![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voor wie zou je nu stemmen? | |||
GROEN! |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,53% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
28 | 21,71% |
VLAAMS BLOK |
![]() ![]() ![]() |
55 | 42,64% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
8 | 6,20% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,53% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
16 | 12,40% |
Aantal stemmers: 129. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom kan enkel een aardverschuiving richting Vlaams Blok ervoor zorgen dat de Vlaamse partijen het programma dat ze zelf unaniem goedkeuren ook uitvoeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() William, waarom heb je de ia in het vetjes gezet, omdat dit de roep van een ezel is ? Grapje hoor ! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Als dat een probleem is voor de Belgische staat, dan moet die maar verdwijnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn keuze staat er niet bij dus die vermeld ik maar appart.
Vooralsnog LSP.
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Liberaal Appel. Waarom? Hierom:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Rudy Van Nespen:
Liberaal Appel. Waarom? Hierom: (enz ...) ydde: Da' straf dat, dat had ik nu nooit eens niet gepeinst zie! ![]() Ikke VB.Waarom?Hierom: De nog-altijd-niet verbeterde positionering van alle andere partijen tegenover de criminaliteit; Ik zou een zéér strenge rechter zijn tegenover alle bandieten en onverbiddelijk de uitgesproken straffen laten uitvoeren. Met de "pardonneer" justitie van de correcten vandaag kan het niet anders of 't krapuul zegeviert en de democratie (of hetgeen er voor doorgaat) faalt!
![]() |
#68 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() ik kies voor de echte vlaams-liberale partij: N-VA ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() meelopers allemaal.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestuurlijk beleid:
Het Vlaams Blok wenst besturen zo dicht mogelijk bij de mensen. Wij eisen een totale depolitisering van de overheidsdiensten en pleiten voor actieve openbaarheid van bestuur. Referenda moeten daadwerkelijk bindend zijn. Het Vlaams Blok pleit voor de rechtstreekse verkiezing van burgemeester en de leden van de raad van bestuur van OCMW's. De Vlaamse staatshervorming blijft voor het Vlaams Blok de meest fundamentele eis voor bestuurlijke vernieuwing. Veiligheid en justitie: De politie moet meer de straat op met soepelere dienstregelingen en meer middelen. Demotivatie bij politiemensen moet worden tegengegaan door intensieve samenwerking tussen politie en gerecht. Meer volk voor ordehandhaving en recherche. Harde aanpak van de straatcriminaliteit door nultolerantie, uitbreiding van de voorlopige hechtenis en efficiënt snelrecht. Stopzetting van het lichtzinnige seponeringsbeleid. Zware celstraffen en afschrikwekkende boetes voordrughandel. Preventief en sterk ontradingsbeleid in de scholen. Kordaat breken met het knuffelbeleid tav probleemjongeren en met het lakse jeugdbeschermingsrecht van 1965. Invoeren van het jeugdsanctierecht, waarbij de rechter verplicht wordt rekening te houden met de ernst van de feiten. De strafrechtelijke meerderjarigheid gebracht op 16 jaar. Criminele vreemdelingen moeten het land uit. Strafuitvoering in de landen van herkomst. Ernstige opvolging en publicatie van de criminaliteitscijfers, ook deze van de vreemdelingencriminaliteit. Gevangeniswezen: Afschaffing van de voorwaardelijke invrijheidsstelling en stopzetting van de vele afvloeiingsmaatregelen tegen de overbevolking. Snelle uitbreiding van de opvangcapaciteit tot minstens 12.000 plaatsen. Een betrouwbare gegevensbank over zware criminelen en seksuele delinquenten. Immigratie: Wie naar Vlaanderen komt en hier wil blijven, moet zich aanpassen aan onze levenswijze. Het spreekt vanzelf dat ze de taal, cultuur, gewoonten en wetten van dit land leren. Als zij geen inspanningen doen om Vlaams te leren en onze wetten en zeden niet respecteren, kan hun verblijfsvergunning vervallen. Wij eisen de intrekking van de erkenning van de islam en de sluiting van fundamentalistische moskeeën. Net zoals in Frankrijk zouden de inreisvisa moeten geweigerd worden van buitenlandse imams die de landstaal niet beheersen en theorieën verkondigen die haaks staan op onze waarden en normen. Het Vlaams Blok eist actieve opsporing van illegalen en de systematische daadwerkelijke verwijdering van afgewezen asielzoekers, andere illegalen en criminele vreemdelingen. Asielmisbruik is één van de factoren die het immigratieprobleem verergeren. Enkel mensen die voldoen aan de criteria van de Conventie van Genève kunnen erkend worden als vluchteling. Mensen die zich economisch willen verbeteren, zijn geen vluchtelingen. Aanvragen uit veilige landen moeten onontvankelijk zijn. Onafhankelijk Vlaanderen: Wij willen de onmiddellijke stop van de enorme geldstroom (11,2 miljard euro) van Vlaanderen naar Wallonië Voor ons wordt de Vlaamse staat een parlementaire democratie. Het Vlaams Blok bepleit de onmiddellijke afschaffing van de taalfaciliteiten voor Franstaligen, die de verfransing van Vlaams-Brabant in de hand werken en de splitsing van de kieskring Brussel-Halle -Vilvoorde. Gezin: Het gezin is de hoeksteen van onze samenleving. De norm moet zijn dat mensen huwen, een langdurig engagement aangaan en samen als man en vrouw hun kinderen opvoeden. Kinderen hebben recht op het traditionele gezinspatroon van een thuis met vader en moeder. Het kindergeld voor het eerste kind mag niet lager zijn dan dat voor de anderen kinderen: alle kinderen hebben recht op evenveel kindergeld. Bovendien moet er een gelijkschakeling komen van het kindergeld voor werknemers en zelfstandigen. Het gelijkheidsbeginsel moet consequent toegepast worden. Economie, fiscaliteit en tewerkstelling: Wij moeten volledige economische, fiscale en sociale autonomie nastreven. Drastische daling van de loonlasten,verlaging van tarieven van de vennootschapsbelasting en afschaffing van de aanvullende crisisbelasting. Verlaging van het standaard BTW tarief en algemenere toepassing van het verlaagd tarief van 6% in arbeidsintensieve sectoren. Geen nieuwe belastingen, verhogingen van belastingen of nieuwe al dan niet verkapte heffingen, zelfs geen compensaties op gewestelijk en lokaal niveau voor federale lastendalingen. Lokale stimulansen voor de "kleine" zelfstandigen en behoud van het familiale landbouwbedrijf. Wij ijveren voor de verbetering van het sociaal statuut van de zelfstandigen. Behoud vrijheid op arbeidsmarkt: geen positieve discriminatie voor bepaalde groepen. Betere en meer middelen voor (her)scholingsprogramma's en beroepsopleiding. Sociaal beleid: Het Vlaams Blok wil de uitkeringen welvaartsvast maken. Het Vlaams Blok is voorstander van het behoud van ons wettelijk pensioenstelsel. Wij ijveren voor een eigen Vlaams sociale zekerheid in een onafhankelijk Vlaanderen met een Vlaams gezondheidsbeleid, Vlaamse ziekenhuizen ook in Brussel. Het Vlaams Blok wil een uitbreiding van het zorg- en palliatief verlof. De sociale huisvestingssector moet worden gedepolitiseerd. Er is dringend nood aan 15.000 extra sociale woningen: geen getto's maar kleinschalige woningbouwprojecten. Wij ijveren voor de verbetering van de toegankelijkheid van openbare gebouwen en komen op voor openbaar vervoer, aangepast aan personen met een handicap. Het Vlaams Blok wil de tewerkstelling van gehandicapten stimuleren. Buitenlandse zaken en ontwikkelingssamenwerking: Het Vlaams Blok ziet Vlaanderen als een onafhankelijke lidstaat van de Europese Unie. Onze diplomaten moeten overal ter wereld de vreedzame splitsing van België verkondigen en verdedigen. De Europese Unie is gebonden aan het subsidiariteitsbeginsel en eerbiedigt de talen en culturen van de verschillende Europese volkeren. De EU mag geen superstaat worden. Het Vlaams Blok is voor de uitbreiding naar landen die behoren tot de Europese cultuurgemeenschap. Het Vlaams Blok pleit voor een gemeenschappelijk Europees buitenlands en veiligheidsbeleid. Milieu, ruimtelijke ordening en mobiliteit: Wij willen een gezond evenwicht tussen milieu, landbouw en economische groei. Het Vlaams Blok blijft het principe verdedigen dat de vervuiler betaalt. De milieureglementeringen mogen geen hinderpaal zijn voor de noodzakelijke maatregelen om overstromingen te voorkomen. Wij eisen de depolitisering en de splitsing van de NMBS. Het comfort van de reiziger is de belangrijkste opdracht van de NMBS. Het openbaar vervoer moet goedkoper worden voor iedereen ook tijdens de weekends en vakantieperiodes. De vluchten uit en naar Zaventem - zowel overdag als 's nachts - mogen niet geconcentreerd worden boven de Vlaamse Noordrand. Voor grotere verkeersveiligheid moet de pakkans verhogen. Loutere boeteverhogingen werpen geen vruchten af. De meeste zonevreemde woningen kunnen geregulariseerd worden. Dat geldt vooral voor woningen die pas zonevreemd werden door een ingreep van de overheid. Onderwijs en cultuur: Het Vlaams Blok wil het hoogstaande Vlaamse onderwijs in zijn rijke specificiteit vrijwaren. Het Vlaams Blok kant zicht tegen de inschrijvingsplicht: ze beknot de vrijheid van onderwijs. Het Vlaams Blok eist van de Vlaamse regering vernieuwende initiatieven om het Nederlandstalige kwaliteitsonderwijs in Brussel te ondersteunen. Het Vlaams Blok wil dat de overheid meer creatieve initiatieven neemt op cultureel vlak, met in belangrijke mate aandacht voor het Nederlands, de Vlaamse kunst en de Vlaamse volkscultuur.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() 'k Hem de boter gefret, want ik hem 'n stommeteit begaan ik hem de boter gefret, in de press-pot haddek soep gedaan en ik zee nor 'n uur: "seggis schat wa zou die soep na doen,, en ze ging nor het vuur, en 't was toen as da diê press-pot sproeng mense wa was da d'e spel heur haar da zat vol frikadel en boven heur oog e gezwel van vermicel' 'k Hem de hoter gefret, menselief d'r was giên houwen aan ik hem de boter gefret, ik zie ze daar nog in die keuke staan in heur hand ne parei, den boelie in heure voorschootzak en ze riep mor nor mij, as da d'heur bloes nog vol mè selder stak 'k zee heur : "was da veur ne smos, da komt na van al da gepros, ge zè d'in het koke 'n bros, gij zotte ros. . ." 'k Hot de boter gefret z'had veur mij wa d'in 't vet 'k mocht bij heur ni in 't bed hemmekik toen geblet want 'k had de boter gefret 'k had de boter gefret Sorry mensen, kon het ff niet laten ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Lokaal Raadslid
|
![]() SP-a en Groen! komen dus niet over de drempel. Het Blok en de N-VA vormen een regering.
Nogal rechts hier op het forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() steenuil schrappen rood en groen
rechts aan de tafel voor de maatschappij van de ondergang te redden ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ![]()
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() ik twijfel op dit moment tussen een lijststem voor CD&V of een voorkeurstem voor Bart de Wever. Weet et echt niet, ideaal zou zijn dat ze in kartel gaan in ieder geval....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Tenzij je Inge Vervotte natuurlijk een betere keuze vindt. Wat het laatste betreft ben ik het met je eens, maar het heeft niet mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Vlaams Blok
|
![]() |
![]() |