![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echter geen unitaristisch.....
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En ze doen een directe greep naar Brussel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zouden ze doen als de Walen Brussel niet krijgen?
Als Bussel niet wil? Als Vlaanderen zijn Brusselse grondgebied voor geen prijs loslaat? Toch weer teruggrijpen naar het Belgische verbond met dat stoute Vlaanderen dat hen zo schandalig uitbuit?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ''de twee tolerante en open volkeren zijn immers natuurlijke partners''.....
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallonie is toch een verloren stuk grond en zal nooit een natie kunnen worden.
![]() |
#7 |
|
![]() Des te belangrijker wordt Sint Genesius Rode. Of heb ik het mis?
Hoe betwist Brussel ook is, het ligt nu in ieder geval nog IN Vlaanderen. Met SGR erbij kan Brussel ineens zomaar Wallonië worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hebben ze idd de corridor die ze al jaren hebben willen en waarvoor de kieskring BHV in geen geval mocht gesplitst worden. De grenzen van Vlaanderen zouden daarmee immers hebben vastgelegen waardoor die corridor er nooit meer kon komen.
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nog eens tijd dat de RTBf Charles Picqué heruitzend die zegt dat Brussel nooit met Wallonië kan samengaan...
't Gaat hier om vooral Walen die Brussel hopen te paaien om er van te kunnen overleven. En wat, de Vlamingen zouden niet meer mogen werken in Brussel als de Brusselaars hun taalstatuut veranderd... Ahum, willen ze uit de EU treden/gesmeten worden? Ze willen weer niet beseffen dat Brussel zoveel werklozen heeft en zo moeilijk zelf de jobs in Brussel kan innemen omdat haar inwoners niet goed genoeg opgeleid, geschoold en kennis van het Nl en/of Engels hebben om aan de slag te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als puntje bij paaltje komt zullen de Brusselaars het armlastige Wallonië niet van Vlaanderen willen overnemen.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En op dat moment is het niet langer Vlaanderen dat zijn eisen kan stellen aan de Franstaligen (wat ze overigens helaas nooit gedaan hebben), maar kunnen de Franstaligen juist goed beginnen dreigen met Wallobrux om de brave Vlaamse goedzakken nog meer in de pas te doen lopen en tot nog meer toegevingen te dwingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik heb niet de indruk dat Wallonië Brussel aankan (kijk naar de cijfers die het manifest zelf opgeeft). In plaats van dat Brussel Wallonië wordt, zullen Brussel en Wallonië in dat geval gewoon Frankrijk worden. Laatst gewijzigd door baarle : 27 februari 2007 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() We hebben, misschien, nog één strohalm: de faciliteitengemeenten hebben dan wel Franstalige besturen die roepen dat ze bij Brussel willen horen, maar dat zijn net als Koksijde en Knokke en co gemeenten met lage belastingen; een reden waarom Brusselaars (van alle Westerse originge) met wat geld naar daar trekken. Zijn die bereid om voor ocharme een Franstalige beslatingsbrief en ander papier veel meer te gaan betalen? Ik denk het niet, want er wonen net om dezelfde reden van die rijke Franstaligen 'officieel' in Koksijde en Knokke en die hebben geen faciliteiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Het heeft ondertussen een Franstalige meerderheid gekregen, hetgeen voor sommige Vlamingen problemen geeft. Die menen dat inwoners van een gemeente zelf mogen beslissen over hun territoriale aanhorigheid. Daar horen ook wat Flaminganten bij, met zwakke zenuwen. Maar zij kunnen het gelijk wel aan hun kant krijgen.
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ge zoudt daarvan verschieten. Waar woont gij ergens? De meeste franstaligen zijn echte taalnationalisten, voor wie hun Frans belangrijker is dan wat ook. Kijk maar naar types zoals Everytime.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben een West-Vlaming die is blijven plakken in Leuven, maar m'n schoonfamilie is van Brussel/de rand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Soit , ik acht het mogelijk dat voor SGR nog gevochten gaat worden, geen burgeroorlog natuurlijk, maar wel opstandjes (vanuit het 'Zuiden' aangewakkerd en met behulp van) , heibel en rellen. Hopelijk niet met dodelijke slachtoffers.
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is toch zo simpel als het groot is eigenlijk, al spreekt men Chinees in SGR, het ligt in Vlaanderen en daarmee basta. Als we SGR moeten opgeven, dan kunnen we Lanaken, Lommel, Neerpelt,... ook aan Nederland gaan geven, die kwestie is juist het zelfde.
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zou het anders definiëren, een redelijk deel van de Franstaligen - en naar ik denk/vrees, meer hier in België dan in Frankrijk zelf - zijn taalfacisten.
Laatst gewijzigd door Burry : 27 februari 2007 om 14:03. |
![]() |
![]() |