Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 14:09   #61
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

verstandig cannabisgebruik bestaat zeker, het mag alleen best geen levenswijze worden, maar dan nog, de mens is vrij in die keuze. Men moet die keuze dan ook laten maken, maar zeker niet aanmoedigen...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 14:09   #62
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je bent eigenlijk over iets aan het praten waar je zelf geen kl*ten van af weet. Ik ken vele mensen die al jaren jontjes roken zonder erg,maar ik ken heel weinig mensen die jaren alhohol(misbruik) ongestraft verder kunnen zetten Daar is echt een wereld van verschil in
ja en? omdat jij een paar pipo's kent die jointjes roken zonder ze dat er iets aan over houden (ben ja daar wel zeker van) en langs de andere kant een paar pipo's die zichzelf kapot drinken is jouw besluit dat joints ongevaarlijk zijn? besef dan maar goed dat dit enkel jouw persoonlijke gedachtenkronkel is en dat er wetenschappers en hulpverleners zijn die 100 keer meer mensen kennen met drugsproblemen die het tegenoversgestelde beweren.
Wie moeten we geloven denk je?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 14:10   #63
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
verstandig cannabisgebruik bestaat zeker, het mag alleen best geen levenswijze worden, maar dan nog, de mens is vrij in die keuze. Men moet die keuze dan ook laten maken, maar zeker niet aanmoedigen...
wat is dat voor een noch mossel, noch vlees redenering. verbieden die rotzooi!
Oud 26 oktober 2006, 14:14   #64
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
van mijn part blijf je maar in uw dogma van verstandig druggebruik geloven.
De feiten spreken u tegen.
Juist niet, want er zijn heel veel mensen die verstandig om gaan met cannabis. Ze kennen & respecteren hun grenzen en veroorzaken zo geen overlast of gevaar voor zichzelf of anderen. Die feiten spreken uw dogma dat alle gebruik van cannabis gevaarlijk is tegen.

Ik ken er ook die totaal niet tegen cannabis kunnen en het dus ook niet gebruiken, dat is natuurlijk ook verstandig.

Degenen die hun grenzen niet kennen en dus overdrijven in hun gebruik doen het dus onverstandig. U baseert zich louter op de gevaren van overdadig cannabisgebruik om alle cannabisgebruik als gevaarlijk te bestempelen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 14:15   #65
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Komaan, wees eens intellectueel eerlijk voor de verandering.
Er is een groot verschil tussen 1 jointje roken en een hele wietplantage op roken, net zoals er een groot verschil is tussen 1 pintje drinken en een hele bak duvel uit zuipen, of 30 km/u rijden in de nabijheid van scholen en 200 km/u rijden.
zeg dat tegen duveltje. Als het toch de bedoeling is om 1 jointje per maand te roken dan ben je wel een ongelooflijke idioot die beter zijn geld aan iets anders en nuttigers spendeert!

Citaat:
Verstandig gebruik heeft alles te maken met je grenzen kennen: als je na 2 pintjes al zat bent, drink er dan maar 1, als je totaal niet tegen alcohol kan, drink dan geen alcohol. Doe je na 2 jointjes gevaarlijke dingen, rook er dan maar 1 of een half. Als je totaal niet tegen cannabis kan, gebruik het dan niet. Ik weet dat als ik 200 km/u in de bebouwde kom rij de kans groot is dat ik een ongeluk veroorzaak, dus hou ik mij aan de snelheidsbeperkingen.
In de realiteit (weet je wel, het in het echte leven) zien we jongeren die zich daar niets van aantrekken! trouwens wie drugs gebruikt wil juist zijn grenzen verleggen en kent ze dus niet. wat doe je met die gasten? Moet de maatschappij daar dan maar voor opdraaien? omdat een paar zielepoten lekker stoer willen doen tg hun vrienden? Ik denk het niet.
Oud 26 oktober 2006, 14:17   #66
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

drugseducatie is de oplossing
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 14:18   #67
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Juist niet, want er zijn heel veel mensen die verstandig om gaan met cannabis. Ze kennen & respecteren hun grenzen en veroorzaken zo geen overlast of gevaar voor zichzelf of anderen. Die feiten spreken uw dogma dat alle gebruik van cannabis gevaarlijk is tegen.

Ik ken er ook die totaal niet tegen cannabis kunnen en het dus ook niet gebruiken, dat is natuurlijk ook verstandig.

Degenen die hun grenzen niet kennen en dus overdrijven in hun gebruik doen het dus onverstandig. U baseert zich louter op de gevaren van overdadig cannabisgebruik om alle cannabisgebruik als gevaarlijk te bestempelen.
hoe toevallig toch dat iedereen hier enkel mensen kent die "verstandig" omgaan met drugs! Nochthans staan de gazetten vol met voorbeelden van druggebruikers die op het slechte pad zijn gegaan. De gazetten staan toch vol met leugen he?
Oud 26 oktober 2006, 14:18   #68
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
drugseducatie is de oplossing
sure, leren hoe ze een jointje moeten rollen dat is de oplossing!
Oud 26 oktober 2006, 14:19   #69
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja en? omdat jij een paar pipo's kent die jointjes roken zonder ze dat er iets aan over houden (ben ja daar wel zeker van) en langs de andere kant een paar pipo's die zichzelf kapot drinken is jouw besluit dat joints ongevaarlijk zijn? besef dan maar goed dat dit enkel jouw persoonlijke gedachtenkronkel is en dat er wetenschappers en hulpverleners zijn die 100 keer meer mensen kennen met drugsproblemen die het tegenoversgestelde beweren.
Jantje ,en drugsprobleem of iemand die eens een jontje rook zijn twee verschillende dingen. Ik durf te zeggen als er geen misbruik is en je het met maten (maten) doet,dat het roken van een jontje ontschadelijk is,het is zelf zo dat dokters in Nederland hun patienten de raad durven geven om in bepaalde gevallen een jontje te roken Wat is het ergste volgens U,een slaappil of een jontje?
Oud 26 oktober 2006, 14:22   #70
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Jantje ,en drugsprobleem of iemand die eens een jontje rook zijn twee verschillende dingen. Ik durf te zeggen als er geen misbruik is en je het met maten (maten) doet,dat het roken van een jontje ontschadelijk is,het is zelf zo dat dokters in Nederland hun patienten de raad durven geven om in bepaalde gevallen een jontje te roken Wat is het ergste volgens U,een slaappil of een jontje?
en hoe zijn die gasten aan een drugsprobleem geraakt denk je? door direcht aan de zware stuf te zitten?

En zoals ik hier al talloze keren heb geschreven, ik heb niets tegen het medicinaal gebruik van cannabis.
Oud 26 oktober 2006, 14:23   #71
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van of de ene of de andere geloven, maar beide feiten in verhouding te zien. Hulpverleners komen uiteraard in contact met mensen met drugsproblemen, daarom zijn het ook hulpverleners. Wie af en toe een jointje rookt zonder problemen zoeken ook geen contact op met hulpverleners. Je zegt toch ook niet: "dokters ontmoeten in hun praktijk enkel mensen die ziek zijn, dus iedereen is ziek".

Beide feiten geven samen een genuanceerder beeld dan het idee dat joints altijd ongevaarlijk of altijd gevaarlijk zijn. Er zijn gewoon mensen die er beter tegen kunnen dan anderen en er zijn mensen die totaal niet tegen alcohol of cannabis kunnen. Die grens ligt bij iedereen anders en wie die persoonlijke grens niet respecteert veroorzaakt problemen (voor zichzelf of voor anderen).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 26 oktober 2006, 14:24   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Smoke weed all day long, al is het maar om rechtse conservatievelingen te irriteren
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 14:26   #73
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Smoke weed all day long, al is het maar om rechtse conservatievelingen te irriteren
jij moet niet eens smoren om iedereen te irriteren.
Oud 26 oktober 2006, 14:36   #74
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en hoe zijn die gasten aan een drugsprobleem geraakt denk je? door direcht aan de zware stuf te zitten?

En zoals ik hier al talloze keren heb geschreven, ik heb niets tegen het medicinaal gebruik van cannabis.
Dus als een dokter het voor schrijft kan je ploteling niet meer verslaaft worden? Met wat gezond verstand kan je een jontje perfect roken zonder enig gevaar om verslaaft te worden,net zoals je dat met alcohol kan
Oud 26 oktober 2006, 14:38   #75
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
zeg dat tegen duveltje. Als het toch de bedoeling is om 1 jointje per maand te roken dan ben je wel een ongelooflijke idioot die beter zijn geld aan iets anders en nuttigers spendeert!

In de realiteit (weet je wel, het in het echte leven) zien we jongeren die zich daar niets van aantrekken! trouwens wie drugs gebruikt wil juist zijn grenzen verleggen en kent ze dus niet. wat doe je met die gasten? Moet de maatschappij daar dan maar voor opdraaien? omdat een paar zielepoten lekker stoer willen doen tg hun vrienden? Ik denk het niet.
1) Als Duveltje 1 joint per maand wil roken en daarmee geen schade toe brengt aan zichzelf en aan anderen, dan mag jij daar gerust een eigen mening over hebben voor jezelf. Ik zou het niet doen, ik wil er ook geen geld aan uit geven, maar zolang hij geen schade veroorzaakt, wie ben ik dan om hem te verbieden om 1 keer per maand een joint te roken of een pintje te drinken. Ik ben er zeker van dat jij ook geld uit geeft aan zaken waarvan anderen denken "amai, daar zou ik toch geen geld aan willen uit geven". Het zij zo...

2) In de realiteit (weet je wel, in het echte leven) zijn er ook heel veel mensen die hun grenzen wel kennen en respecteren. Moet je die mee straffen, of kan je je energie wat betreft preventie van drug- en alcoholmisbruik niet beter richten tot die personen die hun grenzen niet kennen. Door het te verbieden maak je het trouwens maar enkel "stoerder" en dus aantrekkelijker voor die jongeren die indruk willen maken om cannabis te gebruiken. Ik heb mijn eerste sigaret ook gerookt om stoer te doen en omdat het niet mocht van thuis. Toen mijn ouders ontdekten dat ik rookte en zeiden dat ze er geen probleem mee hadden, zolang ik maar niet te veel rookte en niet binnen ben ik binnen de paar maanden gestopt.

Mensen die hun grenzen niet kennen op vlak van cannabis of alcoholgebruik moeten inderdaad beter begeleid worden. Maar dat kan perfect zonder degenen die volwassen genoeg zijn om hun grenzen wel te kennen in de criminaliteit te duwen.
Oud 26 oktober 2006, 14:40   #76
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Dus als een dokter het voor schrijft kan je ploteling niet meer verslaaft worden? Met wat gezond verstand kan je een jontje perfect roken zonder enig gevaar om verslaaft te worden,net zoals je dat met alcohol kan
een goede dokter zal er wel voor zorgen dat zijn patient niet verslaafd geraakt.
Oud 26 oktober 2006, 14:40   #77
jan hyoens

Standaard

http://www.ugent.be/nl/nieuwsagenda/...ten/pb5333.htm

nog een voorbeeld van "verstandig" druggebruik!
Oud 26 oktober 2006, 14:41   #78
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Om het gedrag van Jan te verklaren, zou men ook een thread moeten laken "Rechts en alcohol". Om in de logica van Jan te blijven, eis ik de sluiting van alle cafés en brouwerijen in België.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 oktober 2006 om 14:42.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 14:45   #79
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Om het gedrag van Jan te verklaren, zou men ook een thread moeten laken "Rechts en alcohol". Om in de logica van Jan te blijven, eis ik de sluiting van alle cafés en brouwerijen in België.
doen! succes bij uw vrienden verzekerd!
Oud 26 oktober 2006, 14:47   #80
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
doen! succes bij uw vrienden verzekerd!
Dat denk ik wel, dan lopen die rechtse pipo's niet zat meer over straat en vallen ze geen mensen meer lastig met hun onbeschaafde praat.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 oktober 2006 om 14:48.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be