Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2006, 00:20   #61
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik steun het individu in deze zaak. Ik bedoel een gemiddelde Vlaming zou ook niet blij zijn om op de affiches van FN te staan, of een vegetariër op een affiche die vlees aanprijst. Net daarom, meen ik, heeft het model het recht gekregen om tegen bepaalde zaken zijn veto te gebruiken.
In mijn cursus recht van Kruithof kregen we eens een voorbeeld van een Vlaams gezin dat foto's had laten maken door een fotograaf. Was hun verbazing groot toen ze enkele maanden later hun foto op een affiche zagen staan om het katholiek geloof te prijzen.
Naar de rechtbank dus en...gewonnen. Gelijkaardig dus zoals in deze zaak.

Complot? Waar? Sorry: deze keer is daar geen reden toe!
Oud 27 juni 2006, 00:26   #62
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
In mijn cursus recht van Kruithof
De grootste zot van Vlaanderen en omstreken

Even voor de duidelijkheid, je bedoelt toch dedeze?

Laatst gewijzigd door Metternich : 27 juni 2006 om 00:26.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 00:56   #63
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Kan jij ook een tekst schrijven zonder persoonlijke beledigingen of is dat uw handelsmerk?
Gepatenteerd MET auteursrecht!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 01:02   #64
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De grootste zot van Vlaanderen en omstreken

Even voor de duidelijkheid, je bedoelt toch dedeze?

FOUT!8)
Oud 27 juni 2006, 01:02   #65
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Is de man op de foto wel een jurist? Zo ja, geef ook eens de voornaam?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 06:47   #66
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ze zijn "bang" voor hun jobke zeggen ze allemaal...

Als ze op een foto durven staan krijgen ze hun ontslag, krijgen ze problemen en zo.... looool
Ik zou er alleszins graag opstaan, kwestie dat men weet waar ik voor sta.
K'vind dat er nog te veel VB'ers rondlopen die hun politieke keuze niet publiek of openbaar durven te maken (bv in familie, werk, vrienden).
Deze mevrouw was ook een buitenlandse:
Naam: vl.jpg
Bekeken: 160
Grootte: 2,4 KB

Ik zie niet in wat het probleem is.
Er zijn bewijzen van tientallen mensen die oa uit de vakbond zijn gezet omdat ze actief waren binnenin het Vlaams Belang. Wat betreft jobs is een zekere Aïsha Van Zele ontslaan wegens het bekend maken van haar politieke kleur.
Als je collega's hebt die zwart, islamiet of migrant zijn moet je soms verdomd hard oppassen met wat je zegt. Ik spreek uit ondervinding
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 07:37   #67
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
waar gaan ze nu in godsnaam hun foto's vandaan halen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ze gaan ze zélf moeten trekken. o wee.
Ervaring met Photoshop hebben ze in ieder geval al wel. Volgens een artikel in de krant (DM 23/06) heeft de fotograaf verklaard dat de man GEEN trouwring droeg tijdens de photoshoot, nochtans zou deze duidelijk te zien zijn op de poster. Blijkbaar vond het blok het dragen van een trouwring nodig om de conservatieve achterban niet te schockeren...

Om het met de woorden van Obelix te zeggen : "Rare jongens, die blokkers"...
Oud 27 juni 2006, 08:22   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
In mijn cursus recht van Kruithof kregen we eens een voorbeeld van een Vlaams gezin dat foto's had laten maken door een fotograaf. Was hun verbazing groot toen ze enkele maanden later hun foto op een affiche zagen staan om het katholiek geloof te prijzen.
Naar de rechtbank dus en...gewonnen. Gelijkaardig dus zoals in deze zaak.

Complot? Waar? Sorry: deze keer is daar geen reden toe!
Dit is niet dezelfde situatie als die van het VB.

Het Waalse model Vannessa had haar foto bewust verkocht aan die amerikaanse firma. Dit is iets anders dan een familie die voor PRIVE gebruik naar een fotograaf stapt om daar foto's te laten maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 09:13   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ervaring met Photoshop hebben ze in ieder geval al wel. Volgens een artikel in de krant (DM 23/06) heeft de fotograaf verklaard dat de man GEEN trouwring droeg tijdens de photoshoot, nochtans zou deze duidelijk te zien zijn op de poster. Blijkbaar vond het blok het dragen van een trouwring nodig om de conservatieve achterban niet te schockeren...

Om het met de woorden van Obelix te zeggen : "Rare jongens, die blokkers"...
Wat een schande! Een betaalde foto met een trouwring vervalsen! Dat is natuurlijk stukken erger dan zijn beeltenis te verkopen aan een modellenbureau dat in die branche zaken doet, zich ervoor te laten betalen, om daarna onderscheid te maken tussen de gegadigden die ze willen kopen.
Oud 27 juni 2006, 09:33   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

VB gaat weldegelijk in beroep:

Citaat:
Het Vlaams Belang gaat beroep aantekenen tegen de beschikking van de Brusselse kortgedingrechter die de partij verplicht al haar affiches met het Waalse model Vanessa Verbruggen te verwijderen.
Ondertussen bereidt de partij zich ook voor op een tweede kort geding voor de affiches, ditmaal van de fotografen die de bewuste foto maakten.
De Brusselse kortgedingrechter verplichtte het VB binnen de vijf dagen alle publiciteitsmateriaal te verwijderen en te vernietigen waarop de foto van de Waalse vrouw te zien is. Volgens de rechter had de partij immers "met een schuldige nalatigheid" gehandeld door haar foto te gebruiken zonder eerst de uitdrukkelijke toestemming van de vrouw zelf te vragen.

(uit GvA van 26.06)
Oud 27 juni 2006, 09:47   #71
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA Bekijk bericht
Het Vlaams Belang gaat beroep aantekenen tegen de beschikking van de Brusselse kortgedingrechter die de partij verplicht al haar affiches met het Waalse model Vanessa Verbruggen te verwijderen.
Ondertussen bereidt de partij zich ook voor op een tweede kort geding voor de affiches, ditmaal van de fotografen die de bewuste foto maakten.
Kassa, kassa...

Gaan al die mannekes het nu nooit leren?

Kijk, ik bestudeer de Belgische politiek al lang. Ik heb hier de gedragslijn liggen die anti-VB-ers moeten volgen om het Belang niet nog extra te laten groeien (bovenop de tijdsgeestbonus, that is). Dan spreken we nog niet over klein krijgen.

Wie geïntereresseerd is kan ze krijgen, tegen een minieme vergoeding. Als de koper de gedragslijn ook echt toepast en tevreden is over het resultaat, vraag ik een extra bedrag daar bovenop, te betalen op 10 oktober.

Als dat allemaal naar wens van de koper verlopen is, begin ik aan een groter project: hoe je als politicus te gedragen om het Belang terug te duwen? Ik wil wel eerst een contract, en ditmaal niet meer aan vriendenprijzen.
Oud 27 juni 2006, 10:29   #72
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Deze mevrouw was ook een buitenlandse:
Bijlage 9063
Ik zal het haar zeggen als ik haar de volgende keer zie! Zij is zo Vlaams als jij en ik!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 10:40   #73
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Kijk, ik bestudeer de Belgische politiek al lang. Ik heb hier de gedragslijn liggen die anti-VB-ers moeten volgen om het Belang niet nog extra te laten groeien (bovenop de tijdsgeestbonus, that is). Dan spreken we nog niet over klein krijgen.
Je gedragslijn moet dan wel zeer recent geschreven zijn. Veel resultaat heeft ze anders nog niet opgebracht.
Citaat:
Wie geïntereresseerd is kan ze krijgen, tegen een minieme vergoeding. Als de koper de gedragslijn ook echt toepast en tevreden is over het resultaat, vraag ik een extra bedrag daar bovenop, te betalen op 10 oktober.
Ik voorzie eerder een belegering voor je deur van mensen die op 10 oktober hun minieme vergoeding komen terugeisen. Ik mag er niet aan denken dat je bovenop je zwarte zondag je nog een blauwe maandag zou moeten verteren.
[quote]
Citaat:
Als dat allemaal naar wens van de koper verlopen is, begin ik aan een groter project: hoe je als politicus te gedragen om het Belang terug te duwen? Ik wil wel eerst een contract, en ditmaal niet meer aan vriendenprijzen.
Nu nog mooier! Begin je nu al Lernaut & Hauspie-trekjes te vertonen? Denk toch aan je lieftallig vrouwtje en je bloeikes van kinderen. De tranen wellen al op terwijl ik dit neerschrijf.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 10:50   #74
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit is niet dezelfde situatie als die van het VB.

Het Waalse model Vannessa had haar foto bewust verkocht aan die amerikaanse firma. Dit is iets anders dan een familie die voor PRIVE gebruik naar een fotograaf stapt om daar foto's te laten maken.
Voor een rechter is dit wel een gelijkaardig geval, nl. aanwending van fotomateriaal waarvoor niet de verschuldigd toestemming was. De aanleiding is zelfs niet altijd ter zake! Rechtsregels volgen niet altijd de geest, weten jullie toch?

Iemand opperde het al: de Amerikaanse firma en dat reclambureau van het VB hebben een groot probleem in deze zaak.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 27 juni 2006 om 10:53.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 11:04   #75
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Of hoe de staat zelfs de campagne van de grootste partij wil dwarsbomen en daar de middelen voor vindt! Niet getreurd want bij deze krijgen we wederom GRATIS reklame van de Belgische staat zelf... Maar dat beseffen ze na al die jaren nog steeds niet!
Misschien zijn ze bij het gerecht stiekem voor het VB!

Maar je hebt gelijk, het valt enorm hard op hoe het VB rechtzaken verliest op zaken waaraan ze zelf weinig/niets kunnen doen. Het is enorm zielig als je alles op een rijtje zet. Je zou van de Belgische staat een bloopershow kunnen maken.

Die Amerikaanse firma is de schuldige, niet het VB. Een kleuter ziet dat laatste...

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 juni 2006 om 11:11.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 11:13   #76
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Gepatenteerd MET auteursrecht!
Ik ben blij dat je het toegeeft.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 11:14   #77
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Misschien zijn ze bij het gerecht stiekem voor het VB!

Maar je hebt gelijk, het valt enorm hard op hoe het VB rechtzaken verliest op zaken waaraan ze zelf weinig/niets kunnen doen. Het is enorm zielig als je alles op een rijtje zet. Je zou van de Belgische staat een bloopershow kunnen maken.

Die Amerikaanse firma is de schuldige, niet het VB. Een kleuter ziet dat laatste...
Nee, zijn verantwoordelijk als eigenaar van de gebrekkige affiches (art. 1384 al. 1 B.W.).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 14:10   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Indien ikzelf of iemand uit mijn familie slachtoffer wordt van een racistische moord zoals regelmatig gebeurt, dan krijgt het VB de foto van het slachtoffer voor hun volgende verkiezingscampagen!
Oud 27 juni 2006, 15:25   #79
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat een schande! Een betaalde foto met een trouwring vervalsen! Dat is natuurlijk stukken erger dan zijn beeltenis te verkopen aan een modellenbureau dat in die branche zaken doet, zich ervoor te laten betalen, om daarna onderscheid te maken tussen de gegadigden die ze willen kopen.
Veel geblaat maar weinig wol. Bla, bla, bla....

Dat jij hier niet op wenst in te gaan is volkomen begrijpelijk.
[SIZE="1"]
M.a.w. hoe beantwoord ik een post zonder de post te beantwoorden...[/SIZE]
Oud 27 juni 2006, 15:27   #80
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Leuke draad overigens. De Calimerootjes zijn weer alom vertegenwoordigd. Men zou bijna medelijden krijgen met al die arme blokkertjes...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be