![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ieder zijn eigen leefwereldje, maar sla er vooral de rest van de minder goedgelovige goegemeente niet mee rond de oren, dan moeten die wel reageren. Misschien een apart subforumpje voor de believers? En verder nog dit: de waarheid kent geen alternatieven.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alles en iedereen op dezelfde hoop gooien. Vooral niet te veel nuanceren. ![]() ![]() Citaat:
Die blijven liever met hun kop in het zand zitten, ondertussen genietend van Big Brother en Temptation Island en aanverwanten. Citaat:
![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 april 2006 om 15:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
... informeer U of spreek er U niet over uit ... wanneer U zich terdege zou informeren en me vervolgens komen verklaren hoe de vork aan de steel zou kunnen gezeten hebben zonder het het een inside job was ... then you'll get all my respect ... maar sta niet hoog van de toren te kraaien zonder de nodige informatie te hebben verzameld ... ik ken er intussen al tientallen waarvan ik op café gelijkaardige wanlainers naar me hoofd heb geslingerd gekregen maar die nu totaal anders kraaien ... en ik heb hen niet overtuigd ... ze zijn zelf op onderzoek uitgetrokken
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom verwondert dat me niet? Op café worden de waanzinnigste theorieën geboren. Vandaar waarschijnlijk het woord "cafépraat". Probeer misschien eens wat mensen te overtuigen die "de café" niet als tweede verblijfplaats hebben.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 15 april 2006 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 15 april 2006 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is gewoonweg gelogen.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
de conclusie die het artikel trekt is behoorlijk vergezocht Exodus.. Ik heb het bewuste rapport uit Engeland nog niet gelezen, maar dat de aanslag niet meteen het werk is van Tier I Al Qaeda lijkt me eigenlijk behoorlijk voor de hand liggend; Net zoals het in Madrid gebeurde waren deze aanslagen first en foremost het werk van lokale extremisten. Het is uitermate moeilijk om te bewijzen dat er een rechtstreekse opdracht of financiëring werd gedaan door Tier I Al Qaeda.. In principe komt het hier ook neer op een probleem van 'definiëring'. Als je elkeen die heeft getrained in een kamp in Pakistan / Afghanistan onder leiding van AQ gaat beschouwen als een lid van AQ , dan kan je uiteraard stellen dat deze aanslag het werk is geweest van AQ . De zaken liggen evenwel een beetje ingewikkelder dan dat.. AQ kan beschouwd worden , volgens mij, als een organisatie (Tier I) , een affiliatie (Tier II) en een ideologie (Tier III) . Ik denk persoonlijk , voor zover ik zicht heb op de zaken, dat we hier te maken hebben met elementen uit Tier III (de aanslagplegers) en Tier II (financiëring, ... ) . Of er individuen uit Tier I de opdracht hebben gegeven is op dit ogenblik onmogelijk uit te maken. Zoals je zult hebben gezien in de media afgelopen week zijn ze in Spanje daar ook nog lang niet uit, wat betreft de 3.11 aanslag. Wat Londen betreft moet je niet uit het oog verliezen dat dit jarenlang het Europees bruggehoofd was waaruit de aan AQ gelieerde Tier II individuen onderdak hebben gezocht en gekregen. Het Algerijnse netwerk onder leiding van Abu Doha bijvoorbeeld, dat een resem aanslagen in Europa heeft gepland aan het einde van de jaren 90 en het begin van de jaren 2000. Abu Hamza, Abu Qatada, Omar Bakri, Mohamed El Guerbouzi.. Het zijn maar enkele voorbeelden van Tier II leden die in de UK zaten en oa. via de Finsbury park moskee aan recrutering en organisatie deden.
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
... Ga je weer op de vlucht voor de eigenlijke grond van de zaak ... Sta niet zo hoog van de toren te kraaien zonder de nodige informatie te hebben verzameld ... Uw repliek zegt veel over uw sociaal karakter, waarvoor proficiat ...
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() inderdaad, met name het feit dat AQ en het radicale moslimislamisme een onafhankelijk opererend geheel is en niet wordt gestuurd of gemanipuleerd door de VS
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
AQ zoals het ons via de media is voorgesteld bestaat niet, het is geen opererend geheel zoals U het pleegt te noemen. AQ is een noemer die reeds decennia lang, ook vóór 9/11, door de media wordt gebruikt om het pseudo moslim terrorisme te omschrijven. Ga het eens na, bij de evaluatie van alle aanslagen van de afgelopen 15 jaar tegen westerse doelwitten wordt te pas en te onpas met de naam AQ gedweept. AQ is en was een doekje voor het bloeden. AQ komt voort uit de in eerste fase opgezette guerillia tijdens de oorlog in Afghanistan om de Sovjets te bevechten. De trainingskampen waar 'westerse' moslims een opleiding zouden zijn gaan volgen zijn indertijd door de CIA op poten gezet. OBL stond trouwens op de pay list van de CIA. In een latere fase werd AQ met veel plezier gebruikt voor allerlei aanslagen die de wereldbevolking moesten voorbereiden op de grote boeman. Allerlei aanslagen werden zonder een voorafgaand onderzoek onmiddellijk in de schoenen van AQ stopt. Uiteindelijk een WIN-WIN situatie want de NWO had een gedroomde vijand waarmee ze de westerse bevolking angst mee kon aanjagen, cfr 9/11, en OBL werd in eigen regionen het symbool van de strijd tegen de westerse heidenen.
![]() |
![]() |
#72 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Al Qaeda Tier I was in feite een amalgaam van een aantal groepen, waarvan vooral de Egyptische Jiihad strekking (oa. Zawahrihi) een belangrijk de kern uitmaakte. Naar mijn bescheiden mening bestaat die Tier I nog steeds maar werd ze door de GWOT van de laatste jaren serieus gereduceerd. Citaat:
Voor het overige, pas in 1998 werd de eerste aanslag uitgevoerd die op het conto van AQ wordt geschreven, en dat is nog geen acht jaar geleden.. Waar jij dus met het cijfer 15 jaar vandaan komt is me een beetje een raadsel.. Citaat:
Allerlei aanslagen ? Je weet niet waarover je schrijft. Er zijn slechts een zes �* zevental aanslagen op het conto van AQ geschreven . That's it ! En te beginnenn met 98 , als je Khobar even niet meetelt..
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals dievenbendes, en mafias, soms ook samenwerken op een projekt.Trouwens, "gewone" misdadigers en idealistische terroristen van allerlei strekkingen, kunnen ook best samenwerken van tijd tot tijd.Ze hebben immers de zelfde behoeften: wapens, explosieven, valse papieren enz. enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() 6 �* 7 zijn er inderdaad allerlei ... waarvoor dank ... maar blijft U maar geloven in uw gelooft, U bent veiliger daar ...
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 17 april 2006 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Besides,wel makkelijk he, even een element eruit lichten en de rest ongemoeid laten..
![]() |
![]() |
#76 | ||||
|
![]() Allez, omdat je het zo lief vraagt:
Citaat:
Citaat:
Degenen die het beeld van de Al Qaida organisatie in twijfel trekken, beweren overigens geenszins dat geen islamitische extremisten bestaan die bereid zijn terreurdaden te plegen om hun idealen te verwezenlijken. Zij stellen echter dat er geen sprake is van een centraalgeleide organisatie, maar meer van een netwerk van onafhankelijke groepen met min of meer dezelfde Islamitische ideologie. Deze groepen hebben mogelijk wel onderling contact en kunnen in voorkomende gevallen met elkaar samenwerken. De BBC-documentairereeks The Power of Nightmares is sterk gericht op deze twijfel. Citaat:
Acties die door Al Qaida zijn opgeëist of door anderen aan de groepering worden toegeschreven zijn onder meer: - Bomaanslagen tegen Amerikaanse troepen in Jemen (1992) - Gevechten in Somalië (1993) - Bomaanslag op het World Trade Center in New York (1993) - Plannen voor simultane bomaanslagen op vliegtuigen en aanslag op Paus Johannes Paulus II tijdens diens bezoek aan de Filipijnen (Operatie Bojinka) (verijdeld/afgebroken 1995) - Bomaanslag tegen Amerikaans legerpersoneel in Dhahran (Saoedi-Arabië) (1996) - Aanslagen op toeristen bij Luxor, Egypte (1997) - Bomaanslagen op de Amerikaanse ambassades in Nairobi en Dar es Salaam (1998) - Zelfmoordaanslag op het Amerikaanse gevechtsschip USS Cole (2000) - Kaping van een viertal vliegtuigen, waarvan vervolgens twee in een zelfmoordactie tegen het World Trade Center in New York, en een derde tegen het Pentagon aanvliegen (11 september 2001). Hierbij vielen bijna 3000 slachtoffers. Zie het artikel over de terroristische aanslagen op 11 september 2001. - Plannen voor een aanslag op de Amerikaanse ambassade in Parijs (afgebroken in 2001) - Bomaanslag op de El-Ghriba synagoge in Djerba (Tunesië) (2002), waarbij onder meer Duitse toeristen om het leven kwamen. - Zelfmoordaanslag op door buitenlanders bewoonde appartementencomplexen in Riyad (2003). - Vier bomaanslagen in Istanbul in november 2003: twee tegen synagoges op 15 november 2003 en tegen een bank en het Britse consulaat op 20 november. - Aanslagen op sjiiten tijdens het Ashoerafeest in Irak en Pakistan. Er vallen meer dan 226 sjiitische slachtoffers. Al Qaida ontkent verantwoordelijkheid volgens een onbevestigd bericht uit Iran (2004). - Bomaanslagen op forensentreinen in Madrid. Hierbij vallen 191 doden en ongeveer 1400 gewonden. Van 13 bommen ontploffen er 10. De Spaanse regering zegt in het bezit te zijn van een videocassette waarin Al Qaida verantwoordelijkheid opeist. (2004) - Onthoofding van een aantal Amerikanen, waaronder de zakenman Nicholas Berg (2004). - Al Zawahiri heeft de aanslagen op het openbaar vervoer in Londen (2005) in herhaalde videoboodschappen opgeëist. Eén van de daders kwam ook in deze videoboodschap aan het woord. - Een zelfmoordaanslag in Jordanië, waarbij 67 mensen om het leven kwamen.. - Bomaanslag op militaire basis in Libanon na verstrijken ultimaat aan Libanese regering om 15 gevangengenomen strijders vrij te laten (2 februari 2006). Citaat:
Hier hebt u mijn antwoorrd reeds gelezen.
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Euh Gun, niet om moeilijk te doen, maar waar haal je het dat Al Qaida in 1988 is opgericht? Dat klopt niet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij is de datum die jij hier schrijft de officiele "geboortedatum" van Al Qaida. Uiteraard liep de groep mensen die deze organisatie zou vormen al langer rond, maar zoals jij hier schrijft is bin Laden (en z'n volgelingen) in '96 "officieel" begonnen met z'n "jihad" tegen het westen. Vandaar dat vele journalisten die datum ook als geboortedatum van Al Qaida zien.
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ALs ik me niet vergis is de naam AQ bijvoorbeeld in 1992 al in het Westen opgedoken (er is eens eentje aangehouden in New York die een soort manifest annex bommenhandleiding bijhad. Maar kern van de zaak is , zoals je opmerkt, dat AQ hier in het Westen pas echt bekend begon te geraken in 1996 toen hij op 23 augustus de oorlog verklaarde aan de Amerikanen.
![]() |