![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee, er zijn belangrijker dingen te doen dan daar op te antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, toen de Serviërs in Srpska weigerden te leven in Bosnië hebben ze uiteindelijk toch ook bekomen dat ze speciaal statuut kregen (zij het geen onafhankelijkheid of overheveling naar Servië)Ik weet dat het ook niet echt vergelijkbaar is maar toch...
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En vooral, Brussel heeft uitstraling omdat het de EU huisvest en dat is niet aan zichzelf te danken, maar aan de goodwill van de andere Europeanen, of beter de onwil om het andere landen te gunnen (tot nu toe...) Rekeninghoudend dat Vlaanderen veel middelen aan het Brussels Gewest geeft is er weinig of niks van 'profiteren'. Daarbij, als het over werknemers gaat: dat is een relatie van een contract-soort. Beiden, werkgever en werknemer geven en nemen, beiden (denken) voordeel te doen bij de relatie en worden op de een of andere manier verloond of beloond. Hier heeft noch Brussel, noch Vlaanderen een profiteer-rol. Die werknemers die passen voor de job krijgen kansen. Het zijn die werknemers die de juiste opleiding volgen die voor zich als persoon kansen grijpen en zo zijn het de bedrijven die van die kunde en kennis gebruik maken die kansen zien op winst. Dus nee, binnen de EU kan niemand iets aan de tewerkstelling van de Vlaamse werknemers in de Brusselse bedrijven iets veranderen. Ze kunnen alleen een deel beroepsinkomsten belasten, en dat normaal in en met akkoord van de Vlaamse overheid. Laatst gewijzigd door Burry : 27 februari 2007 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En daar zijn we weer aanbeland: zolang er Vlamingen zijn zoals Evilbu die nog geloven dat ze hun baan in Brussel kwijt zijn als de boel ontploft is dat een inertie die de Franstaligen net willen. Of dacht je dat ze bij de RTBf zelf geloofden dat de tram zou stoppen aan de grens van Tervuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 27 februari 2007 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() Neen, als ik zie hoe de invloed van Maastricht tot voeren reikt en er Fransen (al dan niet zich aanpassend) naar de Panne komen, denk ik dat dat voor Brussel ook moet kunnen (ook al is Brussel wel iets anders nog). Ik vroeg me gewoon af wat jullie vonden van hun beweringen over het "profitariaat" door Vlaanderen. PS: dat met die tram was stom, die kerel die de tram deed stoppen klonk alsof hij die dag zijn eerste woord Nederlands had geleerd. ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Over de eisen van Duitsland kort voor de Tweede Wereldoorlog durf ik niet zoveel zeggen, eiste Duitsland specifieke gebieden op waar naar alle waarschijnlijkheid een meerderheid zou kunnen gevonden worden voor "Anschluss". (Ik weet eigenlijk niet hoe verspreid die Duitsers in de buurlanden leefden)
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
SPA en VLD hebben samen met de franstalige partijen tegen de behandeling gestemd , ondanks het feit dat ze het splitsingsvoorstel mee hebben ingediend . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er echt profiteren is, dan is het omdat Brussel niks ziet van de belastingen op de beroepsinkomsten van de pendelaars, maar daar profiteert Wallonië procentueel eventueel zelfs meer dan Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
Maar dat is de Anschluss van Oostenrijk, en ik weet dat daar een (zij het bedenkelijk) referendum is gehouden met positieve uitslag. Maar ik denk dat ik zelf al het antwoord heb gevonden : http://en.wikipedia.org/wiki/Sudeten...281918-1938.29 Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 27 februari 2007 om 16:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij ons is het federale bevoegdheid en kan het hoogstens deelstatelijke bevoegdheid worden .....Tenzij Vlaanderen instemt , blijven het vlaamse gemeenten . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En tot twee maal toe heeft de PS -ik denk bij orienterende gesprekken -(eerst Di Rupo , later Onckelinckx) hem een gevaarlijk separatist genoemd , wat hij niet is , maar misschien wel iemand die een hervorming wil "doordrijven". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Je weet wel wat ik bedoel.
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Maar Brussel krijgt wel al miliarden extra federaal geld voor zijn hoofdstedelijke functie ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En dat is wat mij, en vele anderen hier, bang maakt: hoe standvastig zullen ze zijn. Nu, geen enkele Vlaamse partij heeft al standvastigheid getoond als het er op aan kwam of toch niet veel. Ere wie ere toekomt, de grootste krachttoer kwam van Geert Lambert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eerder had ik al vermeld dat die 'dotatie' inderdaad Brussel zelfs eerder in de 'profiterende' rol duwt. Ik heb en zal nooit zeggen dat Vlaanderen 'profiteert' van Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Spirit mocht zich van paars profileren als de redders van de vlaamse zaak , om hen wat sterker te maken bij de flaminganten ten opzichte van NVA. Je moet de machiavellistische trukken van Verhofstadt niet onderschatten ....om zelf aan de macht te blijven heeft hij zelf de federatie op het spel gezet door BHV in de frigo te stoppen ; en onrust stoken op het Vlaamse niveau zou hij nog liever doen , maar hij kon hierin niet tever gaan , daar hij het begrotingsoverschot van Vlaanderen tezeer nodig heeft om de federale begroting op te smukken . Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 27 februari 2007 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu heb ik hem opgeslagen.
![]() Heb je een grotere versie? Zo ja, wil je ze hier eens plaatsen? Dank bij voorbaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Grossdeutschland.jpg Maar ik heb speciaal voor u mijn eerste en tweede avatar in bijlage gestoken :
![]() |