Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Benedictus Imperator et Pontifex Maximus van Europa?
Ja 20 35,09%
Nee 35 61,40%
Weet het nog niet 2 3,51%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2006, 09:40   #61
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
70% is overdreven

je vergeet de Allah's voor Vlaanderen en Vlaanderen voor de Koran ...
overdreven, weet ik niet. Ga eens na hoeveel Vlamingen nog echt geloven en naar de kerk gaan, dan ben ik misschien nog voorzichtig geweest met die 70%.
Wat die slogan betreft, als er bij jou geen racistische ondertoon aan moest zitten, was hij zelfs grappig.

Laatst gewijzigd door luvali : 19 september 2006 om 09:41.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 09:53   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
overdreven, weet ik niet. Ga eens na hoeveel Vlamingen nog echt geloven en naar de kerk gaan, dan ben ik misschien nog voorzichtig geweest met die 70%.
Wat die slogan betreft, als er bij jou geen racistische ondertoon aan moest zitten, was hij zelfs grappig.
Geachte Luvali,

nu zou ik het waarderen dat jij even tijd neemt om mijn 1.175 postings door te nemen en er daar één uit te vissen die racistisch is.

voor het geval je die niet moest vinden, kan je me nog altijd je excuses aanbieden. (ik ben niet alleen niet racistisch, maar ook nog eens tamelijk vergevingsgezind ... tja, ik weet eigenlijk ook niet of ze bij het VB op een aanhanger als ik zaten te wachten, maar ze zitten ermee ... en nu ik erover nadenk, zo ken ik er nog een aantal hoor, VB ers met relativeringsvermogen, zonder racisme en met gevoel voor humor)

desalniettemin, met vriendelijke groet,

Anna

ps het aantal dopen, huwelijken en kerkelijke begrafenissen ligt nog altijd een eind boven de 80 %

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 september 2006 om 09:54.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 10:02   #63
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Waarom naar de kerk gaan!!God is toch overal en in je .

Je wordt geen beter mens omdat je in een bepaald gebouw zit!
Je daden zeggen wat je bent.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 11:45   #64
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat werpt een aantal vragen op. Ten eerste: waarom is dat per definitie slecht? De theocratieën van Latijns-Amerika in pre-Columbaanse tijden waren stabiel en met duidelijke burgerwil uit godsvrees (waar niets mis mee is), en een hele lijn van Romeinse keizers waren pontifex maximus. Luik was eeuwenlang een prinsbisdom en in die vorm een redelijk onafhankelijk een voorspoedig landsgebied. Een hele resem aan Duitse principaatjes werd bestuurd vanuit een bisschopszetel, en de Verenigde Staten van Amerika is ontstaan vanuit een enorme zin voor godsdienstvrijheid door het gevoel van Europese (radicaal-)religieuze dissidenten die begrip hadden voor elkaars radicaliteit. Vele religieuze leiders bleken uiterst compassioneel en non-coërcief (en dat zou ik een belangrijk aspect durven noemen) voor de burgers.
.
Heel wat Romeinse keizers vervolgden personen die de staatsgodsdienst niet volgden (o.a. Christenen).
In het prinsbisdom Luik en degene in Duitsland + in de landen waar geen duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen kerk en staat worden degenen die een ander (of geen) geloof hebben, of zich niet onderwerpen aan de absurde regeltjes van het (bij)geloof - vb holebi's - vervolgd, gemarteld en vermoord (vb Europa tijdens de Inquisitie, in moslimlanden wordt het leven van christenen en holebi's ook onmogelijk gemaakt).

Daarnaast vind ik dat een leider met politieke macht door het volk (d.m.v. verkiezingen) afzetbaar moet zijn.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 11:54   #65
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
als de meerderheid van een volk religieus geleid wilt worden, dan is dat democratisch in orde. Islamitische volkeren met een sharia wetgeving kúnnen een democratische werking hebben. Let wel: kunnen.
Het zou inderdaad kunnen als iedereen stemrecht heeft (niet enkel mannen) de godsdienstvrijheid en de mensenrechten worden gerespecteerd. Uit de feiten blijkt meestal dat het niet zo is: mensen met een andere godsdienst of met een levensstijl die niet overeenkomst met de religieuze ideologie (zoals Christenen, geëmancipeerde vrouwen en holebi's) worden er vervolgd, gemarteld en geëxecuteerd.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 19 september 2006, 12:03   #66
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

ps het aantal dopen, huwelijken en kerkelijke begrafenissen ligt nog altijd een eind boven de 80 %
Maar hoeveel van die dopen, katholieke huwelijken en kerkelijke begrafenissen worden uit gewente, voor de cadeau's of uit sociale druk van de familie gedaan, en hoeveel door "echte katholieken" (die alle idiote regeltjes uit Rome volgen)?

Het aantal mensen die effectief naar de kerk gaan of nog regelmatig bidden geeft een correcter beeld van het echte aantal katholieken.
Ik heb ze niet geteld, maar het zou mij enorm verbazen dat er elke zaterdag of zondag 8.000.000 Belgen naar de kerk gaan.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 19 september 2006 om 12:07.
Oud 19 september 2006, 13:06   #67
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Moet Benedictus XVI de leiding van Europa in handen nemen?
Als dat gebeurt verhuis ik naar Madagaskar...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 13:17   #68
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Geachte Luvali,

nu zou ik het waarderen dat jij even tijd neemt om mijn 1.175 postings door te nemen en er daar één uit te vissen die racistisch is.

voor het geval je die niet moest vinden, kan je me nog altijd je excuses aanbieden. (ik ben niet alleen niet racistisch, maar ook nog eens tamelijk vergevingsgezind ... tja, ik weet eigenlijk ook niet of ze bij het VB op een aanhanger als ik zaten te wachten, maar ze zitten ermee ... en nu ik erover nadenk, zo ken ik er nog een aantal hoor, VB ers met relativeringsvermogen, zonder racisme en met gevoel voor humor)

desalniettemin, met vriendelijke groet,

Anna

Toen je die post van Fullator, op lvb.net of zoiets aanhaalde, schreef je dat dat een zinnige reactie was. Daar werd in verband met de uitstpraken van de paus, toch denigrerend en racistisch over de islam gesproken.
Misschien, heb ik toen mijn conclusie te snel getrokken.
Afgaande op je laatste post, voel ik mij niet te beroerd, om je hierbij mijn excuses aan te bieden, want die bewijst idd. het tegendeel.
Misschien, dat ik door mijn jeugd, soms al eens te snel conclusies trek, maar als dat dan gebeurt, ben ik dus niet te beroerd om dat toe te geven.
ps, ik ben ook voor de kerk gehuwd, heb mijn kinderen laten dopen en mijn kleindochtertje is ook pas gedoopt. Maar net zoals bij veel mensen is dit meer omdat de oudere familieleden het graag hebben en meer uit traditie, dan uit geloof.

Laatst gewijzigd door luvali : 19 september 2006 om 13:19.
Oud 19 september 2006, 13:54   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen je die post van Fullator, op lvb.net of zoiets aanhaalde, schreef je dat dat een zinnige reactie was. Daar werd in verband met de uitstpraken van de paus, toch denigrerend en racistisch over de islam gesproken.
Misschien, heb ik toen mijn conclusie te snel getrokken.
Afgaande op je laatste post, voel ik mij niet te beroerd, om je hierbij mijn excuses aan te bieden, want die bewijst idd. het tegendeel.
Misschien, dat ik door mijn jeugd, soms al eens te snel conclusies trek, maar als dat dan gebeurt, ben ik dus niet te beroerd om dat toe te geven.
ps, ik ben ook voor de kerk gehuwd, heb mijn kinderen laten dopen en mijn kleindochtertje is ook pas gedoopt. Maar net zoals bij veel mensen is dit meer omdat de oudere familieleden het graag hebben en meer uit traditie, dan uit geloof.
mateke, denigrerend over een geloof spreken ... is dat racistisch ? want dan moeten we eens naar jou post over AVV-VVK kijken me dunkt ...
...
oops over te snel conclusies getrokken gesproken, ik zat al op mijn paard en uw excuses moesten nog komen
bij deze, het zij u vergeven (u betoonde immers berouw en dan zeggen dat we niet doordrongen zijn door dat geloof ?! )

maar het is toch belangrijk om verschil te maken tussen racisme (ongeoorloofd discriminerende acties/uitlatingen stellen op basis van ras) en kritiek (ook snoeiharde) op een geloofsovertuiging ... want als dat niet meer mag, moeten we niet meer over politiek spreken natuurlijk ...
Oud 19 september 2006, 13:55   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
mogen we je daar desgevallend ook aan houden ?

ps en waarom juist Madagaskar ?
Oud 19 september 2006, 13:56   #71
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Mag ik achterop?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 13:57   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Maar hoeveel van die dopen, katholieke huwelijken en kerkelijke begrafenissen worden uit gewente, voor de cadeau's of uit sociale druk van de familie gedaan, en hoeveel door "echte katholieken" (die alle idiote regeltjes uit Rome volgen)?

Het aantal mensen die effectief naar de kerk gaan of nog regelmatig bidden geeft een correcter beeld van het echte aantal katholieken.
Ik heb ze niet geteld, maar het zou mij enorm verbazen dat er elke zaterdag of zondag 8.000.000 Belgen naar de kerk gaan.

het ging over nog 'echt geloven' ... dat is nog een heel eind van zich houden aan 'idiote regeltjes' of de 'zondagsmis', nietwaar ?
Oud 19 september 2006, 13:58   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Mag ik achterop?
en ik maar hopen dat jij bij mij ging blijven ...

ps ik denk niet dat ie met de fiets gaat gaan ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 september 2006 om 14:03.
Oud 19 september 2006, 14:01   #74
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
mateke, denigrerend over een geloof spreken ... is dat racistisch ? want dan moeten we eens naar jou post over AVV-VVK kijken me dunkt ...
...
oops over te snel conclusies getrokken gesproken, ik zat al op mijn paard en uw excuses moesten nog komen
bij deze, het zij u vergeven (u betoonde immers berouw en dan zeggen dat we niet doordrongen zijn door dat geloof ?! )

maar het is toch belangrijk om verschil te maken tussen racisme (ongeoorloofd discriminerende acties/uitlatingen stellen op basis van ras) en kritiek (ook snoeiharde) op een geloofsovertuiging ... want als dat niet meer mag, moeten we niet meer over politiek spreken natuurlijk ...
mijn post over AVV VVK, was ook niet denigrerend bedoeld ten opzichte van het geloof zelf, maar ten opzichte van het misbruiken van die slogan.
Oud 19 september 2006, 14:01   #75
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
mogen we je daar desgevallend ook aan houden ?
Tuurlijk!

Citaat:
ps en waarom juist Madagaskar ?
Daarom:

Oud 19 september 2006, 14:02   #76
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Mag ik achterop?
Moet jij niet naar Cuba?
Oud 19 september 2006, 14:04   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn post over AVV VVK, was ook niet denigrerend bedoeld ten opzichte van het geloof zelf, maar ten opzichte van het misbruiken van die slogan.
desalniettemin houdt ik mij het recht voor om denigrerend te doen over gelijk welk geloof en gelijk welke politieke en levensbeschouwelijke overtuiging ... dat recht heb ik toch, niet ?
Oud 19 september 2006, 14:18   #78
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
desalniettemin houdt ik mij het recht voor om denigrerend te doen over gelijk welk geloof en gelijk welke politieke en levensbeschouwelijke overtuiging ... dat recht heb ik toch, niet ?
idd, maar niet kwaad worden als ik dan de verkeerde conclusie zou trekken.
Oud 19 september 2006, 16:04   #79
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Heel wat Romeinse keizers vervolgden personen die de staatsgodsdienst niet volgden (o.a. Christenen).

1) Dat hoort historisch gezien ferm gerelativeerd te worden (zeker de "vervolgingen" onder Diocletianus)
2) Deden die gezagshebbers dat uit religieuze overwegingen? Ik dacht het op alle vlakken niet, nee.
Oud 19 september 2006, 18:46   #80
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kon je nu echt geen intelligente repliek bedenken. Jo Vally, dat is niveau derde kleuterklas, eerste leerjaar kan al iets originelers bedenken.
Wie er onder de IJzertoren spreekt, who cares?
Daar heb ik het trouwens niet over gehad, wel waar die vroeger voor stond. Ik had het over Vlamingen en alle mensen, die het leven gaven in de grote oorlog, Vooral het woord ,mensen, is hier belangrijk.
Er zou in die tijd, zelfs niemand gereageerd, of schande gesproken, hebben moest een moslim daar gesproken hebben. De mensen toen dachten niet zo enggeestig als jullie.
goe gezegd, "de IJzertoren wordt NU ondermijnt door de mollen van het Vlaams Belang"

Zijn die Marokkanen en die CD'kes dan misschien ook "de mollen"?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be