![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() An(n)us horribilis
Hebt u het ook al gemerkt? Het wil immers niet meer lukken. Wat zeg ik? Het lijkt wel bij voorbaat allemaal te mis-lukken. Bij zoveel onwil past dan ook maar één vraag: is er nog wel hoop? Onze samenleving zit in het slop. Het is de zoveelste aanslag op menselijk leven. Het is de zoveelste lafhartige moord. Het is de zoveelste onschuldige die eraan moet geloven. En ook nu weer laat het “zinloos geweld” niemand onberoerd. Alhoewel, klinken de stemmen al niet wat doffer dan tevoren? Zijn we er al bijna aan gewoon geworden? Hoeveel ruimte rest er nog tussen een “fait divers” en een lijk op de bus? [FONT='Times New Roman']Volgens de Standaard (Commentaar van vandaag, 26/06) kan 2006 uitgroeien tot het Annus horribilis van de “multiculturele samenleving”. Kan 2006 echter ook aanleiding geven tot een Anus horribilis voor bepaalde fracties, hun politici en hun gesubsidieerde aanhang? Ik denk bvb. aan Anciaux en andere dromers-Spiritisten die hardop de term “interculturele samenleving” in de mond blijven nemen? Of aan de VZW Tegen Zinloos Geweld die de oplossing ziet in het beschilderen van straatstenen met vlinders? Is er nog hoop voor deze ultra-optimisten wiens geforceerde glimlach op hun gelaat lijkt versteend te zijn? Of is de hoop nu aan de extremisten van alle partijen die niets liever willen dan dat “de strijd” voor eens en voor altijd beslecht gaat worden? Zal het Vlaams Blok de kans worden gegeven om te bewijzen dat hun oplossingen in feite “nep” zijn? Dat we in de praktijk nooit meer terugkunnen naar de “uniculturele” Vlaamse polder? En welke hoop rest er nog voor de modale burger die gewoon naar zijn werk wil gaan, zijn kinderen wil opvoeden tot brave mensen, en naar de overheid kijkt voor de garantie dat morgen een dag als alle andere wordt? [/FONT]
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Had men 20 jaar geleden naar het Vlaams Blok geluisterd dan was het zo ver nooit gekomen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Men gaat nu weer beginnen 'nadenken' over het hoe en het waarom...
Men moet niet denken, men moet doen! Veiligheid is een recht en dat moet gegarandeerd worden voor iedereen. Kan men het nu niet aan, dan moet men de controlefunctie van de bevoegde diensten opdrijven. Desnoods wordt iedereen dan maar dag en nacht op alle openbare plaatsen gefilmd! De orde en rust moet weerkeren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volledig akkoord Citaat:
Er moet ook meer gedaan worden aan preventie in plaats van strengere bestraffing al is een misdaadloze samenleving nu eenmaal een utopie en niet meer dan dat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden we zo'n systeem gehad, dan hadden nu de foto's van die 6 krapulen al in de gazet gestaan. Maar ja, uw privacy is belangrijker natuurlijk, ... Weet u , als ge niks misdoet kan het toch geen kwaad dat ze uw fotoke pakken als ge op en af de bus stapt. ... so what, als alleen de potiediensten toegang hebben tot die gegevens, moet u zich geen zorgen maken, als u bv, uw vrouw wat bedriegt af en toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog maar eens het VB? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen hoor ik her en der mensen over 'politiek' praten die dat nooit eerder deden. Ik krijg mails van leeftijdsgenoten die mottig worden van hun eigen gevoelens van machteloosheid. En ja, ik herken wat vele anderen al veel langer voelden maar (nog) niet durfden toegeven: kille woede ten overstaan van hun gewelddadige rustverstoorders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lees het DS-edito nog eens: de kille woede richt zich tegen de regenten, niet tegen de vreemdelingen. En zo hoort het ook, willen we niet van nepoplossing naar nepoplossing gan.
Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het die rol niet goed vervult, is het er zo mee afgelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ieder zijn mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat het VB het geweld voedt. "Ze haten ons toch" denken allochtonen dan. Het is een vicieuze cirkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, het VB heeft zichzelf dat imago aangemeten door zijn uitspraken, zijn veroordeelde criminelen in de organisatie en hun houding (de bokshandschoenen ed.) daardoor voelen de allochtonen zich geviseerd dus meer verzete en geweld. Op zijn beurt ziet de autochtone bevolking dit en zet zich nog meer af, wat uiteindelijk leidt tot meer geweld (skinheads, vanthemsche), waarop de allochtone bevolking weer reageert en ga zo maar verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
bravo, bravo... tiens, was het vb niet veroordeeld? Doek dan maar eerst het vb op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tiens, ik herinner me die bokshandschoen- en bezemaffiches nog. Die atrributen waren helemaal niet tegen de vreemdelingen, maar tegen de overheid gericht. Zoek maar op!
|
![]() |
![]() |