![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Nu niets. Ik haalde dit aan om te zeggen dat vele christenen in de VS, in die tijd de slavernij goedkeurden maar de Quakers niet. Ik haal uit tegen het feit dat de kerk ook de slavernij een tijd heeft goedgekeurd. Dat wordt dan ontkend door sommige katholieken op dit forum. Ik reageer daartegen. Ik heb u nooit horen reageren tegen deze pertinente onwaarheid. Dat is het verschil tussen u en mij. En daarom zei ik: het zal wel in de genen liggen dat verschil in reactie tussen u en mij.
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan geen uitspraak doen over de abolitionistische beweging in de zin waar jij op doelt. Het is zo dat Quakers voortrekkers waren, maar er zijn tal van voorbeelden van andere christenen die zich eveneens tegen de slavernij verzetten. Ik ben echter niet capabel "het katholicisme" of dergelijk daarvoor te "veroordelen" vermits ik geen algemeen beeld heb - zeker niet als je teruggrijpt naar de middeleeuwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan moet u zich misschien een beetje beter informeren. Materiaal genoeg. En u moet het katholicisme ook niet gaan veroordelen om het te veroordelen. Indien het in de fout gaat dan mag men het niet verzwijgen. Maar dit niet altijd zo natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik "verzwijg" dus helemaal niets.
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet reageren is niet precies hetzelfde als verzwijgen, ik weet niet of je daar enig begrip voor hebt.
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de externe dwang (kettingen) vervangen is door geïnterioriseerde dwang, dat het geen slavernij meer is. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 2 mei 2007 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is maar een concreet voorbeeldje. Sinds ik een documentaire op TV had gezien over het vluchten uit de realiteit en de gevolgen ervan, dacht ik: Hee, dit is ook van toepassing op gelovigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet me denken aan een grappige situatie die ik ooit in Warschau meemaakte.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was onderweg naar een opvoering van Dvorak's Stabat Mater in de Poolse Nationale Opera (in het kader van de Beethovenconcerten die er rond Pasen ingericht worden) en omdat ik nog wat te vroeg was, besloot ik maar even in een naburig kerkje te gaan kijken - ik ga altijd naar veel kerken kijken in steden.
Toevallig was daar net een mis bezig, en de deur viel achter me dicht. Bleek dat de uitgang aan de andere kant van het kerkje was, dus ik moest doorheen de biddende massa. Zegt die priester denigrerend luidkeels iets in de zin van "Allez, laat die toerist maar door". Er zijn weinig momenten dat ik me zo gegeneerd heb gevoeld.
Laatst gewijzigd door lombas : 4 mei 2007 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb trouwens maar één kruishangertje, en dat draag ik bijna nooit.
Geeft irritaties zo'n kettinkje, joh.
Laatst gewijzigd door lombas : 4 mei 2007 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat draag ik inderdaad ook niet meer, een horloge.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betreed een eredienst ook met respect, maar als ik moet doorgaan ter ere van Dvorak - schitterende uitvoering trouwens - kan ik me niet geheel aan de regeltjes houden als die Polen zo slim zijn om deuren te plaatsen die maar van één zijde open gaan.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... ik ben nog nooit in Polen geweest, en kan er dus niet echt over spreken. Mijn ouders zijn er wel geweest, en die hebben er zeer nare herinneringen aan (bloednieuwe fietsen gestolen en vies eten). Tsjechië vind ik in ieder geval wel erg leuk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wánneer zijn ze er geweest? Dat het er vijftien jaar geleden niet deftig was, vaneigens.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=dFLiVXHgDN0 Als er totaal geen waarheid achter zat... ![]() |
|
![]() |
![]() |