![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 15 jaar?
O_O |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is dus zeer concreet een gedoogbeleid, gestoeld op de ervaring uit Nederland.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
En dan over het wordt verondersteld dat er een vereenvoudigd PV wordt opgemaakt zonder je cannabis in beslag te nemen, laat ons eens lachen. De wet steld dat cannabis altijd in beslag moet worden genomen, met boetes en gevangenisstraf bovenop. Trouwens al eens van de regel Wathelet gehoord? Die is zover ik weet nog altijd van kracht op justitie. Die regel stelt: ELKE DRUGZAAK WORDT VERVOLGD! Duidelijker kan niet meer, er is geen gedoogbeleid in Belgie. Waarom denk je dat er 10.000 man binnenzit? En inderdaad kan de procureur bij een overtreding tot 3 gram zonder overlast beslissen van niet over te gaan tot vervolging. Bij mijn weten is dat nog nooit gebeurt, ik ken iemand die 2 jaar bak gekregen en volledig heeft uitgedaan voor het bezit van 2 gram wiet, 2 gram wiet, 2 jaar. Als dat een gedoogbeleid is moet je mij is uitleggen wat ons dan te wachten staat als men stopt met dat gedoogbeleid. Laatst gewijzigd door HAMC : 21 april 2007 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De volledige richtlijn vind je in het Staatsblad. Me dunkt toch een betrouwbare bron?
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() MVA:
Citaat:
Citaat:
Sorry als dit u stoort maar u bent dus verkeerd. ![]() Edit: Als ik uw gedoogbeleid goed begrijp zullen die mensen van TUP dus niet vervolgd worden? Laatst gewijzigd door HAMC : 21 april 2007 om 22:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Ik dacht dat dat een goede eigenschap was.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de komende verkiezingen zou ik in deze willen adviseren: ga voor een beleid dat ver van de hofstad af staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Bussen vol Vlamingen komen nu pijnstillers kopen over de grens.
In Nederland zijn ze 7x goedkoper. Heeft Verhofstadt al een brief geschreven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @HAMC: koppigheid beschouw ik ook als een goeie karaktertrek, maar halstarrigheid iets minder...
Citaat:
Een gedoogbeleid via een wetswijziging is onmogelijk omdat we gebonden zijn aan internationale verdragen. Hetzelfde geldt overigens voor Nederland: ook zij wijzigen de wetten niet. Als ze dat wel zouden doen, werden ze prompt internationaal aan de schandpaal genageld en veroordeeld. In deze post had ik al gewezen op het verschil tussen de wet (die dus helemaal niet getuigt van een gedoogbeleid) en de Ministeriële omzendbrief. Citaat:
Citaat:
Het lijkt er sterk op dat de rechtbank trektuwplant zal vrijspreken omdat trektuwplant zich aan de omzendbrief houdt en het is die brief die het beleid bepaalt, niet de wet.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het was zo dat tegen elke vrijlating automatisch beroep werd aangetekend door de procureurs, zodus al die mensen bleven binnenzitten, zo werkt dat dus met een schrijven. De procureurs legden dat systematisch naast zich neer. Citaat:
Citaat:
Nog eens, ik ken iemand die 2 jaar gedaan heeft voor 2 gram wiet, ikzelf heb 8 maand geklopt voor wiet. Tenzij u zegt dat ik en die iemand die ik ken leugenaars zijn is er geen gedoogbeleid in Belgie Citaat:
TUP wordt vervolgd en ze hebben geeneens drugs in hun handen gehad. Wat zegt u dan wat de procureur zijn motivatie is voor de vervolging van TUP? In een gedoogbeleid zouden deze mensen niet vervolgd worden. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk zijn er regelmatig procureurs die naast de lijntjes kleuren, maar doorgaans krijgen die in de rechtszaal nul op het request of worden die in beroep teruggefloten.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
![]() Citaat:
Zodus, als je door een rechter veroordeeld wordt spreekt men niet van een dwaling maar van gerechtigheid. Citaat:
Citaat:
Herriner u op het eind van de jaren 90, de hells Angels worden veroordeeld als prive militie, een organisatie dus met als politieke bedoeling de omverwerping van de belgische staat. Nu is het zo dat de Hells Angels een a-politieke organisatie zijn, leg het dus maar eens uit. Alleszins, de Club gaat in beroep en wordt vrijgesproken, tot zover alles goed. Een paar maand later ga ik helpen bij iemand die verhuist en die zijn gebuur die het gras aan het afrijden is komt een praatje slagen. Dat blijkt toch wel de rechter te zijn van het beroepshof. Die man die verteld me dat hij niet langer in het beroepshof zeteld, hij is afgezet omdat hij de Club heeft vrijgesproken. Begrijp je wat ik bedoel als ik zeg dat de mensen die het beleid bepalen machtiger zijn dan de rechters in dit land? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En uhm ... waarom zouden illegale kwekers geen onkosten hebben qua stroom en water? Alsof de groei- en bloeilampen van een illegale kweker niets verbruiken? Net zoveel als bij een legale kweker ... door het gemak en het in orde zijn met de wetgeving zal een coffeeshop zeker alleen met deze legale kwekers met een vergunning zaken doen waardoor de illegale kweek voor een deel wegdijnt en het geld uit de handen van de criminelen blijft ...
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ilegaal zal altijd goedkoper zijn, dat is nu gewoon een economische realiteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Als men met zaad start zal de helft (ongeveer) of meer van uw planten van het mannelijke geslacht zijn, dus moeten die uitgetrokken worden. Wees maar gerust, de legale wietboer zal met vrouwelijke stekken werken, al de rest is puur verlies. Edit: Ik heb hier plots een drang om corrupt te worden... Oh, ik begrijp het al, ik ben schepen geworden. ![]() Laatst gewijzigd door HAMC : 22 april 2007 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier een videoclip van de Heideroosjes waaron Gerd Leers (Burgemeester van Maastricht meerapt), let vooral op de tekst! http://www.youtube.com/watch?v=rz7YvFEMoMc Gerd Leers zijn tekst in dit liedje Mijn naam is Gerd Leers, burgemeester van Maastricht Minder kiddo’s aan de hasj, voel ik als mijn dure plicht Achtduizend kilo koopt men hier per jaar Want meer dan een miljoen toeristen komen voor die waar Illegale kwekers hebben wij niet in de hand Verbieden helpt niet, er is geen wet tegen bestand Ik zeg reguleer dan kun je wetten maken En besparen we de samenleving vele dure knaken De politie hoeft die kwekers niet meer te gaan vangen En aan de sterkte van die stuff kun je regels hangen Duidelijk beleid, dáár kun je mee gaan werken Neem de proef maar op de som, dan zullen we ‘t merken Dt zegt alles! LEGALISEER EN CONTROLEER WIEDE WIEDE WIET !!! Ik rook al jaren quasi dagelijks wiet, ik ga 2 x per week joggen en ik heb een job als .NET programmeur, zoals zovele (overgrote meerderheid) stoners hebben wij helemaal geen probleem, waarmee trouwens? Het enige probleem dat wij hebben is met de wetgeving die op niks trekt!
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op 12 december 2006 presenteerden 6 leden van de vzw Trekt uw Plant,
onder wie federaal parlementslid Stijn Bex (SPIRIT), in de Kruidtuin in Antwerpen een gemeenschappelijke cannabisplantage. Op weg naar de definitieve locatie van deze plantage werden 4 leden gearresteerd en de plantage, bestaande uit 1 moederplant en 5 stekjes, in beslag genomen. Niettemin had de vereniging zich bij de opzet van deze plantage volledig gehouden aan de ministeriële richtlijn (http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...mac=2005009061) die in januari 2005 door minister Onkelinx en alle procureurs-generaal van België werd ondertekend. Voor de presentatie van de plantage was toestemming verleend door het Antwerpse schepencollege, na gunstig advies door de politie, dienst openbare orde. De richtlijn van 2005 bepaalt dat het bezit van max. 3 gram of een cannabisplant door een volwassen persoon niet meer wordt vervolgd. Deze richtlijn is tot stand gekomen na jaren van parlementaire discussie, waarvan het doel was individuele cannabisconsumenten te vrijwaren van justitiële vervolging. Bij de uitspraak in deze zaak heeft de rechtbank twee keuzemogelijkheden. Ofwel past men de ministeriële richtlijn toe, en spreekt men Trekt Uw Plant vrij. In dat geval is er een doorbraak in de internationale rechtsspraak op het gebied van cannabisteelt geforceerd. In heel België kunnen op dat moment verenigingen ontstaan die op dezelfde wijze als Trekt Uw Plant opereren. Ofwel negeert men de richtlijn, en komt het tot een veroordeling. In dat geval gebeurt precies het tegenovergestelde van wat de wetgever heeft beoogd. Strafrechtelijke vervolging voor individuele cannabisconsumenten veroordeelt een half miljoen cannabisconsumenten in België om zich te bevoorraden op de illegale markt en speelt zodoende de criminele organisaties die zich met deze handel bezighouden in de kaart. Waar deze situatie toe kan leiden werd recent nog eens pijnlijk duidelijk door de melding van het Wetenschappelijk Instituut van de Volksgezondheid. De afgelopen maanden zijn herhaaldelijk minuscule partikels glas aangetroffen in cannabis die op de Belgische markt is verkocht. Dit soort praktijken hoort toe aan een markt waarop geen enkele controle mogelijk is. Deze markt kent evenmin leeftijdsgrenzen, dus is er ook geen enkele mogelijkheid om minderjarigen tegen deze praktijken te beschermen. Trekt Uw Plant is een initiatief van verontruste en betrokken burgers. Wij willen volwassen cannabisconsumenten de gelegenheid bieden om hun plantje gezamenlijk groot te brengen en daarbij de nadelen van de illegale markt te omzeilen. Op zaterdag 5 mei organiseert Trekt Uw Plant op de Vrijdagmarkt in Antwerpen een manifestatie ter gelegenheid van de Global Marihuana March (Internationale Cannabis Bevrijdingsdag), die die dag in meer dan 200 steden plaatsvindt. U bent van harte uitgenodigd, vanaf 14 uur, voor een programma met sprekers en muziek.
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Is iemand bekend met de ostrogorski paradox? Het verschijnsel dat een democratisch gelegitimeerde regering, wegens redenen die niets met het onderwerp in kwestie van doen hebben, niet kan komen tot democratisch gedragen besluiten. In het geval van een politiek over cannabis lijkt dit het geval. Ondanks dat ik tot twee maal toe heb gevraagd argumenten aan te dragen voor het gevaar van cannabisgebruik heeft er niemand op gereageerd. Bovendien blijkt er op dit forum een oververtegenwoordiging te zijn van rechts tot extreem rechts denkenden. Ook zij kunnen of willen niets zeggen. Vrijwel iedereen realiseert zich het onzinnige strenge beleid ten aanzien van cannabis. Is dan niet de conclusie gerechtvaardigheid dat er veel meer druk kan worden gezet voor een softer drugsbeleid? Beseft men hoeveel euro er door de geldzuchtige Nederlanders wordt verdiend aan wiet?
|
![]() |
![]() |