Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2007, 15:19   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
You can't be serious enough in those matters.

Iedereen bewapenen kan wel een marginaal ontradings-voordeel opleveren in het begin, maar op het einde van de dag zullen de morbiditeitsstatistieken ernstige stijgingen vertoond hebben doordat het aantal shoot-outs
enorm zal toegenomen zijn, gezien de geïnvetereerde menselijke behoefte van ook te gebruiken wat we op zak hebben.

volgens mij is het zo dat mocht geweten zijn dat elke leerling een wapen in de schouderholster (of enkelholster of gewoon tussen de broeksriem natuurlijk) droeg, dat dan maximum twee slachtoffers zouden vallen bij zulk een shoot out ...

je kan je namelijk makkelijk voorstellen dat zo'n shooter die zich vooraan begeeft om een mooi overzicht te hebben over het schietveld en daar zijn wapen bovenhaalt en schiet , onmiddellijk de hele aula voor zich een wapen ziet trekken en dat wapen op hem leegvuurt ... dat geeft dan één slachtoffer in de aula en één compleet doorzeefde dader-shooter, niet ?

wat in dit geval een positieve balans van 36 (niet afgeschoten) slachtoffers had gegeven ... die mannen van de wapenlobby hebben daar wel een punt, me dunkt ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:22   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Grapjas.
Ik ben niet betrokken.
Ik denk aan adolescenten, jongvolwassenen (geen kinderen) die zich voor een massamoordenaar geplaatst zien.
Het is ook geen kwestie van schuilen, maar van aanvallen.
Trouwens, een kind biedt onvoldoende dekking, ik zou nog liever jou nemen . Maar één ding is zeker: ik ga niet met iemand zoals jij gewapend naar school....
De zaak van het recht op nemen van dekking om met enige kans op succes aan te vallen, , daar moet trouwens eerst een dicussie over gevoerd worden, of dat kan toegestaan worden of niet, in deze extreme omstandigheden.
alles in acht genomen toch weer een belangrijke argumentatie pro spijbelen en vooral ook weer tegen hoger onderwijs ...
Oud 26 april 2007, 15:24   #63
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
DE wet is door mij gebruikt als verzamelnaam voor alle wetten in de VS die door de NRA zorgvuldig gemonitord en beïnvloed worden met inzet van een enorm budget en mankracht.
OK, OK. Ik trek het terug !

Citaat:
Dat in Virginia gekende pschyatrische gevallen wapens vrij kunnen aankopen en bezitten, zegt genoeg over zijn invloed.
Normaal had de schutter die wapens niet kunnen kopen. Een rechter had immers bepaald dat hij psychiatrische problemen had. Maar die beslissing verscheen niet in het background check systeem. In dit geval gaat het over een "dysfunctie". Een beetje zoals pedofielen hier soms toch aan een baan in een school geraken.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:24   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij is het zo dat mocht geweten zijn dat elke leerling een wapen in de schouderholster (of enkelholster of gewoon tussen de broeksriem natuurlijk) droeg, dat dan maximum twee slachtoffers zouden vallen bij zulk een shoot out ...

je kan je namelijk makkelijk voorstellen dat zo'n shooter die zich vooraan begeeft om een mooi overzicht te hebben over het schietveld en daar zijn wapen bovenhaalt en schiet , onmiddellijk de hele aula voor zich een wapen ziet trekken en dat wapen op hem leegvuurt ... dat geeft dan één slachtoffer in de aula en één compleet doorzeefde dader-shooter, niet ?

wat in dit geval een positieve balans van 36 (niet afgeschoten) slachtoffers had gegeven ... die mannen van de wapenlobby hebben daar wel een punt, me dunkt ...
Herlees nog eens goed mijn oorspronkelijke zin, hij is een beetje moeilijk geformuleerd, maar het antwoord op jouw refleksie staat er al in.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:25   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja ge kunt moeilijk nen 2' einstein gebruiken als levend schild... wie weet vermoord ge wel de oplossing voor kanker of aids...
ola, daar moet ge ook nog mee opletten hoor, was Eintstein trouwens niet 'uitgevallen' in het reguliere onderwijs ?

en Van Gogh buitengezwierd aan de Antwerpse kunstacademie ...
Oud 26 april 2007, 15:26   #66
eno2
Banneling

Standaard

[quote=Kaal;2628388]

Citaat:

Normaal had de schutter die wapens niet kunnen kopen. Een rechter had immers bepaald dat hij psychiatrische problemen had. Maar die beslissing verscheen niet in het background check systeem. In dit geval gaat het over een "dysfunctie". Een beetje zoals pedofielen hier soms toch aan een baan in een school geraken.
Dat laatste heeft dan weer het voordeel dat er altijd een pedofiel bij de hand is om als schild te gebruiken.
Oud 26 april 2007, 15:28   #67
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List;

en Van Gogh buitengezwierd aan de Antwerpse kunstacademie ...
[/QUOTE
Geef toe dat zijn werk niet van academisch niveau is, terwijl dat van Chick Korea wel degelijk...

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 15:28.
Oud 26 april 2007, 15:30   #68
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
alles in acht genomen toch weer een belangrijke argumentatie pro spijbelen en vooral ook weer tegen hoger onderwijs ...
Hoezo? Als ik moest weten dat ik vast en zeker een por mocht gebruiken als dekschild, zou dat mijn spijbelen eerder beperken.
Oud 26 april 2007, 15:30   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Herlees nog eens goed mijn oorspronkelijke zin, hij is een beetje moeilijk geformuleerd, maar het antwoord op jouw refleksie staat er al in.
nee dat denk ik niet, als werkelijk iedereen verplicht bewapend is dan vind elke potentiële shooter heel de aula tegenover zich en is hij/zij verzekerd volledig doorzeeft te worden bij het maken van het eerste slachtoffer.

misschien zullen we dan in scholen wel wat meer 'rioolputtekes' moeten voorzien om de opkuis wat makkelijker te maken. wat een aanzienlijke kost zou kunnen betekenen voor de schoolinfrastruktuur ... een probleem in Vlaanderen

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 april 2007 om 15:31.
Oud 26 april 2007, 15:31   #70
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

ik ben eigenlijk benieuwd wanneer dat voor de eerste keer hier in de scholen gaat plaats vinden. Er wordt wel is een leraar neergestoken ofzo maar op termijn gaat het daar niet bij blijven vrees ik.

Misschien ben ik wel verkeerd, men kan hier in Belgie geen wapens meer kopen dus kan het ook niet gebeuren. Tenminste, dat is de wenstheorie hier.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:32   #71
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=eno2;2628401]
Citaat:

Geef toe dat zijn werk niet van academisch niveau is, terwijl dat van Chick Korea wel degelijk...
hij vloog anders buiten omdat ie constant een por als schild wilde gebruiken ... ver zijn tijd vooruit ...
Oud 26 april 2007, 15:33   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Als ik moest weten dat ik vast en zeker een por mocht gebruiken als dekschild, zou dat mijn spijbelen eerder beperken.

volgens mij zouden jullie met z'n tweeën gaan spijbelen ... wat het aantal potentiële slachtoffers exponentiëel doet dalen !
Oud 26 april 2007, 15:34   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
ik ben eigenlijk benieuwd wanneer dat voor de eerste keer hier in de scholen gaat plaats vinden. Er wordt wel is een leraar neergestoken ofzo maar op termijn gaat het daar niet bij blijven vrees ik.

Misschien ben ik wel verkeerd, men kan hier in Belgie geen wapens meer kopen dus kan het ook niet gebeuren. Tenminste, dat is de wenstheorie hier.

hahaha
we zijn hier serieus bezig en gij begint hier moppekens te tappen, zo niet he makker, t is hier k&k niet hé

niet ?
Oud 26 april 2007, 15:35   #74
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meen je dat nu serieus? Ongelooflijk hoe kortzichtig sommigen mensen zijn! Bewapenen voor veiligheid. Dat is zoiets bombarderen voor vrede.

Het gaat hier over een iemand met een automatisch geweer. Die kan wel wat meer mensen neerknallen alvorens iemand zijn wapen heeft bovengehaald en er dan ook nog in slaagt raak te schieten. En de kans dat er nog wel wat meer slachtoffers vallen door "verdwaalde kogels" is zeer groot. En hoeveel meer schietincidenten denk je dat er zullen zijn als iedereen daar bewapend rondloopt? De uiteindelijke balans zou ongetwijfeld serieus negatief zijn.

De logische vragen worden weer vermeden: hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een jongen met psychiatrische problemen zomaar een automatisch wapen kan kopen?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:36   #75
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Beeld je in dat je als gewone jongen van Aziatische afkomst op een universiteit terecht komt die volgestouwd zit met hedonistische yuppie-klootzakken, die jou als het grootste uitschot beschouwen en behandelen, enkel en alleen omdat je een buitenbeentje bent. Beeld je in dat niemand met je bevriend wil zijn en dat je systematisch wordt afgewezen door de meisjes op dit universiteit, net omwille van de reputatie die je in zo'n situatie krijgt.
... arme Sjo(e?)

Je overdrijft enorm. Hij was altijd al een zwijgzame eenzaat. Ook in Korea. Hij werd gepest, jawel. Op de High School. Die hij al drie jaren verlaten had toen hij door het lint ging. Ik heb nergens gelezen dat hij op het univ werd gepest. Integendeel. Hij wees alle pogingen tot vriendschap af.

Oja hij werd ook door meisjes afgewezen. Hoe erg zeg. Ik ben zeker dat niemand op dit forum dit ooit heeft meegmaakt. Een meisje dient toch altijd ja te zeggen? Dat afwijzen is lulkoek. Hij werd door die meisjes niet uitgelachen.

En als wraak op die banale frustraties die zo'on 75% van de mannelijke bevolking in het Westen meemaken gaat hij dan een hele reeks mensen neerschieten die er allemaal niets mee te maken hebben.

Hij had geen enkele reden om dit te doen. Geen enkele. En die twee smeerlappen van Columbine ook niet.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:40   #76
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

De schoolkillers die duidelijk overal achter elke hoek loeren (ik heb er daarnet nog zeven gezien), kunnen we met zeer eenvoudige middelen bestrijden.

Ik stel voor dat elke vader en moeder hun kind elk weekend meeneemt naar de schietbaan, vanaf het kind 3 jaar oud is. Koop een licht semi-automatisch wapen, en train het goed. Fluister het in dat het "vrij" is, en dat het "blij mag zijn in the greatest, most powerful and best nation on the planet" te mogen leven.

Lees na de schietsessie de Bijbel, en citeer wrede passages uit het Oude Testament (over hoe God ongehoorzamen de kop inklopte.)

Sluit u dan voor de rest van het weekend op in uw gebarricadeerde fermette. Hou vooral geen barbecues of gesprekjes met de buren - de kids van de buren zijn immers potentiële schoolkillers.

Leer uw kind dat elke mens gevaarlijk is, maar dat vooral de negers, de gooks en de spanjoolen dat zijn. Blond en blauwe ogen is een visum naar betrouwbaarheid.

Herhaal dit ritueel elke week, en bewapen uw kind tot de tanden, zodat het zich op school onmiddellijk kan weren tegen elke verdachte beweging.

Over dit alles een smeuïge Jesus-saus gieten, en dat komt goed.

Want remember: hoe harder de maatschappij, hoe meer schoolkillers. En hoe meer schoolkillers, hoe meer we er kunnen killen hé. Hell yea!!

Laatst gewijzigd door C2C : 26 april 2007 om 15:43.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:41   #77
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahaha
we zijn hier serieus bezig
Dat was me anders nog niet opgevallen.

Er zijn hier mensen die zeggen dat je je niet mag bewapenen als voorbereiding op een gewapend treffen, want dat zou voor slachtoffers zorgen.

Heel serieus bezig.

Verschaeve
Oud 26 april 2007, 15:43   #78
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was me anders nog niet opgevallen.

Er zijn hier mensen die zeggen dat je je niet mag bewapenen als voorbereiding op een gewapend treffen, want dat zou voor slachtoffers zorgen.

Heel serieus bezig.
Stop nu toch eens met die onzin.
De totale bewaping van iedereen tegen iedereen, bewaar die nachtmarrie maar voor jezelf.
Straks komen ze allemaal met tanks naar school gereden, ipv met auto's...
Oud 26 april 2007, 15:46   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Noch wenstheorie noch werkhypothese.
Dat het gaat gebeuren, dat weten we. Wanneer, dat niet.
Maar sinds ik mijn concept van dekschilld bedacht heb, riskeert de innovator er bekaaid af te komen, want hij krijgt de doorzeefde porren naar zijn kop geslingerd...
Ik zal wel weer van mysoginie beschuldigd worden...

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2007 om 15:46.
Oud 26 april 2007, 15:47   #80
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De totale bewaping van iedereen tegen iedereen, bewaar die nachtmarrie maar voor jezelf.
Straks komen ze allemaal met tanks naar school gereden, ipv met auto's...

De vraag was hoe kunnen die killers gecountered worden, het antwoord is neerschieten. Zonder wapens gaat dat nu eenmaal niet. Als leraars gewapend zijn is de kans groot dat er geen 33 doden vallen.

Niemand buiten jezelf denkt dat dan iedereen in tanks naar school komt.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be