je intellectueel bezig bent, in realiteit wring je jezelf enkel maar in bochten, zodat je toch niet op de vraag zou moeten antwoorden. Door dat laatste te doen zou je immers alleen maar aantonen dat je uit je nek staat te lullen...

Waarom ik stel dat jouw visie "dan moeten ze maar op de banden schieten" niet meer is dan een naïeve filmvisie? Als je zelf al eens met een wapen geschoten zou hebben, dan zou je weten dat het niet bepaald de meest vanzelfsprekende zaak is om een klein (want dat is een band langs de achterkant van een wagen, meer kans dat je de carosserie raakt) bewegend object zo maar even te raken. Zeker als je net weg moest springen voor een aanstormende wagen, en je dus niet bepaald veel tijd hebt gehad om te richten. Gesteld dat zelfs dat nog geen probleem zou zijn, dan volstaat het om even na te denken op wat voor een soort oppervlak je aan het schieten bent: dik rubber dat op een hoge snelheid beweegt. Zelfs met een 9mm mag je dan al geluk hebben om zonder probleem een band aan flarden te schieten; de kans dat je kogel daar op afketst is immers hoog. In films kan dat natuurlijk allemaal wel en daar volstaat 1 kogel om een wagen op te blazen. Toon jij me nu eens waar ik fantaseer, veel impressionants heb je tot nu toe immers ook niet neergepoot.
Oud 1 februari 2006, 13:36   #77
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
't Is net iets te simpel om iets te gaan beweren over mijn fantasie, en dan op de vraag om dat even aan te tonen te antwoorden met "toon jij dit en dat maar eens aan"... Dat geeft jou misschien het gevoel dat je intellectueel bezig bent, in realiteit wring je jezelf enkel maar in bochten, zodat je toch niet op de vraag zou moeten antwoorden. Door dat laatste te doen zou je immers alleen maar aantonen dat je uit je nek staat te lullen...

Waarom ik stel dat jouw visie "dan moeten ze maar op de banden schieten" niet meer is dan een naïeve filmvisie? Als je zelf al eens met een wapen geschoten zou hebben, dan zou je weten dat het niet bepaald de meest vanzelfsprekende zaak is om een klein (want dat is een band langs de achterkant van een wagen, meer kans dat je de carosserie raakt) bewegend object zo maar even te raken. Zeker als je net weg moest springen voor een aanstormende wagen, en je dus niet bepaald veel tijd hebt gehad om te richten. Gesteld dat zelfs dat nog geen probleem zou zijn, dan volstaat het om even na te denken op wat voor een soort oppervlak je aan het schieten bent: dik rubber dat op een hoge snelheid beweegt. Zelfs met een 9mm mag je dan al geluk hebben om zonder probleem een band aan flarden te schieten; de kans dat je kogel daar op afketst is immers hoog. In films kan dat natuurlijk allemaal wel en daar volstaat 1 kogel om een wagen op te blazen. Toon jij me nu eens waar ik fantaseer, veel impressionants heb je tot nu toe immers ook niet neergepoot.
U wel dan?

Oud 1 februari 2006, 20:30   #78
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
U wel dan?
Tot zover uw argumentatie?
Oud 1 februari 2006, 20:39   #79
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ettore Bekijk bericht
Met 9 mm schiet je dwars door die banden. Door de motor ook trouwens.
Met hun oude 6 mm niet. Maar ze hebben nu wel al een tijdje 9 mm.
Ik vind dat we de politie met .50 moeten bewapenen. Uw hoofd explodeert!
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 07:36   #80
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tot zover uw argumentatie?
Bekijk uw eigen "argumentatie" eerst maar eens nuchter, mijn beste. Verder dan een wollig theorietje, gebaseerd op de "ervaringen" van pappie, bent u nog niet gekomen...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be