Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2006, 09:43   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
kunnen ze niet gewoon verbieden om in zo n risicogebied te gaan wonen en daar natuurgebied van maken ? dan is t probleem meteen opgelost en moet er niemand meer betalen.

En niet afkomen dat dat niet kan he wegens plaatsgebrek want bij onze noorderburen hebben ze in verhouding minder plaats en daar lukt dat wel. Gewoon kwestie van het woord urbanisatie er bij de vlaamse boerkes door te krijgen.
Bij onze noorderburen is een groot woningtekort, slecht voorbeeld

Mensen kunnen zich dus gewoon bijschaven op de site van de geologische dienst:

http://geo-vlaanderen.gisvlaanderen....omingskaarten/

Dat is een overheidsdienst, en gratis. Ook op te vragen in elke openbare bibliotheek of gemeentehuis.
Oud 6 april 2006, 09:48   #62
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bij onze noorderburen is een groot woningtekort, slecht voorbeeld

Mensen kunnen zich dus gewoon bijschaven op de site van de geologische dienst:

http://geo-vlaanderen.gisvlaanderen....omingskaarten/

Dat is een overheidsdienst, en gratis. Ook op te vragen in elke openbare bibliotheek of gemeentehuis.
vroeger was dat zo maar ik geloof dat niet dat er nu een groter woning tekort is in nederland dan in vlaanderen.

volgens mij is de woningnood in nederland sinds de jaren zestig gewoon ernstig genomen in tegenstelling tot bij ons. Of hebt gij soms weet van vergelijkende studies ?

Ik weet in alle geval dat je er niet kan naastkijken - als je de noordelijke grens oversteekt dat je dan plots opvallend veel meer open ruimte ziet en dit ondanks het feit dat nederland dichter bevolkt is dan vlaanderen.

dat de huurprijzen echter ook in nederland de pan uitrijzen ga ik niet ontkennen. Tengevolge van de maatregelen van balken zonder einde waarbij hij de plaffonering van de huurprijzen binnenkort wil afschaffen zal dit nog erger worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 09:51.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 09:57   #63
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vroeger was dat zo maar ik geloof dat niet dat er nu een groter woning tekort is in nederland dan in vlaanderen.

volgens mij is de woningnood in nederland sinds de jaren zestig gewoon ernstig genomen in tegenstelling tot bij ons. Of hebt gij soms weet van vergelijkende studies ?
Ik weet dat mijn nonkel in Amsterdam geldzakken moet aansleuren om de huur te betalen, en dat mijn nonkel en tante in Berg-aan-de-Maas (tegen Sittard - ruraal) liever 50 000 euro investeerden om hun huis groter te maken, dan het te verkopen en met dat bijkomend geld iets groter te kopen - aangezien ze niets vonden.

Citaat:
Ik weet in alle geval dat je er niet kan naastkijken - als je de noordelijke grens oversteekt dat je dan plots opvallend veel meer open ruimte ziet en dit ondanks het feit dat nederland dichter bevolkt is dan vlaanderen.
Dat weet ik, maar dat komt omdat het in Nederland verboden is de huizenbouw langs wegen taktiek van hier toe te passen, waardoor de dorpen centraler liggen. Hetzelfde heb je in de meeste delen van Wallonie en West-Vlaanderen.

Persoonlijk vind ik dat rustieker en ruimtelijker; maar het geeft een vertekend beeld. De centra zijn veel groter.

Citaat:
dat de huurprijzen echter ook in nederland de pan uitrijzen ga ik niet ontkennen. Tengevolge van de maatregelen van balken zonder einde waarbij hij de plaffonering van de huurprijzen binnenkort wil afschaffen zal dit nog erger worden.
tja
Oud 6 april 2006, 10:47   #64

Standaard

Tja een andere bedenking is natuurlijk dat de mensen die bouwgrond kopen in een risicogebied dat doen vanwege de wellicht lagere prijs van die grond. Wat wil zeggen ergens dat de slechtste gronden weer voor de armsten zijn.

ik bedoel ik heb ook de neiging om te zeggen - dan moeten ze maar niet in zo n risicogebied gaan wonen maar als je de centen niet hebt voor een normaal stuk grond ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 10:48.
Oud 6 april 2006, 10:52   #65
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja een andere bedenking is natuurlijk dat de mensen die bouwgrond kopen in een risicogebied dat doen vanwege de wellicht lagere prijs van die grond. Wat wil zeggen ergens dat de slechtste gronden weer voor de armsten zijn.

ik bedoel ik heb ook de neiging om te zeggen - dan moeten ze maar niet in zo n risicogebied gaan wonen maar als je de centen niet hebt voor een normaal stuk grond ?
Dat is nu juist het rare, de meeste van die mensen in risicogebieden wonen in villawijken.

Dat is ook logisch - de meeste kans op een overstroming is in een ruraal gebied met een beek in de buurt, en die liggen meestal buiten de dorpskern: de rijke wijk dus.
Oud 6 april 2006, 10:54   #66

Standaard

aah dus de rustieke omgeving maakt dat de prijzen hoger zijn terwijl de risicofactor die toch moet verlagen. Je kan er dus relatief goedkoop duur wonen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 10:55.
Oud 6 april 2006, 11:02   #67
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, daarom dat de stadsvlucht bij momenten ook zo gemakkelijk gaat.

Zonder zich goed te informeren koopt men gewezen akkergronden op die excellent zijn voor vele gewassen, maar nefast om te bouwen.

Als je op die kaart inzoomt op de risicogebieden, zie je trouwens heel wat chique wijkjes.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 11:03   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bijvoorbeeld dit, kobaf:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp naamloosnoaerv.bmp‎ (352,6 KB, 97x gelezen)
Oud 6 april 2006, 14:27   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Dat slachthuis stond daar al 60 jaar.
Niemand woonde er vroeger in de onmiddelijke omgeving.
Doch, na verloop van tijd zijn ze bouwpercelen gaan verkopen aan zéér lage prijzen. Wel, die mensen wisten goed waar ze kwamen wonen.
Je ziet het al komen he.
Zolang ik daar gewerkt hebt, hebben bepaalde buren niets anders gedaan dan gezeurd over de lawaai- en geurhinder. Petities naar de burgemeester sturen, komen protesteren met spandoeken, etc...
Altijd was het wel iets.
Heb het ook meegemaakt, bij het eerste bedrijf waar ik werkte. Door historische redenen lagen er nog enkele bouwpercelen met wat vervallen hoevetjes langs dat bedrijf. Toen kwam er een koppel uit Antwerpen, dat dat hoevetje ging opknappen en "de rust van den buiten" (buiten Antwerpen, welteverstaan) opzoeken. Tja.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be