![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb de laatste van je berichten gelezen, zoals steeds ook inhoudelijk interessant (en dat veur nen 'ollander ![]() In je betoog over hoe de Verenigde Nederlanden tot stand zouden kunnen komen, heb je m.i. de mogelijkheid over het hoofd gezien dat Wallonië zelf uiteen valt. Ik heb er ooit een artikel over gelezen op www.secessie.nu, een exacte verwijzing blijf ik je wel schuldig vrees ik. Ik stel me ook de vraag waarom Wallonië bij de Verenigde Nederlanden zou moeten komen (hun bankroet is natuurlijk een valabele reden), maar creeërt dat niet dezelfde problemen waar we vandaag de dag mee kampen?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan mag je mij meteen ook eens duidelijk maken hoe je er de wallinganten met je Hugo Schiltz verhaaltje ook nog eens kan bijsleuren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
fe·de·re·ren (onov.ww.)1 een federatie vormen fe·de·ra·tie (de ~ (v.), ~s)1 verbond van samenwerkende lichamen of staten die hun zelfstandigheid behouden In België gaat het dus idd om een halfslachtig federalisme, maar dan aangezien de "samenwerkende lichamen" (sic) eigenlijk (nog) geen zelfstandigheid hebben.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 23 februari 2006 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk hebben ze zelfstandigheid. Veel te veel zelfs. En dat is nu net het probleem. Een staat of een bedrijf moeten geleid worden door één persoon of instelling, niet door drie. Anders werkt het niet (scheiding der machten niet te na gesproken). Dus één regering, één parlement en één rechterlijke macht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig ben jij al heel wat realistischer met percentages.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herman De Croo, Willy Claes, en andere unitaristen worden door de BUB als te gematigd afgeschilderd. Hugo Schiltz, Yves Leterme, en andere federalisten zijn al helemaal des duivels aangezien federalisme leidt tot separatisme. Maar qua kiezers richt de BUB zich niet enkel op de unitaristen, maar ook op de federalisten (wel ja... unie-federalisten). HansI, zijn jullie nu vóór of tegen de federalisten? Zijn jullie vóór of tegen de federalisten van B-plus? Je kan niet blijven kappen op het federalisme, maar je wel richten tot de federalistische kiezers, en flirten met federalistische bewegingen als B-plus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() verwacht je maar niet aan een concreet antwoord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ein Volk, ein Reich, Ein Führer???
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Of toch maar liever een federale Benelux?
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() elke verstandige vlaamsnationalist pleit voor een model volgens het subsidiariteitsprincipe. Unitarisme is centralisme, iets wat wij geenszins een tweede keer moeten ondergaan lijkt mij;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() De parallel is er...
Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een federale Vlaamse staat? Hoe ziet u dat dan?
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal nog héél lang "Goodmorning Belgium!!!" kunnen roepen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Heb ik dat nog niet genoeg gezegd, dat ik voor federalisme/decentralisatie ben, op welk niveau ook?
Vlaanderen indelen in een aantal bestaande streken (Hageland, Groene Gordel, Brugs Ommeland, Maasland, Waasland, Vlaamse Ardennen,...), die elk een grondwet, een parlement met wetgevende bevoegdheid en een regering geven, een federale grondwet, parlement en regering. Model Zwitserland, en dat gaat daar heel goed.
![]() |
#80 |
|
![]() Natuurlijk kan u dat, waarom zou dat niet kunnen in een onafhankelijke Vlaamse staat?