![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De huidige stand van de wetenschap gebruiken als argument voor de omschrijving van wat een ziekte is lijkt me niet koosjer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Loodacetaat, ook bekend als "loodsuiker", heeft een aangename zoete smaak, het nadeel is dat lood zich in het vetweefsel opstapelt, het hersenweefsel serieus aantast en dat je er dus knettergek van wordt. De Romeinen gebruikten loden vaten om hun wijn in te bewaren, omdat ze zo niet slecht kon worden. Het gevormde azijnzuur door oxidatie van ethanol reageerde natuurlijk direkt met de loden wand, met loodacetaat als resultaat. En naar het schijnt droeg keizer Nero altijd een loden borstplaat... ![]() Laatst gewijzigd door Paracelsus : 9 november 2006 om 00:47. Reden: spelfouten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Dat is geen loon maar subsidie voor de werking van de moskee in zijn geheel 3. Dat is niet het dubbele want 2x0=0 De regering hoopt met die subsidies de gematigde (=normale) islam te laten gedijen. Het kan niet dat die godsdienst al jaren als officiele godsdienst erkend werd maar als enige erkende godsdienst nog geen subsidies kreeg. Eerlijk is eerlijk. Je kan er ongelukkig mee zijn, maar je mag er niets op tegen hebben dat ze eindelijk consequent zijn. Nog even voor ik als moslim wordt bestempeld: Als het van mij afhing was er geen godsdienst, nergens, want er is ook geen god. Maar aangezien er toch zo veel mensen mee bezig zijn, mag de gemeenschap er best toe bijdragen dat die mensen zich daarvoor niet blauw moeten betalen. Ik doe aan sport en doe dat redelijk goedkoop omdat de gemeenschap de sportclubs subsidieert, da's 100% hetzelfde.
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De islam is de islam. http://lagonda.blogspot.com/ ZONDAG, SEPTEMBER 17, 2006 Turfmolm ... Want de islam is de islam is de islam. Overrompeling van de heersende cultuur --- dat is het enige kunstje van de islam, en ze beheerst het heel goed. De religie is ontstaan in één land, en zit nu in meer dan 50 landen. Rara, hoe kan dat? De islam maakt altijd een beweging voorwaarts, nooit achteruit. Het zijn altijd de fundamentalisten die de invloed van de islam actief uitbreiden en de grenzen verder oprekken door ze --- desnoods eeuwenlang --- te bevechten; het zijn nooit eens de gematigden die succesvol hebben aangedrongen op terugtrekking. Islam trekt zich alleen terug als zij actief bestreden en verslagen wordt, en daar zijn in de regel altijd paardenmiddelen voor nodig geweest. Dit is gebeurd in het hele midden Oosten, waar de Perzische cultuur volledig aan stukken is geslagen. Het is gebeurd in Indonesië, dat in krap 100 jaar tijd van volledig Boeddhistisch naar volledig Islamitisch is verschoven. Het gebeurt NU in Kashmir, waar al tientallen miljoenen Hindoes zijn gedood. Het gebeurt NU aan de noordgrenzen van Pakistan, het NU gebeurt in Thailand, het gebeurt NU in Afrika en in Libanon, en het zal ook in Europa gebeuren. En altijd op dezelfde manier --- een ongrijpbare voorhoede die niet bang is om haar handen vuil te maken en elke dag weer een paar passen voorwaarts maakt, en een grote, zwijgende achterban die enkel wordt gebruikt als massa om de vrijgevochten ruimte mee op te vullen en dicht te smeren. De gematigde islam is niets anders dan turfmolm. ...
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat het criterium "geneesbaar" dat ik hanteer inderdaad niet waterdicht uitsluitsel geeft. Maar sta me toe dit criterium wat bij te stellen. Misschien had ik beter gesproken over "behandelbaar". Vandaag kan men boulemie behandelen, en men kan ook AIDS behandelen - daarom nog niet genezen. De behandeling van deze aandoeningen is voor elke normaal gevormde geneeskundige zonder meer duidelijk. Hetzelfde geldt trouwens voor een resem andere ziekten, zoals kanker bijvoorbeeld. Homoseksualiteit is een heel ander beestje: men kent er nauwelijks de oorzaken van, laat staan dat je er een behandeling tegen op poten kan zetten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() We gaan eens ergens mee akkoord
![]() He zogenaamd "gematigde" of "normale" Islam is niet meer van een afzwakking van de Islam voor Westerse consumptie. Het is een kunstmatige addaptatie van de Islam aan onze decadente Westerse samenleving, zodat deze niet te fel ermee zou contrasteren. Islam hoort niet in Europa en evenmin horen wij ons met Islamitische naties in het Midden-Oosten te bemoeien. Laat hen hun ding doen en wij het onze. In plaats van de Islam een onze decadente cultuur aan te passen, kunnen wij onze cultuur beter aan die van hun spiegelen. Hen hier in huis halen is echter hoe dan ook fout. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Kijk es aan hoe neonazi's en radikale islamisten elkaar vinden in hun gemeenschappelijke haat tegen de westerse waarden en normen. Gelukkig neemt een meerderheid van gematigde moslims en autochtonen die "marginalen" niet ernstig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() http://www.shoutwire.com/viewstory/3...erican_Taliban
Lees vooral de commentaren over homo's en hoe ze moeten behandeld worden. Het christendom is het christendom. Elke godsdienst wil uitbreiden, omdat mensen die ergens in geloven het makkelijker vinden als een ander hetzelfde gelooft. En de moslims hier zijn wel degelijk aan 't veranderen, dat weet je natuurlijk alleen maar als je je angsten overwint en er eens mee gaat praten. Hier op 't forum de grote kenner uithangen is veel makkelijker. Ik ken een moslim die als beste vriend een katholieke priester heeft en die samen bidden, elk op hun manier. Daarna gaan ze samen op café iets drinken, geen alcohol weliswaar, maar is dat dan zo erg? Door het gedoe in Irak en de toenemende kloof tussen autochtoon en allochtoon zijn veel meer jongeren hun toevlucht gaan zoeken in de islam, en gastjes die zowiezo al krapuleuze trekjes hebben kiezen dan ineens een islam-richting die lekker radicaal is en hun twisted mind de vrije loop laat. Maar heb je al eens gezien hoe moslimmeisjes hier rondlopen? Kijk voorbij de sluier, da's een modegril, kijk naar hun moderne gsm's, hun make-up, hun moderne traditionele kleren waar soms meer décoté te zien is dan je zou verwachten... De jongens hetzelfde verhaal... De islam is maar een houvast voor 95% van de jongeren omdat ze zich in een hoekje geduwd voelen of zich identificeren met andere arabische volkeren die onderdrukt worden. Natuurlijk loopt er veel fout, en er zijn profiteurs bij en een te groot percentage is ronduit krapuleus, maar door hier op 't forum te roepen ga je die niet van gedacht doen veranderen hoor. De enige die ze nu nog een beetje in toom trachten te houden zijn net de gematigde imams die nu eindelijk wat overheidsteun krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet voldoende van 1 moslim te kennen die tegelijkertijd -- niet samen -- met 1 pastoor bidt. Er zijn op dit forum heus wel wat mensen die meer van de moslimse samenleving hier en elders afweten. De mohammedaanse ideologie is onveranderlijk, al zowat 1000 jaar. En wie die ideologie aankleeft past zich aan, niet aan onze waarden en normen, wel aan de leer van Mohammed. Ik heb hierboven de link gegeven naar het artikeltje van lagonda, "Turfmolm" en er een stukje uit geciteerd. Hier nog een stukje. http://lagonda.blogspot.com/ Het maakt niet uit hoeveel gematigde moslims er zijn, zolang ze enkel op hun krent blijven zitten en hun mond houden. Het zijn de gedreven doeners die geschiedenis schrijven; het zijn de lieden die bereid zijn tot actie die de maat aangeven; het zijn de drammers die de mal hameren waarin de gematigdheid zal uitharden en haar uiteindelijke vorm verkrijgt. Zolang de gematigden niets doen, en het niet wagen zich actief te verzetten tegen hun fundamentalistische geloofsbroeders, zijn zij het die aan het kortste eind trekken en keer op keer op sleeptouw genomen worden. Deze grote groep verstomde en lankmoedige moslims wordt door de fanatiekelingen gebruikt als schild om achter te schuilen, of als reusachtig volkswapen om in stelling te brengen zodra de tijd rijp is.
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als jouw slogan klopt hadden ze zich gewoon moeten hergroeperen en opnieuw aanvallen, niet? En ik wil helemaal niet imponeren, ik stel dat gewoon vast. Of wat is anders de reden dat "belgen" niet met arabische mensen praten? Toch totdat het iraans speelkameraadje van zoontjelief het land uit moet, dan is het ineens solidariteit in 't kwadraat.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De term neo-nazi is trouwens een grove belediging ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Imponeren doe je inderdaad. Ligt het aan mij dat ik uw tekst helemaal niet helemaal, of ligt het aan de haast waarmee je hebt willen reageren? Of is het gewoon dat je niet zo vertrouwd bent met de geschiedenis van de mohammedaanse wereld? Wat het Iraans speelkameraadje van mijn "zoontje" daar bij komt doen begrijp ik al helemaal niet.
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat ik geen expert ben in de islamitische geschiedenis, zelfs niet in geschiedenis tout-court. Ik gun mezelf het recht om ernaast te zitten, maar als jij dan wel de nodige expertise hebt, leg het me dan eens uit?
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem heeft weinig vandoen met "allochtonen" en "autochtonen" -- er zijn meer dan genoeg voorbeelden aan te halen van immigranten die zich perfect weten te integreren -- wel met het feit dat sommige immigranten vasthouden aan een totalitaire en intolerante ideologie die die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving. (Zie het Burgermanifest van Guy Verhofstadt). Als het over geschiedenis gaat zou ik echt niet weten waar hier te beginnen en waar te eindigen. Moeten we hier beginnen met de 7de eeuw, of met de 21ste? Of zo lukraak ergens in de 18de? De mohammedaanse ideologie is steeds op verovering en onderdrukking gericht geweest en blijft dat. Het feit dat er zeer tijdelijk een interludium geweest is doet daar geen afbreuk aan. Er is geen enkele andere ideologie die zoveel oude, bloeiende en hoogstaande culturen vernietigd heeft als de mohammedaanse (ik weet dat ik me hier op glad ijs waag maar heb hier als niet-cultuurrelativist* geen ernstig probleem mee). Van de diverse culturen in West-Afrika, Oost-Afrika, het Midden-Oosten, Turkije, Mesopotamië, Perzië, de Sindh, Transoxania, etc., etc. blijven nog slechts sporen over. Aan de ganse periferie van de mohammedaanse wereld wordt nog steeds strijd geleverd. Onder meer Nigeria, Senegal, Ivoorkust, Soedan, Israël, Libanon, Rusland, India, Thailand, Indonesië, de Filippijnen zijn het strijdtoneel. De christenen zijn deskundig uitgeroeid in Turkije, nog geen honderd jaar geleden. * cfr. Prof. Paul Cliteur, Het decadente cultuurrelativisme, 14 februari 2004 in: http://www.standaard.be/Archief/Zoek...oldtrefwoord2= en Marc Hooghe, Paul Cliteur trekt van leer tegen het cultuurrelativisme. Op de bres voor het avondland, 22 januari 2004 in: http://www.standaard.be/Archief/Zoek...oldtrefwoord2=
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 9 november 2006 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar je kan er niet omheen dat onze samenleving er alleen maar veelkleuriger zal op worden, en dat we te lang gewacht hebben om aktief met die immigratie bezig te zijn. Ik ben tegen grenzen, dus zeker tegen het dichthouden van grenzen en wegsturen van mensen in nood of mensen op zoek naar een betere toekomst. Voor mij is het dus logisch dat we subsidies geven aan imams die een moderne invulling geven aan die van oorsprong intolerante ideologie. En aangezien racisme en haatverspreiding nu strafbaar zijn moet ons gerecht maar consequent zijn en imams, priesters en dominees met allures van hun preekstoel lichten. Is dat dan zo onlogisch? Wat doet de oorsprong van de islam er nog toe? Als ik vanuit een rechts nest toch nog aan de linkerkant ben kunnen belanden, dan kan zelfs Bean Laden nog een homofiele boedist worden die zich prostitueert aan het hondje van Bush. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De echte haatverspreiders zijn net degenen die die draconische censuurwetten opstellen. Het zijn diegenen die multi-cul propaganda blijven produceren en iedereen die het daar niet mee akkoord is de mond willen snoeren, ondanks het feit dat conflicten tussen de verschillende gemeenschappen steeds groter worden. Moeten we dan werkelijk situaties krijgen zoals in de Parijse banlieus voordat bij u de ogen opengaan? De grootste hypocrieten zijn zij die aan de ene kant om tollerantie roepen en aan de andere kant iedereen die het niet met hun multi-culturele visie eens is wil laten censureren met strafmaatregelen, zelfs wanneer die personen immigranten zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In pakweg 1600 kende men van syffilis ook de oorzaken niet, maar men probeerde het wel te behandelen , door gloeiend heet ijzer en trachten zieke plekken weg te branden, sommige houtsoorten zoals stukken cederhout tegen zieke plekken te binden en nog wat vrij zieke methoden die niet echt effectieve manieren. => In 1600 had een wetenschapper kunnen zeggen : Van syfilis kent men nauwelijks de oorzaken, laat staan dat men er een behandeling tegen op poten kan zetten. Hoewel , dat men er de oorzaken niet van kent wil niet zeggen dat het 1 niet geprobeerd kan worden of dat het 2 geen ziekte is. Er zijn bijvoorbeeld in de VS van die radicale groepen die geloven dat homofilie een ziekte is en dat men enkel de medicijn nog niet gevonden heeft. Die zijn wel bezig met het "behandelen" van homofilie door praatgroepen (zoals in de AA) , het die mensen aanpraten dat ze ziek zijn maar dat door sex met vrouwen ze genezen kunnen worden. Die organiseren orgie-achtige toestanden voor homo's om te trachten hen te "behandelen" en "weer zin te doen krijgen in vrouwen" en dergelijke meer. Ik denk dat ik u argument wel snap, maar ik ben het er niet echt eens mee het voelt fishy aan. Als jij nu zegt "wat niet behandelbaar maar wel geneesbaar is, is ook een ziekte" dan vrees ik dat homofilie er wel weer zou onder vallen, er zijn immers groepen mensen die trachten het te "behandelen" Het criterium "behandelbaar" , ik ben niet echt overtuigd.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |