Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2006, 09:49   #61
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat waren de kleuren van Brabant natuurlijk!!!!!(ook word gesproken van zwart= vele doden en slechte tijden, geel=rijkdom en rood= bloed voor het vaderland maar dat zijn maar fabeltjes denk ik)
*zucht* Kent de geschiedenis van zijn eigen vod niet eens. Overgenomen uit de opstand van de Zuidelijke Nederlanden tegen Josef II. Zwart/Geel = Brabant, Geel/Rood = Luik.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 09:52   #62
Metternich

Standaard

Citaat:
Waarom wil je niet samen wonen met iemand? Omdat je hem haat of op z'n minst verafschuwt, niet? (waarom val je mij hier al aan? Gewoon omdat je mijn idee verafschuwt...en dit zijn nog maar woorden) Ik kan mij vergissen maar leg je standpunt dan uit.
Omdat je gewoon niet samen kunt leven misschien?

Citaat:
Een flagrant leugen in je ogen... Ik leg hier mijn idee niet op; lees heel de thread en niet tussen de lijntjes. Ik probeer te verstaan en misschien zelf verstaan worden. Je noemt mij een leugenaar en een zeveraar maar één enkele deftig antwoord kreeg ik nog niet van jou.
Ik heb al deftig genoeg geantwoord, begin maar eens met dat te lezen.

Citaat:
Wat je duidelijk niet snapt is dat ik GEEN belgicist ben en WEL vlaming alleen geloof ik niet (zoals jij duidelijk wel doet) in het separatisme en de politiek van het weglopen van je problemen.
U bent dus belgicist
Citaat:
Dat de Waallse politiek in het honderd loopt zien we allemaal dat de Vlaamse politiek en Vlaamse economie (vooral) goed op weg is (omdat we hiervoor geHOLPEN werden zij het nu door de Amerikanen) ben ik heel blij om. Dat je solidariteit opgeeft om eigenbelangen vind ik niet kunnen. Dat de Waalse politiek steunt op verbasterde vlamingen die wat te lang in Wallonië hebben gezeten schijnt ons altijd te ontgaan.
Lees eens wat ik heb zitten typen

Citaat:
Ik wil maar stellen dat ik geloof dat er teveel eenzijdig wordt gekeken. Ik zal het feit dat u mij uitmaakt vergeten maar snap nog altijd niet waarom u die toer opgaat...
Omdat u gewoon uitgaat van flagrante leugens

Oud 16 augustus 2006, 09:54   #63
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
*zucht* Kent de geschiedenis van zijn eigen vod niet eens. Overgenomen uit de opstand van de Zuidelijke Nederlanden tegen Josef II. Zwart/Geel = Brabant, Geel/Rood = Luik.
Ligt het aan mij of is ook jouw taalgebruik vermindert onder druk van...anderen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Belgi%C3%AB
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 09:57   #64
largo_w

Standaard

Citaat:
Omdat je gewoon niet samen kunt leven misschien?

Ik heb al deftig genoeg geantwoord, begin maar eens met dat te lezen.

U bent dus belgicist
Lees eens wat ik heb zitten typen

Omdat u gewoon uitgaat van flagrante leugens
U siteert mij verkeerdelijk! Dat was allemaal helemaal niet tegen jou!

En lees even dat artikel dat ik heb gelinked in vorige post het zal je boeien en interesseren.
Oud 16 augustus 2006, 10:07   #65
largo_w

Standaard

Waarom word ik hier uitgemaakt voor leugenaar?

is het dan zo moeilijk om een constructieve DISCUSSIE ( http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=discussie ) te hebben zonder elkaar constant aan te vallen om pietlulligheden?
Oud 16 augustus 2006, 10:10   #66
Metternich

Standaard

Mijn houding is helemaal niet veranderd. U negeert echter wat ik hier neergetypt hebt en gaat er ook totaal niet op in.
Oud 16 augustus 2006, 10:12   #67
largo_w

Standaard

Citaat:
Mijn houding is helemaal niet veranderd. U negeert echter wat ik hier neergetypt hebt en gaat er ook totaal niet op in.
Nu zie ik wat u bedoelt; maar mijn antwoord staat al bij mijn antwoord aan PAJOT.

En wat dat niet op in gaan ik ga meestal op alles in; maar kan niet duizend keer hetzelfde antwoorden en ik moet hier wel veel kritiek verteren vooraleer ik gepast kan antwoorden.

Laatst gewijzigd door largo_w : 16 augustus 2006 om 10:16.
Oud 16 augustus 2006, 10:17   #68
Metternich

Standaard

Citaat:
Nu zie ik wat u bedoelt; maar mijn antwoord staat al bij mijn antwoord aan PAJOT.
Knippen en plakken is makkelijk. Voor de rest staat dat artikel op kif kif vol met historische leugens. Een artikel in die aard over een bepaald ander onderwerp zou men negationisme noemen.

Oud 16 augustus 2006, 10:24   #69
largo_w

Standaard

Citaat:
Knippen en plakken is makkelijk. Voor de rest staat dat artikel op kif kif vol met historische leugens. Een artikel in die aard over een bepaald ander onderwerp zou men negationisme noemen.

welke leugens? Lenin siteren is niet de beste manier om een mooi beeld te vormen daar heb je wel gelijk in maar wat de geschiedenis betreft klopt dat allemaal perfect. Ze hebben mooi samengevat wat vlaams-nationalisme in feite inhoud; ben je er bang van?

en ok dan sorry dat ik het uit een ander forum nam: http://www.marx.be/NL/cgi/emall.php?...c&id=44&doc=30
voila.

Maar soit als ik een artikel als dit http://www.secessie.nu/pdf/2-5.pdf lees dan zou ik ook moeten zeggen dat het allemaal zever is? Een medaille heeft twee zijden...
Oud 16 augustus 2006, 10:25   #70
largo_w

Standaard

Citaat:
Knippen en plakken is makkelijk.
Dat is toch ook wel overdreven he...
maar ale kom ik ben hier niet om hierover te discussiëren:

Ik zal nooit ontkennen dat ons onrecht werd aangedaan!!! Wel dat er altijd maar van één kant is gegeven.

We spreken nu van walen vs. Vlamingen. Maar de aangegeven artikelen hebben DAAR niks mee te maken. Wel Arm vs Elite. Dat de kerk de gewone mens slechte dingen heeft aangedaan weet nu iedereen maar dat is al van voor er zelf sprake was van het woord België. Dat de adelijke titels in het verleden gretig gebruik hebben gemaakt van hun oppermacht kan ik ook verstaan. Maar dat we dit nu gebruiken om vlaanderen altijd als de dupe te bestempelen is TE gemakkelijk.
Oud 16 augustus 2006, 10:38   #71
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom wil je niet samen wonen met iemand? Omdat je hem haat of op z'n minst verafschuwt, niet? (waarom val je mij hier al aan?
Om dezelfde reden als ik niet wil in één huis met mijn buurman.
Haat ik die man, of verafschuw ik hem? In het geheel niet! Ik zou me moeilijk een betere buur kunnen voorstellen, maar ik ga er nu niet mee in één huis wonen.

Als voor u "niet in één land willen wonen" een teken is van haat en afschuw (hebben we toch begrepen uit uw bericht), waarom haat u dan de Fransen, Nederlanders, Duitsers, Engelsen,...?

Citaat:
Een flagrant leugen in je ogen...
Niets van dat "in mijn ogen". Het feit dat de er in de 19e eeuw een financiële transfer was van Vlaanderen naar Wallonië, is intussen al tot in den treure herhaald. Als je het nog eens wil horen, zoek dan op wat we aan je vorige nicks uitgelegd hebben. Ik ga het niet nóg eens herhalen.

Citaat:
Je noemt mij een leugenaar en een zeveraar
Laat ons een kat een kat noemen.

Citaat:
Maar dat is overtuigend...

Citaat:
Dat de Waallse politiek in het honderd loopt zien we allemaal dat de Vlaamse politiek en Vlaamse economie (vooral) goed op weg is (omdat we hiervoor geHOLPEN werden zij het nu door de Amerikanen) ben ik heel blij om. Dat je solidariteit opgeeft om eigenbelangen vind ik niet kunnen. Dat de Waalse politiek steunt op verbasterde vlamingen die wat te lang in Wallonië hebben gezeten schijnt ons altijd te ontgaan.
De Waalse economie is teloor gegaan omdat de Belgische staat en haar holdings het het niet de moeite vond om verder te investeren in de Waalse economie. Van economische vernieuwing is er niets in huis gekomen. Een beetje de industrie kunstmatig in leven houden, een beetje ambtenaren aanwerven, maar voor de rest: noppes! De enige verantwoordelijke voor de belabberde situatie van de Waalse economie is de Belgische staat. Daardat zij pertinent weigert om Wallonië de nodige sociaal-economische bevoegdheden te geven.
Van mijn part mag Wallonië nog jaren lang rekenen op miljarden Vlaamse steun (wat kan mij dat geld nu schelen?). Maar ik duldt niet langer dat de Belgische staat onze zuiderbuur de nek omwringt!
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 10:41   #72
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3.2. Het Vlaams nationalisme om de Vlaamse en Waalse werkers tegen elkaar op te zetten en het Europa van het kapitaal te realiseren
De Belgische staat IS een middel om Vlaamse en Waalse arbeiders tegen elkaar op te zetten. Zonder Belgische staat, geen Vlaams-Waalse twisten, en dus een eengemaakt arbeidersfront.
Oud 16 augustus 2006, 10:42   #73
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat waren de kleuren van Brabant natuurlijk!!!!!(ook word gesproken van zwart= vele doden en slechte tijden, geel=rijkdom en rood= bloed voor het vaderland maar dat zijn maar fabeltjes denk ik)
Dus België brengt ons voor 2/3 bloed en dood.
Leuk...

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 augustus 2006 om 10:43.
Oud 16 augustus 2006, 10:50   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Raar dat dit forum tegenwoordig zoveel BC-types lokt.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 11:06   #75
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
ooooh dat eeuwige selectief siteren en gebruiken...Maar bon het is al wat meer van een antwoord dan ik van jou op deze draad gewoon ben.

Om dezelfde reden als ik niet wil in één huis met mijn buurman.
Haat ik die man, of verafschuw ik hem? In het geheel niet! Ik zou me moeilijk een betere buur kunnen voorstellen, maar ik ga er nu niet mee in één huis wonen.
Als voor u "niet in één land willen wonen" een teken is van haat en afschuw (hebben we toch begrepen uit uw bericht), waarom haat u dan de Fransen, Nederlanders, Duitsers, Engelsen,...?
Je gaat niet met je buurman in huis omdat hij gewoonten en levenswijzen heeft die niet comform zijn met de jouwe. U gaat hier wel zeer ver moet ik zeggen; wie heeft het hier over samenwonen?

Wat Frankrijk,Nederland,...betreft ooit van Europa gehoord? Maar soit je vergelijkt hier kortweg appels met peren.

Citaat:
Niets van dat "in mijn ogen". Het feit dat de er in de 19e eeuw een financiële transfer was van Vlaanderen naar Wallonië, is intussen al tot in den treure herhaald. Als je het nog eens wil horen, zoek dan op wat we aan je vorige nicks uitgelegd hebben. Ik ga het niet nóg eens herhalen.
Van die transfers weet iedereen af (ze zijn nog bezig). Maar leest u toch verder dan uw neus lang is(tussen haakjes de Belgische geschiedenis begint in 1830!)...En ik wil graag eens naar mijn andere nicks gaan zien maar dan zal u mij wel eerst moeten zeggen dewelke die waren want ik vrees dat ik die niet ken...

Ik probeer je niet te overtuigen voor de duizendste maal ik probeer je te snappen. Maar er valt weinig te snappen aan u aangezien u steeds maar beargumenteerd met agressieve toon en oude koeien. Het spijt me maar ik kan niet overtuigd raken van wat jij mij hier voorschotelt.

Citaat:
De Waalse economie is teloor gegaan omdat de Belgische staat en haar holdings het het niet de moeite vond om verder te investeren in de Waalse economie. Van economische vernieuwing is er niets in huis gekomen. Een beetje de industrie kunstmatig in leven houden, een beetje ambtenaren aanwerven, maar voor de rest: noppes! De enige verantwoordelijke voor de belabberde situatie van de Waalse economie is de Belgische staat. Daardat zij pertinent weigert om Wallonië de nodige sociaal-economische bevoegdheden te geven.
Van mijn part mag Wallonië nog jaren lang rekenen op miljarden Vlaamse steun (wat kan mij dat geld nu schelen?). Maar ik duldt niet langer dat de Belgische staat onze zuiderbuur de nek omwringt!
Ok sorry maar hier snap ik niets meer van! Ik spreek hier in het algemeen over de vlaams-nationalisten en jij komt hier aan als de waals-nationale held.

Maar als je die tour opwilt heb ik daar ook mijn bedenkingen bij. Natuurlijk heeft da Belgische staat al enorm veel fouten gemaakt wat wil je als je macht geeft aan mensen die geen flauw benul hebben waarover ze spreken. Maar zou je nu toch sociaal-economische bevoegdheden geven zoals u zegt aan Wallonië geloof mij dan geef je hen het koord om zich mee op te hangen (maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel).

De waalse economie werkt niet daarover zijn we het wel eens... Maar dat je op dat ogenblik die mannen aan hun lot moet overlaten gaat mijn petje te boven! De waalse politiek wordt door de nakomelingen van die beruchte 'mijnwerkers' in stand gehouden dus die werkt natuurlijk niet. En op dat ogenblik zeggen wij: "kruipt den boom in". Welnu dit vind ik toch een beetje raar.

mvg
l
Oud 16 augustus 2006, 11:07   #76
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Raar dat dit forum tegenwoordig zoveel BC-types lokt.
Dank je voor je zinnige opmerking
Oud 16 augustus 2006, 11:11   #77
largo_w

Standaard

Citaat:
Dus België brengt ons voor 2/3 bloed en dood.
Leuk...
Op z'n minst (geschiedkundig gezien)!
Oud 16 augustus 2006, 11:20   #78
Metternich

Standaard

Citaat:
Wat Frankrijk,Nederland,...betreft ooit van Europa gehoord? Maar soit je vergelijkt hier kortweg appels met peren.
Een unitair Europa, maar dat zal werken...Daarom dat Tsjechoslowakije, Joegoslavië, de Noors-Zweedse Unie en het Verenigd Koninkrijk (Britannië + Ierland) zo goed werkten...
Citaat:
Van die transfers weet iedereen af (ze zijn nog bezig). Maar leest u toch verder dan uw neus lang is(tussen haakjes de Belgische geschiedenis begint in 1830!)...
Geef één bewijs van transfers Wallonië -> Vlaanderen. Één!
Citaat:
Ok sorry maar hier snap ik niets meer van! Ik spreek hier in het algemeen over de vlaams-nationalisten en jij komt hier aan als de waals-nationale held.
Volksnationalisme -> onfhankelijkheid voor alle volkeren.

Oud 16 augustus 2006, 11:26   #79
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ochot, ziet ze toch weer eens vlaamse klei vreten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 11:29   #80
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ochot, ziet ze toch weer eens vlaamse klei vreten.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be