![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Precies. De spontane solidariteit is actief vernietigd door onze regenten. Het komt hen niet goed uit dat er solidariteit is tussen hun onderdanen. Dat ondermijnt hun macht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U pleit hier voor een ongelofelijk repressief beleid. Denkt u niet dat de agressie net gaat toenemen indien je u overal gecontroleerd voelt (en wetende dat die camera's daar speciaal geplaatst zijn om mensen zoals u -stel u dus voor dat u een andere huidskleur hebt, want het is geen staatsgeheim dat deze mensen meer in het oog worden gehouden- voortdurend en bij iedere stap, hoe betekenisloos ook, in het oog te houden? Hoe zou u zich daarbij voelen? Edit: Oeps, dit is een emotioneel argument. Anyway, de bron van de problemen aanpakken lijkt mij efficiënter dan aan symptoombestrijding doen. Vooral indien je het meer hebt voor èchte lange termijn oplossingen. Vergelijk: Als mijn hart te snel slaat is er geen enkel probleem, ik kan pillen nemen om het weer trager te laten slaan en dan is alles in orde. Enfin, dat kan ik mezelf toch wijsmaken. Maar in werkelijkheid verloochen ik zo mezelf want 't slaat misschien snel omdat ik teveel stress heb door mijn beroep of weet ik veel wat ... Is het dan niet veel effectiever, slimmer en beter voor de lange termijn dat ik iets doe aan die situatie? (Anders begint die stress misschien op mijn darmen te slaan aangezien ze door de pillen niet meer aan mijn hart kan?)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 juni 2006 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Op de moment dat het te ver is gekomen (zoals nu dus) dan moet men in de eerste plaats repressief optreden. De rotte vissen komen dan wel vanzelf bovendrijven...
Als de rust is weergekeerd dan kan men beginnen aan een re-organisatie van de maatschappij, niet eerder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ongeveer het enige wapen dat de kiezer nog heeft. Door het cordon denken ze dat dit wapen kan onschadelijk worden gemaakt. Hoe lang denkt U dat de brave kiezer zich nog van dat vreedzame wapen zal bedienen als ook d�*t wordt genegeerd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vaak durft de politie niet optreden. Als één van de verdachten van de busmoord een winkel binnenvlucht en er vijftig Marokkanen de politie de toegang versperren, wat is dan de reactie? Terugtrekken, om geen rellen te veroorzaken... mooi signaal is dat aan de Marokkanen: doe maar op, als jullie met genoeg zijn, laten we jullie maar doen: ons tegenhouden om een verdachte van een moord op te pakken. Mijn God, in wat voor een samenleving komen we terecht? Het wordt stilaan een maatschappij waar het recht van de sterkste heerst. De sterksten wanen zich steeds sterker, omdat ze straffeloos blijven. De zwakken moeten maar alles ondergaan, machteloos, want bij verweer (ook verbaal) worden ze gebrandmerkt als vuige racisten. Zwembaden sluiten door allochtone bendes, diefstal, afpersing, verkrachting, vandalisme,... en wij moeten blijven geloven dat we ons maar onveilig wanen? Dat het maar een subjectief onderbuikgevoel is? Ik voel de "kille woede" die in de Standaard beschreven werd, perfect aan. Ik acht het huidige beleid verantwoordelijk voor deze wantoestanden, die niet zullen verminderen, maar alleen maar vermeerderen (zowel in omvang als in ergheid). Ik vrees dat de moord op de bus bijlange niet de laatste zal zijn. De wet Lejeune aanpassen: laat me niet lachen. De straffen op zich (zonder vervroegde vrijlating) zijn al belachelijk: wat zeggen de krantenkoppen: "zware straffen voor mensenhandelaars: 4 tot 7 jaar cel". Zijn d�*t zware straffen? Beseffen we wel wat mensenhandel betekent. Hetzelfde voor drugbonzen, verkrachters, pedofielen,... Men vraagt mij verdraagzaam te zijn, ik heb het lang uitgehouden om verdraagzaam te zijn, maar ik begin zelf onverdraagzaam te worden. En het ligt niet aan mijn bekrompenheid, het ligt aan mijn machteloosheid tegenover wantoestanden die door de overheid in stand worden gehouden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Bwa, revolutie bedoel je? Dat zie ik toch niet meteen gebeuren.
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() men maakt veel te veel tamtam over die allogenen, die rellochtonen...best smeet men ze allen buiten, met of zonder (boks)handschoenen aan te trekken.Met blote vuist is véél pijnlijker trouwens.Bokshandschoenen is nu net om de tegenstander niet al te veel te beschadigen, niet teveel botten en gebeente te breken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() ik zie: door junkfood afgeweekte botten, een hoop darmen vol halfverteerde pita's, mc donalds en derby bier, een door cannabis afgestompte geest,slappe, weinig ontwikkelde spieren door te weinig gymnastiek, en rugklachten in een nabije toekomst door altijd in een zetel te hangen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Ik lust geen junkfood, ik krijg dat amper binnen. Ik ben mooi slank.
Pita's kunnen gezond zijn. Bier drink ik uiterst zelden. Rugklachten had ik al vanaf ik klein was, en u durft daar zomaar mee lachen? Mijn spieren zijn niet onderontwikkeld. Wat zijn uw vooroordelen leuk om lezen, ze maken u in 1 ruk belachelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 juni 2006 om 06:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |