![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u onder de Nederlandse monarchie willen leven? | |||
JA, liever onder Nederlandse monarchie dan een republiek Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,67% |
NEE, wij zijn republikeinen en vechten tegen elke monarchie |
![]() ![]() ![]() |
41 | 68,33% |
ik steun het Belgisch Koningshuis |
![]() ![]() ![]() |
9 | 15,00% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoelde idd Lumumba.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar allee, pek en veren en eeuwige ballingschap is ook goed hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bewijs je daarmee? Dat je geen afkeer hebt van de Vlamingen én van Vlaanderen? Dat je geen uitbreiding wil van Bruxelles? Dat je het erg zou vinden als de monarchie niet langer cement is van Belgique en Bruxelles en Wallonië bij Frankrijk zouden aansluiten?
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft het voor zin je over die feiten vragen te stellen? Ik stel me eerder vragen waarom jij Vlaanderen aan een Vlaamsvijandig landsdeel zou willen vastgeklonken houden als jij evengoed als ik weet dat zelfs de Franstalige toppolitici die beweren niet rattachistich te zijn zich op Frankrijk richten inplaats van op de Vlaamse geldschieters waar ze financieel afhankelijk van zijn.
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar voor degenen die het wél willen is het nogal vreemd om eerst te zeggen dat je samen wilt, om vervolgens alles af te zeiken. Het lijkt me dat voor het functioneren van een goede democratie de staatsvorm republiek of monarchie geen beletsel hoeft te zijn. Dat jullie anders gewend zijn is niet onze schuld. Hetzelfde met de particratie. Hoewel die natuurlijk verbeterd kan worden werkt hij bij ons ruim voldoende tot goed. Maar we hebben dan ook geen kiesdrempels, stemplicht of CS. Voor mij is de kern het samengaan tot een democratische staat. Voor anderen lijkt het wel of ze beletsel na beletsel opwerpen om maar niet het 'koude water' in te hoeven stappen. Ooit heb ik een draad geopend "Jammer, het zit er niet in'. Daar lijkt het meer en meer op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De tijd van imperia is voorbij, de tijd van confederaties breekt aan.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Aan deze opmerking te zien, ben je grof en niet netjes opgevoed. Uitgerekend een verwijt dat je zo graag in de "kezen" hun schoenen schuift. Is een Vlaamse lul (excuse my French) met een grote bek soms per definitie beter dan zijn Nederlandse tegenhanger?
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 5 december 2006 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb weliswaar voor het tweede gekozen, maar met "élke monarchie bestrijden" ga ik niet akkoord.
Het hangt er altijd vanaf wat de beste optie is. Vele landen met een alom geprezen monarchie hebben een eendrachtig land waar er geen fundamentele verschillen bestaan. En dan hebben we het nog niet over financiële kronkels of communautaire conflicten gehad, wat zo goed als onbestaande is bij die geprezenen. De keuze om een monarchie te bestrijden is dus zeker afhankelijk van de situatie en is het logische gevolg van een andere, diepere problematiek. Indien een monarchie deze problematiek in stand houdt, dan mag je mij een uitgesproken republikein noemen. Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 5 december 2006 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() Mijnheer, ik woon lang genoeg in het Nederlandse taalgebied om te weten dat "kees" en "kaaskop" geen liefkoosnaampjes zijn voor de Nederlanders. U gebruikt deze benamingen op een forum dat ook door uw noorderburen druk wordt bezocht en vervolgens doet U of Uw neus bloedt als ik U daarop wijs. Verder bestempelt U iedereen die aan de andere kant van de Belgisch-Nederlandse grens woont, zelfs op een centimeter afstand ervan, meteen al een kees en een kaaskop. Dat is een onmiskenbaar teken van primitief verstand. Als ik Uw eigen beoordelingsmethoden zou gebruiken en iedereen onder dezelfde kam zou scheren, zou ik kunnen concluderen dat alle Vlamingen grofgebekt zijn en de hersenen van een dinosaurier hebben. Gelukkig weet ik wel beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het over de kezen, niet over alle Nederlanders. En ik heb het dan in het bijzonder over die kezen die hun bezitterig oog hebben doen vallen op de Vlaamse natie. En nogmaals, u mag me de post aanwijzen waar ik de kezen verwijt grof en niet netjes opgevoed te zijn. Ik hou net van groffe en niet netjes opgevoede mensen, weg met de kleinburgerlijke moraal..
|
![]() |
![]() |