![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Incl. btw?
![]() |
#63 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op het bedrag dat dan over blijft, betalen we dan belastingen. Een vol pensioen in de privé (45/45e) KAN NOOIT hoger zijn dan een +/-1860 Euro bruto. DAT is een discriminatie tov van de ambtenaar. Daarenboven is de ambtenaar benoemd, dus werkzekerheid, wat in de privé niet is. Hoeveel RSZ betaalt een ambtenaar?
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De staat trekt eerst een gebouw op, moet het x 2 betalen wegens meerwerken en prijsaanpassingen, verkoopt het later voor de helft van wat men zelf heeft moeten neertellen, en gaat vervolgens datzelfde gebouw huren tegen een huurprijs waarmee men de totale kostprijs moet betalen in pakweg 10 jaar... Als iemand dan zegt:" goe bezig", krab ik wel even in mijn haar. Want dat zijn in mijn ogen "oef-oplossingen", oplossingen die een schijnbaar snel resultaat geven, maar eigelijk het probleem doorschuiven naar de volgende generatie zakkenvullers zodat men nu z'n gezicht kan redden. De volgende generatie zakkenvullers moet dan maar het slechte nieuws brengen of stunt oplossingen vinden, whatever, als zij het nu maar niet moeten doen. Sorry, met alle respect voor gehandicapten, maar ik ken mentaal gehandicapten in het centrum waar een familielid van mij werkt en ik moet zeggen: daar lopen gehandicapten rond die slimmer en doordachter met geldzaken omspringen dan de "leiders" van dit "land", of wat er nog van overblijft. Maar kom, zolang de"leiders"/zakkenvullers hun betaalde prive auto met chauffeur, lage of niet moeten betalen van belastingen, hun goedverdiende postjes links en rechts, en zoveel andere voordelen hebben, who cares, right... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel spijitg van de negatieve toon waarmee je begon ruikt een beetje naar subjectiviteit... Kort iedereen in de regering is incompetent... NU ja laten we dan hopen dat we volgend jaar een deftige regering krijgen! Zou het kunnen dat de regering uit zijn fouten van het verleden leerde en toch een juiste analyse maakte op lange termijn deze keer? Het onderhoud (brede zin= verzekering, letterlijk onderhoud, veiligheid,...) is echt een brok vergeten we die niet vaak? Nu ja ik sluit niet uit dat u gelijk heeft hoor; ik wil gewoon geloven dat er nog enige rationaliteit is in de beslissingen van onze verkozen regering! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Daarom sta ik inderdaad zeer negatief t.a.v. het beleid van de beide regeringen-Verhofstadt: iemand die op dergelijke wijze mijn belastinggeld verbrast en diepe putten graaft voor toekomstige regeringen, hoeft wat mij betreft op weinig sympathie of begrip te rekenen. Eigenlijk begin ik stilaan voorstander te worden van een regering Verhofstadt III: dan kan-ie zelf het door hem gecreëerde boeltje opruimen. Maar ik vrees dat het toch Leterme zal worden, die de komende 4 jaar puin zal mogen ruimen en daar daarna (geheel onverdiend) de rekening zal voor krijgen gepresenteerd. Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vraag mij af wat ze volgend jaar allemaal gaan bijbelasten..
Laatst gewijzigd door MrMariusz : 17 oktober 2006 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() zeg.. 'k heb een vraagje: ik lees op allerlei websites dat de forfaitaire onkosten zouden worden VERDUBBELD!! daar geloof ik geen snars van... men heeft op een bepaald ogenblik zelfs erkend dat men geen geld had om het forfait voor woon-werkverkeer op te trekken van 6 naar 10 bef en nu zouden ze wél geld hebben voor een verdubbeling van de forfaitaire onkosten????? 't kan niet anders dan een kwakkel zijn.. maar hoe komt het dan zo wijdverspreid in de pers terecht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb eens op mijn belastingsbrief gekeken, gaat over € 2700, dat zou een enorme aderlating zijn voor de schatkist. Lijkt mij ook een kwakkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Concreet betekent dit dat de jobkorting ongeveer 50 euro per werknemer zal bedragen, een korting die bovenop de algemene belastingsverlaging komt die nu op kruissnelheid is. Uit de verklaring van Verhofstadt, dus......... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Mijn kat en de begroting...
Na het aanhoren van de begrotingsverklaring van Verhofstadt en zijn bende viel mijn mond open van verbazing. Mijn kat daarentegen......... kreeg de slappe lach. http://blogsimages.skynet.be/images_...51d747dc02.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dan moeten alle extra legale voordelen die tijdens de loopbaan verkregen worden in de privé eveneens aan ambtenaren gegeven worden. Ik denk bvb aan de 30% korting bij aankoop van een Volvo voor de mensen die bij Volvo werken. Dat hebben ambtenaren ook niet. En laten we niet vergeten hoeveel mensen nog enkele uurtjes bij hun baas in het zwart werken en die netto in de zak terechtkomen. Een ambtenaar zal bij zijn baas dat niet moeten doen m'n gedacht. Een ambtenaar heeft ook geen extra legaal pensioen die grotendeels gespijsd wordt door zijn baas. Nee hij krijgt dat zogezegd uitgesteld loon waar hij nog een pak belastingen op moet betalen omdat hij niet meer actief is maar met pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() Maar mensen toch.
Er komen geen bijkomende belastingen. En zelfs al komen er "heffingen", dan zal dit nog niet te merken zijn in jullie budget. Net zoals de Euro geen prijsstijgingen heeft veroorzaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad niet meer dan dat, Verafstoot is zo op zoek naar een begroting in evenwicht, voor zijn eigen prestige dat hij wel verplicht wordt om zo' toeren uit te steken, zonder daarbij aan de gevolgen te denken. Het is geen haar beter dan die oplichters met hun pyramidespelen. Waarom doet hij dat, simpel hij kan de sossen niet voor het hoofd stoten, zowel de vlaamse als waalse hij wil zijn flutregeringske samen houden en daarvoor geeft m maar toe aan al die onbekwame oetlullen die met veel moeite hun eigen naam kunnen schrijven, en nog meer moeite moeten doen om een simpele rekensom succesvol op te lossen. Verafstoot, zelf is misschien wel intelligent genoeg om dat te beseffen, maar hij is een liegebeest en een ruggegraat loze kakbroek dat hij dat allemaal maar laat gebeuren en zijn eigen liberale princippes veraad voor zijn zetelke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die bij Volvo aan den band staat, moet dan ook werken... (en ik weet waarover ik klap want ik heb in productieomgevingen rondgelopen en in de ambtenarij... (en op meer dan 1 site... ) Een ambtenaar is bovendien om 5 uur thuis, of als m in ploegen werkt, heeft hij de hele namiddag nog, ... Kan overal gaan bijklussen, verzekeringskes verkopen, etc... Als die langer dan zijn 8 uurkes werkt is het nen dommen kloot of spaart m voor overuren om extra verlof te hebben. Toen ik ambtenaar was in mijn jonge jaren had ik gerust in bijberoep wat kunnen bijklussen, een jaar later was dat al gedaan, Om 8 uur in t fabriek in de Vloanders of de Limburg staan, daar minimum een uur of 8 blijven en dan terug een uur in den auto terug naar huis, onderweg soms nog eens stoppen om ergens onderdelen op te vissen of 's avonds nog naar ne meeting in brussel. een doorsnee arbeidsdag was dan ook minstens 10 uur, en kon makkelijk uitlopen tot 12 uur. Dat doet ge uw eigen aan hé, maar ja, als ge jong zijt en ge krijgt een schoon voituur onder uw gat gestampt, ne laptop, GSM, en meer betaald dan als ambtenaar, dan moet ik nie lang nadenken. Maar natuurlijk verwacht ik dan ook geen comentaar alla , "bij de volvo krijgen ze 30 % op nen auto" Ja, ga dan bij de volvo werken hé, gaat ook aan den band staan, of op een andere plaats waar de stress en verantwoordelijkheid een stukske hoger liggen. by the way, ge krijgt die 30 % alleen op nen Volvo hé, ge moet dus al volvo geld verdienen om er eenen te kunnen kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Onze openbare financiën staan er zéér slecht voor. Om de openbare financiën opnieuw gezond te maken, zou de regering er beter aan doen werk te maken van volgende maatregelen :
- omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=18166); - afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33668); - de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19187); - de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33227); - de rokers doen betalen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948); - de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22164); - het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=17490); - afschaffen van ontwikkelingshulp; - een belasting op zwaarlijvigheid; - invoering van een poll tax en van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen; - afschaffen van het multiculfascistische CGKR; - afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking; - strijd tegen fiscale en sociale fraude; - enz. Wellicht zijn er nog vele andere besparingsmogelijkheden, doch indien de bovenvermelde maatregelen zouden worden uitgevoerd, zouden we reeds een flink overschot hebben op de begroting, en zou de schuld pas echt kunnen worden afgebouwd. Misschien kan onze huidige 'begrotingsminister' beter worden vervangen door een cynische technocraat die eens echt op een taboeloze wijze durft te sabelen in de uitgaven. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2006 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gaan die Afrikaanse ghetto's morgen overwaaien naar Europa? En wat gaan onze kinderen en kleinkinderen nog overhebben aan rijkdom. Als men ziet hoe ons land een zelfbediening is geworden voor de politieke klasse. Alles wordt gewoonweg verzilverd zonder rekening te houden met morgen! |
|
![]() |
![]() |