![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn over heel de wereld 5 instellingen die satellieten in de ruimte krijgen. 1) in VS handen 2) in Europese handen 3) in Chinese handen 4) in Europese en VS prive handen 5) in Russische handen. Er zijn 4 instellingen die mensen in de ruimte brengen en daar het nodige matriaal voor hebben 1) de vs 2) rusland 3) china 4) in VS prive handen. Maar die ligt na twee vluchten terug volledig stil wegens geld gebrek. ER is 1 ruimte station dat nog in werking is, het tweede is reeds zo oud en versleten dat het nu in stukjes uit elkaar valt en in stukjes terug op aarde terecht komt. De kennis om in de ruimte een raket te verplaatsen en besturen zit volledig in de handen van deze instellingen. En de kennis en ervaring om voor langere tijd in de ruimte te verblijven zit ook al in handen van deze instellingen. De plaats en de installatie die nodig is om een raket in de ruimte te krijgen zijn zo groot, dat er geen enkel land is dat deze zou kunnen bouwen zonder dat het opgemerkt word. De kennis om satellieten te bouwen die niet ommiddelijk uit elkaar spatten eens ze in de ruimte zitten is volledig in handen van 4 instellingen. Want zelfs het kleinste fout daarin is voldoende om een hele satelliet te vernielen. Er mag zelfs geen luchtbelletje in de verflaag zitten op een diode of deze spat uit elkaar en brengt schade toe aan je satelliet. Dus tegen wie is deze verklaring gericht. 1) Europa, maar die werken volledig samen met de NASA 2) Rusland, maar de werken samen met NASA en ESA, want ze hebben zelf de financiele mogelijkheden niet meer om op eigen kosten nog een raket te lanceren. 3) tegen China, de enige die financieel instaat is om de nodige tuigen te bouwen om andere hun satellieten en andere hun ruimte tuigen uit de ruimte te halen. 4) tegen de twee prive instellingen die in handen zijn van Europese en VS burgers. Maar wat er wel opvalt aan deze verklaring is dat ze verdacht kort volgd op de verklaring van China om tegen 2010 te willen beginnen aan de bouw van een Maan hotel en op de verklaring en het ondertekenen van 5 prive instellingen om samen met de 2 prive instellingen die reeds naar de ruimte gaan, te beginnen met de ontwikkeling en bouw van ruimtehotels en een Maanhotel in samen werking met China. Maar je moet daar verder niets achter zoeken. Het was maar een waarschuwing gericht naar de volgens de VS schurkenstaten. Ik heb daar dus wel echt andere bedenkingen bij. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik ben het eens met je buikkrampen tegen het Imperium... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2006 om 09:36. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sinds de tweede wereld oorlog zijn ze niet meer uit Afrika weggeweest en hebben zich daar steeds blijven moeien met de problemen daar.
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#68 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Waar de meeste mensen geet reet aan hebben.
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij hebt er dus al helemaal geen idee van
Wat een grap ben jij LOL!
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ruwweg sedert 1981 (de lancering van de eerste Space-Shuttle) is de Amerikaanse BEMANDE ruimtevaart (de enige BELANGRIJKE vorm van ruimtevaart vind ik) in een soort technologische stand-still gekomen..... Er moet toegegeven worden dat de NASA daar geen 100% schuld aan heeft,maar wel Amerikaanse regeringen die deze parel aan het Amerikaanse wetenschappelijk-industriele firmament hebben laten verbureaucratiseren en verouderen....Ondertussen zijn de maan-astronauten oud,die oude garde van supersnelle ontwerpers dood of seniel geworden en zijn er geen astronauten beschikbaar die best hun leven willen riskeren in half-voltooide ruimtetoestellen.(de originele Amerikaanse- en Sovjet astronauten waren vrijwel zonder uitzonderingen militaire piloten die gewend waren aan de dood van collega's,gewend waren in prototype-omstandigheden te vliegen,en blijkbaar een sooryt filosofische "negatie" van de dood hadden) Andere "ruimte-naties" zijn er eigenlijk niet,de Russen hebben nog steeds financiele problemen (maar dat zal niet zolang meer duren),China kan net lopen en de ESA en de NASDA ....kunnen NIKS.... tja |
|
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb je een GSM of Navigatie systeem in je auto?
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zeker over wat de Europese ruimtevaart aangaat. Het is niet omdat jij denkt dat er niets gebeurd en dat ze niets doen en dat het allemaal niets opbrengt, dat dit idd zo is. En het is niet omdat zij geen geld uitgeven aan het in de ruimte brengen met eigen ruimtetuigen dat zij er niet bekwaam toe zijn. En over China zou ik zeker niet durven zeggen dat zij nog maar pas kunnen lopen. Het is echt niet omdat zij nu pas zijn begonnen met mensen in de ruimte te brengen, dat de ruimte hen onbekent is. Tenslotte hebben zij de ondersteuning van de beste mensen ter wereld. Dat Rusland snel uit zijn finaciele problemen zal zijn, is mss wel een natte droom van je, maar nog ver van opgelost. En dat er geen mensen meer zijn die de ruimte in willen en dat er geen mensen meer zijn die dat met de nodige doodsverachting doen, is zuivere onzin. Er zijn sinds de lancering van het eerste Russische ruimtestation steeds minstens twee mensen in de ruimte geweest. En wat de Maanvaarders hebben gedaan is slechts een lachertje tegenover wat er nu in de ruimte word gedaan. Dus even nadenken voor je onze huidige ruimtevaart afdoet als een lachterje. Je mag hen anders eens nadoen. http://www.esa.int/esaCP/index.html Via deze site kan je je beter gaan informeren. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de ESA heeft een aantal mooie sites...inderdaad........dat wist ik al.... Mijn bemerking dat de "Chinezen net kunnen lopen" is absoluut niet denigrerend bedoeld,integendeel,op het gebied van onafhankelijke,bemande,ruimtevaart is China momenteel de ESA reeds voorbij......(de ESA is NIET capabel om ZELF astronauten buiten de dampkring te zetten) In antwoord op een andere forumthread van Illwil ,nee ik heb geen GSM (ik WIL niet communiceren om te communiceren en uiteindelijk NIKS gezegd hebben,en er nog voor betalen ook |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige reden waarom ESA zelf nog geen bemande ruimtevaard doet is de kostprijs. Maar Zonder hun hulp krijgt de NASA zelfs geen bemand ruimtetuig in de lucht. Je vergeet zomaar even dat de kennis over raketbouw volledig Europees is en dat de helft van die kennis nooit buiten europa is geweest. Spijtig hoe jij onze mensen onderschat. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Lokaal Raadslid
|
Heb je de "space policy" waar we het hier over hebben gelezen?
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met uw tweede zin heb ik veel zwaarder problemen.Misschien is het omdat ik al te lang in de industrie werk dat ik "vervormde" gedachten heb maar kom......."Potentieel" is onbelangrijk,DOEN is belangrijk.Op "potentieel" wordt je aanvaardt,op "DOEN" wordt je beoordeeld.Met "als" en "indien" is nog geen ruimtevaartuig gelanceerd geraakt,laat staan een astronaut.....Dat NASA de ESA voor iets nodig zou hebben waag ik te betwijfelen.... Met "Europese" raketbouw bedoeld u waarschijnlijk de capaciteit om raketten te lanceren.Dit is al lang geen taak meer van de ESA maar van privé-firma's.De firma Arianespace heeft met zijn type-5 momenteel de meest geavanceerde "heavy-lifter" ,maar het geringe aantal lanceringen ermee toont aan dat de vraag ernaar niet zo groot is.Op de lanceervectoren voor middel- en kleinere gewichten heeft Arianespace bijlange geen monopolie,Russische,Oekrainse,Amerikaanse....en mogelijk straks Braziliaanse groepen zitten in die markt te drummen..... En de legendarische "ouwe Duitsers" van de NASA zijn allemaal dood.... het is inderdaad spijtig dat ik een dood konijn als de ESA moet onderschatten |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.fas.org/spp/ http://ec.europa.eu/enterprise/space/index_en.html http://www.eurospacepolicy.org/ Bedoel je deze |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ik heb het over: http://www.ostp.gov/html/US%20Nation...e%20Policy.pdf Dit is de nieuwe "US National Space Policy". Onlangs uitgevaardigt door president Bush en volgens sommigen (oa de starter van deze topic) betekent dit document dat de VS de ruimte voor zichzelf opeist. Alleen, als ik het document zelf lees dan staat daar nergens in dat de VS de ruimte voor zichzelf opeist, dat de VS anderen de toegan zou willen ontzeggen. De berichtgeving en de er op gevolgde discussie hier is weer een mooi voorbeeld van de onwetendheid en de bevooroordeelheid die velen ten toon spreiden als het over de VS gaat.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En geeft enkel aan dat de VS er idd niet zal voor terug schrikken haar kennis, ervaring en moglijkheden te gebruiken indien iemand haar wil tegen houden zich verder te ontwikkelen in de ruimtevaart of als iemand haar eigendommen in de ruimte met opzet zou vernielen dit als een oorlogsdaad te beshouwen. Niets nieuw hoor. Ook de andere instellingen hebben ergens zo'n verklaring geschreven en liggen. Deze bestaan al even lang als de ruimtevaart. |
|
|
|
|